Wat voor boardje heb je?

Speciaal een keer een vraag aan de boarders maar ook die skieers mogen reageren :)

Ik heb de grootste moeite een goed board te vinden waar ik alles mee kan. als ik op vakantie ga heb ik dan meestal ook 2 boards bij.

Wat voor boardje rijd je zelf of neem je mee op vakantie? een freeride board, of een park knaller, of misschien wel een off piste board?
of net als ik meerdere?

en wat vind je van de nieuwe technieken zoals Rocker en Magnetraction? (ik geloof dat dit ook bij skies verkrijgbaar is?)

Ik merk zelf dat ik indoor en in het park een flexibel kort board heerlijk vind (ook om te klooien op de piste) bij knallen op de piste en off piste juist een stijver board en wat langer ivm stabiliteit.

Magnatraction is voor mij echt een uitkomst op ijzige pistes of ijzige landingen (bergen grip). hebben jullie hier ook goede ervaringen mee? Rocker vind ik persoonlijk niets, maar da’s mijn mening.

Park en indoor: Signal park 148
Piste en off piste: Smokin Superpark 152

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@ jeroen, leuke topic indd ;-)

Heb zelf een Sapient PNB 1… zou leuk boardje voor jou zijn zo te horen (freestyle op en top), lekker flex en camber…

Ik wil eigenlijk een meer allround boardje die op alle vlakken goed presteerd. dus ik zit te denken aan een lib-tech Attack Banana… is een Elliptische camber (dus ook rocker eigenlijk)… Verder ben ik ook niet echt van de rockers, maar dit is een leuke uitkomst (jib, poeder, carven, kickers). Verder aardig stijf, veel pop en veel float (neem hem waarschijnlijk ook nog es in de wide versie (1.61) want maat 44/45)…

idd eindelijk iets echt over boarders!:D
ik heb vorig jaar m’n eerste eigen board gekocht en ben er nu al verschillende keren mee op vakantie geweest
ik heb de K2 vavavoom rocker en vind hem echt heerlijk gaan
lekker licht en heel wendbaar, vind ikzelf wel fijn, heb ik het gevoel meer controle over mijn board te hebben
en natuurlijk is ie echt geweldig in het funpark:)
heb verder niet echt ervaring met ander soort boards naast de vele boards die ik natuurlijk gehuurd heb (maar wist niet wat voor ene ik kreeg)
ik ga nooit off-piste dus geen idee of ie daarvoor geschikt is, wel kan ik er toch heel goed snelheid mee maken en echt hard gaan
zou ook geen ander board willen :)

waar is de sneeuw?!

Ik heb een Rossignol Imperial 156 en sinds kort ook een Flow Whiskey X 159…

Ik meestal een freestyle (offpiste, poeder), maar freeride (trick) er ook mee… en pak natuurlijk ook wat pistes mee.

M’n enige hele plank (Rossignol) is te slap naar m’n zin en de kanten zijn op, dus binnenkort een nieuwe halen. Nog geen idee welke, ben daar nooit zo moeilijk in; moet voldoen aan m’n eisen en betaalbaar zijn, uiterlijk is bijzaak.

I even pee standing sideways...

he he eindelijk, een echt boardertopic!

Ik heb vorig jaar mijn eerste board gekocht, Ride Canvas en ben er super blij mee! En niet alleen met mijn board, maar ook met echt stevige bindingen (rome) waar mijn kleine schoentjes (maat 36) ook echt goed inpassen.

Mijn board is ook een rocker. Moest er wel even aan wennen tijdens het testen in Zoetermeer. Vloog uit de bocht omdat ik te veel druk zette en mij board veel sneller de bocht omging dan ik had verwacht. Maar daarna was het top. Maar dat heeft denk ik ook met mijn lengte gewicht verhouding daar een rol in speelt. Ik ben 1.60 en weeg 70kg. Dus heb ik een relatief lang board en die rocker gaat makkelijker de bocht om.

Heb er vorig jaar heerlijk op geboard onder mindere omstandigheden, ijzige harde sneeuw waardoor ik niet in het funpark geweest ben en niet off piste. Maar de sprongetjes die ik aan de rand van de piste gemaakt heb gingen heerlijk.

@ Jack

volgens mij als ik je verhaaltje lees haal je de begrippen… freestyle en freeride door elkaar ;-)

Ghehe, sjakie, je hebt helemaal gelijk! Dat krijg je nou, als je je tekst gaat her-indelen met cut&paste… ;)

I even pee standing sideways...

;-)

Ja dat had ik ook al gezien :P Maar vergeten te zeggen.

Nitro Blacklight. Wat een kanon. Heeft zeker een voorkeur om te knallen op de piste, maar schuwt een funpark allerminst. Mijn idee was dat ik verhoudingsgewijs de meeste tijd op de piste doorbreng dus mijn snowboard moest daar beter zijn dan in het funpark. Een top allrounder en echt snel!

Burton Custom X uit 2009. Een echte alleskunner. Piste, boardercross, park en poederrrrr. Gaaannnnn:)

life is a beach, or a pile of snow

Mijn ervaring met Burton is dat het een redelijk goed board merk is (vooral bekend)… Er zijn echter een aantal wat onbekendere merken die veel betere boardjes uitbrengen…

Wow wat een reacties :) Blijkbaar zijn er toch meer boarders hier dan ik dacht… En da’s een goed teken!

@Bien jij schrijft precies de reden waarom ik rocker (persoonlijk) iets minder vind. als je een traditioneel camber board gewend bent en je gaat de eerste keer op een rocker dan knal je bijna de bar in (was indoor :) ) omdat het zo licht stuurt. Ook het pressen op een rail gaat voor mij iets te makkelijk. er zijn er zelfs die het nep snowboards noemen haha maar zover wil ik niet gaan. Is denk ik ook zoals jezelf al zegt kwestie van wennen. ik heb gekozen voor een flexiboard ipv rocker.maar nogmaals ieder z’n ding.

Ik zie ook veel merken langskomen en zoals Sjakie zeer scherp opmerkt zijn er veel (onbekende)merken die de meest vette boards uitbrengen al komt het meeste uit dezelfde fabriek. Burton kun je idd op elke hoek (intersport enz) kopen en is daarom behoorlijk mainstream. Uit ervaring weet ik wel dat Burton de aller aller beste garantie heeft (europees) binding gebroken in frankrijk en mocht ze daar omruilen!!! da’s service. Al heb ik nu toch ook niets meer van burton.

Blijf maar komen met nieuwe topics voor boarders!

Wintersport is voor iedereen die gek is op sneeuw ongeacht of ze een plank of 2 planken onderbinden… Moet eerlijk bekennen dat ik het geweldig vind om de freestyle skieers los te zien gaan int park!

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

ik heb een nitro misfit lekker board om mee te kanllen een bataleon eviltwin om een beetje te kloten op de piste maar gaat ook nog redelijk in de poeder en heb pas een bataleon jam er bij gekocht voor in de poeder en dat gaan we deze winter maar is testen :)

Ik rijd 2 dezelfde freestyle boardjes.
151 park en 158 piste( met deze langere lengte en met mijn merk en type board kan ik echt kanllend naar beneden) Voordeel: geen last van omschakeling de ene dag van slap park boardje naar stijve freerider de andere dag.

Ik heb rocker tussen de bindingen en camber buiten de bindingen. Speels en toch super grip. Er zit geen magnetraction op maar de kanten zijn wel een soort van gehoekt in een lichte vorm.

Veel board merken gereden en dit is voor mij echt de beste plank die er is.
Jammer dat ze hier zo duur zijn.

Bijna het merk vergeten: Never Summer Evo.

Slechte merken zijn er niet meer, alleen bv bij intersport en bij van die groothandels.
Crazy creek geloof ik, wij zeggen crazy krak.

Bijna alles wordt in 1 fabriek in oostenrij gemaakt. behalve never summer, lib tech, gnu, signal en smokin. deze gewoon nog in usa in eigen werkplaatsen. Ik dacht burton in China maar pin me er niet op vast.

Zo dat was even wat info

ltrz

@ Jeroen duidelijk verhaal, makkelijker draaien vind ik wel lekker, waarom zou je het zwaarder maken dan noodzakelijk?

Snap ook wel dat mensen het niks vinden, een gevoel van nu kan iederen snowboarden kan ik inkomen. Maar wellicht is het makkelijkere draaien ook gewoon een groter voordeel voor dames, omdat we gewoon minder kracht hebben dan mannen.

Ik heb een Burton Mayhem 1,62, lekker wendbaar freestyle/allmountain board met camber. Nu zit ik met smart te wachten tot mijn Gnu Riders Choise 161,5 binnen is. Als hij binnen is even testen in Snowbase in Jan knallen in Val Thorens.

Ik heb een Forum Raider 160 en een Option Icon 157. Allebei inmiddels zowat bejaard, staalkanten beginnen slecht te worden, veel krassen en putten, dus eigenlijk moet ik dit jaar aan een andere plank. Het moet dan een relaxte cruise-plank woren, waarmee ik ook agressief kan carven als ik daar een keer zin in heb. Ik sta 90% van de tijd in de relax-modus, en 10% geef ik gas.

Binnenkort maar eens gaan shoppen dus.

Running against the wind

Ik heb een Burton Custom volgens mij een van de meest verkochte boarden. Volgens mij ook een goed Board qua prijs/kwaliteit verhouding. Blinkt alleen nergens in uit vandaar Custom.
Is trouwens mijn 2e Custom, 1e gekocht in 2006 maar na 3 jaar kwamen er bobbels op het belag, van Burton heb ik toen een nieuwe gekregen. (ben wel zuing op mijn materiaal).

Ik ben een snowboarder die vooral afstanden board op alle type pistes voornamelijk in Frankrijk.

Tip voor een Topic:
Pistes Oostenrijk versus Frankrijk

@ Patrick… de Neversummer evo en dan in 2 maten?? Jij komt uit etten-leur kan niet missen :)

ik ken maar 1 iemand met die boardjes hahaha Arie

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

en patrick ik heb op die van jou mogen rijden in Val tho en idd die boardjes zijn de bom…Dat rijd echt mega lekker… helaas is in nederland de prijs van Never Summer sky high, maar dan heb je wel wat :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@ Bien inderdaad voor dames is een rocker wel ideaal! Heb sinds kort de Forum Chillydog 146 en heb daarnaast nog de Ride Rapture van 2009 151, die wordt nu wel in rocker uitgebracht, maar toen nog niet.
Die ride is wat stijver, ook omdat ie langer is. en ik ben eigenlijk wel tevreden met rocker! Heb het alleen nog indoor getest, dus ben wel benieuwd hoe ie t op de piste doet… Neem voor de zekerheid mijn Ride dus nog maar mee :)

In december voor de eerste keer ff in Winterberg testen, afhankelijk van hoe het daar gaat, weet ik voor welke ik moet kiezen als we echt op wintersport gaan!

@Iris Wordt vast leuk! Lijkt me dat het wel even wennen die rocker, ook omdat die 6cm korter is! En als ik zo lees wat ride en forum over die boards schrijven is die chillidog geschikter voor het park, is dat de reden dat je hem korter hebt genomen?

Sinds twee jaar een Capita Black Death, zeker geen spijt van. Super board om lekker hard de piste af te gaan.

@ Bien, heb hem inderdaad vanwege park korter genomen, maar ook omdat ie dan flexibeler wordt… met mijn Ride kon ik de punten, de uiteinden zeg maar, amper optillen… gaat met die Forum al stukken makkelijker! 146 past ook beter bij mijn lengte en gewicht, ik ben 1.67 en weeg 59 dus eigenlijk was die Ride gewoon iets te lang…
Ben sinds kort ook een beetje aant proberen om park te rijden… kan nu alleen nog maar recht over een box, maar het begin is er i guess! En dan is die Forum sowieso meer geschikt…
Maar ik heb er nog maar een keer mee gereden eigenlijk, en het beviel me goed! Moet binnenkort weer eens gaan :)

@ Snowfever Capita is ook een van de merken die nog op mijn lijstje staan.

een bevriende boarder rijd de limited Capita Ultrafear. ook een super plank!

de stairmaster extreme en scaremaster lijken me ook wel lekkere boards.

iemand al een Lobster getest?

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@ jefrem. patrick die hier ook een reactie heeft geplaatst heeft ook de Jam en de Evil Twin gehad. (model 2008 of 2009 geloof ik)

Die Jam is perfect om volle bak te knallen en in de poeder. ik geloof dat dat ding stijfheid 9 had ofzo… de evil twin was een stuk flexibeler en meer om mee te pielen.

vond het wel erg wennen in het begin dat tripple base (paar keer op gereden). zeker als je weer terug gaat naar een "normaal" board. daar kan patrick over meepraten :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Bulten op z’n schenen van het happen op de stalen rainbow en eraf schieten…auw.:)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ik zag pas dat het topic van jouw was toen ik al lang en breed had gereageerd hahaha.

was wel weer even wennen ja, een niet triple base plank.

maar eh, dat op m’n gezicht gaan heeft meer met mijn beroerde skills te maken whoehaha

Plaats een reactie