boeken jullie inclusief skipas?

Wij boeken altijd een appartement voor 5 personen in Oosterijk.
Wij gaan meestal uit eten, en kopen dan de skipassen ter plaatste.
Ik hoor vaak verhalen, dat je veel beter hotel met alles All Inn moet nemen, zeker met 3 kinderen veeeeel goedkoper.
Nu kom ik inderdaad aanbiedingen tegen, in de krant) maar als ik google, zijn het altijd van die flutgebiedjes, of een hotel dat op de rand van de afgrond staat…(aldus zoover)
Waar zou ik nog meer kunnen kijken voor All Inn, en wat is jullie ervaring.

Bij bijv bizztravel wordt alles incl skipas geboekt.
Volgens mij scheelt het een hoop geld als je voorafde pas al geregeld hebt.

Zojuist een mooi appartement inclusief skipas geboekt bij Sunweb voor 2 personen in Les Coches (paradiski). Ik was bijna honderd euro goedkoper dan bij alle andere aanbieders. En op de skipas zit ook nog eens een leuke korting…

bart

Korting op de skipas? Daar zie je niks van terug hoor. Zulke organisaties kopen gewoon groot in, dus zijn de skipassen goedkoper voor hun. Als klant "zie" je maar een deel daarvan terug.

Ik boek ook altijd incl. skipas. Ik check altijd of wat het kost als we dat app. direct boeken en de skipas los zouden kopen. Dat is tot nu altijd duurder geweest, dus nooit gedaan.

Wij boeken ook altijd appartementen via sunweb. Inclusief busreis, skipas en skihuur (voor degene die geen ski’s hebben). Het is inderdaad wel wat goedkoper dan wanneer je alles loskoopt, maar ik vind het persoonlijk vooral een stuk handiger dan alles loskopen. Vooral die eindeloze rijen bij de kassa’s op zondagochtend :(

Nee, nooit meer eigenlijk… herhaaldelijk is gebleken dat als we de passen via de hosteleigenaar aanschaffen, zeker 25% goedkoper uit zijn.

I even pee standing sideways...

We boeken alles los. En de eigenaresse van het appartement regelt de ski-passen met korting!

Aftellen maar!

In Frankrijk worden er in de grote appartementcomplexen geen skipassen geregeld door ‘de eigenaren’.

Dank voor jullie antwoorden.
Tot nu toe hebben we altijd rechtstreeks via de eigenaar een appartement geboekt, dat is oosterijk, maar nog nooit is ons aangegeven dat we een skipas via hen konden regelen.

De eerste 2 jaren overigens door belvilla, maar van een skipas geen sprake.
Ga nu eens bij sunweb kijken.

Sunweb valt trouwens onder de Sundio-groep, er zijn meerdere organisaties van Sundio die wintersportreizen op dezelfde manier verzorgen (Husk, Jiba enz.).

De inclusief aanbieders zoals Sunweb zijn inderdaad meestal goedkoper dan wanneer je alles zelf regelt. Maar, ik wil niet naar de gebieden die zij aanbieden en al helemaal niet met een bus. Dus ben ik wel genoodzaakt om zelf alles te regelen. Soms biedt een appartmenten eigenaar aan om tegen korting de skipassen te kopen (al eens 40 euro pp voor 6 daagse skipas korting gekregen), en soms lukt het niet via hen.

Ik boekte eigenlijk altijd alles apart, maar voor het komende seizoen ga ik met skipassen boeken.
Zal denk ik wel Sunweb worden, is volgens mij wel de goedkoopste

Er zouden hier best wat reisjes van een Sunweb verloot mogen worden. Hoeveel reclame er hier voor deze organisatie wordt gemaakt is toch onbetaalbaar? Ik zeg "actie" tegen de admin :)

Die skipas-inclusief deals heb je bijna alleen maar in Frankrijk.

Ik kom bij sunweb veel duurder uit… met de inclusief passen.
Wij hebben wel 3 kinderen, ik denk dat het anders is met volwassenen.
Het skigebied waar wij veel naar toe gaan, is het voor kinderen halve prijs.
Maar mocht er toch een reisje hier verloot gaat worden … dan houd ik mij toch wel aanbevolen!!

naam vergeten, hier boven ben ik…

Ik boek altijd via de plaatselijke VVV bij privatvermieters, skipas kopen we gewoon los en voor dochterlief kijken we daarbij zelfs naar de weersverwachting, die heeft echt geen zin in een complete white out op de piste te verkeren, daar kopen we vaak 1/2 dagpas voor met mogelijkheid tot uurtje uitbreiden en daarbuiten heeft ze vaak ook behoefte aan een paar uurtjes niet skiën per dag.

mama on a mission in the snow

Er zijn ook andere organisaties, ook in OOstenrijk en Zwisterland waar je een skipas erbij krijgt zoals bij sommige bestemmingen/hotels van Arke en ook bij OAD of de Jong Intra geloof ik. Ik heb helaas niets gevonden met skipas erbij. Wat mij wel opviel: ik had drie hotels op het oog en ze waren stuk voor stuk zo’n 500 Euro duurder als ik direct boekte dan als ik via OAD, Arke, Neckermann of de Jong Intra wilde. Ik heb nu 1251 betaald via OAD ipv 1780 via het hotel.

Nee,boek hotel via internet, mail en skipas koop ik ter plekke. In Frankrijk boek ik wel via een reisbureau, dan veel goedkoper inclusief pas.

wij boeken rechtstreeks bij de verhuurder
bevalt prima en als je zaterdag’s in de ochtend aankomt even slapen en in de middag de passen gaan halen, dus niks geen wachtrij
wij nemen meestal een kaart om 5 dagen te skieën in 6 dagen tijd ,waarom? een dagje iets anders doen hoort er gewoon bij…

Ik boek steeds met skipas in en HP via Josk reizen en daar zit dan meestal skibegeleiding en kinder opvang ook nog eens mee in.

RoCo

ik boek altijd zonder

Wij boeken ons huisje (Oostenrijk) ook meestal rechtstreeks bij de verhuurder en kopen de skipas lokaal. Soms hebben verhuurders speciale kortingspassen voor lokale activiteiten (ook skipas) maar meestal betalen we de volle mep.

De beste deal is december en april seizoensopening en sluiting in Livigno Italië appartement 7 dagen en skipas inbegrepen, prijs pp €285 is zelfs iets minder.

RoCo

Ik koop ook de skipassen lokaal.
Vaak is er via de hotel- of huiseigenaar wel korting te regelen.

Ik ben gebonden aan schoolvakanties, maar ik denk dat je buiten de vakanties wel mooie deals kunt krijgen door inclusief te boeken.
In de vakantieperiode wordt er toch wel geboekt en zijn er minder kortingen.

Don`t eat yellow snow

wij gaan 17 dec. naar de Gargellen, ons gezin bestaat 4 pers. 1 baby 4mnd, en dochter van 2,5 jaar. Wij gaan kunnen niet elke dag of de hele dag skieën. Bestaan er passen voor en halve dag?

Groet,

Raymond

Tot nog toe eenmaal los gedaan en driemaal via boeking, laatste was aanzienlijk voordeliger. Wellicht ook omdat die hoteleigenaarkorting niet bestaat en France. En zeg nou zelf, in het hoogseizoen reis+verblijf+skipas+materiaalhuur 500 E, prima. Komende jaar reizen we wel zelf met auto, niet goedkoper, wel fijner. En tijd voor wijnproeverij Elzas ;).

Ik lees dat iedereen via sunweb boekt, maar ik vind zelf Bizztravel ook erg fijn. Altijd incl. skipas voor prima prijzen

Ik heb ook incl skipas geboekt. Veel goedkoper in ons geval. Het hotel dat ik op t oog had was bij Arke incl skipas het goedkoopste. 40 euro pp. Heb gekeken op sunweb bizztravel holland international en dus Arke.

al een tijdje geen reactie gezien, maar zijn de mensen met sunweb boekingen achteraf ook tevreden met hun vakantie incl skipas? heb namelijk ook interesse :)

In het Hochkönig gebied had ik in Januari het geluk gebruik te kunnen maken van de Pauschalen.
Samen met mijn verblijf betaalde ik de skipas. Was netto 189€ voor de skipas ipv 210€ …
Morgen vertrek ik weer, maar nu zijn er geen kortingen … spijtig, maar helaas!

Plaats een reactie