Foto's maken op wintersport

@rogier, zou jij mij tips kunnen geven voor het nemen van een ‘panning’ foto? Ik zie dat jij die techniek vaak gebruikt (in je filmpjes) om de foto’s te maken. Welke licht- en sluitertijdinstellingen kan ik dan het beste gebruiken? Ik beschik over een systeemcamera (sony nex3) dus kan een hoop instellen (en ook een hoop niet). Ik zou graag een (actie)foto willen maken in de sneeuw.

''Powder to the people''

@Lieven, dat met die werkende sneeuwkanonnen fotograferen, zal dit voorjaar door mij wel niet gepraktizeerd gaan worden:-)

@Lieven, dat met die werkende sneeuwkanonnen fotograferen, zal dit voorjaar door mij wel niet gepraktizeerd gaan worden:-)

Cees op 10 jan. 2012 21:30

Sneeuw genoeg zonder kanonnen, of blijf je thuis dit seizoen?

Geek, Snowboarder, iPhone developer

"…"

Sneeuw genoeg zonder kanonnen, of blijf je thuis dit seizoen?

Lieven op 10 jan. 2012 21:32

Hoop volgende week datgene te zien en beleven waarvan sommige mensen beweren dat er te veel van gevallen is:-) dus inderdaad sneeuwkanonnen zijn daar momenteel een anachronisme

https://www.wintersport.nl/dorpen/koenigsleiten/webcams…

Spiegelreflex gaat soms mee anders gewoon met een compact

Pentax K10D dslr, Sigma 17-70mm ƒ2.8-4, Sigma 70-200mm ƒ2.8, Pentax FA 50mm ƒ1.4 + een Metz 58 AF-1 flitser voor schaduwrijke plekken en een cirpol voor zonnige dagen. Gaat af en toe mee de piste op in de rugzak ook bij hevige sneeuwval.

enige probleem waar ik tegenaan loop is dat ik veels te weinig foto’s maak omdat ik te graag wil skiën :p

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

Ik heb nu een jaar een spiegelreflex en ik ben heel erg aan het twijfelen of ik hem mee zal nemen op wintersport. Wij zitten helaas niet heel dicht aan de piste, wat dus betekent dat ik de camera echt de hele dag mee moet nemen. Heb nog 1,5 week om te beslissen…

@Karen, gewoon zorgen dat je een backpack hebt dat goed stevig op je rug blijft zitten en niet op je rug begind te klapperen tijdens het skieen dan is er niks aan de hand.

Bij mij is tot nog toe alleen maar een UV filter en een keer het beschermkapje van de display gesneuveld.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Zoals eerder genoemd, kies ik ook bewust voor mijn iPhone 4s en de GoPro sportscam.

Elke keer weer verbaas ik mezelf met de kwaliteit van de iPhone camera.

Daarnaast vergeet ik vaak nog te fotograferen, ik kom echt alleen maar voor het skieen;)

Ik ben overigens wel een trotse eigenaar van de Nikon D3100. Leuke is dat hier een foto-wizard in zit die je helpt om de juiste instellingen te kiezen:)

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Wij gebruiken een Hybryde camera van Fuji film gaat dit jaar voor de eerste keer mee…kan er nog weinig over zeggen dus

Ik gebruik nu sinds een paar jaar de Lowepro Slingshot 200AW (All Weather) en ben hier uiterst tevreden over.
Het ideale is dat je je spiegelreflex binnen enkele seconden in je handen hebt + dat je makkelijk kunt gaan zitten in de ski lift, kwestie van los klikken en voor je draaien!

Plaats een reactie