Harakiri

Hij is wel al oud maar blijf hem grappig vinden. :D

Wie heeft de Harakiri al eens genomen?
En hoe ging ie? Viel het mee of toch erger dan verwacht?

Idd een geweldige piste:) Ik ben paar jaar geleden in Mayrhofen geweest maar de piste was toen gesloten vanwege de slechte sneeuwkwaliteit. Er was toch een ‘niet zo slim persoon’ die er toch vanaf ging en al snel ten val kwam. Gevolg was dat 1 ski boven op het steile slechte gedeelte bleef liggen en de persoon in kwestie naar beneden gleed. Vanuit de lift (die naast de piste loopt) was dit natuurlijk een lachwekkend spektakel! Heb jammer genoeg niet meer gezien hoe hij zijn ski heeft terug gehaald. Lopen naar boven is niet te doen en met 1 ski hem terughalen lijkt me ook geen pretje…

Maar heb de piste dus niet zelf gedaan maar hij lijkt me wel te doen als je een gevorderde skier bent. Beginners blijven er over het algemeen beter weg!

@MAX:
Zoiets dus:

Of deze:

voordat we dingen dubbel gaan doen: hier een oud topic over harakiri:

https://www.wintersport.nl/forum/topic/1527

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

De Harakiri is voor gevorderden goed te doen. Helaas zijn er echter ook veel beginners die hem willen proberen. Daardoor wil het nog wel eens gebeuren dat je halverwege de piste ineens ondersteboven gegleden wordt door iemand die boven je gevallen is en stuurloos naar beneden dendert. Op deze manier zijn er al heel wat ervaren skiers vervelend gewond geraakt…

@ Frank
Dit topic staat id categorie van foto’s/filmpjes, en dat oud topic niet. :p

Nou weetje, de meeste gaan op hun plaat omdat ze gaan roetchen… Niet doen, gewoon rustig laten gaan en als je de techniek beheerst zonder continu te gaan remmen (waardoor je tegenleunt) zoef je van de berg af en gebeurt er niets!


ook geweldig haha

Als je valt, glijdt je naar beneden…

Hij blijft leuk:

http://youtu.be/gHOMjF0Jr0o

Beneden komen ze allemaal (met of zonder ski’s)

http://youtu.be/_epNa7neLwY

Bowling in Mayrhofen, Spare!

http://youtu.be/0V7wl9_6Tag

Piste is niet heel bijzonder. Hij is behoorlijk steil maar de lengte is erg kort.

De piste valt inderdaad goed te doen voor geoefende skiers, beginners zou ik afraden om het te proberen!

Ook een aantal keer gedaan maar vind er eigenlijk niks aan. Er is maar een heel klein stuk echt super steil. Dit stuk is meestal erg ijzig en slecht te skiën. Dat stuk is ook gewoon te steil om lekker te kunnen skiën.

Het is wel een keer leuk om hem een keer gedaan te hebben zodat je achteraf kan zeggen, ben ik vanaf geweest.

Eigenlijk zou je beneden moeten gaan zitten met je stoel en dan heb je de dag van je leven. Wat een capriolen halen mensen daar uit zeg.

Als je hem te ijzig vind moet je het via de zijkanten proberen daar ligt altijd meer dan genoeg "dikke" sneeuw.

Persoonlijk vind ik de Devils Run leuker om te doen, stuk rustiger en gedeeltes die net zo stijl zijn en nog eens langer ook!

Ben al 2 keer gaan skiën in Mayrhofen, maar heb de Harakiri nog nooit gedaan. Ik ben niet bang van de piste op zich, maar wel van de mensen die naar beneden schuiven en mij in hun val zouden raken. Misschien dat ik komende winter eens een rustig moment afwacht en me er toch aan waag…

De Devil’s Run vind ik zelf een heel leuke piste, met een mooie lengte en toch ook wat variatie te vinden. En inderdaad zeer rustig!

maar een klein stukje steil. Is goed te doen voor gevorderde skiers. Gewoon rustig op je techniek bochtjes draaien. Ook voor onze kinderen van 10 en 12 (skien al 6 jaar) was deze echt niet te moeilijk. 's ochtends kun je deze het beste nemen.
De muur in avariaz is veel pittiger.

wel een hoog leedvermaakgehalte in deze filmpjes

Ik sluit me aan bij Gerald en Sofie, Devils Run is een veel leukere piste.

ik heb 'm verspreid over 3 vakanties 'm zo’n 8 keer gedaan.
telkens als ik de eerste keer boven het steilste stuk sta denk ik ‘slik!’ maar herinner me dan telkens die filmpjes van wat locals die er gewoon recht vanaf gaan.
Wat ik bijzonder k.ud vind is dat veel snowboarders 'm schrapend naar beneden nemen.
Hierdoor schrapen ze de piste kaal waardoor 'ie heel erg ijzig wordt. jammer…

Maarja, hij is prima te doen als je maar op je techniek blijft letten en niet te dicht voor je kijkt…

Waar ik vaak de mist in ga is zo’n 200 meter na het steile stuk. Daar liggen vaak van die kunstsneeuwbulten van de sneeuwkanonnen van meer dan 1 meter hoog, ben dan helemaal gedesoriënteerd. :)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Ik weet nog wel dat mijn broertje in Westendorf van de zwarte 112 vanuit de choralpe viel en zo de hele piste na beneden gleed, ik heb nog nooit zo naar iemand gekeken en vond het hartstikke sneu voor hem, maar hij kon er ondanks toch nog om lachen :P

In Laurens zijn filmpje zie je die kerel ook van het begin recht naar beneden gaan. Waarschijnlijk een beginner die niets meer durfde. Hij bracht die andere skiërs behoorlijk in gevaar, vooral die kerel waar hij langs suist met zijn ene ski in de lucht.

Ik ben er nog nooit geweest maar volgens mij is deze piste perfect, perfect om alle beginners die thuis moeten opscheppen te lokken. Daardoor kun je op de andere zwarte pistes in het gebied lekker je ding doen zonder bang te zijn door een ander het ziekenhuis in geskied/gegleden wordt.

to ski or not to ski, thats no question

Ha, vermakelijk die filmpjes! Gelukkig maar dat ik nooit naar Mayrhofen ga, want ik denk dat ik na het zien van deze filmpjes deze piste maar oversla. Of geven ze een beetje een overdreven indruk? :) In ieder geval grappig om te zien (voor het gemak ervan uitgaande dat niemand gewond is geraakt ;)).

Ik kan me trouwens herinneren dat ik ooit vanuit een stoeltjeslift ook iemand bovenaan een piste zag vallen en pas beneden weer opstaan. En zijn ski’s lagen nog bovenaan! Dat maakte wel indruk.

Procrastinating

Afgelopen jaar 2 keer vanaf geskied maar toen was het niet druk en buiten de vakantieperiodes om

Harakiri is bij lange na niet de steilste van Oostenrijk, the winner is: Langerzug in Lech :-)

http://bergwijzer.nl/reportage/de-tien-steilste-skipistes-in…

Langerzug in Lech am Arlberg:

null

Plaats een reactie