Wie is wie?

Naam: Kjeld (Jorn is mijn tweede naam vandaar)
Leeftijd: 36
Woonplaats: Rotterdam
Ski/snowboard: skiën.
Ervaring: Heel vroeger een keer een week op wintersport met mijn ouders (die er niets aan vonden) en mijn opa en oma. Jaren later in 2007 meegesleurd door vriendinlief met veel meer ervaring en sindsdien verknocht. Ik probeer nu elk jaar zo’n twee a drie weken op stap te gaan. De ene keer met het gezin, de andere keer met vrienden of collega’s wat dan ook heel verschillende tripjes zijn.
Hobby’s: Uiteraard skiën maar ook hardlopen, fietsen, klussen en zo nu en dan een fijne pint drinken
Werk: Tja om op wintersport te kunnen moet er gewerkt worden.

En tot slot hoop ik nog heel vaak te kunnen genieten het glijden op de sneeuw in de mooiste gebieden.

Naam: Romy
Leeftijd: 19
Woonplaats: Een dorpje naast Dordrecht
Skiën of snowboarden: Allebei! :)
Ervaring: Ik ga al sinds ik me kan herinneren ieder jaar op wintersport met m’n ouders. Vroeger altijd skiën en nu meer boarden.
Werk: Iets met pinautomaten
Hobby’s: skiën, snowboarden (goh!), sneeuw, bergen, skifilmpjes kijken, met vrienden afspreken
Doel: Anwärter halen en les gaan geven in Oostenrijk :D.

Naam: Romy
Leeftijd: 19
Woonplaats: Een dorpje naast Dordrecht
Skiën of snowboarden: Allebei! :)
Ervaring: Ik ga al sinds ik me kan herinneren ieder jaar op wintersport met m’n ouders. Vroeger altijd skiën en nu meer boarden.
Werk: Iets met pinautomaten
Hobby’s: skiën, snowboarden (goh!), sneeuw, bergen, skifilmpjes kijken, met vrienden afspreken
Doel: Anwärter halen en les gaan geven in Oostenrijk :D.

RomyLisa op 17 jun 2015 17:03

leuk! wanneer ga je voor je anwärter?

Certified ski-boy, glijbewijs

[quote] leuk! wanneer ga je voor je anwärter?

Jorian op 17 jun 2015 19:44

In oktober :)

[quote] leuk! wanneer ga je voor je anwärter?

Jorian op 17 jun 2015 19:44

In oktober :)

[quote] leuk! wanneer ga je voor je anwärter?

Jorian op 17 jun 2015 19:44

In oktober :)

RomyLisa op 18 jun 2015 05:52

gezellig, waar?

Certified ski-boy, glijbewijs

Lees de whatsapp maar terug, @Jorian

Ondertussen hobbel ik ook alweer een tijdje mee hier, nog nooit voorgesteld. Leuk dat dit topic een nieuw leven heeft.

Naam: Lisa
Leeftijd: 22
Woonplaats: Noord-Brabant
Ski/snowboard: ski
Ervaring: vanaf +/- 4 jaar gok ik? Elk jaar minstens 1 keer op wintersport sindsdien. Oefenen in hallen in Nederland, in het begin veelvuldig op skiles geweest daar.
Hobby’s: volleyballen, skiën, bergwandelen, fotografie
Werk: verpleegkundige
Wens: in het buitenland werken om zo meer in de bergen te kunnen zijn, anwärter halen

Bezochte gebieden: o.a. Damüls, Warth-Schröcken, Diedamskopf, Brandnertal, Zugspitz Arena (zowel Ehrwald als Lermoos meermaals), Gstaad, Winterberg, Mellau

Ik lees graag mee op dit forum en heb superveel gehad aan de informatie bij het aanschaffen van mijn ski’s (waarvoor dank), dus dan kan ik mij op z’n minst even voorstellen.

Naam: Ruben
Leeftijd: 31
Woonplaats: Rotterdam
Skiën of snowboarden: Skiën!
Ervaring: Ik ben in eerste instantie 2 jaar geleden met mijn vriendin met frisse tegenzin meegesleurd op wintersport naar Les Sybelles en sindsdien verslaafd aan wintersport (tot wanhoop van eerder genoemde vriendin), inclusief de oerwoudverhalen eromheen. Ben in totaal in 2 jaar nu 3,5 week geweest en ga dit jaar 4 weken in totaal.
Uitrusting: Sinds een maandje Salomon X-Drive 8.0 FS en Atomic Hawx 2.0 100 schoenen.
Bezochte skigebieden: Sölden, Les Sybelles, Trois Vallees
Planning deze winter: Paradiski, Sölden, Trois Vallees en Espace Killy
Werk: Audit Director
Hobby’s: Muziek maken, schrijven en produceren en natuurlijk skiën.
Doel: het moordende tempo van mijn skivrienden bijhouden en vooral met veel plezier naar beneden glijden :)

O.k. … al lang vaste bezoeker en regelmatige reageerder. Maar nog niet voorgesteld, dus nu maar doen.
Naam: Koos
Leeftijd: 54
Woonachtig in de Betuwe tussen Tiel en Nijmegen
Skiën of snowboarden: Skiën
Ervaring: Sinds 1988 elk seizoen 2 a 3 weken op de latten, ski-testreizen georganiseerd. Veel les gehad. Heel veel gebieden gezien in Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Noorwegen, Slovenië, Canada en Amerika. Zijn er teveel om op te noemen inmiddels. Meest favoriet zijn Les 3 Vallees, Aspen, Selva Wolkenstein en waar het allemaal begon … Serfaus/Fiss.
Uitrusting nu: Blizzard Bonafides, Head Magnum, Strolz schoenen. Mammut en Salomon kleding.
Deze winter: 2.5 week Whistler (Canada), weekje ski-safari in Italië, weekje ski-testreis naar Saas Fee
Werk: (Facility-) Manager bij een gemeente
Hobby’s: wandelen met de honden, wintersport/bergen/gearfreak, hardlopen, lekker eten met vrienden
Doel: bewust genieten van het (buiten-)leven.

Naam: Lars
Leeftijd: 20 jaar
Woonplaats: dorpje in de buurt van Breda
Ski/Snowboard: Ski
Ervaring: van af me 6e
Bezochte gebieden: 1x Lermoos, 2x Zillertal arena , 2x Hochzeiger, 3x La norma, 1x Maurach ,Rucphen, Zoetermeer
Hobby’s: skiën en hockey
school: mbo afgerond beginnen aan hbo
Wens: meer skiën

Ook maar even voorstellen:
Naam: Bernard
Leeftijd: 29 jaar
Woonplaats: Nijmegen
Ski/Snowboard: Ski en snowboard
Ervaring: Familie in Scuol. Zodoende vanaf mijn geboorte jaarlijks een weekje daarheen geweest. Vanaf mijn vierde begonnen met skiën. Tien jaar later het snowboarden opgepakt en het skiën even gelaten voor wat het was. Nu is vanwege het bezitten van een snowboard dat de hoofdactiviteit, maar ik probeer het skiën een beetje bij te houden.
Bezochte gebieden: Zie de skikalender. Daarnaast de skihallen op de Uithof en Bottrop bezocht, plus zo af en toe techniek training op een vliegend tapijt.
Hobby’s: Voetballen, fietsen, wintersporten, wandelen, met muziek bezig zijn en koken.
Werk: Momenteel nog in de zorg, maar met een aflopend contract. Tijdens de studie biologie al van alles gedaan, maar werken tussen de mensen geniet mijn voorkeur.
Doel: Meer in de bergen zitten dan die één à twee weken per jaar. Voor mij het grote genieten.

Naam: Gerrit
Leeftijd: 27 jaar
Woonplaats: Nu nog in Kunming, China. Maar komt weer terug naar Nederland dan Poederoijen. Klein dorpje tussend de rivieren
Ski/Snowboard: Meeste Ski. Snowboard voor de verandering
Ervaring: van af me 4de
Bezochte gebieden: 1x Lermoos, 12x Hoch Zillertal, 1x Winterberg, 1x Serfaus Fiss Ladis. 1 Gerlos, vast nog wat andere gebieden
Hobby’s:Mountainbiken, Hardlopen, Fietsen, Waterskien, etc
School, HBO Tuinbouw
Wens: Meer wintersport. 1 van de redenen dat ik weer naar Nederland ga maar niet de hoofdreden.

-Bericht plaatsen ging niet goed. Dus helaas is hij twee keer geplaatst-

Al jaren bekijk ik dit forum, sinds dit jaar ben ik ook wat actiever aan het posten. Dus ik dacht laat ik me voorstellen.

Naam: Elian
Leeftijd: 21 jaar
Woonplaats: Nu nog in Gelderland, ga zsm weer terug op kamers in Leiden of Rotterdam
Ski: Ski!
Ervaring: Week of 7-8 totaal
Bezochte gebieden: 2x Galtür, 1x Ischgl, 1x Winterberg, 2x Lipno. 1x Hochficht
Hobby’s: Films kijken, koken en reizen.
Studie: Informatica en Economie aan de Universiteit Leiden en de Erasmus Universiteit.
Werk: Web Application Developer als bijbaan.
Wens: Nog meer wintersporten, ik heb dit jaar twee trips gepland en denk er over om ook nog de StuWi mee te pakken als ik vrienden zo ver kan krijgen. Tijdens of na mijn studie naar Noord Amerika (liefst Vancouver voor Whistler!) voor minor, master of werk.

Na jaren passief te hangen op het forum, maar is geregistreerd en nu ff mezelf voorstellen.

Naam: Martijn
Leeftijd: 30 jaar
Woonachtig: West broabaant
Ski: Ski
Ervaring: Week of 5
Bezochte gebieden / dorpen (in chronologische volgorde): pillerseetal (at), Saint francois longchamp (fr), les deux alpes (fr), bolsterlang (de), valloire (fr), saalbach hinterglemm (at).
Hobby’s: Films kijken, muziek luisteren, fietsen en tenissen.
Studie: af en toe wat skilessen (maar klungelig van de rooie piste lukt al). Ben een “slow” learner.
Werk: ICT
Wens: Nog meer wintersporten om in de toekomst hopelijk minder klungelig de piste af te komen ;)

Naam: Brian
Leeftijd: 26 jaar
Woonplaats Roosendaal
Ski/snowboard: eerst begonnen op de snowboard, maar omdat ik een kilometer vreter ben over gestapt op de ski!
Bezochte gebieden: 2x les 3 Vallees, Espace Killy, La Plagne, le Grand Massif, Zillertal Arena, winterberg en natuurlijk snowworld en skidome

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

In de categorie een dood topic nieuw leven inblazen.

Naam: Daan
Leeftijd: 26 jaar
Woonplaats Zwolle
Ski/snowboard: Snowboard,
Ervaring 4 jaar gelden begonnen met wakeboarden toen het jaar daarop ook nieuwschiring naar wintersport. Nu dit jaar zelf 2 keer. Kom goed de berg af maar techniek moet nog sterk verbeteren
Bezochte gebieden: vars, alph du heaz les 3 Vallees, En natuurlijk snowworld en botrop.

Naam: Richard
Leeftijd: 25
Woonplaats: IJmuiden
Ski/snowboard: Ski, m’n vanaf wanneer het mogelijk was. Ik heb nog geen board geprobeerd; maar dat zal vast nog wel gebeuren :)

Ervaring: Sinds m’n vierde jaar begonnen (eerste meters in Diedamskopf, Vorarlberg) en het altijd leuk blijven vinden en bijna jaarlijks geweest.
Skistijl is ruig; scherpe, kantende bochten op voldoende snelheid (wanneer de ruimte en omstandigheden dat toelaten).

Hobby’s: Reizen algemeen, zwemmen, motorrijden en lezen
Werk: Procestechnoloog, in de productie van drinkwater
Wens: Nog vele jaren genieten van de prachtige wintersport

Ik lees al een tijd mee, en vond het wel tijd worden om mezelf eens aan te melden. Allen veel wintersportplezier gewenst!

*bericht bewerkt door Ski-Rich op 08 jan 2018 22:46

Naam: Folkert
Leeftijd: 50
Woonplaats: regio Rotterdam

Ski/snowboard: ski, al kan ik een heel klein beetje boarden, maar dan mag geen naam hebben.

Ervaring: op mijn17e voor het eerst wezen skieën, daarna vanaf mijn 20e tot ca. 30e bijna elk jaar. Toen kwamen de kinderen en hebben we van jaar tot jaar bekeken of we gaan. Vrouw skiet ook, kinderen boarden.

Hou wel van een beetje doorskieën, soms het korte werk, soms lekker hangen in langere bochten.
Bezochtte gebieden: zowel in Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk.

ik dan ook maar :)

Naam: Tony
Leeftijd: 33
Woonplaats: Utrecht
Ski/snowboard: Ski, Old School Bigfoots (Ja, die roze met de teentjes)

Ervaring: Begonnen met 4 jaar, ongeveer 16 jaar ieder jaar een week. Helaas de afgelopen 10 jaar erg weinig, maar ben nu sinds lange tijd weer terug waar het begonnen is: Kirchberg in Tirol.

Skistijl is speels. Soms wat rauzen, maar vooral zijn de stukken waar je in de “flow” komt erg lekker. Wedelen is de favoriet waar mogelijk. Ik schijn een klassieke houding en stijl te hebben.

Hobby’s: Wintersport, fotografie, muziek, films, etc.
Werk: Docent en theatertechnicus (soort van)
Wens: Mijn kids bij brengen waar ik al die jaren al zo van geniet.

Leuk om bij deze community te komen. Misschien is het leuk om wat contacten te leggen, mijn vrouw staat ook wel open voor een ander gezin om mee te reizen.

Naam: Sven
Leeftijd: 27
Woonplaats: België
Ski/snowboard: Ski
Ervaring: +/- 6 jaar gok ik? Elk jaar minstens 1 keer op wintersport sindsdien. In het begin naar de Ardennen, nadien de Vogezen en dan het echte werk en naar de Alpen beginnen trekken. Oefenen in hallen in Nederland.
Hobby’s: skiën, fotografie
Werk: leerkracht lager onderwijs
Wens: in het buitenland werken om zo meer in de bergen te kunnen zijn…

*bericht bewerkt door sven311 op 09 jan 2018 15:01

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Naam: Hubert
Leeftijd: 39 jaar–> 42
Woonplaats: Krimpenerwaard
Ski/Snowboard: beiden, maar meer ski
Ervaring: ca. 35 weken. --> 40
Bezochte gebieden: Morillon, Grossarl, Neukirchen, Sankt Johann im Pongau (Alpendorf), Braunwald, Verbier, Wolkenstein (Selva), Bettmeralp, Nendaz, Sölden - Ötztal Arena, Anzère, Borovets Bulgarije, Bischofshofen, Olympia SkiWelt Innsbruck (Tulfes), Rucphen, Zoetermeer :D
Hobby’s: Tennis, houtbewerking, vissen (roof, zee, vlieg).
Werk: rentenieren, wat ik morgen ga doen zie ik dan wel weer.–> van pure armoede weer aan het werk als PM interieur bij een jachtwerf 😄
Wens: In de bergen wonen/werken
Geplande vakantie: Cote d’Azur/Alpen–> Alpendorf

Hubert op 27 jan 2015 14:58
Disturbing the peace since 1975

Naam: Sylvia
Leeftijd: 40
Woonplaats: Nederland
Ski/snowboard: Ski en kan ook snowboarden ., vooral frankrijk
Ervaring: vanaf mijn 1ste t/m 3de jaar miniclub esf les arcs en daarna tot mijn 12de les gehad vooral bij esf les arcs.
Hobby’s: Wintersport, wandelen
vakantie; dit jaar gaan we naar Les menuires

kinderen: 2 : 7 jaar gaat dit jaar voor z’n 1ste ster. De jongste van 3 gaat dit jaar voor het eerst voor de kleine beer.

Naam: Sjors
Leeftijd: 26
Woonplaats: Noord Brabant
Ski/snowboard: Ski > Snowboard > Ski!
Begonnen op de ski’s. Toen mezelf leren snowboarden (en daarna wat les genomen) wat erg leuk was maar na een miskoop van een verkeerd snowboard daar de interesse in verloren en weer de ski’s opgepakt. Daar beleef ik nu erg veel plezier aan en zou niet snel meer terug willen.
Ervaring: +/- 10 weken. Veel verschillende regio geskied, waaronder Pyreneen, Slovenie, Tsjechie, Franse en Oostenrijkse alpen.
Hobby’s: reizen, wintersport (ski, snowboard, schaatsen), klimmen, wandelen.
Werk: Verkoop binnendienst industriële groothandel
Wens: in het buitenland werken om zo meer in de bergen te kunnen zijn

Kwam dit topic tegen, dus laat ik mij ook maar eens voorstellen.

Naam: Jethro
Woonplaats: Hoofddorp.
Leeftijd is 42, en ski vanaf mijn 15e. Wel een poging gewaagd om te gaan boarden, maar vanwege 2 zwakke polsen hier maar gauw mee gestopt.
Sinds lange tijd ben ik vast bezoeker van het Zillertal, met name Fugen/Hochfugen. Geef ook al zeer lange tijd les in Hochfugen(veel losse weken en 1 heel seizoen).
Beetje hobbymatig zoek ik ook voor diverse bedrijven personeel voor in de winter.
Verdere hobbys zijn triathlon, hengelsport en wandelen met mn vrouw(ook in het Zillertal)

Plaats een reactie