Grote modernisering Le Grand Massif.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

@Arno, lees ik nu vercland lift weg? Hopelijk na maart 2017 he? enne ik lees ook sneeuwkanonnen op die piste, kijk daarvan hopen we natuurlijk wel dat het dit seizoen al zover is, kunnen we op ski’s naar ons huuske. Al met al …hoop niet dat we in een bouwput terecht komen, maar sneeuw is voorlopig de eerste zorg. Fijne jaarwisseling…

@Arno, lees ik nu vercland lift weg? Hopelijk na maart 2017 he? enne ik lees ook sneeuwkanonnen op die piste, kijk daarvan hopen we natuurlijk wel dat het dit seizoen al zover is, kunnen we op ski’s naar ons huuske. Al met al …hoop niet dat we in een bouwput terecht komen, maar sneeuw is voorlopig de eerste zorg. Fijne jaarwisseling…

@Arno, lees ik nu vercland lift weg? Hopelijk na maart 2017 he? enne ik lees ook sneeuwkanonnen op die piste, kijk daarvan hopen we natuurlijk wel dat het dit seizoen al zover is, kunnen we op ski’s naar ons huuske. Al met al …hoop niet dat we in een bouwput terecht komen, maar sneeuw is voorlopig de eerste zorg. Fijne jaarwisseling…

@Arno, lees ik nu vercland lift weg? Hopelijk na maart 2017 he? enne ik lees ook sneeuwkanonnen op die piste, kijk daarvan hopen we natuurlijk wel dat het dit seizoen al zover is, kunnen we op ski’s naar ons huuske. Al met al …hoop niet dat we in een bouwput terecht komen, maar sneeuw is voorlopig de eerste zorg. Fijne jaarwisseling…

@Arno, lees ik nu vercland lift weg? Hopelijk na maart 2017 he? enne ik lees ook sneeuwkanonnen op die piste, kijk daarvan hopen we natuurlijk wel dat het dit seizoen al zover is, kunnen we op ski’s naar ons huuske. Al met al …hoop niet dat we in een bouwput terecht komen, maar sneeuw is voorlopig de eerste zorg. Fijne jaarwisseling…

Oeps wat is er gebeurd…1x was genoeg.

Wow, @Eijsski , jij wilt ECHT niet dat die lift weggaat begrijp ik :-) haha

Nee effe wachten nog…

Oeps wat is er gebeurd…1x was genoeg.

Eijsski op 27 dec 2016 20:47

Ik vind dit een ontwerpfout van het forum. Waarschijnlijk heb je meerdere keren op “reactie plaatsen” gedrukt of het scherm ververst na de post. In beide gevallen zou een nieuwe post niet dubbel in het systeem terecht mogen komen.

Ik ben net vorige week in Samoens 1600 geweest. Vaak de lanche gepakt om terug te keren naar Samoens 1600 maar de route om via de biollaire piste/gron lift/marmottes/tete des saix terug te keren is veel leuker. Beide liften samen zijn maar iets langer dan de (koude) Lanche. Het fijne van de Tete des Saix is dat je dan eerst de dolomie kan pakken, dan volle bak over de portet het bos in en dan kom je uit op een lekker breed carve stuk richting de tete des saix lift. Deze combi blijft ook op drukke momenten rustig. En aangezien de tete des saix vrij snel gaat kan je snel wat meters maken met voldoende afwisseling. Persoonlijk hoeft de verbinding tussen Sixt en Flaine van mij niet omdat het nu juist zo’n lekker rustige piste is met veel tijd om rond te kijken. Verder is alles rond het CM complex mooi opgeruimd maar ik verwacht dat de chariande lift extra vol zal zijn. De wachttijden rond 10.00 waren nu al 20 minuten ( maar toen was ik lekker al ergens anders!) alleen 1 vraag: op zaterdag was de Sairon uit Morillon omhoog gewoon dicht waardoor iedereen met langzame 3-P lintjes moest, gebeurd dit vaker?

Overigens gaat de Lanche lift verplaatst en vervangen worden als alles mee zit deze zomer. Anders volgend jaar.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Iemand alweer geweest? Ben benieuwd naar de nieuwe lift(en) en pistes als vervanging van Lanche. Ga zelf in januari.

Nieuwe plan des piste staat online. Iets van hiver-grandmassif.com of zo. Ga er zelf over een maand ongeveer heen dus dan kan ik weer meer info geven. Schijnt dat de kom onder de oude lift nu meer gebruikt kan gaan worden.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Gister met m’n zoontje van 4 op pad geweest. Hoewel het jammer is dat de nieuwe Coulouvrier lift een wild natuurgebiedje overhoop heeft gegooid en een van mijn favoriete MTB trails opvreet, moet ik zeggen dat het ski technisch wel fijn is. De 2 (blauwe) pistes van Samoëns 1600 en Morillon zijn klaar en open; lekker lang en een prima aanvulling. De 6p lift is lang, maar snel en gaat van 1200m naar de Tete de Saix. Deze lift gaat er mede voor zorgen dat doorstroming (1200 extra Club Med bedden!) beter wordt, omdat je nu vanaf 1600 naar de Chariande Express én naar de Coulouvrier kunt glijden. De Tete de Saix zelf is ook flink verbeterd; het voelt nu meer als een plateau, met veel meer ruimte naar alle kanten.

Afgelopen zomer zijn de Lanche, Airon en Corbalanche weggehaald. En daarvoor in de plaatse de Molliets expresse (vorig seizoen al) en de Coulouvrier.

Met het plaatsen van sneeuwkanonnon moeten de dalafdalingen naar Vercland vanaf dit seizoen meestal open zijn.
In de komende jaren worden de nostalgische eitjes van Vercland vervangen door een nieuwe cabinelift en daar is de NL’se eigenaar ven bar restaurant la Reposette (geweldige tent trouwens!) heel blij mee.

*bericht bewerkt door Arno5 op 24 dec 2017 15:59

Haha, Gister dook in met flinke stoke de piste af de Lanche kom in, waar ik tot mijn grote plezier nauwelijks andere sporen zag en dus heerlijke 1st tracks reed. totdat …

Ik beneden bij de (voormalige)instap van de Lanche opeens bedacht dat deze lift weg was; hahaha!!

Vervolgens verplicht een lijn door het bos naar beneden gezocht om weer uit te komen bij de Coulouvrier lift

Haha, Gister dook in met flinke stoke de piste af de Lanche kom in, waar ik tot mijn grote plezier nauwelijks andere sporen zag en dus heerlijke 1st tracks reed. totdat …

Ik beneden bij de (voormalige)instap van de Lanche opeens bedacht dat deze lift weg was; hahaha!!

Vervolgens verplicht een lijn door het bos naar beneden gezocht om weer uit te komen bij de Coulouvrier lift

Arno5 op 29 dec 2017 16:20

Herkenbaar. Snap niet dat ze die lift al weg hebben gehaald… Als je naar Flaine wil, moet je nu een zeer lange, niet zo handige “blauwe” piste pakken. Die erg lang is (zeker na een lange dag voor minder gevorderden). De la lanche is dan een stuk beter…

*bericht bewerkt door Waah op 09 jan 2018 19:44

Nieuwe plannen voor Flaine tegen 2021. Het heet de Funiflaine. Een sport kabellift die van dichtbij de snel weg je helemaal omhoog brengt via Carroz naar Flaine en dat in 15 minuten.

https://www.google.be/amp/s/france3-regions.francetvinfo.fr/…

Nieuwe plannen voor Flaine tegen 2021. Het heet de Funiflaine. Een sport kabellift die van dichtbij de snel weg je helemaal omhoog brengt via Carroz naar Flaine en dat in 15 minuten.

https://www.google.be/amp/s/france3-regions.francetvinfo.fr/…

Sidinic op 13 jan 2018 09:35

Ja dat klopt @Arno5 heeft ook al beschreven hier hoe die precies moet gaan lopen. Ik hoop alleen dat het gebied met die Oostenrijkse manier van liften bouwen straks ook niet Oostenrijks druk gaat worden op de pistes.

Born to Ride

Het heeft ook een milieu achtergrond, op die manier kunnen ze voorkomen dat al die auto’s naar boven gaan rijden. Ze hebben heel veel last van smog in het dal van Cluses en omgeving.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Jammer dat het weer zo’n lelijk daloverbruggend 3S project wordt a la de Flying Mozart. :-(

http://gondolaproject.com/2015/05/01/weekly-roundup-8km-gond…

Iemand alweer geweest? Ben benieuwd naar de nieuwe lift(en) en pistes als vervanging van Lanche. Ga zelf in januari.

rajknier op 19 dec 2017 19:42

Afgelopen week was ik in Flaine en ik vond de nieuwe liften eigenlijk geen verbetering. Nou ja, de liften zelf waren perfect maar de pistes erheen niet. De Coulouvrier lift start veel lager dan de vroegere Lanche zodat je er ook via Samoens kunt komen. Maar dat hoeft helemaal niet vanwege de Chariande Express. De twee blauwe pistes naar Coulouvrier zijn drukke verbindingspistes die snel spekglad worden. Het gevaarlijke tunneltje in de Les Chars piste was er altijd al, maar nu zit er een vervelende lange piste achter.
De nieuwe Tete Des Saix lift is wel goed maar ik vind deze verbinding ook geen echte verbetering. De piste erheen is nu een drukke verbindingspiste. De vroegere L’Airon en Gentianes liften sloten veel hoger aan en ontlastten daardoor de piste.

Er waren trouwens wel talloze andere kleine verbeteringen. Zo zijn er een aantal korte bordercrossen bijgekomen. Ook was de Tourmaline piste in het midden iets verlegd (naar boven) zodat de afdaling wat gelijkmatiger en overzichtelijker is geworden.

Plaats een reactie