Tsjechië ondergewaardeerd?

Oeps, dubbel post

*bericht bewerkt door NvRavenhorst op 09 jan 2017 20:13

De revieuw over Herlíkovice Bubákov, wat zal ik er over zeggen? Dit was wat ons betreft het beste gebied tot nu toe.
Het lijkt op het eerste gebied wat saai, aangezien het hele gebied verticaal op 1 helling ligt.

Het gebied heeft verschillende mogelijkheden om pistes te combineren, waardoor elke afdaling weer anders is.
Langst gemeten gecombineerde afdaling was 3,25 km.

Er is ruim voldoende horeca op de piste, en is erg goedkoop.
Echter is het dorp arm aan bedden en horeca.
Ook zijn er weinig parkeerplekken.

Wij zijn hier 4 dagen geweest, en dat vonden we eigenlijk te kort, dus we gaan hier 26 januari weer terug.

De pistekaart staat al online hier, dus die is niet meer nodig :)
En mijn wifi hier is te slecht om foto’s te uploaden.

null

null

Inmiddels zijn we ook al een paar dagen in Dolní Morava.
Is het gebied noemenswaardig voor op wintersporters.nl? Meh… ik denk het niet.
Het heeft meer een naam als sport resort.
Het staat vol met grote wellness hotels, en er zijn wekelijks evenementen en bootcamp.
Gezellig druk, maar de pistes zijn niet bijzonder.
Voor een skigebied met relatief veel hoogtemeters, lijken de pistes klein en recht naar beneden.
Veel pistes zijn ook erg stijl en te slecht geprepareerd om lekker naar beneden te gaan.
Wel doet het gebied actief zijn best om zich te onderscheiden.
Hier vind je de langste alpine coaster, een parcour waar professionele snowboarders trainen en wedstrijden houden, en wat funparks met verschillende leuke bochten, tunneltjes en jumps.

Morgen vertrekken we nog naar Kouty Nad Desnou, en later komende week naar Zelezna ruda.
En dan eindigen we onze maand vakantie met nog een weekje in Herlíkovice.

Ik zie dat de pistekaart op wintersporters.nl. nl toch wat verouderd is (en ook wat km’s er bij :) )
Hierbij een mooie nieuwe besneeuwde kaart

null

Fijn topic dit!

Bulgarije is een heel stuk voor een week

Ski you later!

Bulgarije is een heel stuk voor een week

TeTe op 15 jan 2017 16:00

Precies …
Wellicht dat de bereikbaarheid met andere modaliteiten dan onze heilige koe voor velen een niet onbelangrijke rol speelt.

Rob

Bulgarije is een heel stuk voor een week

TeTe op 15 jan 2017 16:00

Zeker! Dit topic gaat alleen wel over Tjechie ;-)

Mijn schoonfamilie woont in Tsjechië. Kinderen hebben in Spindleruv Mlyn leren skieën. Betaalbare privé les, dat was optimaal destijds. Nu is Spindl te klein voor mijn ambitieuze kids :-). Ik vind het ook te druk. Lange wachtrijen en je loet (te) veel met de bus. Bovendien, de laatste jaren ook te sneeuwonzeker.
By the way, @NvRavenhorst, Cerna Hora/Pec staat nog niet op je lijstje … (leuk gebied en past goed in je roadtrip) ! Ben benieuwd naar je ervaring(en)!

JanGerrit op 1 dec 2016 10:20

@JanGerrit , je hebt helemaal gelijk gehad!
We zijn op 25 januari nogmaals naar herlicovice gegaan (zitten hier nog), en zijn afgelopen dagen in Janské Lázně geweest, dit gebied is ook zeker wel mooi! Alleen zijn de pistes opvallend smaller, wat in het weekend wel vervelend is met drukte.
Thanks voor de tip! Achteraf hadden we deze bestemming zeker niet mogen missen.

De revieuw over Herlíkovice Bubákov, wat zal ik er over zeggen? Dit was wat ons betreft het beste gebied tot nu toe.
Het lijkt op het eerste gebied wat saai, aangezien het hele gebied verticaal op 1 helling ligt.

Het gebied heeft verschillende mogelijkheden om pistes te combineren, waardoor elke afdaling weer anders is.
Langst gemeten gecombineerde afdaling was 3,25 km.

Er is ruim voldoende horeca op de piste, en is erg goedkoop.
Echter is het dorp arm aan bedden en horeca.
Ook zijn er weinig parkeerplekken.

Wij zijn hier 4 dagen geweest, en dat vonden we eigenlijk te kort, dus we gaan hier 26 januari weer terug.

De pistekaart staat al online hier, dus die is niet meer nodig :)

NvRavenhorst op 14 jan 2017 16:44

Ha hier heb ik mijn eerste twee jaar leren skiën.
Inderdaad mooi goedkoop privé skiles.
Daarnaast voor een appel en een ei halfpension met de hele familie op loopafstand van de piste dus parkeerplaatsen geen probleem.
Tussen de middag voor 1,50 patat, bratworst en cola (okee dat was 10 jaar geleden, zal nu iets meer zijn, maar vast nog steeds goedkoop.)

Grappige was dat in een jaar met slechte sneeuw Herlikovice er eigenlijk beter bijligt dan Spindleruv, maar dat toch iedereen Herlikovice voorbij zoeft om in de rij te gaan staan in Spindleruv.

Don`t eat yellow snow

Plaats een reactie