Met welke auto naar wintersport???

I rest my case :-)

null

Alex op 14 aug 2018 14:29

Logo met sneeuwvlokjes? ;)

Aftellen maar!

Logo met sneeuwvlokjes? ;)

Matthieu op 14 aug 2018 14:48

LOL :-)

When life gets too complicated.... SKI

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/7b78402727e3f576f0e8cc71...

De fijnste reisauto die er bestaat.

Gazza op 13 aug 2018 15:06

Zijn die snelwegkilometers goed uit te houden? Niets tegen deze auto maar om lange stukken op de snelweg af te leggen kan ik me comfortabelere auto’s voorstellen. Heb je daarnaast niet heel veel bandenlawaai?

Boven kom je in ieder geval hiermee :)

Pray for Snow!

Zijn die snelwegkilometers goed uit te houden? Niets tegen deze auto maar om lange stukken op de snelweg af te leggen kan ik me comfortabelere auto’s voorstellen. Heb je daarnaast niet heel veel bandenlawaai?

Boven kom je in ieder geval hiermee :)[post]nickcolaris op 14 aug 2018 20:32[/post][/quote]

Fijne hoge zit. Altijd drie vier auto’s vooruit te kijken. Achterin kan er lekker languit gezeten worden. En wat het geluid betreft. Valt het mij wel mee, optrekken en inhalen geeft even wat extra sound. Die van ons is getuned dus rijdt ook nog eens goed mee met de trafficflow.

One life. Live it.

Audi a3 2.0 TFSI Stage 1 250pk

null

Kost wel een hoop brandstof maar goed we zijn dan ook snel op bestemming.

*bericht bewerkt door Vosjje op 16 aug 2018 16:56

Het kan altijd korter, mand.

Ben in diverse auto’s op wintersport geweest: Kadet / Agila (eerst een groene en daarna een zilveren / ix20 / nu opel astra.

Papegijs

Golf 7 R no doubt. Geen al te brede/lange auto voor de smallere bergwegen, haldex 4 wielsysteem en power op de autobahn. Verbruik maakt niet uit.

Golf 7 R no doubt. Geen al te brede/lange auto voor de smallere bergwegen, haldex 4 wielsysteem en power op de autobahn. Verbruik maakt niet uit.

GP01 op 30 aug 2018 16:52

Wij begrijpen elkaar :)

Pray for Snow!

Is dit niet de ultieme sneeuwauto? :-)

Voor nog geen 6000 Canadese Dollars is ie voor jou, in Vancouver dat wel

null

Link naar advertentie: https://vancouver.craigslist.ca/nvn/snw/d/for-sale-snow-cat-…

Click. Click. Peace

Handig voor als je naar Whistler wilt gaan!

@Rogier daar ben ik 24 september weer. Als je zorgt dat er vanavond in Jasper of de 24e in Vancouver een koffer klaarligt waar hij in past neem ik hem voor je mee.

Born to Ride

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/49e13ef3ed8f83def6e74831...

Gewoon met de SLK uit 1997!

Even voor de zomervakantie een “nieuwe” gekocht een VW Golf VII 1.4 TSI Highline uit dec. 2013.

null

sinds deze zomer een wat luxer werkpaard erbij gekocht. Mercedes motorblok en automaat, wat een luxe…!
wel even iets heel anders dan de beide LR Defenders! toch de komende winter eens een extra tripje plannen om deze in het witte goud neer te zetten !

null

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

@phma maakt dat niet ongelooflijk veel lawaai als je je ski’s zo in de zak op je houders legt?

better to be off piste, then to be pisted off

@Wim7
De SLK heeft een hard dak. Dus niet meer lawaai dan als je in een sedan rijdt. En in de zak maken ze natuurlijk wel iets meer lawaai dan in een skibox, maar het is ook een kwestie van alles goed strak inpakken.

Maar ik vind het wel geinig dat Mercedes in 1997 een cabrio uitbracht en daar dan ook nog dragers met dwarsdragers en skihouders bij verkocht. Alles is origineel en uit 1997.

En het rijdt natuurlijk veel lekkerder dan al die SUVs die hier genoemd worden. Ook als het slecht weer is.

@Wim7

En het rijdt natuurlijk veel lekkerder dan al die SUVs die hier genoemd worden. Ook als het slecht weer is.

phma op 11 sep 2018 16:40

Hoezo ?

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp
Lekker laag zitten, achterwielaandrijving, niet meer dan twee personen in de auto, niet te veel bagage…

Ik ben ook geweest met een Jeep Wrangler, Jeep Grand Cherokee V8, Audi A4, BMW 3, BMW 5, Opel Vectra, Peugeot 406, Renault Laguna, Subaru Forester, Mercedes C, Mercedes E, Toyota Rav4. Sommige bevielen mij beter dan andere.
Laat ik het zo zeggen: ik vind een terreinauto een lekkere auto (al is een Grand Cherokee eigenlijk ook een SUV en na een reisje van 1000 km met de Wrangler had ik een week nodig om bij te komen), een sedan en een station (de Vectra, 406 en Laguna waren trouwens vreselijk) vind ik ook heerlijk, maar een SUV vind ik een overbodige autoklasse. Gelukkig is niemand het met me eens, want over een tijdje worden er alleen nog maar SUV’s verkocht.

Maar die oude SLK vond ik gewoon leuk daar in dat wintersportdorp.
Met kerst ga ik weer met die auto, uiteraard op winterbanden en hopen dat we de sneeuwkettingen niet nodig hebben. En als het nodig is zijn er genoeg mensen met SUV’s om me uit de berm te trekken ;-)

*bericht bewerkt door phma op 12 sep 2018 10:16

@CJAHulskamp
Laat ik het zo zeggen: ik vind een terreinauto een lekkere auto (al is een Grand Cherokee eigenlijk ook een SUV), een sedan en een station (de Vectra, 406 en Laguna waren trouwens vreselijk) vind ik ook heerlijk, maar een SUV vind ik een overbodige autoklasse. Gelukkig is niemand het met me eens, want over een tijdje worden er alleen nog maar SUV’s verkocht.

phma op 12 sep 2018 10:01

Ik ben het anders compleet, maar dan ook COMPLEET, met je eens hoor. Een SUV is overbodig en vangt bovendien veel meer wind (wat niet goed is voor het milieu). Alsof je in Europa met al haar goede wegen een dergelijke semi-terreinwagen nodig hebt. Tuurlijk, je hebt meer overzicht omdat je hoger zit, maar als iedereen straks in een SUV rijdt, is dat voordeel ook weg.

Mr. Slow

null

Deze. Tiguan Allspace Highline Business R. Ook iets om naar uit te kijken … :)

*bericht bewerkt door RemkoZ op 12 sep 2018 10:36

Gelukkig is niemand het met me eens, want over een tijdje worden er alleen nog maar SUV’s verkocht.

phma op 12 sep 2018 10:01

Volgens mij is de populariteit van de SUV juist afgenomen mede door de komst van de Crossovers die ieder merk schijnbaar in hun lineup wil hebben.

When life gets too complicated.... SKI

Vroeg me gewoon af, waarom een SUV slecht zou rijden. Maar dat valt dus wel mee 😃

May the ski force be with you !!

phma: Kan het dak nog open als je de dragers erop hebt zitten?

Ik ben een keer met de barchetta gegaan. Ski’s op het kofferrek, kofferbak en tonneau helemaal vol. Ging net. Op de terugweg een lading wijnflessen bij een supermarkt ingeslagen en achter de passagiersstoel gestapeld. Sta je op 2 km hoogte in Val Tho, moet je en plein-publique je dak openen omdat je anders niet onder de tonneau kunt komen om die bagage eruit te halen.

Geloof me, dat levert erg vreemde blikken op, totdat ze snappen wat je aan het doen bent.

In mijn ogen heeft een SUV alleen maar nut als er 4WD op zit, maar verder gaat mijn voorkeur uit naar een gewone station. Op dit moment een Alfa 159 SW met 200pk. Beetje krappe auto met een baby en 3 volwassenen, dus de opvolger moet wel groter worden. Laatste wintersport waren mijn ouders mee en die rijden tegenwoordig een Tiguan, dus had ik 4WD nodig gehad hoefde ik alleen maar van auto te wisselen ;)

Een krappe auto met een baby en 3 volwassenen???

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 12 sep 2018 15:11: Onnodige, eventueel kwetsende, opmerking verwijderd

@DrPhil
Ga maar eens achterin zitten dan…

Alfa 159 is achterin niet buitengewoon ruim. Dat was een van de redenen voor ons om de Mondeo te nemen. Die was behoorlijk wat rianter tegen een vergelijkbare prijs.

@Robert7: het dak kan niet meer open als de dragers erop zitten. Maar dat wil je ook niet als je 160 doet op de Autobahn met dragers en bagage op het dak. De dragers zijn er op locatie zo weer af, dus dan kun je wel weer lekker open rijden. Voordeel is ook dat met gesloten dak de bagageruimte van de SLK serieus riant is.
@Marijnt: ik vind een SUV sowieso geen nuttig model, en al helemaal niet als deze dan ook nog eens geen 4WD heeft. Maar een station met veel vermogen op alleen de voorwielen is ook drama. Gelukkig heeft Alfa weer het licht gezien en de Giulia weer de aandrijving gegeven waar het hoort.

*bericht bewerkt door phma op 12 sep 2018 16:40

@phma De nieuwe Alfa heeft de aandrijving inderdaad daar waar het hoort, maar toch gaat de opvolger bij mij waarschijnlijk een 5-serie worden, ook een achterwielaandrijver maar wel een stuk ruimer. Eerst maar even het huis bouwen, dan zie ik daarna weer verder.

@Marijnt: goede en verstandige keus. Je kunt ook een keer een E proberen. Dat is natuurlijk een ouwelullenbak met een bedenkelijk imago, maar rijdt verbazingwekkend goed, relaxt, veilig, betrouwbaar en hard. Ik kreeg ooit als voorloopauto een Mercedes en dacht dat dat echt vreselijk zou zijn. Uiteindelijk was dat een van de fijnste auto’s die ik ooit van de baas mocht rijden, lekkerder dan BMW en Audi vond ik in ieder geval.

Maar (back on topic) in al die auto’s kom je prima op je wintersportbestemming.

En succes met de bouw van je huis. Ik sloeg in dat soort jaren altijd een wintersportvakantie over.

Plaats een reactie