Met welke auto naar wintersport???

Hoeveel pk heeft hij origineel?

Hoeveel pk heeft hij origineel?

DrPhil op 19 okt 2018 13:46

180 😉

Disturbing the peace since 1975

Hoeveel pk heeft hij origineel?

DrPhil op 19 okt 2018 13:46

180 😉

Hubert op 19 okt 2018 13:59

Dan mag ik hopen dat je geen ongeluk krijgt. Bij +20% moet je auto worden herkeurd. Bij een andere afwijkende motor sowieso.
https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/wijzigen-of-r…
Je verzekering betaalt dan ook niet uit.

Rij al 25 jaar met snelle en getunede auto’s nooit problemen gehad.
Ken de regels idd, maar daar wordt nooit wat mee gedaan.

Disturbing the peace since 1975

Dan weet je ook dat je verzekering niet uitbetaalt als ze erachter komen.

Net een nieuwe motor geplaatst en getuned. Met 245pk moeten we weer 10 minuten sneller op de plaats van bestemming zijn 😂

null

Hubert op 19 okt 2018 13:42

@Hubert mijn ervaring is tot nu toe dat het vermogen van de auto (helaas) geen invloed heeft hoe snel ik op mijn wintersportbestemming ben (ik ben gebonden aan de schoolvakanties) :-(

Maar aan de andere kant is het wel fijner rijden als je vermogen over hebt :-)

*bericht bewerkt door Chonn op 19 okt 2018 14:29

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Net een nieuwe motor geplaatst en getuned. Met 245pk moeten we weer 10 minuten sneller op de plaats van bestemming zijn 😂

null

Hubert op 19 okt 2018 13:42

@Hubert mijn ervaring is tot nu toe dat het vermogen van de auto (helaas) geen invloed heeft hoe snel ik op mijn wintersportbestemming ben (ik ben gebonden aan de schoolvakanties) :-(

Maar aan de andere kant is het wel fijner rijden als je vermogen over hebt :-)

Chonn op 19 okt 2018 14:28

Hahaha, ja helaas! Gelukkig heb ik geen last van schoolvakanties ;-)
Dat is altijd leuk als je volle bak iedereen voorbij rijdt, gaat tanken en daarna weer iedereen voorbij rijdt… :D

Disturbing the peace since 1975

Net een nieuwe motor geplaatst en getuned. Met 245pk moeten we weer 10 minuten sneller op de plaats van bestemming zijn 😂

null

Hubert op 19 okt 2018 13:42

@Hubert mijn ervaring is tot nu toe dat het vermogen van de auto (helaas) geen invloed heeft hoe snel ik op mijn wintersportbestemming ben (ik ben gebonden aan de schoolvakanties) :-(

Maar aan de andere kant is het wel fijner rijden als je vermogen over hebt :-)

Chonn op 19 okt 2018 14:28

Met 180 pk vermogen tekort hebben?? :-) eh… wat gaat er allemaal mee in die bus dan? Ik trek het prima met 120 PK minus 10% LPG verlies in de bergen.

?? 2023

null

Wij gaan met de Up richting wintersport.

Groeten, Harald

null

Wij gaan met de Up richting wintersport.

Harald3 op 3 nov 2018 19:52

Up! GTI ?

Pray for Snow!

null

Wij gaan met de Up richting wintersport.

Harald3 op 3 nov 2018 19:52

Dan heb je wel een dakkoffer nodig.

Annoying skiers since 2003

Dit seizoen gaan we voor het eerst met de golf gte. Ben er inmiddels achter dat de planken van manlief qua lengte niet gaan passen met 1 bankdeel plat. Moeten dus wat meer puzzelwerk gaan doen. Gelukkig meestal maar met z’n 2en in de auto, dan zal het geen probleem zijn. 3e persoon gaat wel echt een uitdaging worden.

Huh? Wat is de lengte van zijn board/ski dan? Als ik voor korte trips of naar een indoor baan ga heb ik nooit dat issue gehad toen ik nog een hatchback Golf had. Zelfs in de Polo van mijn vriendin in het geen issue.

Pray for Snow!

Huh? Wat is de lengte van zijn board/ski dan? Als ik voor korte trips of naar een indoor baan ga heb ik nooit dat issue gehad toen ik nog een hatchback Golf had. Zelfs in de Polo van mijn vriendin in het geen issue.

nickcolaris op 4 nov 2018 08:31

167 is de langste. Mijne van 152 gaat maar net. Goede nieuws (vanochtend uitgevonden): ze passen makkelijk door het skiluik, zelfs mijn brede simple pleasures. Steekt ie wel wat over het middenconsole, maar dat is te overzien. Oplossing dus gevonden 👍

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1833842363322793…
Dan toch maar niet met een elektrische auto op vakantie.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1833842363322793…
Dan toch maar niet met een elektrische auto op vakantie.

Hooykaas op 19 nov 2018 11:19

Ga toch al 3 jaar met een Tesla op vakantie. Dit is een duidelijk lobby die door benzine /diesel merken uit Duitsland tegen EV rijden zijn. Zoals hier gebeurt door de CDA.

May the ski force be with you !!

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1833842363322793…

Dan toch maar niet met een elektrische auto op vakantie.

Hooykaas op 19 nov 2018 11:19

Ga toch al 3 jaar met een Tesla op vakantie. Dit is een duidelijk lobby die door benzine /diesel merken uit Duitsland tegen EV rijden zijn. Zoals hier gebeurt door de CDA.

CJAHulskamp op 19 nov 2018 12:18

En wat als de cijfers wel gewoon waar blijken te zijn?

Born to Ride

@Tiny-M Of de boards achter de voorstoelen zetten en dan gekruist. Past perfect in mijn Peugeot 205 GTI waarmee ik meerdere keren op wintersport ben geweest. Dat zou in de Golf toch zeker ook wel moeten passen. En als je er toch maar met 2 man in zit! ;)

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1833842363322793…

Dan toch maar niet met een elektrische auto op vakantie.

Hooykaas op 19 nov 2018 11:19

Ga toch al 3 jaar met een Tesla op vakantie. Dit is een duidelijk lobby die door benzine /diesel merken uit Duitsland tegen EV rijden zijn. Zoals hier gebeurt door de CDA.

CJAHulskamp op 19 nov 2018 12:18

En wat als de cijfers wel gewoon waar blijken te zijn?

Matthias123 op 19 nov 2018 12:20

Echt een onwaarschijnlijke eikel. Model 3 en bijv. de Toyota Mirai hebben bij de productie 11 ton CO2 uitstoot.
Een Model 3, zelfs als ie draait op stroom uit het net, een 3 tot 4x lagere CO2 uitstoot dan een ICE.
De stroom uit het Duitse net is al voor 35% duurzaam opgewekt.
Daarmee is de CO2 uitstoot van een Model 3 zo’n 6x lager. En dan hebben we het nog niet over de uitstoot van fijnstof, een echte killer in de binnensteden.
Het zijn de laatste voorvechters van de oude Duitse auto-industrie.
Maar hier laat ik bij voordat het ontspoord in deze topic.

May the ski force be with you !!

Opel Grandland X,
Vorige week winterbanden en helaas weer een set sneeuwkettingen moeten kopen mijn 3e set in 2jaar tijd.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Opel Grandland X,
Vorige week winterbanden en helaas weer een set sneeuwkettingen moeten kopen mijn 3e set in 2jaar tijd.

MountainHugger op 25 nov 2018 21:25

Waarom, doorgeroest?

Pray for Snow!

@MountainHugger
Sneeuwkettingen?
Die neem ik sinds 2001 al niet meer mee. Nog nooit problemen gehad.

Dit seizoen gaan we voor het eerst met de golf gte. Ben er inmiddels achter dat de planken van manlief qua lengte niet gaan passen met 1 bankdeel plat. Moeten dus wat meer puzzelwerk gaan doen. Gelukkig meestal maar met z’n 2en in de auto, dan zal het geen probleem zijn. 3e persoon gaat wel echt een uitdaging worden.

Tiny-M op 4 nov 2018 00:12

In mijn golf4 of huidige i20 hoef ik de bank niet plat te doen om m’n snowboard mee te nemen. In de golf lagen de boards Dan schuin achter de stoelen. In de i20 kunnen ze bijna rechtop achter de bijrijdersstoel staan. Kan er nog prima een 3e persoon achteruit zitten.

Übung macht den meister!!!

Dat boarden is dus niet alleen op de piste onhandig… 😜

@MountainHugger
Sneeuwkettingen?
Die neem ik sinds 2001 al niet meer mee. Nog nooit problemen gehad.

Drikus op 25 nov 2018 21:40

Ik wil gewoon van alles voorzien zijn mocht ik een pasje over moeten voor mijn ski locatie.
En vorig jaar staande gehouden bij de grens tussen Duitsland en Zwitserland en alles gecontroleerd hesje, sneeuwkettingen, vignet op voorruit en alle papieren ook leasecontract. Wat me opviel: ze wisten zelfs hoelaat ik de grens tussen NL en Duitsland was overgekomen en dat ik redelijk (te?) snel in Basel was maar collega zei tegen hem dat dat wel kon.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

@MountainHugger

Sneeuwkettingen?
Die neem ik sinds 2001 al niet meer mee. Nog nooit problemen gehad.

Drikus op 25 nov 2018 21:40

Ik wil gewoon van alles voorzien zijn mocht ik een pasje over moeten voor mijn ski locatie.
En vorig jaar staande gehouden bij de grens tussen Duitsland en Zwitserland en alles gecontroleerd hesje, sneeuwkettingen, vignet op voorruit en alle papieren ook leasecontract. Wat me opviel: ze wisten zelfs hoelaat ik de grens tussen NL en Duitsland was overgekomen en dat ik redelijk (te?) snel in Basel was maar collega zei tegen hem dat dat wel kon.

MountainHugger op 25 nov 2018 23:19

Jij neemt zelfs je leasecontract mee? Overigens hoef je als je de grens overgaat geen kettingen bij te hebben hoor.

*bericht bewerkt door Drikus op 25 nov 2018 23:37

Wat me opviel: ze wisten zelfs hoelaat ik de grens tussen NL en Duitsland was overgekomen en dat ik redelijk (te?) snel in Basel was maar collega zei tegen hem dat dat wel kon.

MountainHugger op 25 nov 2018 23:19

Dat kan helemaal niet. Zagen ze dat op hun iPhone?
En waarom zouden ze op sneeuwkettingen controleren?

Zwitsers kunnen natuurlijk uberhaupt geen bekeuringen geven omdat je ergens in Duitsland te hard zou hebben gereden.

*bericht bewerkt door DrPhil op 26 nov 2018 00:40

Wat me opviel: ze wisten zelfs hoelaat ik de grens tussen NL en Duitsland was overgekomen en dat ik redelijk (te?) snel in Basel was maar collega zei tegen hem dat dat wel kon.

MountainHugger op 25 nov 2018 23:19

Dat kan helemaal niet. Zagen ze dat op hun iPhone?
En waarom zouden ze op sneeuwkettingen controleren?

Zwitsers kunnen natuurlijk uberhaupt geen bekeuringen geven omdat je ergens in Duitsland te hard zou hebben gereden.

DrPhil op 26 nov 2018 00:10

Dr Phil ik was dan ook redelijk verrast toen ze het daar onderling over hadden (over de tijd), natuurlijk zou dat volgens ons niet kunnen, en al helemaal niet dat ze daar een bekeuring voor kunnen geven. En ja ik moest toch echt mijn auto leeg halen en alles werd gecontroleerd., waaronder mijn sneeuwkettingen.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

@MountainHugger
Sneeuwkettingen?
Die neem ik sinds 2001 al niet meer mee. Nog nooit problemen gehad.

Drikus op 25 nov 2018 21:40

Zonder kettingen had ik afgelopen 8 jaar al 2x in het dal moet en overnachten en daardoor 2x een geweldige poederdag gemist… Gendarmes zijn onverbiddelijk hoor!

Born to Ride

@DrPhil

misschien trajectcontrole van grens N/D tot grens D/ZW ? Ik denk dat er véél mogelijk is tegenwoordig.
Soms zijn er ook gezamenlijke acties zodat bijv. dat de Duitse en Zwitserse collega’s samen staan en dan kan er WEL bekeurd worden, zelf al meegemaakt.

Born to run. B.S.

Plaats een reactie