Met welke auto naar wintersport???

null

Gisteren mijn nieuwe auto opgehaald.
De Dacia Dokker Van.
Net de sneeuwkettingen maar weer eens geprobeerd.
Vrijdag rijden we richting Flachau (met overnachting onderweg)

niekniek op 5 jan 2019 17:05

Gefeliciteerd. Veel veilige kilometers gewenst. De Dacia’s hebben volgens mij hun betrouwbaarheid en waarde inmiddels wel bewezen.

Martijn77 op 7 jan 2019 10:34

Ik heb de vorige Dacia 9 jaar gehad.
en nog nooit panne gehad, toch wel 1x lekke band en die heb ik nog zelf gewisseld ook

Wat een lekkere auto @Pascal13 Zeker 1 van de betere die de afgelopen tijd is langsgekomen!

Freeride = Life

Binnenkort voor de eerste keer met een achterwiel aangedreven auto op wintersport, Alfa Romeo Giulia.
Wel het vermogen van de Veloce, maar niet de 4-wiel aandrijving.

null

Met de sneeuw die nu op de wegen ligt zou ik daar nu niet graag rijden.
Steeds uitgesteld, maar moet nog steeds nieuwe sneeuwkettingen hebben.
De Centrax loopvlak sneeuwketting die ik had passen helaas niet.

Pascal13 op 5 jan 2019 21:56

Juist nu is het met RWD leuk spelen toch? Daar ga ik in elk geval de lol wel van zien. De grootste spanning is nog wel als je op een ijzige helling stil komt te staan, dan wil je niet gaan glijden. Maar dan ben je met elke auto kansloos.

Dochterlief wil volgende week per sé met haar autootje naar de bergen, een Fiatje 500X cross. Verwarmd stuur en zo, een echte wijvenbak. :p
Hopelijk zitten de ski’s niet in mijn achterhoofd. :o

Bla, bla, bla.

Dochterlief wil volgende week per sé met haar autootje naar de bergen, een Fiatje 500X cross. Verwarmd stuur en zo, een echte wijvenbak. :p
Hopelijk zitten de ski’s niet in mijn achterhoofd. :o

bartvwg op 25 jan 2019 08:08

Succes !!!

May the ski force be with you !!

@bartvwg

zet dan maar alvast je helm op in 't autootje.😊
PS vergeet je skislotje niet. Have fun.😎⛷❄

Born to run. B.S.

Dochterlief wil volgende week per sé met haar autootje naar de bergen, een Fiatje 500X cross. Verwarmd stuur en zo, een echte wijvenbak. :p
Hopelijk zitten de ski’s niet in mijn achterhoofd. :o

bartvwg op 25 jan 2019 08:08

De 4x4 uitvoering? Daarmee rij je genoeg duurdere 4x4s helemaal weg als er sneeuw ligt…

Click. Click. Peace

Dochterlief wil volgende week per sé met haar autootje naar de bergen, een Fiatje 500X cross. Verwarmd stuur en zo, een echte wijvenbak. :p

Hopelijk zitten de ski’s niet in mijn achterhoofd. :o

bartvwg op 25 jan 2019 08:08

De 4x4 uitvoering? Daarmee rij je genoeg duurdere 4x4s helemaal weg als er sneeuw ligt…

Rogier op 25 jan 2019 09:01

Nope, een 4x2-tje. ;)
Wel een overvloed aan PK’s voor zo’n klein ding. ;)

Bla, bla, bla.

Dochterlief wil volgende week per sé met haar autootje naar de bergen, een Fiatje 500X cross. Verwarmd stuur en zo, een echte wijvenbak. :p
Hopelijk zitten de ski’s niet in mijn achterhoofd. :o

bartvwg op 25 jan 2019 08:08

Prima auto voor een veilige reis lijkt me. Als dochterlief een Daihatsu Cuore uit 1986 o.i.d. zou bezitten en er op staan zelf te willen rijden zou ik me meer zorgen gaan maken. Of met de bus met 5 vriendinnen die het skiën zelf als bijzaak zien ipv met papa… 😯

?? 2023

@bartvwg Met dit autootje de bergen in is geen probleem, hier rond Alagna rijden genoeg zulke wagentjes, en veel gewoon 4x2.

Veel plezier en moed! :)

Tot nu toe met een VW Passat (prima auto overigens), de nieuwe BMW Touring 530i xdrive komt er aan, ik kijk er naar uit om daarmee door Duitsland en dan de Alpen in te rijden. Het is misschien een wat naïeve vraag, maar heb je met vierwielaandrijving en winterbanden nog verplicht sneeuwkettingen nodig?

Tot nu toe met een VW Passat (prima auto overigens), de nieuwe BMW Touring 530i xdrive komt er aan, ik kijk er naar uit om daarmee door Duitsland en dan de Alpen in te rijden. Het is misschien een wat naïeve vraag, maar heb je met vierwielaandrijving en winterbanden nog verplicht sneeuwkettingen nodig?

fredje op 25 jan 2019 10:08

Ja, zeker met NL nummerbord. Ze laten je af en toe wel eens zonder door, maar soms ook niet.

Click. Click. Peace
Click. Click. Peace

Ideaal om naar Courchevel te rijden:

null

( https://www.motor1.com/news/305441/lamborghini-urus-pickup-r…)

Rogier op 16 feb 2019 13:38

Steken de ski's dan niet uit die achterbak?
Eerlijk gezegd vind ik het een lelijk ding.😜

Bla, bla, bla.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/4ee2f1964ba89e41108d4139...

Mn Winter G

Zoals gewoonlijk gaan we met ons oude beestje op pad. Een Saab 9-5 Aero Estate, Maptun stage III. Uitgerust met winterbanden, Maggi Trak 211 sneeuwkettingen, en de grootste dakkoffer.

Prima reiswagen voor het hele gezin, alles kan mee. Op alle omstandigheden voorbereid en heeft al vele jaren zijn dienst bewezen.

Geen enkele zorgen daarover!

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Zoals gewoonlijk gaan we met ons oude beestje op pad. Een Saab 9-5 Aero Estate, Maptun stage III. Uitgerust met winterbanden, Maggi Trak 211 sneeuwkettingen, en de grootste dakkoffer.

Prima reiswagen voor het hele gezin, alles kan mee. Op alle omstandigheden voorbereid en heeft al vele jaren zijn dienst bewezen.

Geen enkele zorgen daarover!

dokteruk op 17 feb 2019 08:59

Je dacht eerst laat ik geen stereotype chirurgenwagen kopen 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane Volgens Topgear reed daar toch de misteryman in?

Geen idee eigenlijk @Marijnt. Haal je dan niet “The Stig” en Stig de beroemde Saab rallyrijder door elkaar?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nope, ik zal het even opzoeken

*bericht bewerkt door Marijnt op 17 feb 2019 09:31

Zoals gewoonlijk gaan we met ons oude beestje op pad. Een Saab 9-5 Aero Estate, Maptun stage III. Uitgerust met winterbanden, Maggi Trak 211 sneeuwkettingen, en de grootste dakkoffer.

Prima reiswagen voor het hele gezin, alles kan mee. Op alle omstandigheden voorbereid en heeft al vele jaren zijn dienst bewezen.

Geen enkele zorgen daarover!

dokteruk op 17 feb 2019 08:59

Je dacht eerst laat ik geen stereotype chirurgenwagen kopen 😉.

Shane op 17 feb 2019 09:12

@Shane 😂😂😂 uhhh nee, dan had ik wel een Volvo genomen! Trouwens Ik vind zo’n 240 Polar nog steeds cool.

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/4ee2f1964ba89e41108d4139...

Mn Winter G

Des op 16 feb 2019 22:46

Heel gaaf.

null
Mijn huur Chevy Suburban.

null

null

Sjaak27 op 18 feb 2019 15:58

Wel een heel gedoe als je verplicht sneeuwkettingen om moet leggen!

Glide on!

En ik ken ook wel wat alpenwegen waar het lastig zal zijn om met dat gevaarte de haarspeldbochten te nemen :-)

Click. Click. Peace

Radius van 7,5 meter volgens de promo. Valt mee toch?
https://youtu.be/CfiqbpvOGbE

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 18 feb 2019 16:26

En ik ken ook wel wat alpenwegen waar het lastig zal zijn om met dat gevaarte de haarspeldbochten te nemen :-)

Rogier op 18 feb 2019 16:20

Voor jou zou ik eerder de Sherp aanraden. Haast onmogelijk om mee vast komen te zitten. Lekker klein en wendbaar. Maar kan toch 8 man vervoeren.

Übung macht den meister!!!

null
Mijn huur Chevy Suburban.

Ronaldski op 17 feb 2019 17:03

Bekende bak voor Amerika trips 😃

May the ski force be with you !!

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/b8da3e19a019ad4067a8f408...

Onze kinderen: met z’n vieren in een Fiat 500🤭

Plaats een reactie