Met welke auto naar wintersport???

Wij gaan alweer een paar jaar met een Peugeot 5008 (daarvoor een 406 break). Makkelijk inladen (ski's huren we, schoenen hebben we wel zelf), 2 volwassenen en 2 rond de 20 past makkelijk zonder dat zicht door de achterruit geblokkeerd wordt. Heerlijk! Hard rijden laten we wel aan anderen over - liever de cruise control op 130 al gaat dat vaak weer niet in het drukke onrustige verkeer. Kettingen liggen erin maar naar Reith im Alpbachtal (5 km van de snelweg en slechts op 600m hoogte) nog nooit nodig gehad.

BMW 1 Serie, lekker achterwielen aangedreven en geen reservewiel 😉. (En dan uiteraard met knipperlicht naar links aan op de linkerbaan van de autobahn)

null
Mijn huur Chevy Suburban.

Ronaldski op 17 feb 2019 17:03

Bekende bak voor Amerika trips 😃

CJAHulskamp op 20 feb 2019 11:47

Was wel handig. 4 Personen, 4 koffers plat achterin, 4 paar ski's op de koffers en skischoenentassen plus handbagage er bovenop. En nog steeds was de achterruit geheel vrij. We hadden een Full Size SUV geboekt, inclusief skirek. Maar dat was ter plaatse niet leverbaar dus kregen we deze upgrade. Vonden we natuurlijk geen probleem.

!undefined Mijn huur Chevy Suburban.

Ronaldski op 17 feb 2019 17:03

Bekende bak voor Amerika trips 😃

CJAHulskamp op 20 feb 2019 11:47

Was wel handig. 4 Personen, 4 koffers plat achterin, 4 paar ski's op de koffers en skischoenentassen plus handbagage er bovenop. En nog steeds was de achterruit geheel vrij. We hadden een Full Size SUV geboekt, inclusief skirek. Maar dat was ter plaatse niet leverbaar dus kregen we deze upgrade. Vonden we natuurlijk geen probleem.

Ronaldski op 20 feb 2019 18:08

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/916df86febd335c886b4610c...

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 21 feb 2019 13:31

May the ski force be with you !!

Kinderen lekker los achterin… Maar wel een helmpje op bij het skiën!

Kinderen lekker los achterin… Maar wel een helmpje op bij het skiën!

Drikus op 21 feb 2019 13:47

Ik ben al vaker aangeskiëd dan aangereden in mijn leven. En ik zit dagelijks in de auto, en 1 week per jaar in de sneeuw. :-P (al zou ik zelf de kinderen gewoon vast zetten. Vroeger zelf ook wel los in de auto gelegen, maar dan zat ik vrij klem tussen de bagage)

(EDIT: Rijden ze hier trouwens uberhaupt? gezien de stand van de camera denk ik dat ze gewoon stil staan ergens)

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/b8da3e19a019ad4067a8f408...

Onze kinderen: met z’n vieren in een Fiat 500🤭

petra4 op 20 feb 2019 11:56

Iedereen kijkt en poseert ook alsof ze inderdaad net heel lang in een kleine auto hebben gezeten XD handje in de rug, rekken en moeilijke blikken. Fantastische foto haha.

Zelf met de Chevrolet Spark op wintersport dit jaar.
!undefined
Maar die zet ik vervolgens wel in Utrecht om daar de bus te pakken ;-)

*bericht bewerkt door Waah op 21 feb 2019 15:57

Kinderen lekker los achterin… Maar wel een helmpje op bij het skiën!

Drikus op 21 feb 2019 13:47

Idd was effe een powernap in een natuur gebied op een parkeerplaats. Dus niet altijd meteen een foute conclusie maken 😉

May the ski force be with you !!

Kinderen lekker los achterin… Maar wel een helmpje op bij het skiën!

Drikus op 21 feb 2019 13:47

Ik ben al vaker aangeskiëd dan aangereden in mijn leven. En ik zit dagelijks in de auto, en 1 week per jaar in de sneeuw. :-P (al zou ik zelf de kinderen gewoon vast zetten. Vroeger zelf ook wel los in de auto gelegen, maar dan zat ik vrij klem tussen de bagage)

(EDIT: Rijden ze hier trouwens uberhaupt? gezien de stand van de camera denk ik dat ze gewoon stil staan ergens)

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/b8da3e19a019ad4067a8f408...

Onze kinderen: met z’n vieren in een Fiat 500🤭

petra4 op 20 feb 2019 11:56

Iedereen kijkt en poseert ook alsof ze inderdaad net heel lang in een kleine auto hebben gezeten XD handje in de rug, rekken en moeilijke blikken. Fantastische foto haha.

Zelf met de Chevrolet Spark op wintersport dit jaar.
!undefined
Maar die zet ik vervolgens wel in Utrecht om daar de bus te pakken ;-)

Waah op 21 feb 2019 15:56

Goed opgemerkt @Waah

May the ski force be with you !!

Onze kinderen hadden de mogelijkheid om comfortabel met ons mee te rijden in onze Tiguan. Echter wij gingen al 1 dag eerder. En zij wilden (of konden…) toch absoluut niet 1 dag eerder vrij van hun werk nemen. Dus dan maar in de Fiat…
Op het laatst besloot de vriend van onze dochter toch ook nog mee te gaan, dus toen waren ze met z'n vieren. Wij hadden al wel de meeste bagage meegenomen. Maar inderdaad, toen ze net de auto uit kwamen, was het echt rekken en strekken! Op de terugweg ging het beter, toen waren de personen verdeeld over twee auto's.

@CJAHulskamp
Wat is er fout en waar zie jij een conclusie?

@CJAHulskamp
Wat is er fout en waar zie jij een conclusie?

Drikus op 21 feb 2019 23:25

Zullen we het gewoon bij auto’s houden 👍

May the ski force be with you !!

Best wel speciaal

Haha grappig. Alleen jammer van het touw dat te zien is op 0:50… Zal wel voornamelijk voor veiligheidsredenen zijn.

*bericht bewerkt door Siard op 26 feb 2019 08:24

Stay frosty

Haha grappig. Alleen jammer van het touw dat te zien is op 0:50… Zal wel voornamelijk voor veiligheidsredenen zijn.

Siard op 26 feb 2019 08:22

Hierin wordt uitgelegd waarvoor het touw is :)

Wij rijden al een tijdje met ons VW Golfje naar de skigebieden en dat bevalt ons prima. Voldoende plaats en goede winterbanden zijn voor ons belangrijk, maakt niet uit welk merk.

https://www.pzc.nl/auto/elektrische-auto-pas-na-700-000-kilo…

Voor degenen die dachten er goed aan te doen om met een elektrische auto op wintersport te gaan… Na ongeveer 700.000km, dus wanneer je wagen al lang en breed versleten is, is hij minder vervuilend dan een benzine auto die 6 liter op 100km verbruikt. Aangezien stroom nooit volledig groen opgewekt kan worden blijft het een slechte optie. Productie van windmolens en zonnepanelen zijn namelijk net als de productie van accu’s heel erg belastend voor het millieu.

Born to Ride

null

Achterbank plat en alles kan makkelijk mee (twee snowboardtassen, 4 weekendtassen en wat los spul). Adaptive Cruise Control op 130km/h om heerlijk ontspannen op vakantie te gaan.

Adaptive Cruise Control

dekkie op 9 mrt 2019 11:11

Die Fiat van dochterlief had dat ook. Irritant gedoe, ik hou niet van auto's die vanzelf gaan remmen. 😉
Daarnaast had dat Italiaanse ding ook nog zoiets om vanzelf bij te sturen als je niet netjes binnen de lijnen bleef. Leuk op een besneeuwde autostrade, dacht keer op keer dat ie begon te slippen. 😮
Nog nooit zo goed wakker gebleven. 😂
Nog effe en ze rijden vanzelf, de SQ5 van schoonzoon doet dat al in files. 😮😯

*bericht bewerkt door bartvwg op 09 mrt 2019 11:46

Bla, bla, bla.

https://www.pzc.nl/auto/elektrische-auto-pas-na-700-000-kilo…

Voor degenen die dachten er goed aan te doen om met een elektrische auto op wintersport te gaan… Na ongeveer 700.000km, dus wanneer je wagen al lang en breed versleten is, is hij minder vervuilend dan een benzine auto die 6 liter op 100km verbruikt. Aangezien stroom nooit volledig groen opgewekt kan worden blijft het een slechte optie. Productie van windmolens en zonnepanelen zijn namelijk net als de productie van accu’s heel erg belastend voor het millieu.

Matthias123 op 8 mrt 2019 07:11

Deze onzinnige berekening is door Auke Hoekstra van TU Eindhoven al weerlegd, weet niet of deze link gaat werken…: https://twitter.com/AukeHoekstra/status/1104095202640384000…

Kunnen milieudiscussies naar een milieudiscussietopic aub? 😉

Bla, bla, bla.

Die Fiat van dochterlief had dat ook. Irritant gedoe, ik hou niet van auto's die vanzelf gaan remmen. 😉
Daarnaast had dat Italiaanse ding ook nog zoiets om vanzelf bij te sturen als je niet netjes binnen de lijnen bleef. Leuk op een besneeuwde autostrade, dacht keer op keer dat ie begon te slippen. 😮
Nog nooit zo goed wakker gebleven. 😂
Nog effe en ze rijden vanzelf, de SQ5 van schoonzoon doet dat al in files. 😮😯

bartvwg op 9 mrt 2019 11:46

Het remmen is even wennen en de eerste paar keren best vreemd. Daarnaast is het ook gewoon uit te zetten. Zodra je er aan gewend ben leer je ermee rijden. In files houdt ie ook vanzelf afstand met zn voorligger.

Dat het in de fiat niet fijn werkte kan ook aan het systeem van fiat liggen :)

Het is inderdaad wennen, maar in de Audi A7 werkt het feilloos. Collega van mijn partner rijdt een RS6 V10 en hij gebruikt het vooral met de langere ritten door Duitsland tijdens wintersport vakanties, cc op 180 en het systeem remt tijdig

De schuur staat vol met auto’s. Maar 1 staat altijd met de wintersport op P2 bij Schiphol.
Wij gaan de laatste jaren vliegen. Geen gezeur met files en tolpoorten in Frankrijk, hebben we echt een broertje dood aan!
Heerlijk relaxed en de auto hebben we tijdens de wintersport verder nooit nodig. We zorgen altijd aan de piste te verblijven.

Lekker met de stationcar op vakantie. Ruimte genoeg, 's nachts doorrijden, daar kan geen vliegreis tegenop.

Dit jaar weer 2x met de Skoda Octavia Combi 1.9TDI naar de alpen gereden. Klassiekertje uit 2002, maar prima comfortabel en redelijk zuinig (1:18 makkelijk).

Alleen ondervonden dat met 4 passagiers, bagage en een dakkoffer met ski’s en boards hij het niet lief van me vond dat ik bij 140 bergop nog wou optrekken om in te halen. De turbo ging in noodloop, waardoor het vermogen wel viel. Dus bij 110 motor een keer uitzetten en opnieuw starten, waarna we weer verder konden. Kan me voorstellen dat een aantal chauffeurs om me heen een beetje nerveus werden dat een auto in het donker in 1x zijn lichten uit schakelt :).

Dit jaar weer 2x met de Skoda Octavia Combi 1.9TDI naar de alpen gereden. Klassiekertje uit 2002, maar prima comfortabel en redelijk zuinig (1:18 makkelijk).

Alleen ondervonden dat met 4 passagiers, bagage en een dakkoffer met ski’s en boards hij het niet lief van me vond dat ik bij 140 bergop nog wou optrekken om in te halen. De turbo ging in noodloop, waardoor het vermogen wel viel. Dus bij 110 motor een keer uitzetten en opnieuw starten, waarna we weer verder konden. Kan me voorstellen dat een aantal chauffeurs om me heen een beetje nerveus werden dat een auto in het donker in 1x zijn lichten uit schakelt :).

Tosti op 13 mrt 2019 13:27

EGR kleppie die blijft hangen?

Week nie, stationair loopt ie prima en zie geen (extra) roet uit de uitlaat komen.

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/bc24f3766f76a94661a38af9...
eerste wintersporttrip voor onze nieuwe wagen… was zalig!

*bericht bewerkt door ChristopheJ op 14 mrt 2019 20:18

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

@SnowCJ,
Lekker hoor, gave car, toch wel een Quattro?

Groeten, Harald

@SnowCJ,
Lekker hoor, gave car, toch wel een Quattro?

Harald3 op 14 mrt 2019 20:22

nee helaas, fiscale zelfmoord in België die Quattro. Voorwiel, brave 208 pk, maar zo’n comfort …

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Plaats een reactie