Met welke auto naar wintersport???

Dit jaar voor het eerst met een BMW 530ix. Ik kijk er naar uit.

null

Ons nieuwe familielid. Een Passat 2.0TDI , een van de financiële voordelen van in Duitsland wonen en werken ! Nog een paar weken en dan mag hij ons naar Ischgl brengen.

Deze topic mag weer eens omhoog. 🙂

Net een nieuwe motor geplaatst en getuned. Met 245pk moeten we weer 10 minuten sneller op de plaats van bestemming zijn 😂

null

Hubert op 19 okt 2018 13:42

Met iets dergelijks gaan we in december naar Lanersbach/Tux. 🤔 Eens benieuwd wat dat gaat geven. 🤔🙂
Maar eerst over 3 weekjes effe weg met de Clio, scheelt natuurlijk wat plaats of ik alleen ga of niet. 🤷‍♂️

Bla, bla, bla.

null

dit is sinds maandag mijn nieuw speeltje. Behoorlijk wat pit. reed al jaren met achterwielaandrijving door de sneeuw. Gaan ansich prima als je wat bewuster rijd. En op de echt heftige sneeuwdagen neem ik meestal de bus naar het werk. Hebben ook nog een tiguan met 4wielaandrijving. Maar een BMW is in de sneeuw toch leuker

echte mannen lopen naar boven,

Wij met onze nissan x trail 2003… 2 volw 2 kids dakkoffer en slurpen maar😉
Als hij tenminste naar de sneeuw wilt met kerst. Afgelopen zomer en de zomer ervoor begaf hij het voor we vertrokken en moesten we met een leen auto via anwb op vakantie.

@martijnuiterwijk Leuk! Welke uitvoering heb je genomen? Wij hebben sinds een jaar een 118i 2011 en rijdt prima. Met de wintersport nemen wij de Alfa 159 SW mee, zal komende wintersport in maart eens zien of ik jou kan spotten in de BMW

@marijnt een 118d sportline. Wilde eigenlijk een 120D. Helaas geen mooie kunnen vinden, thans niet met de opties die ik wilde. Ik rijd rond in Kaprun Saalbach en die omstreken. Je herkent me vrij makkelijk. Komt een kleine stikker van de zaak op

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/de446506028335023ab5ba91...

echte mannen lopen naar boven,

Wij gaan met de camper. Heel comfortabel in 3 ritten heen en 2 terug en dan 6 dagen op de bestemming. Alles kan mee en plek zat om te zitten onderweg. Het gaat alleen niet zo hard.

null

Bmw 320d met Thule skibox aan 5.6 L/100 km.

Bmw 320d met Thule skibox aan 5.6 L/100 km.

Yoebor op 1 nov 2019 18:27

ik was 1 op 8 gewend met mn e36 maar mn f20 loopt nu sportief rijden ook 5.7 op 100. aangename verrassing

echte mannen lopen naar boven,

@martijnuiterwijk Wij zitten laatste week maart in Hinterglemm, dus als je een Alfa ziet die met groot licht begint te knipperen ;)
5,6L/100 is wel zuinig, 11L/100 ongeveer is het verbruik met de Alfa 159 SW 200pk met 500L skibox op het dak

Peugeot Expert, 2 liter automaat (180pk) wordt het voor mij deze winter, #VanLife. Voornamelijk op en neer naar Tirol, een keer naar Alpe d’Huez (Tomorrowland winter).

5.6/100 kan ook alleen als je heel strak en rustig rijdt. Volbeladen met 180 op de klok haal je dat niet :D
Maar mooie cijfers wel.

Opel Astra Station 1.6 Diesel uit 2016. 2 volwassenen, 2 grote kids (16 & 20) en voldoende beenruimte voor en achter. 3 snowboards, 4 paar ski’s , 4 helmen, 3 sets skischoenen en 2 keer snowboardschoenen dan is de dakkoffer vol. In Duitsland gewoon 130 km/h op de cruisecontrol en de afgelopen 4 keer halen we dan nog steeds 20 km per liter diesel. op 1 tank vanuit NL naar Kleinwalsertal.

Ford Mondeo 2.0 Mk4 Diesel in Titanium uitvoering (zeg maar wat bij VW de Highline is)… Groot zat, al moet het materiaal wel erop in een skibox. Box is uit 1985 of zo.

In zijn klasse een van de best rijdende auto’s. Ruim, lange wielbasis. Verbruik op lange afstanden zo’n beetje 1 op 18 a 20 bij 130 Km/uur. Geen zin om van Baustelle naar Baustelle te racen, dus vrij rustige rijder. Actieradius van het ding is enorm. Bij 120 km/uur haal ik ruim 1100 km op een tank.

null

dit is sinds maandag mijn nieuw speeltje. Behoorlijk wat pit. reed al jaren met achterwielaandrijving door de

sneeuw. Gaan ansich prima als je wat bewuster rijd. En op de echt heftige sneeuwdagen neem ik meestal de bus naar het werk. Hebben ook nog een tiguan met 4wielaandrijving. Maar een BMW is in de sneeuw toch leuker

martijnuiterwijk op 1 nov 2019 12:54

Een oud model…ik moet morgen de nieuwe “the1” gaan ophalen.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

null

dit is sinds maandag mijn nieuw speeltje. Behoorlijk wat pit. reed al jaren met achterwielaandrijving door de

sneeuw. Gaan ansich prima als je wat bewuster rijd. En op de echt heftige sneeuwdagen neem ik meestal de bus naar het werk. Hebben ook nog een tiguan met 4wielaandrijving. Maar een BMW is in de sneeuw toch leuker

martijnuiterwijk op 1 nov 2019 12:54

Een oud model…ik moet morgen de nieuwe “the1” gaan ophalen.

iSKI op 2 nov 2019 20:02

ja en? ik ben er happy mee. Leuk voor je dat je t geld hebt voor nieuwste model.

echte mannen lopen naar boven,

null

dit is sinds maandag mijn nieuw speeltje. Behoorlijk wat pit. reed al jaren met achterwielaandrijving door de

sneeuw. Gaan ansich prima als je wat bewuster rijd. En op de echt heftige sneeuwdagen neem ik meestal de bus naar het werk. Hebben ook nog een tiguan met 4wielaandrijving. Maar een BMW is in de sneeuw toch leuker

martijnuiterwijk op 1 nov 2019 12:54

Een oud model…ik moet morgen de nieuwe “the1” gaan ophalen.

iSKI op 2 nov 2019 20:02

arrogante lul

echte mannen lopen naar boven,

null

dit is sinds maandag mijn nieuw speeltje. Behoorlijk wat pit. reed al jaren met achterwielaandrijving door de

sneeuw. Gaan ansich prima als je wat bewuster rijd. En op de echt heftige sneeuwdagen neem ik meestal de bus naar het werk. Hebben ook nog een tiguan met 4wielaandrijving. Maar een BMW is in de sneeuw toch leuker

martijnuiterwijk op 1 nov 2019 12:54

Een oud model…ik moet morgen de nieuwe “the1” gaan ophalen.

iSKI op 2 nov 2019 20:02

huh??? Wat een onaardige reactie! Ik heb bijna medelijden met je dat je niet blij kan zijn voor een ander. Veel geld kennelijk, maar arm op ander vlak.

mama on a mission in the snow

+1 👍

null

dit is sinds maandag mijn nieuw speeltje. Behoorlijk wat pit. reed al jaren met achterwielaandrijving door de

sneeuw. Gaan ansich prima als je wat bewuster rijd. En op de echt heftige sneeuwdagen neem ik meestal de bus naar het werk. Hebben ook nog een tiguan met 4wielaandrijving. Maar een BMW is in de sneeuw toch leuker

martijnuiterwijk op 1 nov 2019 12:54

Een oud model…ik moet morgen de nieuwe “the1” gaan ophalen.

iSKI op 2 nov 2019 20:02

… Je bent stoer aan het doen met een 1 serie (die wat nieuwer is) maar je doet alsof het de nieuwste 8 serie is. Triester wordt het bijna niet.

Wees gewoon blij met wat je hebt en probeer ook eens blij te zijn voor een ander. Maakt het leven er een stuk mooier op.

@martijnuiterwijk veel plezier met je nieuwe bolide!

🏂

Nou nou, gezellig hier. Die ouwe bak van Martijn is nog een boel nieuwer dan die van mij, maar volgende week zitten we er wel lekker mee in de poeder hahaha.

Oh ja, on topic MB s211 e320 (2003 ;) )

Edwin van Riel

Maar wie heeft nou de meeste PKs dan? ;)

Maar wie heeft nou de meeste PKs dan? ;)

elisabeth101 op 2 nov 2019 20:49

waarschijnlijk @evr66

echte mannen lopen naar boven,

Maar wie heeft nou de meeste PKs dan? ;)

elisabeth101 op 2 nov 2019 20:49

Ik doe wel mee in de onderste regionen met 58pk en een top van 145km/h.
Ben er toch al eens helemaal mee naar Snowworld landgraaf gereden. 😁😁

Übung macht den meister!!!

Hey @rfkangoo, wij staan gewoon wat eerder op. Zie je zo hahaha

Edwin van Riel

Ach, de nieuwe The1, voor zover je dat al zo wilt noemen is een mooie auto, maar met voorwiel aandrijving meer een Mini dan een BMW geworden ;)
Dan heb ik toch liever de oudere versie… oh wacht, die heb ik ook! Haha

null

Honda Civic Type R (Fk8). Snel, maar gewoon even praktisch als een andere Civic. (Meer bruikbare binnenruimte dan de Alfa 159 SW’s die ik vroeger altijd had.)

Testfit van de sneeuwkettingen op de winterwielen is reeds gebeurd.

(deze keer ook voor banden van 235 breed ipv. 255 gegaan, dat laatste was iets teveel van het goede voor dit gewicht in de sneeuw de voorbijgaande jaren.)

Zo’n 159 SW valt inderdaad tegen qua binnenruimte, helemaal met de maxi cosi en/of kinderstoelen erin! Volgende auto moet maar gewoon een echte station worden van fatsoenlijk formaat

Wat een mooie auto’s allemaal, het gaat kennelijk goed met de economie.

Enne…slow and steady wins the race @rfkangoo 😆

Plaats een reactie