VLOG: Spåtind skisenter: Mijn real life Skiresort Tycoon!

@martijn… normaal zitten er bij pistenbullies aan de zijkanten van de kam nig flappen schuin naar binnen om te voorkomen dat je die sporen krijgt van brokken sneeuw. Misschien is er vrij eenvoudig iets op diediete kam bij jou te monteren om dat probleem op te lossen.

Born to Ride

gaaaf om te volgen!

sorry, haperende laptop

Jochemgerrits op 15 mrt 2018 10:17

Dacht dat je fan was van mannenkoor Karrenspoor…😂

Uitrusten doe je maar in de lift.

“Beste wintersporters…uuuhhhhh”
Wat een heerlijk begin van je filmpjes @martijn… 😂 Super leuk om je belevenissen te volgen! Tusen takk!

Uitrusten doe je maar in de lift.

Mooie aanwinst @Martijn… ik hoop dat ie lang meegaat!

Bergen + Sneeuw = ❤

@Matthias123, klopt! Daar heb ik rubberen matten voor die ik eerder gebruikte. Alleen die moet ik nog monteren. Maar dat kan wachten, moet eerst kijken wat ik met dat ding ga doen. De koeling is niet goed en ik verdenk inmiddels dat het de koppakking is. Moet nog een ding testen. Ik probeer het met sealer, daar de lekkage nauwelijks traseerbaar is. Anders gewoon pakking vervangen. Nu heb ik iemand in dienst die hier heel goed mee is. In de rustige uren kan hij dit mogelijk fixen. Alleen mag het blok niet vervormd zijn. Anders wordt het n dramaproject. Maar ben wel overtuigd dat zo’n type apparaat perfect is voor mijn gebied. Makkelijk zelf te onderhouden. Wel alle functies. De spoorbreedte is namelijk hetzelfde als van n husky prinoth. Het liefst zou ik dus n type Snowrabbit hebben.

@Matthias123, klopt! Daar heb ik rubberen matten voor die ik eerder gebruikte. Alleen die moet ik nog monteren. Maar dat kan wachten, moet eerst kijken wat ik met dat ding ga doen. De koeling is niet goed en ik verdenk inmiddels dat het de koppakking is. Moet nog een ding testen. Ik probeer het met sealer, daar de lekkage nauwelijks traseerbaar is. Anders gewoon pakking vervangen. Nu heb ik iemand in dienst die hier heel goed mee is. In de rustige uren kan hij dit mogelijk fixen. Alleen mag het blok niet vervormd zijn. Anders wordt het n dramaproject. Maar ben wel overtuigd dat zo’n type apparaat perfect is voor mijn gebied. Makkelijk zelf te onderhouden. Wel alle functies. De spoorbreedte is namelijk hetzelfde als van n husky prinoth. Het liefst zou ik dus n type Snowrabbit hebben.

martijn.. op 16 mrt 2018 09:05

Klinkt goed. Ik neem aan dat je met een sealer van die korrels bedoelt die je in je koelvloeistofsysteem moet doen en wat dan kleine lekkages dicht?

Born to Ride

Ja zoiets, alleen dan niet voor het koelsysteem (radiator) maar voor in de motor. Tis n lapmiddel. Voor n auto is het uitstel van executie, die heeft n jaar later weer opnieuw hetzelfde probleem. Alleen voor dit soort machines houdt het mogelijk langer. Vandaag geen tijd gehad, moest n skifilmpje maken :)

Hier dat skifilmpje (niet als vlog), ik had veel extremer moeten skien voor meer effect, was veel te mak. maar had maar tijd voor 1 take. maar goed. Dit is iig dat nieuwe stuk in de bossen dat erbij is aangelegd.

https://youtu.be/o2auYXPW3Is

*bericht bewerkt door martijn.. op 18 mrt 2018 21:08

Gaaf hoor!

Blijft gaaf Martijn en leuk dat je ons iedere x weer neeneemt in jullie avontuur👍😃

LA NORMA😍☃️

Dit blijft nog steeds één van de leukste onderdelen in te volgen op dit forum @martijn… ! Succes met je werkzaamheden.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Bedankt!!

Inderdaad leuk. Maar wat ik me afvraag: hoe kun je daarvan leven?

Gewoon eigenlijk zoals als bij ieder bedrijf. hard werken, goed op je geld passen en geen domme dingen doen. Als we kunnen doorgroeien, wordt natuurlijk wel alles makkelijker. De situatie nu is dat het net gaat. Met een zomerbaantje erbij is het eigenlijk vrij makkelijk rond te krijgen. Maar rijk wordt je er uiteraard niet van.

Leuk om te lezen dat ik je heb kunnen inspireren met het Japanse Naturalpark
Kijk nu al uit naar de beelden van volgend jaar en ben benieuwd hoe je het vorm gaat geven (maar ik vermoed dat dat wel goed gaat komen).

Succes iig

Was alweer n tijdje geleden…

https://youtu.be/yxQPcnUXLic

*bericht bewerkt door martijn.. op 22 aug 2018 10:44

Ik kijk je filmpjes altijd met veel plezier. Het ziet er leuk uit. Maar ik voorzie ook ongelukken. Ben je daar niet bang voor?

Ik kijk je filmpjes altijd met veel plezier. Het ziet er leuk uit. Maar ik voorzie ook ongelukken. Ben je daar niet bang voor?

DrPhil op 22 aug 2018 11:01

Ongelukken zijn denk ik gewoon voor eigen risico, het lijkt me niet anders dan in een normaal funpark, ook daar heb je harde componenten en hoge sprongen wat mis kan gaan. Als je bang bent voor ongelukken kan je sowieso het beste gaan skies aan doen…

Born to Ride

Als je bang bent voor ongelukken kan je sowieso het beste gaan skies aan doen…

Matthias123 op 22 aug 2018 11:13

Stoer man!
En weer lekker ongenuanceerd.
Wat als je staalkant in de boom hapt?

Het wordt gewoon een eigen ‘The Stash’ park!

Als je bang bent voor ongelukken kan je sowieso het beste gaan skies aan doen…

Matthias123 op 22 aug 2018 11:13

Stoer man!
En weer lekker ongenuanceerd.
Wat als je staalkant in de boom hapt?

DrPhil op 22 aug 2018 11:47

Volgens mij is het gewoon onderbouwd, dat je iedereen gelijk maar afzijkt die een andere mening als jou heeft is ook al een tijdje bekend. Als je staalkant in de boom hapt val je, als je even niet oplet en je ziet een bobbel of put over het hoofd val je. Als in een gewoon funpark een jump of rail niet helemaal goed inschat val je. Als je met skien een foutje maakt val je. Let iemand anders even niet op en hij raakt je ook dan val je. Je weet dat als je een funpark of natuurpark ingaat dat er gewoon een iets hoger risico is dat je wat overkomt. Wil je dan niet dan blijf je gewoon lekker op de piste. Of wil je Amerikaanse toestanden dat elk klein risico wordt uitgesloten en een mens helemaal niet meer hoeft na te denken? Niemand verplicht je om dat natuurpark te doen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er een hoop mensen zijn die het helemaal geweldig vinden en het kleine risico voor lief nemen.

Born to Ride

Dat jij niet even nadenkt, is niet mijn fout.
Een boom is veel zachter dan een rail
Een boom is niet vlak, maar heeft allerlei oneffenheden.
Twee ingrediënten voor ongelukken.

Als je bang bent voor ongelukken kan je sowieso het beste gaan skies aan doen…

Matthias123 op 22 aug 2018 11:13

Stoer man!
En weer lekker ongenuanceerd.
Wat als je staalkant in de boom hapt?

DrPhil op 22 aug 2018 11:47

Als je staalkant in de boom hapt dan heb je het principie van parkskien nooit geleerd. Parkskis moet je altijd de staalkant van de-tunen zodat die redelijk bot is. Daardoor zal je niet met een kant in de boom of rail blijven haken.

Verder heeft Matthias gewoon gelijk. Het park is altijd eigen risico en vallen hoort er nu eenmaal bij. Je kan geen parkskier worden als je te bang bent om te vallen, die 2 zijn inherent aan elkaar gelinkt als je beter wil worden.

Freeride = Life

En iedereen die het park gebruikt, heeft afgebotte staalkanten en is ervaren?

*bericht bewerkt door DrPhil op 22 aug 2018 12:11

En iedereen die het park gebruikt, heeft afgebotte staalkanten en is ervaren?

DrPhil op 22 aug 2018 12:11

Blijf jij nu maar in je bed liggen voordat je een ongeluk krijgt of ingesneeuwd raakt. Dan genieten wij wel van het wintersporten en de mogelijke risico’s die erbij horen. In je bed kan je tenminste geen ongelukken krijgen.

Born to Ride

Het is een normale vraag hoor.
Naaldhout is extreem zacht.

Leuk parkje zo 👍

Viel me op dat de rail dun oogt, heb je er al op staan dansen om te testen?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Het is een normale vraag hoor.
Naaldhout is extreem zacht.

DrPhil op 22 aug 2018 12:19

Sinds wanneer is een berk een naaldboom?

Born to Ride

Plaats een reactie