VLOG: Spåtind skisenter: Mijn real life Skiresort Tycoon!

ja Ff n updatje!

financieel iets betere kerst gehad, maar mijn prijzen zijn ook hoger. Maar het startte eigenlijk vrij slecht.
Doordat ik geen pre seizoen opening had (wat overigens weinig oplevert), mistte ik wel de nodige opfrissing.
Tja na een zomertje zitten sommige zaken niet meer zo gebeiteld. Dat resulteerde in wat opstart problemen.
Gelukkig had ik net optijd het hotel redelijk op de rit zodat ik mijn handen vrij had voor kerstweek.

ik had een probleem met een kabel die de terugkeerwiel in belanshoudt.
Nou is dat een kabel waar ik nooit zoveel aandacht had gegeven; die zit gewoon vast.
Alleen dat bleek deze ondanks dat ie vast leek te zitten optisch, gewoon los zat.
Dat resulteerde in de gevreedsde afsporing op het keerwiel (lees veel sleutelwerk ca. 3 uur).
Kabel opnieuw vastgezet (kabel zag er ok uit). 2 dagen later breekt ie door. Iets te strak vastgezet?
ik weet het niet, maar weer een afsporing. Alleen nu waren we n stuk sneller,
doordat ik meteen wat rutines en spesiaalgereedschap meteen sterk heb verbeterd na de eerste keer.
Dat leverde me bijna een uur besparing op 😃. Nu heb ik de kabel dubbel gezekerd.
En zit de kabelcheck in de ochtend routine. Daarna geen problemen meer gehad.
Maar ik heb wel weer moeten refunderen + gerucht ging weer snel rond,
wat in slechter bezoek resulteerde de dagen erna.
Gelukkig kwam oudjaarsdag met een overduidelijk kerstrecord,
dat meteen de achterstand weer omboog naar een stijging 😃 heel blij, alles loopt goed nu.
ff akloppen 😃

Januari tot nu toe is iets zwakker dan vorig jaar, maar de sneeuw is gewoon niet echt best geweest (is nu wel ok)
tubingbaan is nu pas open en ik heb geen vrijdagomzet meer.

check de post van Martijn in de Ardennen: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/448812/op-verkenni…
Zelfde lift alleen iets moderner, haha! iig met goede werkplateau’s.

Hier nog n filmpje van onze facebook: https://bit.ly/2sLaGHu

lijkt op n foutje van de site…

*bericht bewerkt door moderator (martijn) op 24 jan 2019 22:12: Lange link aangepast omdat de site uit elkaar past

wel weer editknop weg…

Het komt door die link. Even je bericht plaatsen zonder de link, en de link afzonderlijk.

Tja post staat nu leesbaar…
Goed bij deze mijn update…3x ;)

Ik kan de tekst op mijn ipad niet lezen.

Voor de ipads:

ja Ff n updatje!

financieel iets betere kerst gehad, maar mijn prijzen zijn ook hoger. Maar het startte eigenlijk vrij slecht. Doordat ik geen pre seizoen opening had (wat overigens weinig oplevert), mistte ik wel de nodige opfrissing. Tja na een zomertje zitten sommige zaken niet meer zo gebeiteld. Dat resulteerde in wat opstart problemen. Gelukkig had ik net optijd het hotel redelijk op de rit zodat ik mijn handen vrij had voor kerstweek.

ik had een probleem met een kabel die de terugkeerwiel in belanshoudt. Nou is dat een kabel waar ik nooit zoveel aandacht had gegeven; die zit gewoon vast. Alleen dat bleek deze ondanks dat ie vast leek te zitten optisch, gewoon los zat. Dat resulteerde in de gevreedsde afsporing op het keerwiel (lees veel sleutelwerk ca. 3 uur). Kabel opnieuw vastgezet (kabel zag er ok uit). 2 dagen later breekt ie door. Iets te strak vastgezet? ik weet het niet, maar weer een afsporing. Alleen nu waren we n stuk sneller doordat ik meteen wat rutines en spesiaalgereedschap meteen sterk heb verbeterd na de eerste keer. Dat leverde me bijna een uur besparing op 😃. Nu heb ik de kabel dubbel gezekerd. En zit de kabelcheck in de ochtend routine. Daarna geen problemen meer gehad. Maar ik heb wel weer moeten refunderen + gerucht ging weer snel rond wat in slechter bezoek resulteerde de dagen erna. Gelukkig kwam oudjaarsdag met een overduidelijk kerstrecord dat meteen de achterstand weer omboog naar een stijging 😃 heel blij, alles loopt goed nu. ff akloppen 😃

Januari tot nu toe is iets zwakker dan vorig jaar, maar de sneeuw is gewoon niet echt best geweest (is nu wel ok) tubingbaan is nu pas open en ik heb geen vrijdagomzet meer.

check de post van Martijn in de Ardennen: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/448812/op-verkenni…
Zelfde lift alleen iets moderner, haha! iig met goede werkplateau’s.

Thx. Hoe komt het dat je geen vrijdagomzet meer hebt?

*bericht bewerkt door DrPhil op 24 jan 2019 23:04

Icm de baan in het hotel en omdat het niet veel opleverede hebben we die avond uit het programma gehaald.

Weer even geleden, bij deze een filmpje:

https://youtu.be/vvaGqqN_Oi8

Top! Ik blijf dit geweldig vinden!

Volgens mij ben jij niet klein te krijgen Martijn! Zet 'm op!

Mr. Slow

Wauw Martijn, echte doorzetter ben je.
Kan me voorstellen dat het hard werken is maar het lukt je toch elke keer.
Ik ben wel vreselijk jaloers op jou baan!!
Zet hem op de laatste maand(en)

Bedankt voor de positieve berichtjes!
Bij deze een nieuwe :)

https://youtu.be/gLJPdsI8pOs

Lekker bezig hoor 😎⛷

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Prachtig! Een ware showman op die sneeuwscooter! :)

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Er is weer een hoop gebeurd hier!
iig hier een nieuwe aflevering:

https://youtu.be/ltbPvxr74ik

*bericht bewerkt door martijn.. op 09 okt 2019 09:49

Kopen kopen!

Het blijft gaaf om te zien hoe je daar bezig bent! Ik hoop dat (wanneer je over gaat tot aankoop) de band je veel plezier en weinig gebreken zal brengen! Succes.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Wat kost zoiets en hoe lang is de band?

De band is 70m, nieuw kost zoiets ca. 50-70K ex works, gebruikt vaak de helft.

En natuurlijk nog een update!

https://youtu.be/FGLAngrb39U

Lekker bezig☃️
Benieuwd naar de SnowShow vanuit Spåtind Skisenter😉

LA NORMA😍☃️

Wat tof allemaal! Heel benieuwd naar t resultaat als ie in gebruik wordt genomen!

Wat 'n doorzettingsvermogen, respect man.💪💪💪

*bericht bewerkt door dan58 op 17 okt 2019 10:42

Born to run. B.S.

Spannend! Had je de grond wel geegaliseerd?

@RoteHersentote, had zeker gekund (hoeft niet perse altijd), vermakkelijkt natuurlijk wel de installatie) maar heb ik niet gedaan.
De totale afweging was als volgt:

  • Er staat een container die nog niet weg mag (daar wil ik de band eigenlijk hebben). moet wel de grond egaliseren bij deze keuze.
  • komt mogelijk een nieuwe lift (band moet dan mogelijk verplaaatst worden).
  • kan niet in het huidige trasee van de kinderlift (wat als ik de band niet werkend krijg, goedkoop gekocht met oog op reparatie. ik heb die backup van die lift mogelijk nog nodig) daarbij is de huidige lift te ver weg van het restaurant. Gezien loopafstanden bij calamiteiten niet ideeal.
  • Die band moet snel gemonteerd worden ivm invallende winter.
  • geen goede voorbereidingstijd (graafmachine heb ik niet meteen beschikbaar).

Dus al met al gekozen voor een trasee wat redelijk egaal is, meest dichtbij het restaurant. Goede uitloop heeft beneden en ruimte zodat kans op ongelukken minimaal is. de hoek is zo dat ik de meest mogelijke ruimte beschikbaar heb voor het kindergebied, zonder dat ik de hoofdpiste te smal afsluit.
Die band moet snel gemonteerd worden ivm invallende winter
Ik heb het zo gekozen dat het niet meteen perse verplaatst hoeft te worden.Ook niet bij een nieuwe lift
Al met al had ik 3 verschillende trasees.

Er bleef maar een variant over. daar ben ik nu aan het opbouwen.

*bericht bewerkt door martijn.. op 17 okt 2019 21:08

@martijn… ga je uitbreiden met een extra lift? :D

We zijn al een hele tijd bezig met de finansiering en organisering om een nieuwe lift rond te krijgen. Die zou dan komen vanaf het restaurantje helemaal naar de top. Ik kan alleen er nu helaas nog niet zoveel erover zeggen.

Plaats een reactie