Update/ sneeuwverwachting winterseizoen pds

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Wij hebben net vandaag onze laatste dag in Morzine gehad! Hebben voornamelijk rondom Avoriaz gesnowboard, wat de hele week geweldig was! 5 van de zeven dagen blauwe lucht en zon, 2 dagen bewolking waarvan 1 dag sneeuw… Overal ligt zo veel sneeuw, dat ik me voor de rest van de maand geen zorgen zou maken!

*bericht bewerkt door CJ op 03 feb 2018 19:05

Ah. Dat klinkt geweldig!
Zeker geen zorgen hier… Maar wel nog 5 weken voorpret!

Daar worden we blij van. Hoe is het op de lager gelegen pistes van Les Gets/Morzine? PDS zelf zegt dat daar maar 5cm ligt, dat lijkt mij erg weinig. Kan jij er meer over vertellen of ben je niet in dat deel geweest?

*bericht bewerkt door Siard op 03 feb 2018 22:51

Stay frosty

Vandaag een topdag op de pistes van de PDS, meer zon als voorspelt en de pistes liggen er echt fantastisch bij. Hard maar niet ijzig en bijna geen bukkel vorming gedurende de dag. Zeker als je wat meer de pistes skid tussen Morgins en Les Crosets en tussen La Chapelle en Morgins, rustig, geen wachttijden en perfecte pistes. Avoriaz, Pré-la-Joux en Lindarets is wat drukker, maar ook hier nergens meer als 2 minuten wachten voor de liften.

Life is fun, so enjoy it

Ik heb ook een toptijd gehad in pds. Alles (maar dan ook echt alles!) open, na een jaar of 20 in het gebied nog een voor mij nieuwe piste geboard… Snowparken van Avoriaz en Crosets en The Stash liggen er ook mooi bij, daar heb ik het erg naar m’n zin gehad. Plezier voor de mensen die nog gaan! Ik hoop op sneeuw en een beetje vrije dagen van mezelf ergens eind maart…

Setting forth in the universe

Al onze skidagen in PDS zitten er helaas al weer op. Condities waren fantastisch en de pistes kunnen er haast niet beter bij liggen!
Sneeuw ligt er in ieder geval genoeg en daarom is ook bijna alles geopend.
Ik wens iedereen die er nog heen kan/mag veel plezier en geniet er vooral van!

*bericht bewerkt door Siard op 02 mrt 2018 18:45

Stay frosty

Volgende week! 👍🏼

Dat klinkt weer top. Nu nog een weekje geduld hebben! Chatel here we Come!

Hierbij nog een paar foto’s van afgelopen week:

null

null

Later eventueel meer. Foto’s uploaden is erg traag op dit moment.

Stay frosty

Toevallig nog iemand in de buurt van PdS deze dagen? Ik vertrek morgen naar champery, kreeg al door dat er afgelopen week nog een hoop verse sneeuw bij is gevallen :)

Setting forth in the universe

Fantastische eerste dag gehad in Champery, Les Crosets en Avoriaz. Behalve de bomen is de hele wereld is wit en de sneeuwcondities waren overal supergoed. De zon was volop aanwezig. Het was koud en met soms een snijdende wind. Dus voldoende laagjes aantrekken!
Het was drukker dan ik had verwacht. Veel dagjes mensen, met name aan de Zwitserse kant.
Vandaag lijkt het qua omstandigheden weer zo’n dag te worden.

*bericht bewerkt door WillemJona op 20 jan 2019 07:47

Sjonge dat klinkt goed! Ik vertrek donderdag voor een lang weekend - opa wordt 91 en dat kan ik natuurlijk niet missen… :D

Setting forth in the universe

@Para, sommige zaken gaan inderdaad voor :)

Het was vandaag een hele andere dag dan gisteren. Minder zon en daardoor af en toe last van ‘flat light’. Daarentegen minder koud en veeeel minder druk op de pistes.
De sneeuw was wederom overal geweldig. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik een piste skiër ben. Ik zie wel veel mensen offpiste, maar over die omstandigheden kan ik niet goed oordelen. Her en der zie ik wel wat sprietjes door de sneeuw steken, maar ik heb daar verder geen last van gehad.
Correctie op wat ik over gisteren schreef: er zit weldegelijk sneeuw in de bomen :)
Ik zal zo eens kijken of ik een foto kan uploaden.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/64aa7450c449f4a049097363...

Waar is iedereen???
Het was vandaag wederom een mooie dag om te skiën. De sneeuw was stevig, de zon brak goed door en heel weinig mensen op de piste.
Geweest: Champery, Les Crosets, Avoriaz, Morzine en Les Gets.

Waar is iedereen???
Het was vandaag wederom een mooie dag om te skiën. De sneeuw was stevig, de zon brak goed door en heel weinig mensen op de piste.
Geweest: Champery, Les Crosets, Avoriaz, Morzine en Les Gets.

WillemJona op 21 jan 2019 16:47

Dit weekend weer die kant op (Champéry)! Heerlijk om te horen dat het lekker rustig is door de week. Pistes liggen er geloof ik best aardig bij :)

@Para, sommige zaken gaan inderdaad voor :)

WillemJona op 20 jan 2019 17:41

Gelukkig wonen m’n opa en oma in Champery in de winter dus een goeie reden om m’n snowboard ook in te pakken!
M’n oma had afgelopen week nog geskied - dat betekent mooi weer, goeie pistes en weinig mensen… :)

Setting forth in the universe

Ik hoop voor PDS dat het toch wat drukker wordt! Volgens mij heeft het skigebied het financieel niet makkelijk!

Tijd voor een uitpakparty?!

Wordt nog druk in Champéry

M’n hele familie komt dus aan herrie geen gebrek… ;)

Setting forth in the universe

We hadden de hele dag een strak blauwe hemel. Aan zon en kou geen gebrek hier :)
Vandaag zijn we naar la Chapelle d’Abondance geskied. Met dit weer is het bijzonder mooi om aan die kant (hoog) van Chatel te zijn.
De rode piste naar Plan du Croix was, net als vorig jaar februari, erg slecht. Alle andere pistes die we onderweg tegenkwamen waren prima te doen. Wel kunnen ze hier en daar wat extra sneeuw gebruiken, maar die komt er mogelijk morgen aan. We gaan het zien.

@Tiny-M, wat bijzonder dat jouw grootouders overwinteren in Champery. Veel ouderen zoeken juist de zon op in de winter. En wat leuk om te lezen dat je grootmoeder nog skied.
Een fijne verjaardag alvast gewenst; 91 jaar is een respectabele leeftijd!

*bericht bewerkt door WillemJona op 22 jan 2019 18:10

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/7753d0dc0716d2666ee9df57...

@WillemJona dat waren die van @Para
Maar ik huur het appartement van m’n oudtante. Volgens mij was het in het verleden een erg geliefde plek om een (tweede) woning te kopen.

@Tiny-M en @Para, excuus voor de verwisseling.

Je hebt gelijk.
Ik zit daar in een woning van een vriend, wiens vader destijds die had gekocht als 2e woning.
Een prachtige locatie!

Vandaag vanuit Chatel naar Les Gets geweest. Morzine en Les Gets vielen tegen tov. de rest van PDS. Voornamelijk ijzig met veel brokken. Mijn ski’s nog beschadigd toen het een paar keer bezaaid lag met flink wat stenen. Jammer want het is een leuke omgeving.

@Pascal13, bedankt voor de tip, dan gaan we vandaag die kant niet op. Hopelijk kunnen je ski’s worden hersteld.
Waar was je daar? Ik vraag het omdat ik eerder deze week vanuit Nyon (Morzine) bovenlangs naar Les Gets was geskied en daar de pistes toen heel goed waren.

@Pascal13, bedankt voor de tip, dan gaan we vandaag die kant niet op. Hopelijk kunnen je ski’s worden hersteld.
Waar was je daar? Ik vraag het omdat ik eerder deze week vanuit Nyon (Morzine) bovenlangs naar Les Gets was geskied en daar de pistes toen heel goed waren.

WillemJona op 23 jan 2019 08:18

Zou eerlijk gezegt de piste namen niet meer weten. Bovenin aan de achterkant was het bij vlagen prima.
Maar juist daar wat beschadigingen opgelopen. Denk dat ze er met prepareren stenen op gereden hebben.
Lager vooral veel hopen kunst sneeuw die ze hebben laten liggen en ijzige pistes er omheen.

Vanuit Chatel naar Zwitserland ook slecht vandaag. Flink wat bruine plekken en zelfs een stukje waar op een deel van de piste geen sneeuw meer lag.

Het is nu aan het sneeuwen, hogelijk gaat het een tijdje door :)

@Pascal13, als je die dalafdaling bedoeld naar Morgins (vanuit Chatel), die heeft vaker bruine gedeeltes, dan dat die geheel besneeuwd is.
Heb je wel door kunnen skiën in Morgins zelf, over dat pad/dijkje?
Ik heb dat rondje nog op mijn agenda staan voor later deze week…

In Champery sneeuwt het nu heel licht.

*bericht bewerkt door WillemJona op 23 jan 2019 15:33

Vanuit Chatel richting Morgins is vaak dun besneeuwd en ligt ook wat lager. Zou lekker de Linga over gaan, Pre la Joux is vaak stukken beter he.

Tijd voor een uitpakparty?!

Plaats een reactie