Update/ sneeuwverwachting winterseizoen pds

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Ook nog mensen aan de overkant van Morzine geweest en richting Les Gets?
Meestal blijf ik toch in de wat hogere stukken hangen, dus hopelijk goede condities.

@Tiny-M, ik was daar maandag en ik was enthousiast over de sneeuw op de pistes. Maar Pascal13, was daar gisteren en was een stuk minder enthousiast: ijs en brokken.
Dus blijkbaar heel afhankelijk van welke pistes je neemt.
Er valt wat sneeuw nu, dus dat zal wellicht wel wat helpen.
Avoriaz en Chatel zijn in elk geval op hoogte prima!

*bericht bewerkt door WillemJona op 23 jan 2019 16:27

Een verse laag sneeuw vandaag in PDS! Man o man, wat was het genieten vandaag.
De ochtend begon voor ons met een wolk over Les Crosets, maar in Avoriaz was de zon volop aanwezig.
Weer was het erg rustrig op de pistes!
Een extra laagje kleding was wel nodig vanwege de kou.
De lunch op een terras in de zon, in het restaurant dorpje Les Lindarets, maakte de dag compleet.

Vandaag een blauwe hemel en bere koud!
In het Zwitserse gedeelte was de wind rustiger dan in het Franse deel.
Ik was deze week nog niet naar Champoussin en naar Morgins geweest, dus dat kwam goed uit…
Een hele fijne laatste dag op de ski’s; morgen weer naar huis rijden.
In maart weer een week, dan naar Les Trois Vallee.

Ik wens iedereen nog veel skiplezier de komende weken! Het gebied is en blijft voor mij een feest! :)

Goed om te lezen! Ik ga me maar eens klaarmaken voor de sneeuwstorm vanaf zondag. Morgenochtend naar Champéry!

Veel plezier @Tiny-M 😃

Tijd voor een uitpakparty?!

Fijn om de positieve verhalen te lezen, ga over 2 weken naar Champoussin.
Ben benieuwd naar het gebied, voor mij eerste keer PDS. Wordt zelfs eerste keer skiën in Frankrijk, moeten we natuurlijk nog wel de grens over skiën, maar dat zal vast wel gebeuren.

Alvast een vraagje voor de kenners; ons hotel zit direct aan de piste Sepaya in Champoussin.
Bij die piste zitten 2 slepers, weet iemand of onderaan bij die slepers skipas verkoop is?
Ik vermoed van niet aangezien het mij een lift lijkt waar niet zoveel mensen op af komen.

@Tiny-M, goede reis en veel plezier straks. Er valt in elk geval flink wat sneeuw bij en dat is her en der wel nodig!
@JBL. Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar je in Chamoussin een pas kunt halen. Ik ken de (brede) piste met de dubbele sleep van een paar jaar geleden, maar of er daar een kassa zit…?
@Alke, kun jij @JBL hierbij helpen?

@jbl kassa zit onderaan de rode piste aan de andere kant van het dorpje. Is de piste waar een kleine sleep langsgaat, restaurant Chez Gaby bovenaan zit en restaurant Le Poussin halverwege. Als je het dorp binnen rijdt is het de eerste bocht onderaan

Life is fun, so enjoy it

@Alke en @WillemJona, beide bedankt.
Ik zie nu ook ineens op Google Maps onderaan bij die piste kassa ticket staan.
Dat is dus de andere kant van het dorp.
Goed om te weten, kopen we zodra we het dorp inrijden eerst een pas.

Verder nog tips voor Champoussin, restaurant die je niet moet overslaan?
Een goede tip voor een groot wellness centrum in de buurt is ook welkom (geen zwembad, maar echt wellness).

Welnesss is of in Val d’Illiez of wat verder weg maar beter in Lavey les Bains. Amici en de Poussin zijn goede restaurants

Life is fun, so enjoy it

@JBL, als het zonnetje schijnt is het genieten op het terras van le Poussin.
Ik ben een paar keer in de welness van Val d’Illiez geweest. ‘s Avonds in de buitenlucht, in het warme bubbelende water, met de besneeuwde bergen om je heen… heel fijn :).

*bericht bewerkt door WillemJona op 26 jan 2019 08:34

Thanks! Gaat vast helemaal goed komen. Amici is ook ons hotel, dus goed te weten dat het eten daar ook goed is:-).

Het ziet er alvast mooi uit :)

null

null

Leuke foto’s @Tiny-M!

Je kijkt uit op de voorkant van ons appartement. Vanuit het balkon kijken wij ook uit op de Dents du Midi. Zie fotos.
Jij zit in de buurt van dat mooie oude (kuur) hotel?

null
null
null

Die rechtsonder van mijn eerste foto?
Blijf het wel een fantastisch uitzicht vinden hier.

Lastig om te duiden. In elk geval dicht bij elkaar in de buurt en met prachtige uitzichten :)
In de zomerperioden hier ook veel geweest en gewandeld; o.a. aan de overkant en ook Barma natuurlijk.
Hele fijne week gewenst @Tiny-M!

Thanks @WillemJona

@Alke, hoe loopt je hotel (Esprit Montagne in La Chapelle-d’Abondance)? Ik zie jouw waanzinnig mooie huis/berghotel nog steeds voor mij.

Ik vraag dit omdat @Gaston aangaf dat het gebied een financieel lastige tijd doormaakt.
Ik ben er zelf maar af en toe, maar het viel mij wel op dat het echt heel rustig was vorige week, minder toeristen dan ik eerder heb meegemaakt. Veel dagjesmensen uit Zwitserland, een handvol Fransen en een paar Engelsen en Nederlanders. Dit ondanks het erg mooie weer vorige week,
Via Google kon ik hierover niets vinden. Is er bij jou hierover iets bekend?

@WillemJona Hier draaien we een goed seizoen, afgelopen week zo goed als geheel vol, deze week op 75% en de week erna geheel vol. Ook maart loopt erg goed. Dus ik mag niet klagen. Eigenlijk nog niet van anderen gehoord of ze een beter of minder seizoen als vorige jaren hebben.

Life is fun, so enjoy it

Ik wil wel even nuanceren, het was een aanname van me. Omdat het gebied niet zo heel veel investeert in liften, vooral het zwitserse gedeelte gaat volgens mij niet zo super.

Als ik dan hoor dat het zo rustig is op de pistes, dan trek je wel eens wat conclusies.

Fijn om te horen dat @Alke leuk draait!

Tijd voor een uitpakparty?!

Oh jongens wat een feest afgelopen vier dagen… Van bluebird days vrijdag en zaterdag naar vliegende storm en na een halve dag vluchten voor de wind (inclusief stukje omhoog lopen naar de Telepherique met wind tegen) naar die ene fantastische poederdag gister… Ik kom al zo lang als ik besta in PdS maar sjonge, zo’n dag als gister daar had ze me nog niet op getrakteerd! Twee keer La Chavanette gelapt met 40cm vers, daarna lekker rondom het mini sleepliftje La Chereuse gespeeld en 's middags lekker Frankrijk ingedoken - wat drukker, dus wat minder vers, maar ik lig moe en voldaan weer in m’n eigen bed!

null

Bluebird op de Mossettes

null

Laatste zonnetje bij Crosets boven

null

Voelde toch een beetje als Canada rondom La Chereuse

Setting forth in the universe

Was inderdaad heerlijk gisteren en vandaag. Benieuwd wat de rest van de week gaat brengen…

En net vandaag alles dicht aan de kant van Champéry. Vrij harde wind ook. Misschien wordt het later nog wat beter en gaat er nog wat open.

Hi, wij komen morgen aan in Avoriaz. Zie op de webcams dat het allemaal prima voor elkaar is met de sneeuw! Weet iemand hoe het lokaal met de wind is?

Je kan hier op het weerbericht kijken, dan staan de windsnelheden erbij. Maar vanuit Avoriaz kom je sowieso makkelijker verschillende kanten op. Qua dat betreft ligt Champéry gewoon onhandiger.

Nog wel een paar topdagen gehad hoor, maar laatste paar dagen niet verder gekomen dan les crosets.

Iemand die nog tips heeft ivm leuke plaatsjes om te drinken en eten op/naast de piste ?
Wij zitten in Les Gets maar zouden heel het gebied doorkruisen.
Ook leuke tips in Les Gets om na het skiën een drankje te doen in het dorp zijn welkom.
Wij gaan eerste week van Januari (4-11/1)

Mijn zoon en ik vertrekken 24 januari voor een heerlijke week in Châtel (Portes du Soleil). Is er misschien iemand op dit forum die een update over de sneeuwsituatie kan geven? Ben benieuwd of je bij de Barbossine lift naar Petit Châtel kunt terugkomen over de piste, of dat je met de lift moet?

Petit chatel lift moet ook naar beneden.
Op dit moment is er veel open en de pistes lijken goed. Vrijdag nog wat sneeuw en daarna hopen op wat extra sneeuw voordat jullie gaan. Wij gaan pas 21 februari… - 15 gehad maar ook + 15 eind februari!

Wij zijn juist weer terug na een weekje skiën (tweede week kerstvakantie). Heerlijke zonnig weer gehad. Er ligt voldoende sneeuw, die sneeuw is een combinatie van echte sneeuw en sneeuw uit sneeuwkanonnen. Overdag heeft de zon zijn greep op de pistes, vooral die aan de zuid/ zuidwestelijke kanten. En 's nachts vriezen die weer op. Dat betekent vrij harde, ijzige sneeuw.
Op dit moment is de dal afdaling naar Châtel dicht. Het is niet koud genoeg om de pistes te besneeuwen en zoals het er nu naar uitziet gaat dat de komende dagen zo blijven.

Plaats een reactie