Update/ sneeuwverwachting winterseizoen pds

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Pistes zijn nog steed in goede conditie, op een paar dalafdalingen na. Het is trouwens nu wel degelijk koud genoeg om snachts te besneeuwen.

Life is fun, so enjoy it

Bedankt voor jullie reacties! Heerlijk als het zonnetje zo schijnt, en dat het ‘s nachts koud genoeg is om te besneeuwen! Mijn zoon en ik hebben nog een paar weken voor we mogen, heel veel sneeuwplezier gewenst voor de mensen die er nu zijn! En Alke, heb ik goed gezien dat jij er woont? Wat moet dat heerlijk zijn… 😉

@Knik, klopt!! woon er al weer bijna 17 jaar :-)

Life is fun, so enjoy it

Pistes zijn nog steed in goede conditie, op een paar dalafdalingen na. Het is trouwens nu wel degelijk koud genoeg om snachts te besneeuwen.

Alke op 8 jan 2020 13:10

Mijn punt is precies dat het 's nachts niet koud genoeg is om de dalafdalingen te besneeuwen. Zonder vorst wordt het regen wat uit die sneeuwmachines komt. Toch?

@Elmar, klopt, maar het is nu in de nacht wel degelijk onder 0 en dus kunnen ze besneeuwen. Ook tot in de dalen, de rode piste hier in het dorp is nu helemaal wit met kunstsneeuw en wordt elke dag verder uitgereden, en die eindigt op 1000m hoogte.

Life is fun, so enjoy it

Is er toevallig nu iemand aan het wintersporten in PDS? Ik ga over twee weken en maak me nog een beetje zorgen over de huidige conditie’s…

Mijn zoon en ik vertrekken morgen, ik zie veel regen voorspeld… zojuist maar een extra flesje waterafstotend wasmiddel gekocht 🥴

Op dit moment zijn de pistes werkelijk fantastisch goed. Perfect geprepareerd, geen ijsplaten, goede sneeuw, goed grip en rustig op de piste. En dan heerlijk zonnig, beste week van het seizoen tot nu toe

*bericht bewerkt door Alke op 23 jan 2020 15:36

Life is fun, so enjoy it

Is er toevallig nu iemand aan het wintersporten in PDS? Ik ga over twee weken en maak me nog een beetje zorgen over de huidige conditie’s…

Schweiz op 23 jan 2020 13:31

We waren er 17/18 januari voor opnames, maar pistes liggen er meer dan prima bij hoor! Geen zorgen :)

De sneeuw boven is echt geweldig! En er valt nu al 24 uur sneeuw bij. Het is niet koud dus hopelijk verandert het niet in regen maar vooralsnog worden de pistecondities alleen maar beter. Dalafdaling naar Petit Chatel nog niet mogelijk dus wij eindigen de dag bij Linga en pakken de skibus terug. Hoofdwegen worden goed sneeuwvrij gehouden, sneeuwkettingen alleen nodig voor kleine steile weggetjes.

Updates worden zeer gewaardeerd :)

Er is deze week weer lekker wat centimeters gevallen

@Alke. Wat verwacht je voor volgende week (zondag-vrijdag)? Het weer ziet er niet al te goed uit. Moeten wij ons voorbereiden op gesloten liften en binnen blijven of kan het gebied wel wat aan op dat vlak?

Geen zorgen hoor, de onderste pistes zijn wat slushy maar boven is het fantastisch!

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/0ea173b57b8608b97fb9ec6c...
Geen zorgen hoor, de onderste pistes zijn wat slushy maar boven is het fantastisch!

*bericht bewerkt door Knik op 31 jan 2020 03:50

Bedankt Knik. Maar wat ik me bijv. ook afvraag is of die liften ginder wat wind kunnen verdragen.

Deze week zijn wel wat liften gesloten geweest vanwege wind (of de hoge lawinewaarschuwing van 4/5) maar nu alles open. Beneden heeft het de hele nacht geregend dus de straten zijn mooi schoon, pistes nog steeds prima. Wordt wel weinig geprepareerd hier dus veel bückelige pistes, wat wij als snowboarders niet zo fijn vinden.

@knik, er wordt elke dag bijna alles (90%) geprepareerd, echter als het sneeuwt en de eerste dagen na verse sneeuw dan ontstaan er erg snel hopen met het skiën. Pas een dag of 3 a 4 na de laatste sneeuwval blijven de pistes ook gewoon de hele dag strak.

De hoge liften hebben natuurlijk last als het echt hard waait, maar niet in Les Gets en Morzine, daar waren de liften zelfs met de storm van deze week gewoon open.

Life is fun, so enjoy it

Toch enigszins geruststellend. Waren de verbindingsliften naar Morzine toen ook open?

Alke, dank voor de aanvulling, weer wat geleerd! We zouden dus nog moeten blijven dan 😉, helaas rijden we vandaag weer naar huis… heel veel plezier voor diegenen die komen en hopelijk wordt het wat kouder de rest van het seizoen!

Deze maar weer eens bij gaan houden. Half maart staat PDS weer op de planning, nu vanuit Châtel.

Net terug uit PDS, pistes lagen er over het algemeen prima bij vorige week, vrijdag wat regen maar zeker wat hoger prima te skiën. Alleen de dalafdaling naar morgins was gesloten verder overal kunnen skiën

Klinkt vooralsnog prima. Hopelijk komt er voor die tijd nog sneeuw bij, maar we zien t wel.
Ook rock de pistes die week, is ook wel gezellig.

Ik ga einde deze week richting PDS, hou dit even in de gaten aangezien de webcams me een niet heel positief beeld geven…

ijsplaten, regen, wind… geen topdag! Gisteren was een mooie dag maar de pistes liggen er niet goed bij! Veel liftwerk om ergens te geraken en veel verbindingen waar je niet warm van wordt. Hopelijk kan PDS mij alsnog overtuigen deze week.

Rider4life

Plaats een reactie