Wat is je grootste miskoop

Ooit wel iets aangeschaft en nooit gebruikt op of rond de wintersport. Mijn miskoop was (oké oké is al een poos geleden ?) het aanschaffen van nieuwe ski’s. Mooie “cap” ski’s! 1 jaar later zag de carveski het licht… investering geen drol meer waard, maar teweinig pecunia’s (student) om nieuwe te kopen! Anyway je begrijp dat ik van Mn eerste setje carve ski’s enorm genoten heb.

Nu de vraag: wat is jou grootste miskoop geweest? Ben benieuwd…

*bericht bewerkt door MichelV op 30 nov 2016 20:03

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

M’n Jones Flagship. Had gehoopt dat het een verbeterde versie was van de Nidecker Megalight maar dat viel me aardig tegen. En aangezien ik de laatste jaren haast niet meer off-piste ga na een jaar al weer verkocht.

Übung macht den meister!!!

Burton Social snowboard. Wilde een rocker boardje om lekker mee te spelen, maar kwam er al snel achter dat ik zelfs voor spelen wat camber prefereer. Ingeruild voor een salomon oh yeah.

Een actioncam van 350 euro gekocht omdat je al die mooie beelden op internet zie.
Terwijl ik eigenlijk nooit film/foto’s maak.
Te veel gedoe als ik lekker aan het skien ben. :P

Dus ligt nog steeds in de kast na jaren…

Hier ook een Sony actioncam gekocht om leuke filmpjes te maken. Maar wat een gedoe vonden we dat, uiteindelijk 1 filmpje gemaakt en daarna een paar jaar werkeloos in een kast gelegen. ? Dit jaar dan toch maar eens verkocht.
En mijn volledig gefitte skischoenen die toch te krap bleken te zijn en ik uiteindelijk alleen aan kon doen na het slikken van een pijnstiller. Heeft me ruim 7 maanden gekost om weer enigszins normale teennagels te krijgen! ?

Winter is coming

Grootste miskoop van de wintersporter is altijd de actiecamera. Zoveel van die padvinders die dan de hele vakantie aan het filmen zijn en er thuis helemaal niks mee doen. @snowjan @jorian @joostw

Gang is alles

@Jesper Ik vraag me ook wel eens af hoeveel uur ‘hemel’ er ondertussen al opgenomen is door al die omhoogstaande gopro’s ;-)

Click. Click. Peace

Tot nu mijn brede poederbakken. Ze doen het ook prima op de piste, maar poeder heb ik niet gezien de laatste 2 jaar (tenminste, niet toen ik ging). Ik hoop dat ze komend seizoen hun geld nog in plezier kunnen omzetten…

Bij mij ook de oude rechte latten met skischoenen met achter instap. Na twee jaar werden de ski’s ingehaald door de carve ski’s en die skischoenen waren zoooo koud dat ik er ook nog skischoenverwarming bij heb gekocht. Het is allemaal wel gebruikt maar als ik 2 jaar langer had gehuurd was het allemaal niet nodig geweest.

*bericht bewerkt door joepiedepoepie op 01 dec 2016 00:48

Mijn gootste miskoop valt reuze mee. Maar was toch mijn 1e en deels 2e skibril.

Geen goede ventilatie waardoor ik soms niets zag. En voor bewolkt weer met een beetje sneeuw waren de lenzen te donker, waardoor ik dan zonder bril op met geknepen ogen maar de pistes af boarde , zodat ik nog iets kon zien . :)

*bericht bewerkt door Ivo83 op 01 dec 2016 08:00

Een paar nieuwe skischoenen, zover afgeprijsd dat ik ze gewoon niet kon laten staan. En ze pasten ook nog…dacht ik. Na 3 dagen skien met ongelooflijke pijn in mijn voeten heb ik ze via Marktplaats uiteindelijk nog ‘met winst’ kunnen verkopen en mezelf een paar nieuwe aan laten meten, nu met echt goede begeleiding :)

Ik bereid mijn aankopen altijd goed voor en koop niet wat ik niet nodig heb…tenminste…
Mijn “nieuwe” snowboard Jones All mountain bracht me nauwelijks verschil ten opzichte van mijn 20 jaar oude Salomon.
Dat zal ook aan mijn beperkte techniek liggen denk/hoop ik. Ach ja, hij is wel mooi. en hij doet het ook prima.

Tot op heden nog geen miskoop gehad. Zou mischien wel kunnen veranderen dit seizoen met de aankoop van 2 paar nieuwe skies en skischoenen. We Will See !!!

May the ski force be with you !!

Ik heb tot op heden ook nog geen miskoop gehad. Wel heb ik voor dit jaar van de goedheiligman een actiecamera gehad. Nu heb ik daarvoor een supergoedkope SL4000 gekocht a 32,- dus daar kan ik geen buil aan vallen. Ik wil gewoon eerst eens kijken hoe het bevalt om met een actiecamera te werken. Mocht het uiteindelijk goed bevallen enzo dan kan ik altijd nog eens een goede camera aanschaffen.

Born to Ride

Skischoenen die ik mee naar huis nam om ze op de bank een uurtje aan te hebben (ik vind het moeilijk om met passen direct te zeggen ‘ze zijn goed’). Toen ik ze de volgende dag wilde retourneren omdat ze écht niet goed zaten kreeg ik mijn geld (en dat was best veel geld) niet meer terug. Waardeloze service! ik heb bij die winkel nooit meer iets gekocht.

met stipt op 1 de bullet cam… man wat een onding was dat ! ( alle filmpjes beginnen met een te dikke kop frontaal in beeld die probeerde te kijken of het ding wel opnam )

beste aankoop is mijn crashpants, die heeft mij al een hoop bavianen bipsjes doen voorkomen.

*bericht bewerkt door Droopy-d op 01 dec 2016 11:31

don't count the days, make the days count !

Skischoenen die ik mee naar huis nam om ze op de bank een uurtje aan te hebben (ik vind het moeilijk om met passen direct te zeggen ‘ze zijn goed’). Toen ik ze de volgende dag wilde retourneren omdat ze écht niet goed zaten kreeg ik mijn geld (en dat was best veel geld) niet meer terug. Waardeloze service! ik heb bij die winkel nooit meer iets gekocht.

SkiBeppie op 1 dec 2016 09:26

Ik geloof dat ze dit zelfs verplicht zijn. Ik heb zelf tot twee maal toe snowboardschoenen gekocht en binnen een paar dagen toch teruggebracht omdat ik een drukpunt had. Twee verschillende winkels en twee maal geen enkel probleem.

Skischoenen, een paar jaar geleden. Mooie prijs, maar te groot (28.5 in plaats van 26.5, wat ik nu ski), maar vooral ook te breed. Wist ik veel dat er leestwijdtes zijn… Geen wonder dat ik alleen maar pijn had in schoenen van 104 mm breed (terwijl mijn voeten resp. 99 en 100 mm breed zijn)…

Sinds die miskoop ben ik mij gaan verdiepen in schoenen. En later ook in ski’s…

@Schoenen00s : volgens mij kan je ook iedere koop ongedaan maken binnen 8 dagen, maar dat wil nog niet zeggen dat je je geld retour krijgt. Ik vond het in dit geval ook total onterecht: ik had niet geskied met die schoenen. Maar ik kon praten wat ik wilde: geen sjoege. Het is al een tijdje geleden, als er toen Facebook en Twitter waren geweest had ik wel raad geweten met de reputatie van de zaak. Tegenwoordig vraag ik bij dit soort aankopen ook goed naar de ‘voorwaarden’.

@Schoenen00s : volgens mij kan je ook iedere koop ongedaan maken binnen 8 dagen, maar dat wil nog niet zeggen dat je je geld retour krijgt. Ik vond het in dit geval ook total onterecht: ik had niet geskied met die schoenen. Maar ik kon praten wat ik wilde: geen sjoege. Het is al een tijdje geleden, als er toen Facebook en Twitter waren geweest had ik wel raad geweten met de reputatie van de zaak. Tegenwoordig vraag ik bij dit soort aankopen ook goed naar de ‘voorwaarden’.

SkiBeppie op 1 dec 2016 16:11

Winkels mogen zich niet verbergen achter eigen voorwaarden. Geld terug is verplicht.

Click. Click. Peace

Mijn grootste miskoop was een gezichts-masker. Op internet had ik er een besteld voor onder de Euro 10,00. Hij paste goed en zat best lekker. Bij de eerste sneeuwstorm vol verwachting het gezichtsmasker opgezet. Bleek het van een soort niet ademend kunststof te zijn met als gevolg dat de binnenkant van het masker drijf nat werd van mijn eigen warme adem. Daarna gewoon weer mijn sjaal voor mijn gezicht gedaan.

Later heb ik een gezichtsmasker van fleece gekocht. Deze werkt perfect.

null

Paar jaar geleden een paar Blizzard Titan Pro’s (193cm) overgenomen, maar die gingen er met mij vandoor i.p.v. andersom ?

When life gets too complicated.... SKI

Bij aankoop in een fysieke winkel (internet aankopen gelden andere regels) is een winkel trouwens niet verplicht om geld terug te nemen. Sterker nog ruilen/retourneren is niet eens verplicht (uitgesloten hiervan is als het product niet voldoet/defect is maar dan heeft de verkoper nog steeds het recht het binnen een korte termijn te repareren).

Als koper ga je een bindend contract aan bij de koop. Dat veel winkels (gelukkig maar) coulant omgaan en bij terug brengen je je geld terug geven is mooi mee genomen.
Wel zijn er weer regels dat de vekoopvoorwaarden duidelijk zichtbaar in de winkel aanwezig moeten zijn.

Na een keer een slechte ervaring let ik er zelf wel altijd op bij aanschaf van duurdere dingen dat ik mijn geld terug kan krijgen (of ik moet zeker weten dat het product goed is). Wat jezelf al aangeeft je komt er nooit meer terug dus zijn slechte service heeft die winkelier misschien al meer geld gekost dan wanneer ie gewoon meegewerkt had.

On topic
Mijn 2de set skischoenen. Iets te snel vanaf een plank gekocht en na meerdere bootfittings kregen we ze maar niet goed.
Totaal nog geen 4 dagen op geskied (mijn voeten doen nog pijn als ik eraan denk)

Pow gloves, lichtbruin. Zagen er cool uit.
Als het onder nul was, kreeg ik koude handen. Onderhandschoenen aangeschaft, dat hielp een beetje.

Uiteindelijk mijn verlies genomen en nieuwe peak performance handschoenen gekocht. Top handschoenen, nooit meer koud gehad.

Fun Lovin' Skier

Skihelm voor zoonlief. Via internet. Wel zn hoofd opgemeten, gezien dat de helm iets te wijd was en gedacht ‘daar groeit ie wel in’. Nou, daar wachten we nu 5 jaar later dus nog steeds op :-/

Dat was voordat we wisten dat je een helm ALTIJD moet passen omdat de pasvorm enorm kan verschillen…

Een paar Atomic Waymaker boots, ze bleken achteraf te groot gekocht… mijn eigen schuld want ik negeerde de opmerking van de verkoper dat ik spijt zou krijgen.

*bericht bewerkt door hanss op 03 dec 2016 12:46

Miskoop? Tsja, da’s relatief. Die laatste schnaps in de avond die me de ochtend erna zwaar viel wellicht.
Verder valt 't voor wat wintersportartikelen betreft wel mee. Het ene bevalt beter dan het andere maar gezien de prijzen die ik betaal (ik weiger de hoofdprijs te betalen als het even kan) zijn die shirtjes die net te klein uitvielen en een ski-jas die “maar” 2 seizoenen dienst heeft gedaan het best te zien als leergeld.

Verwarmde zooltjes van een supermarktketen
Had er nog steeds koude voeten mee
(weet ook wel dat het gedeeltelijk aan ij zelf ligt, maar had er toch meer van verwacht)

bij mij een goedkope skibroek en handschoenen die nog sneller water opnamen dan een spons.
Na een halve dag bij sneeuwval was alles kletsnat. Zelfs een spuitbus om dit waterdicht te maken kon niet helpen dus ligt al jaren in een hoekje in de kast…

Miskoop is een groot woord, maar laat ik zo zeggen dat het goed was dat ik er flink korting op kreeg:
Mijn Nitro snowboardschoenen. Ze passen fantastisch goed bij mijn voeten, daarom heb ik ze gekocht. Daar staat tegenover dat - ook al beweren ze dat hun twin lacing system is verbeterd - het is nog steeds nodig een knoop direct boven de klemmen te leggen zodat de veters niet terug kunnen glijden. Verder slijten ze wel erg hard omdat ze door de slanke schoen flink in de klem komen. Na dit seizoen dus al weer afgeschreven.

Grootste miskoop van de wintersporter is altijd de actiecamera. Zoveel van die padvinders die dan de hele vakantie aan het filmen zijn en er thuis helemaal niks mee doen.
@snowjan @jorian @joostw

Jesper op 30 nov 2016 22:20

ben gewoon bezig met editen hoor, schiet jij nou maar op met je verslagen

Certified ski-boy, glijbewijs

Plaats een reactie