Goedkope skikledij

Hoi!
Begin februari vertrek ik met enkele vrienden op shortski naar Frankrijk! :)
Helaas is het skiën al enkele jaren geleden en zijn we ondertussen uit onze oude kleren gegroeid (toen 16, nu 18/19). Maar omdat we nu maar een paar dagen naar een budgetgebied gaan (en alle kosten zo laag mogelijk willen houden), vroegen we ons af hoe we aan zo goedkoop mogelijke kleding kunnen komen. We hebben namelijk geen idee waar we deze zouden kunnen vinden want vorige keren waren we altijd naar een speciaalzaak gegaan.

Lenen is geen optie aangezien we met een té grote groep zijn daarvoor … En bij tweedehandskledij voelen we ons ook niet erg lekker.

Gelukkig zijn het in januari solden dus misschien kunnen we ons wel een goedkoop outfitje op de kop tikken. We dachten aan iets van €100 - €150 voor ski jas, ski broek en ski handschoenen. De bril, helm en sokken passen gelukkig nog wel :)

Alvast bedankt iedereen! :D

*bericht bewerkt door BudgetSki op 10 dec 2016 17:04

Je zou kunnen kijken bij de skibeurs in Woerden van Intersport (duurt nog tot en met morgen). en anders marktplaats of andere acties van een winkelketen?

Je zou kunnen kijken bij de skibeurs in Woerden van Intersport (duurt nog tot en met morgen). en anders marktplaats of andere acties van een winkelketen?

Ashwin op 10 dec 2016 17:14

Dat is kut… Wisten we niet :/ en morgen gaat niet lukken … Oké dan zal ik eens kijken naar mogelijke acties! Thanks!

Goedkope warme skikleding bestaat niet.
Ik zou dan in de uitverkoop goede kwaliteit kopen die je ook in Nederland kan dragen behalve een skibroek natuurlijk.Goedkoop is vaak duurkoop.
Niets is erger als het koud hebben op wintersport.

Goedkope warme skikleding bestaat niet.
Ik zou dan in de uitverkoop goede kwaliteit kopen die je ook in Nederland kan dragen behalve een skibroek natuurlijk.Goedkoop is vaak duurkoop.
Niets is erger als het koud hebben op wintersport.

Hooykaas op 10 dec 2016 17:36

Ja snap ik wel… Maar om meteen €300 - €400 uit te geven om 3 daagjes te skiën :/ ik denk ook dat ik sowiso geen skikledij thuis ga dragen …

Gewoon bij decathlon

Nieuw en redelijk betaalbaar, kijk in januari eens bij http://www.icepeakstore.nl. Zitten in Leeuwarden en prima service. Zalando kun je ook helemaal los op gaan voor scherpe prijzen.

Scapino of Lidl. voldoet echt wel om een paar dagen te skieen en ben je voor 100 euro klaar.

Plutosport!

Als het echt maar voor 3 dagen is (en er is praktisch geen kans dat je binnen afzienbare tijd weer gaat - wat een wat grotere investering wellicht rechtvaardigt), kan je dan niet wat lenen van kennissen/vrienden? Zeker als je weet dat het volgend jaar niet meer gaat passen is dat natuurlijk de goedkoopste optie. Keertje wassen, en het hygiëne-argument is ook van tafel…

Goedkoop is niet altijd duurkoop hoor, maar het geeft soms wat meer ongemak. B.v. goedkope handschoenen van 10 euro worden snel zweterig. Maar als je om de dag wisselt (of 's middags) met een tweede paar, dan gaat dat ook prima. Je kunt ook topspul kopen voor 100 euro welke onder alle omstandigheden warm blijven.

Ik ski al weer een paar jaar in een 30 euro broek van de Lidl en die is nog perfect. Wel wassen met apart middel om hem waterdicht te houden. Idem met de jas; in de aanbieding (2 voor 30 euro).

Bij decathlon zit je prijs-kwaliteit heel goed. En je hebt nig keuze tussen verschillende prijsklasses.

Mountain Peak van Scapino, zeker weten dat je het daarin niet koud krijgt. 35 euro voor een broek, 50 voor een jas. Ski ik al jaren in (maar inderdaad, het kan veel mooier en stijlvoller en dus veel duurder).

Ik zag, komende donderdag aanbieding skikleding, dames heren en kinderen bij de lidl.
ook ik ski al een paar jaar in een skibroek van de lidl, bevalt prima, als het erg koud is een thermo er onder.Als je interrese heb ga dan direct bij opening, het is altijd snel op.

online overjarige modellen haal je A merken voor nog minder dan de decathlon prijzen

Spray skiërs

Hoihoi ik heb skikleding gekocht bij decathlon. Broek €40, jas€30, kolsjaal €10, hanschoenen €10 samen dus €90.

Miranda

Snowshop.de

Altijd veel overjarig (merkspul) voor echt weinig.

En betrouwbaar.

Ik zou kijken bij de decathlon,
ik heb daar paar jaar terug een skijas van o’neil gekocht voor 99 euro ( kostte 200 in de reguliere winkels).
Ook het huismerk wed’ze heeft degelijk materiaal als je niet voor de allergoedkoopste spullen kiest.
en voor 50 euro heb je daar al een skibroek waar je heus wel droog en warm in blijft.

Als je wedze vergelijkt met iets duurder segment is het niet alleen afwerking of comfort die minder is. Kwaliteit is aanzienlijk lager waardoor het snel kapot gaat. En omstandigheden spelen ook mee, als het echt een diepvries word zit je liever niet in goedkope kleren. Heb ik ervaring mee, liever 2dehands topmerk, Dan de goedkope brol. Heb al veel handschoenen gehad en als het echt koud is ben je met handschoenen van 10euro niet veel. Tenzij je in maart of april gaat of je neemt wanten die houden de warmte beter vast dan handschoenen.

*bericht bewerkt door jeandeflamand op 10 dec 2016 21:46

@Budgetski. Kijk maat eens op Limango.nl Grote keus zelfs dure skikleding met hele forse kortingen.

Hen48

Vanmiddag bij de AH skisokken gekocht. Die waren deze week in de aanbieding: 2 voor 9,99 euro en vandaag ging daar nog 35% korting vanaf. 2 paar Nomad skisokken voor 6,50 euro dus.

Zelfde voor thermo underwear: ook in de aanbieding en nu afgeprijsd. 13 euro betaald voor een shirt en underpants.

En de rest… in de uitverkoop met 30-40% korting.

Heb nog overjarige broeken liggen van KJUS… nieuw. Kon ik (te goedkoop) overnemen en mag voor 30% van de prijs weg (nieuw), wel erg grote maat dus je moet wel een dikke reet hebben :D

Wow thanks voor de vele reacties!

  • Decathlon ziet er echt wel goed uit. (Als we wachten tot de solden lijkt op hun huidige prijzen misschien zelfs nog iets af te gaan?)
  • Lidl lijkt op het eerste zicht top! € 20,- voor een jas, € 15,- voor een broek en € 5,- voor handschoenen is echt GEWELDIG!!!
  • Scapino lijkt me ook top. € 50,- voor een jas, € 35,- voor een broek en € 10,- voor handschoenen is best netjes. (+ Betere kwaliteit dan Lidl?)
  • Snowshop.de, plutoshop.nl en limango.nl lijken erg leuk, maar helaas toch ook best wel duur …
  • We gaan zeker 3 dagen (shortski formule). We moeten enkel nog beslissen welk gebied het wordt; waarschijnlijk Massif du Dévoluy. En de volgende keer is minstens 1 jaar later maar meer waarschijnlijk helaas nog later … (laatste keer met deze groep is ook al weer 4/5 jaar geleden)
  • Ja lenen kunnen we wel voor een paar dingen - maar zeker niet genoeg voor onze groep helaas…
  • Tweedehands vinden we ook niet superfijn aangezien er dan ook maar een paar van ons iets vinden waarschijnlijk en dat we dan een auto moeten hebben om dat te gaan oppikken. Misschien dan toch maar 3 daagjes in (minder kwaliteitsvolle) B-merk kleding.
  • Hahaha thanks voor de aanbieding maar we zijn allemaal vrij kleine, magere jongens :p dus allemaal maatje small / medium :p zal niet lukken vrees ik. Wel bedankt voor de tip van de AH, zal ik zeker eens langs gaan!

Ik twijfel aan
dat de kwaliteit van scapino in vind de kwaliteit van de lidl beter. Mijn man heeft ooit een jas gehad ven scapino en beviel hem helemaal niet. Wij skien al 36 jaar en kan iedereen de art van de lidl aanbevelen, hebben er goede ervaringen mee. Het is zo jammer veel geld aan in spullen te inverteren als het een jaar erop misschien niet meer past.

Ik twijfel aan
dat de kwaliteit van scapino in vind de kwaliteit van de lidl beter. Mijn man heeft ooit een jas gehad ven scapino en beviel hem helemaal niet. Wij skien al 36 jaar en kan iedereen de art van de lidl aanbevelen, hebben er goede ervaringen mee. Het is zo jammer veel geld aan in spullen te inverteren als het een jaar erop misschien niet meer past.

marie-louise op 11 dec 2016 01:12

mijn kinderen waren ook vrij smal, en hebben vele jaren geskied in art van de lidl, en als het de oudste te klein was, kon gelukkig de jongste het nog aan .

*bericht bewerkt door marie-louise op 11 dec 2016 01:26

Ik twijfel aan

dat de kwaliteit van scapino in vind de kwaliteit van de lidl beter. Mijn man heeft ooit een jas gehad ven scapino en beviel hem helemaal niet. Wij skien al 36 jaar en kan iedereen de art van de lidl aanbevelen, hebben er goede ervaringen mee. Het is zo jammer veel geld aan in spullen te inverteren als het een jaar erop misschien niet meer past.

marie-louise op 11 dec 2016 01:12

mijn kinderen waren ook vrij smal, en hebben vele jaren geskied in art van de lidl, en als het de oudste te klein was, kon gelukkig de jongste het nog aan .

marie-louise op 11 dec 2016 01:15

Okay! Dan gaan we dus naar de lidl :)

ik heb nog een keurige mountian peak jas 3 weken gedragen maat is xl! pb bij interesse mag voor een zacht prijsje weg!!

Ik twijfel aan

dat de kwaliteit van scapino in vind de kwaliteit van de lidl beter. Mijn man heeft ooit een jas gehad ven scapino en beviel hem helemaal niet. Wij skien al 36 jaar en kan iedereen de art van de lidl aanbevelen, hebben er goede ervaringen mee. Het is zo jammer veel geld aan in spullen te inverteren als het een jaar erop misschien niet meer past.

marie-louise op 11 dec 2016 01:12

mijn kinderen waren ook vrij smal, en hebben vele jaren geskied in art van de lidl, en als het de oudste te klein was, kon gelukkig de jongste het nog aan .

marie-louise op 11 dec 2016 01:15

Okay! Dan gaan we dus naar de lidl :)

BudgetSki op 11 dec 2016 02:15

h

hierbij de lidl kun je de avond van te voren rond 19.00 al terecht voor de art. Zelf haal ik woensdagavond nog even een broek erbij, kan die nog snel mee, want we vertrekken donderdag morgen 5 uur naar zell am see.❄❄❄❄❄

Zelf haal ik woensdagavond nog even een broek erbij, kan die nog snel mee, want we vertrekken donderdag morgen 5 uur naar zell am see.❄❄❄❄❄

marie-louise op 11 dec 2016 12:21

Daar heb je nu toch helemaal geen skibroek nodig? Shorts misschien… ;)

Ik gebruik al jaren handschoenen van de Hema. Zelfs in de meest extreme condities nooit koude of natte handen gehad. Echt een hele goed prijs/kwaliteit verhouding.

lidl https://www.lidl-shop.nl/Sale/Sale/a034020

Wintersportenvliegen op 10 dec 2016 18:19

Nou moet ik zeggen dat we in België serieus genaaid werden door Lidl (niet dat ik toen iets gekocht heb, maar vergelijk even:
https://www.lidl-shop.be/nl-BE/Acties/Vorige-week-en-eerder/…

Glij blij door die brei :-)

Plaats een reactie