Solden live

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Wij zijn wederom in zonnig Solden . De Fernpass was geen enkel probleem af gelopen zondag :-) . De nieuwe Giggijoch bahn is erg mooi en snel, alleen vraag ik me af of de enkele roltrap en kleine lift in het hoog seizoen als nog voor een lange rij zorgen. Ook nieuw is een bruggetje in de dal afdaling 7 zodat je niet meer over het asfalt hoeft. ook het laatste stukje naar de Gaislach is verbreed maakt het wat makkelijker . De sneeuw condities zijn eigenlijk aardig goed wel bijna allemaal kunstsneeuw en behoorlijk harde pistes ,de sneeuw kanonnen draaien volop ook overdag. Hier en daar wel wat steentjes of dunne plekken, het is dus momenteel niet de vraag zal ik een kras op mijn ski of board krijgen ,het is dus alleen wanneer.

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 04 jan 2021 15:14

Dank voor de update. Gelukkig duurt het nog even voor ik die kant op ga, hopelijk dan inmiddels weer wat natuursneeuw erbij :)

In Solden is er weinig veranderd door de lage temperaturen blijven de pistes goed. Vandaag voor de verandering naar Hochgurgl geweest hier eigenlijk het zelfde harde pistes maar goed te skiën, iets minder steentjes tenminste bij Hochgurgl. In Obergurgl nog niet geweest komt misschien nog. Voor de motor liefhebber het top mountain motor museum is open.

Niet helemaal live meer na 11 dagen prachtig ski weer, gisteren weer thuis gekomen ,maar tot donderdag was hier alles nog goed ski baar, al was wel te merken dat de pistes steeds wat harder worden en hier en daar ook wat ijzig. De 10 cm nieuwe sneeuw heeft eigenlijk alleen op de gletsjers wat gedaan. De afgelopen dagen waren zeer rustig maar toch 3 maal helikopter op de pistes gezien en nog vaker snowscooter redding/ophalen. dus oppassen voor wie nu er naar toe gaat of is.Zorg in ieder geval voor geslepen en gewaxt materiaal.

null

null

Zag net een bericht dat het op en rondom de gletsjers nog te doen is, verder een grote schaatsbaan.

Ja, klopt helaas. Wij zitten er deze week en de pistes zijn inmiddels vrijwel overal keihard en erg verijsd. Gletsjer hebben we nog niet gezien, maar de rest is behoorlijk slecht. Er is wel te skiën maar het gaat vrij lastig. Het was vandaag zelfs pittig om een blauwe piste enigszins gecontroleerd af te komen, terwijl we normaal gesproken onze hand niet omdraaien voor een rode of een lekkere zwarte.

Desondanks is het wel genieten hoor, alleen maak je wat minder kilometers en kost het allemaal wat meer energie…

Vandaag superveel mensen zien vallen. Ook iemand uit ons gezelschap is zo ongelukkig terechtgekomen dat hij met een sneeuwscooter verder naar beneden mocht. Nota bene door iemand die viel en doorgleed onderuitgeschoffeld :-(

*bericht bewerkt door Ikbenhet! op 27 dec 2016 21:01

Ik was eerder in december Sölden… Er was toen al sprake van redelijk verijsde pistes. Beschik je over een goede techniek, dan is het nog het goed te doen. De gletsjers lagen er goed bij. Ga dus met goed geslepen ski’s de piste op.

Weet iemand hoe de sneeuwcondities momenteel zijn? Wij komen zaterdag aan en zijn nog redelijke beginners. We maken ons wat zorgen.

@Toet

Van wat ik begrijp en op diverse fora lees is de pistekwaliteit niet al te best. Zou dus zo veel mogelijk naar de gletschers gaan, en duimen, duimen en duimen voor verse sneeuw.

Bereidt je er op voor en geniet van je vakantie!

Pistes waren vandaag wat ons betreft beter / minder ijzig dan vorige dagen. Zeker op de gletsjer zijn pistes nog goed! Sneeuwkanonnen staan ook al hele dag op vandaag!

@philip1991 en @Blitz1990 dank voor jullie reacties. We gaan er zeker van genieten! En ik denk zoveel mogelijk gletchers opzoeken.

Wij vonden de pistes vandaag ook beter dan eerder deze week. Mogelijk omdat de wind was gaan liggen (daardoor waaide er minder sneeuw van de pistes en waren de gletsjers open en verdeelden de mensen zich dus over een groter gebied). Op veel plekken vandaag inderdaad de sneeuwkanonnen aan, dus morgen hopelijk hier en daar een laagje verse (kunst)sneeuw over de piste.

Met een lekker zonnetje erbij was het al met al een best dagje hier in Sölden…

*bericht bewerkt door t@sje op 29 dec 2016 22:21

Zaterdag 14 januari gaan wij richting Sölden. Aankomende week komt er een verse lading sneeuw aan dus het ziet er goed uit voor ons. Zijn er nog mensen die er nu zitten en kunnen vertellen hoe de condities nu zijn?

Rutger

Ik nog niet, maar hou me op de hoogte. Ik zit er de week erna!

Vanaf de 14de kan ik ook een weekje updaten…

Wij zitten er tot morgen. Pistes zijn nog steeds ijzig, maar wel beter dan de eerste helft van afgelopen week. Vanaf donderdag is de wind gaan liggen en kunnen de sneeuwkanonnen overdag ook draaien. Daardoor ligt er op veel pistes weer wat sneeuw ipv alleen ijsplaten. Skiet stukken fijner, al blijft het oppassen voor gladde stukken waar de sneeuw is weggeschoven…

Kijkend naar de weersvoorspelling gaan wij nét te vroeg weer huiswaarts, komende week gaat er lekker wat verse sneeuw vallen.

Het lijkt trouwens wel of er de afgelopen dagen meer ongelukken gebeuren. Mogelijk omdat de condities iets beter waren dan de dagen ervoor, en mensen dan (flink) meer snelheid gaan maken. Gisteren een hele nare botsing gezien tussen twee skiers die met hoge snelheid op elkaar klapten. En de heli wel een keer of zes zien overvliegen…

https://cdn.wintersport.nl/forum/17/d917340e91b920b8376f8896...

Hier een sfeerplaatje van het onderste stukje van de blauwe 2, vlak voor Bubi’s hutte. Die piste lag er prima bij vandaag :-)

Iemand een update van de huidige omstandigheden? Is er een leuk pak sneeuw bijgevallen? Nordstau is minder gunstig voor Solden dan een sudstau maar er werd toch wel wat sneeuwval verwacht voor Solden.

Inmiddels aangekomen in Solden. Vandaag de eerste kilometers gemaakt en de condities zijn prima!

Rutger

Ik zit er vanaf de 28e een weekje. Hoe staat het er nu voor?

Ik zit er nu. Condities zijn prima. Pistes zijn gewoon goed. Nagenoeg alles is open.
Off piste is tricky, stufe 3, veel triebschnee. Vandaag nog een dodelijk lawineongeluk hier.

Hallo,
Wij komen er 11 Februari aan… hopelijk dat er nog een sudstau komt opzetten voor deze tijd. Al geef ik het weinig kans !
Toch zijn de condities niet heel slecht hoor ik van menig mensen.
Keep us live voor de mensen die er zijn !

Vandaag komen er toch wel aardig wat steentjes door. Verder hier en daar de gebruikelijke ijsplek maar over het algemeen goede pistecondities.

Condities worden ijziger. Dag en nacht staan hier de kanonnen aan, waardoor vooral de dalafdalingen snoeihard worden. Bovenin in het gebied is het wat beter maar vooral de afdaling van gaislachkogel richting giggijoch is op sommige plekken stenig. Verder heerlijk weer op het moment.

Dank voor je updates Hessel! Veel plezier en geniet van het weer!

@Hessel waarom doen ze dit? Ik was er tot de 11e en stoorde me er aan dat ze direct na een dikke laag verse poeder alweer de kanonnen aanzetten.

Ik denk om de pistes goed te houden voor de rest van het seizoen. Er staat voorlopig geen sneeuw in de weersverwachting en het is nu ijskoud. Dus alles wat ze er nu op kunnen spuiten is meegenomen.

Met de laatste sneeuwval is het wel beter geworden, maar er is nu ook weer niet ontzettend veel sneeuw gevallen. Dus blijven ze kunstsneeuw bijspuiten (dat blijft ook langer goed dan natuursneeuw).

In Solden wordt momenteel weer behoorlijk gebouwd een nieuw restaurant bij de Rettenbach gletcher. Maar het meest spectaculaire is toch de nieuwe James Bond bioscoop bij het ice Q restaurant boven bij de Gaislach ,op de tekening ziet het er goed uit https://www.soelden.com/james-bond-kino.

Ziet er lekker uit zeg!

Wintersport liefhebster #1

Plaats een reactie