le Grand Massif, zeer beperkt open volgende week

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

Ten gevolge van het stabiele hogedrukgebied dat ons deel van de Alpen al weken in zijn greep heeft en de daarmee gepaarde inversie, is skiën in het Grand Massif maar beperkt mogelijk volgende week.

Gelukkig heeft Nederland nog geen vakantie, maar Franse en Engelse vakantiegangers moeten uitwijken naar Flaine, waar het ‘Aup de Veran’ deel open is en enkele liften boven de 2000m. In alle overige dorpen van het GM blijven de liften en pistes gesloten.

In les Gets opent de Mont Caly lift zelfs voor voetgangers en mountainbikers!

Voor diegenen die toch in Samoëns/Morillon zijn volgende week, biedt ondergetekende volgende week een alternatief ‘adventure’ programma aan in samenwerking met ZigZag skischool in Samoëns

We moeten dan ook met z’n allen heel hard blijven sneeuwdansen voor een dikke DUMP net voor de kerstvakantie!!!

Relatief goed nieuws voor de kerstvakantie skiërs in Samoëns en Morillon:

Bonjour à tous,

Thanks to the efforts made by our teams since the start of the week, we are pleased to announce the following openings :

In Samoëns resort from Thursday 22/12 :

Lifts open :
Télécabine GME (8h50-16h45)
Tapis de l’Oratoire
Téléski des Pendants
Télésiège Demoiseaux
Télésiège Chariande Express

Pistes open:
Dahu
Marmotte
Demoiselles
Pendants

Only single day lift passes will be on sale.

In Morillon resort from tomorrow, Thursday 22/12 :

Lifts open:
Télécabine (8h50-16h45)
Tapis Essertoux
Tapis ESF open to public

Pistes open:
Essertoux

Only single day lift passes will be on sale.
For lift pass prices please refer to the document attached.

The Sairon lift and Sairon piste will open from 25/12 onwards.

Update voor komende week, vanaf de jaarwisseling:

The openings of Flaine, Morillon, Samoëns and Sixt resorts will remain unchanged for the week of December 31st to January 6th.

It will not be possible to open any links as there are only one or two pistes open in each resort (except in Flaine, where slightly more are open). As such, the Grand Massif will not be able to honour Grand Massif passes ordered for December 31st to January 6th.

We ask that you communicate this information to your clients and invite them to purchase daily lift passes from Grand Massif ticket offices.

Da’s toch best apart voor zo’n sneeuwzeker gebied onder de rook van de Mt. Blanc, toch Arno?

Jep, ik zag geschiedenis van sneeuwhoogtes hier (http://www.igluski.com/ski-resorts/france/flaine/snow-histor…) en ziet er best uitzonderlijk uit, maar je ziet ook dat er in de vorige seizoenen best wat verschil op de sneeuwhoogtes zat, of wanneer het viel. Duimen maar!

Update voor komende week, vanaf de jaarwisseling:

The openings of Flaine, Morillon, Samoëns and Sixt resorts will remain unchanged for the week of December 31st to January 6th.

It will not be possible to open any links as there are only one or two pistes open in each resort (except in Flaine, where slightly more are open). As such, the Grand Massif will not be able to honour Grand Massif passes ordered for December 31st to January 6th.

We ask that you communicate this information to your clients and invite them to purchase daily lift passes from Grand Massif ticket offices.

Arno5 op 27 dec 2016 20:52

Op welke site kan ik deze info vinden? ben op zoek naar wat meer achtergrond. Ga zelf 7 januari, en wil eventueel nog proberen om voor skigrarantie van sunweb in aanmerking te komen mocht dat tzt nodig zijn.

Dit soort info helpt daarmee:)

@wintersporters mod…ai, per ongeluk mijn emailadres als gebruikersnaam gebruikt. In de instellingen al aangepast, maar kan het ook bij het forum bericht nog aangepast worden? Ben net lid geworden:)

Update voor komende week, vanaf de jaarwisseling:

The openings of Flaine, Morillon, Samoëns and Sixt resorts will remain unchanged for the week of December 31st to January 6th.

It will not be possible to open any links as there are only one or two pistes open in each resort (except in Flaine, where slightly more are open). As such, the Grand Massif will not be able to honour Grand Massif passes ordered for December 31st to January 6th.

We ask that you communicate this information to your clients and invite them to purchase daily lift passes from Grand Massif ticket offices.

Arno5 op 27 dec 2016 20:52

Op welke site kan ik deze info vinden? ben op zoek naar wat meer achtergrond. Ga zelf 7 januari, en wil eventueel nog proberen om voor skigrarantie van sunweb in aanmerking te komen mocht dat tzt nodig zijn.

Dit soort info helpt daarmee:)

rijsbrandy@gmail.com op 28 dec 2016 14:27

Update voor komende week, vanaf de jaarwisseling:

The openings of Flaine, Morillon, Samoëns and Sixt resorts will remain unchanged for the week of December 31st to January 6th.

It will not be possible to open any links as there are only one or two pistes open in each resort (except in Flaine, where slightly more are open). As such, the Grand Massif will not be able to honour Grand Massif passes ordered for December 31st to January 6th.

We ask that you communicate this information to your clients and invite them to purchase daily lift passes from Grand Massif ticket offices.

Arno5 op 27 dec 2016 20:52

Op welke site kan ik deze info vinden? ben op zoek naar wat meer achtergrond. Ga zelf 7 januari, en wil eventueel nog proberen om voor skigrarantie van sunweb in aanmerking te komen mocht dat tzt nodig zijn.

Dit soort info helpt daarmee:)

rijsbrandy@gmail.com op 28 dec 2016 14:27

Ik ben benieuwd of dat met die sneeuwgarantie van sunweb gaat lukken…Las ergens dat dan minder dan 1/3 deel van de liften open moet zijn, en nu is er volgens mij al meer dan dat open?
Wij gaan 21 januari en duimen ook op nog wat sneeuwval!
Vooralsnog even afwachten…

Vorig jaar enkele dagen met regen geskied in Grand Massif maar de laatste 2 dagen was het opeens sneeuw geworden 's nachts en zon overdag. Die twee dagen hebben mijn 4 mindere dagen meer dan goed gemaakt. Kortom, het kan snel veranderen.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Veranderen doet het voorlopig niet. Wellicht kom je met aan 1/3 liften, maar niet aan 1/3 pistes!

Neem bergschoenen en zeemleren broek mee en geniet van de bergen, ook als ze groener zijn als dat je had gehoopt!

Ik vraag me wel af of dat aantal liften uberhaubt klopt. het rupsbandje voor de kinderen zit er bijvoorbeeld ook bij in.
En de liften voor de wandelaars ook. Toch maar een formulier voor sneeuwgarantie ingevuld, laten we hopen op succes!

Ik vraag me wel af of dat aantal liften uberhaubt klopt. het rupsbandje voor de kinderen zit er bijvoorbeeld ook bij in.
En de liften voor de wandelaars ook. Toch maar een formulier voor sneeuwgarantie ingevuld, laten we hopen op succes!

Rijsbrandy op 2 jan 2017 09:46

Idem dito, zit in hetzelfde schuitje. Op 7 januari naar Flaine.

Voor 21 januari zou ik mij nog geen zorgen maken. Voor de 7e wel…

Voor 21 januari zou ik mij nog geen zorgen maken. Voor de 7e wel…

Harm op 2 jan 2017 12:24

Nee idd, in 3 weken kan er nog veel gebeuren…!
Ik hoop op een goede afloop voor degene die 7/1 gaan.

Voor 21 januari zou ik mij nog geen zorgen maken. Voor de 7e wel…

Harm op 2 jan 2017 12:24

Nee idd, in 3 weken kan er nog veel gebeuren…!
Ik hoop op een goede afloop voor degene die 7/1 gaan.

Hoi Rijsbrandy hoe is het afgelopen met je formulier voor sneeuwgarantie? Zijn benieuwd wij hebben ook geboekt.

Het formulier is ingediend, maar ik verwacht morgen pas een reactie. Zo staat het ook op de website van sunweb, dus daar houden we maar aan vast.

Ik verwacht daarin overigens geen klantvriendelijk nieuws, afgaande op de eerste reactie die ze mij geven op hun eigen forum.
Overigens mag je je ook op dat forum aansluiten en je in hetzelfde schuitje zit. Ik vind dit namelijk niet kunnen ( zie ook argumenten aldaar)

Je vind het topic hier:
https://forum.sunweb.nl/frankrijk-19/skigarantie-week-2-2017…

Dat sneeuwgarantie 1 grote oplichterij is, was me allang duidelijk. Ik sluit het dan ook nooit af.
Eventueel voor hulp, alle geopende liften staan hier: http://winter.grand-massif.com/news/news3112 dit zijn 22 liften totaal. Dat is net aan minder dan 1/3.

Ah, het welbekende kastje/muur verhaal en er komt ook nog een lijntje in voor waar je aan gehouden wordt… :p

Sterkte met de afwikkeling. Ik hoop dat Sunweb met een constructieve oplossing komt die naar tevredenheid van jullie is…

Vergeet de sneeuwgarantie; maak er gewoon een mooie bergbelevenis van, of het nou wit is of groen. Ik help je er graag mee :)

Trouwens; het lijkt te gaan dumpen volgende week …

Vergeet de sneeuw

Volgens mij komt er sneeuw aan toch?!!

Vergeet de sneeuwgarantie; maak er gewoon een mooie bergbelevenis van, of het nou wit is of groen. Ik help je er graag mee :)

Trouwens; het lijkt te gaan dumpen volgende week …

Vergeet de sneeuw

Arno5 op 3 jan 2017 13:28

Da’s natuurlijk makkelijk zeggen als je er woont Arno… ;)

Ik zou mij ook zorgen maken gezien de huidige condities als ik voor a.s. zaterdag geboekt had. De dump waar je het over hebt van volgende week zien ze bij Meteociel in ieder geval nog niet. Daar staat maximaal 10cm op de planning voor woensdag op donderdag.

Die laatste regel “Vergeet de sneeuw” is een foutje; dat is een herhaling van de eerste 3 woorden uit mijn eerste zin; sorry!

Vergeet de sneeuwgarantie, ik bedoelde niet te zeggen ‘vergeet de sneeuw’.

Ik woon hier inderdaad en ben redelijk verwend, maar ik heb ook liever gewoon een sneeuwrijke winter. Dat is voor de lange termijn toch wel erg wenselijk. Neemt niet weg dat het genieten was van het mooie weer en erg gemakkelijk dat je de auto niet hoeft uit te graven om kids naar school te brengen ;-)

Het is overigens wel opvallend dat de Fransen een stuk relaxter omgaan met het gebrek aan sneeuw als de Nederlanders en Engelsen. De Fransen genieten van de bergen zoals ze het ook in de zomer veel doen, terwijl veel Nederlanders en Engelsen alleen 's winters de bergen in gaan voor de wintersport. En dat is best jammer.

De sneeuw lijkt idd alweer van de kaarten verdwenen :(

Wij hebben voor 14 januari gereserveerd en blijven dit volgen. In de zomer genieten we van lange bergwandelingen maar 's winters willen we heel graag skiën. Dus we horen graag hoe het afloopt met de sneeuwgarantie Rijsbrandy.

Het formulier is ingediend, maar ik verwacht morgen pas een reactie. Zo staat het ook op de website van sunweb, dus daar houden we maar aan vast.

Ik verwacht daarin overigens geen klantvriendelijk nieuws, afgaande op de eerste reactie die ze mij geven op hun eigen forum.
Overigens mag je je ook op dat forum aansluiten en je in hetzelfde schuitje zit. Ik vind dit namelijk niet kunnen ( zie ook argumenten aldaar)

Je vind het topic hier:
https://forum.sunweb.nl/frankrijk-19/skigarantie-week-2-2017…

Rijsbrandy op 3 jan 2017 12:38

Hoe is het afgelopen met de sneeuwgarantie?

Ik heb nog niets gehoord van Sunweb vandaag…
Hier actuele status van Flaine: http://www.flaine.com/fr/hiver/actus/bulletin-neige-et-piste…
Teveel liften open, geen pistes open. Makkelijk! Flaine doet er alleszins alles aan om 1/3 te halen, zodoende doen zij ook geen verlies.

*bericht bewerkt door mike op 04 jan 2017 09:50

Er hebben zich op het forum van Sunweb een aantal extra gemeld met reisdatum a.s. zaterdag. Ben erg benieuwd of Sunweb overstag zal gaan en de mogelijkheid gaat bieden om te boeken naar een andere regio…

Als ik jullie was zou ik Oostenrijk kiezen… ;)

@Harm, als ik mag omboeken, dan is oostenrijk natuurlijk bestemming nummer 1. Ik ben zelfs bereid om hier een serieuze meerprijs voor te betalen. De vraag is of Sunweb liever aan klantenbinding doet of aan afstoting. Bij mij is het simpel, als ze geen structurele oplossing voorstellen, dan is het gedaan met zomer en wintervakanties bij hen te boeken.

Ik vraag me trouwens ook af of ze rechtlijnig zullen oordelen en aan iedereen hetzelfde verhaal gaan vertellen… Dat de ene niet mag omboeken en de andere wel.

We wachten af.

Plaats een reactie