le Grand Massif, zeer beperkt open volgende week

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

Als de verbindingen dicht zijn dan zijn Morillon en Les Carroz altijd wel met elkaar verbonden. Je hoeft daarvoor niet langs Tete des Saix om terug te gaan (hoge piek in de wind waar veel liften uitkomen). Dan heb je weinig extreem terein maar Kun je best leuk skiën.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Via Les Molliets bedoel je dan? Op dit moment open, maar van Flaine naar de rest en omgekeerd niet, voor zover ik op de site zie. Wij gaan in de week van 23 januari, zou het wel sneu vinden als we dat hele deel niet kunnen doen (rijdt ook geen skibus). Iemand n idee of je dan je skipas kan omruilen ofzo?

Eerst nog maar even kijken of de mooie porties sneeuw vandaag en morgen wat aan de verbindingen/geopende pistes veranderen, zal sowieso leuk worden!

Ik vermoed dat er vandaag een aantal verbindingen dicht zijn wegens de sneeuwstorm. Het lijk me aannemelijk dat wanneer deze storm gaat liggen en alles wit is, er hard wordt gewerkt om het volledige domein te openen. Ik zou me absoluut geen zorgen maken voor 23 januari!

Helemaal mee eens @sjorsdk

En idd; maart is hier doorgaans de beste maand. Maar of het dan waait? … dat durf ik niet te zeggen ;-)

@Elienc
skipas omruilen gaat niet… Vorig jaar maar 1 volle dag van het volledige gebied kunnen gebruik maken door de enorme sneeuwval en veel wind die week.
Wel nadien een deel van de skipas kunnen recupereren door een officiële document in te dienen (weet nu zo niet van buiten welk) waarop je kon aanduiden dat je door de weersomstandigheden geen gebruik hebt kunnen maken van de volledige skipas…
En dan uiteindelijk toch een deeltje van de skipas terug kunnen krijgen.

Raad je gewoon aan als de weersvoorspellingen slecht zijn van een pas voor het gebied van Flaine te kopen en dag per dag te zien of je een uitbreiding wilt voor het gehele gebied

Zaterdag aangekomen in Samoens.Verbindingen naar Flaine,Morillon en les Carroz open.Prachtig weer en prima sneeuw.Wel koud maar daar kun je je op kleden.Heerlijk rustig op de pistes.Dus genieten

Wie kan ervoor zorgen dat dit topic gesloten wordt??

De titel is namelijk niet meer relevant.

Merci :)

Plaats een reactie