Zijn er meer gebieden met combinatie van acco incl. skipas?

Deze voorjaarsvakantie gaan we kijken hoe het is in Oberjoch. Dit skigebied is onderdeel van Bad Hindelang, waar veel accomodaties zich hebben aangesloten bij de Bad Hindelang Pluskarte: prijzen van de appartementen zijn inclusief skipas en nog wat andere zaken zoals rodelbaan, zwembad etc. Hierdoor zijn we dit jaar erg goedkoop uit. (Nu nog hopen dat er genoeg sneeuw ligt want het is wel een lager gelegen gebied.)

Zijn er wellicht meer gebieden met dit soort constructies?

Feldberg, Schwarzwald, Duitsland

Volgens mij hangt dan meer af van de reisorganisatie dan het gebied zelf. Je hebt organisaties met de leus “altijd inclusief skipas”. Je kunt daar boeken in alle alpenlanden. Blijkbaar kunnen ze bij heel veel gebieden een goede deal maken. De normale skipasprijzen zijn eigenlijk veel te duur. Hoe kan het anders dat je soms voor de prijs van een skipas het appartement er zo goed als gratis bij krijgt?

Martin7182 daar ben ik mee bekend maar dat is vaak niet interessant voor ons omdat je daar een prijs per persoon betaalt en niet per appartement. Hierdoor komt het voor 4 personen (2 volwassenen 2 kinderen) vaak alsnog wat prijzig uit. Ik bedoel dus echt gebieden waar zo’n zelfde constructie gehanteerd wordt.

An32 bedankt, ik ga even kijken.

Hotels in Oostenrijk bieden dit ook aan. Onder pauschale. Kamer plus skipas. Wij boeken dit altijd rechtstreeks bij een hotel.

Oberstaufen/steibis heeft ook een pluskarte.
Zit ook toegang tot zwemparadijs in.
In voorjaarsvakantie sneeuw genoeg, geldt ook voor Oberjoch.

Fun Lovin' Skier

Martin7182 daar ben ik mee bekend maar dat is vaak niet interessant voor ons omdat je daar een prijs per persoon betaalt en niet per appartement. Hierdoor komt het voor 4 personen (2 volwassenen 2 kinderen) vaak alsnog wat prijzig uit. Ik bedoel dus echt gebieden waar zo’n zelfde constructie gehanteerd wordt.

Andereja op 1 jan 2017 16:03

Maar de prijs per persoon is altijd afhankelijk van het aantal personen. Volgens mij hebben we over precies hetzelfde (alleen heet het misschien niet “Bad Hindelang Pluskarte”). Je kunt een all-in prijs per persoon juist als tegemoetkoming zien voor als je met minder personen komt. Want bij een echt vaste prijs per accommodatie inclusief skipas betaal je gewoon teveel als je met minder personen komt.

Als de skipas inclusief is, wil niet altijd zeggen dat het ook goedkoper is.
Ik heb dit jaar rechtstreeks bij een hotel geboekt en koop de skipassen los. Ik ben daarmee €200,= goedkoper uit dan hetzelfde pakket bij Sunweb.

Het is net als een “gratis” mobieltje bij je abonnement.

Hotels in Oostenrijk bieden dit ook aan. Onder pauschale. Kamer plus skipas. Wij boeken dit altijd rechtstreeks bij een hotel.

Daphne76 op 1 jan 2017 16:11

@Daphne 76 Dat ken ik in de laagseizoenweken, maar niet in het hoogseizoen. Ken jij gebieden die dat ook in het hoogseizoen aanbieden (mn de kerst- en krokusvakantie)?

En verder geldt inderdaad: vergelijken loont. Volgens mij al eens eerder hier gepost, maar de “pakketreizen” van Sunweb cs zijn in sommige weken goedkoper en in andere weken juist duurder dan zelf boeken.

De optie die FLS70 noemt gaat zeker op het lijstje, daar zie ik acco’s die in de buurt komen van wat we dit jaar ook uitgeven: nog geen € 1000,- voor een vrij luxe appartement met 2 slaapkamers inclusief skipassen voor ons vieren. Dat is dus € 250,- pp. Wel een 20 minuten rijden van het skigebied maar dat vinden we minder belangrijk.

Ik kan me van mijn studentenjaren nog wel herinneren dat Bizztravel, Snowtrex en dat soort organisaties leuke prijzen konden bieden maar voor minder dan (toen nog) 500 gulden konden we alleen terecht in Praloup in een aftands uitgewoond hok met schimmelende vloerbedekking in de badkamer en mooi retro behangetje… Geweldig voor toen maar met mijn gezin wil ik graag wat meer luxe.:)

Als de skipas inclusief is, wil niet altijd zeggen dat het ook goedkoper is.
Ik heb dit jaar rechtstreeks bij een hotel geboekt en koop de skipassen los. Ik ben daarmee €200,= goedkoper uit dan hetzelfde pakket bij Sunweb.

Het is net als een “gratis” mobieltje bij je abonnement.

Taan op 2 jan 2017 13:04

Je hebt gelijk dat het niet altijd goedkoper is. Maar in bepaalde gevallen betaal je echt fors minder. Ik kom soms all-in prijzen tegen voor minder dan een skipas. Ook al boek je een gratis hotelkamer, als je de reguliere prijs voor je skipas betaalt, ben je nog steeds duurder uit. Bij een “gratis” mobieltje, heb je altijd een duurder abonnement, dus die vergelijking vind ik niet kloppen.

Plaats een reactie