Skiën begin april

Omdat de zoekfunctie mij niet helemaal antwoord geeft op mijn vraag, start ik toch even een nieuw topic.
Vanwege het werk van mij en mijn partner zijn wij pas de eerste week van april in de mogelijkheid op skivakantie te gaan. Is dit nog de moeite waard?
Ik snap dat gebieden zoals Val Thorens en Obergurgl nog prima zijn, maar zijn ook kleinere, wat lagere, gebieden dan nog goed te skiën, zoals bijvoorbeeld St François Longchamp? (Voorkeur voor Frankrijk…)

Bedankt!

@Lil92 Begin April is vaak een van de allerbeste periodes voor de wintersport. Kijk voor een gebied met een deel van de pistes boven 2000 en niet alles op het zuiden en je zit goed. Het dorp zelf hoeft echt niet hoog te zijn. Bijvoorbeeld Serre Chevalier is die periode vaak nog heel goed!

Click. Click. Peace

Ik ben zelf 2 april 2015 naar Zell am See / Kaprun geweest, was ook prima te doen. Wel hier en daar een beetje bruin, maar nagenoeg alles was open en prima te boarden

*bericht bewerkt door ronaldkoopmans op 05 jan 2017 11:32

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

@Rogier Bedankt! Leuk om te horen :-).
@ronaldkoopmans dat geeft geruststelling haha

We waren al bang dat een wintersportvakantie er dit jaar niet in zou zitten ivm de timing…

Wij gaan dit jaar opnieuw naar Valloire…inderdaad enkele zuidhellingen gesloten, maar zeker 120 van 150 km nog open.
En dan heb je een appartement met 7 pers. en 5 skipassen voor een 800-900 €…

Gegarandeerd beter dan de kerstvakantie. In het dorp is het dan van de locale VVV “la semaine des belges”

Glij blij door die brei :-)

Wij gaan dan ook nog naar het zillertal.

wij skien de laatste week van april nog in Espace Killy

Afgelopen jaar is er in april nog veel sneeuw gevallen in Kleinwalsertal, Oostenrijk. Het is niet ver vanaf Utrecht (820 km, er is ook een route van 920 km zegt maps maar je kan een route zo lang maken als je wilt) ik weet niet of Oostenrijk wat is. Kleinwalsertal is vooral leuk voor beginners en iets minder voor gevorderen.

Ski you later!

Bedankt voor alle tips! Heel fijn om te horen dat het dan nog prima skiën is =).
We hebben een voorkeur voor Frankrijk, maar zijn ook al wel in Oostenrijk geweest.
We gaan last-minute boeken aan de hand van waar de beste sneeuw nog ligt, maar het is wel handig om alvast een soort van selectie te hebben op voorhand, en deze reacties hebben daar zeker bij geholpen, top!

Een greep Franse gebieden waar je gewoon nog ruim voldoende sneeuw gaat vinden: Flaine, st Francois Longchamps, Tignes, paradiski, 3 Vallees, Alpe d’Huez, Le 2 Alpes, Serre Che, Montgenevre. En dan wil ik nog Isola 2000 apart benoemen, dit lig namelijk op slechts 1,5u van de middellandse zee en is dus in die periode goed te combineren met een bezoek aan bijv Nice, waar het dan vaak al ruim 20 graden is.

Born to Ride

Ik denk dat het slim is om gewoon lastminute te boeken! Ik ga vaak half maart boven de 2000m en heb eigenlijk altijd perfecte omstandigheden.

Ben ook wel eens wat lager geweest, en dat was ook wel prima, iets meer papsneeuw in de middag. Ik denk dat dat risico in april er ook is, maar dat hoeft helemaal niet.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Paar jaar geleden in de paasvakantie eind maart.
Solden was groen, maar de bocht om, in Obergurgl was het perfect, met sneeuw tot in het dorp.

2 jaar terug Puy Saint Vincent gedaan eerste week paasvakantie, dit jaar doen we Oz en Oisans aan.
Grote voordeel van skiën in april is dat het heel wat minder koud is (ideaal met kinderen) en de dagen al heel wat langer zijn dan in bv kerst en krokus.

Powder rules

De ene winter is de andere niet, dus over sneeuwtoestand etc. is geen zinnig woord te zeggen. Wij waren heel veel jaren (ongeveer 20 denk ik) met Kerst in Les Deux Alpes en daar kon toen heel beperkt alleen op de gletscher geskied worden. In de laatste vijf winters zijn we in april een keer in Feldberg (Zwarte Woud dus) geweest, en dat was super. Ook niet elk jaar daar. Ook in de laatste jaren twee keer in april in Winterberg geweest, vooral twee jaar geleden (met Pasen) veel verse sneeuw, skiliften in Willingen waren al lang afgebroken en werden in allerijl weer opgebouwd, vakanties en verloven liftpersoneel werd ingetrokken. In Winterberg liepen een week voor Pasen nog vier liften op de oude kunstsneeuwlaag, tegen en in de Paasweek was het hele gebied weer in bedrijf. Ik wil maar zeggen, ga niet uit van algemeenheden, want die zijn er niet. Ik zou ook zeggen, bepaal voor jezelf wat je zoekt, en boek zo laat mogelijk, Er is altijd nog meer dan genoeg te vinden, en rust is gegarandeerd.

Plaats een reactie