Tips gezocht voor skigebied volgende week

Zondag reis ik naar de Alpen voor een week skiën met mijn vriendin. Wij hebben nog niets geboekt om flexibel te blijven.

Gezien de condities zal het Oostenrijk worden. Nu er ook volgende week (veel) sneeuw voorspelt wordt, zoek ik een leuk wintersportoord met veel bosrijke hellingen. Dit kan een groot gebied zijn voor de hele week, of twee middelgrote gebieden zodat we de week kunnen splitsen (ik ben altijd in voor een roadtrip). Saalbach zou een optie kunnen zijn in het eerste geval. Wij zijn vorig jaar in Montafon geweest, wij willen daar nu niet heen.

Ik ben een zeer ervaren off- en onpiste skiër, mijn vriendin heeft enige weken snowboardervaring.

skiwelt gebeid of zillertal gebeid zou ik wel zeggen, skiwelt kan je bv in ellmau, westendorf ( hoewel erg nederlands) en in het zillertal kan je bv kaltenbach als base pakken en alle dagen een klein stukje rijden om verschillende bergen te skiën ( onder een pas)

Bosrijk… dan is Skiwelt Brixental een goede. Kitzbühel ook, maar die week druk en duur vanwege de WorldCup.
Saalbach is ook een prima gebied.
Kaltenbach vond ik persoonlijk tegenvallen.

kaltenbach is idd niet bosrijk, had dat over de hoofd gezien ;)

Zillertal is mooi maar heeft een tekort aan mooie dalafdalingen . Diegene dier er zijn zijn wel heel erg mooi! Ik zou kiezen voor kitbuhel/kirchberg, of skiwelt , nog mooier je kan deze combineren/afwisselen met de allstar card. Of je roadtripje maken naar zell am see of saalbach/hinterglemm halverwege de week, kan ook allemaal op de allstar card.

Wat ook zeer goed of misschien nog beter past is ski amade denk ik . Grote skipas waarmee je terecht kan in flachau/ wagrain , maar ook maria alm , maar ook gastein , maar ook dachstein en scladming en dat op 1 skipas . En in dat hoekje is goed sneeuw gevallen, en zeer veel tussen de boompjes ook ! Keuze en afwisseling zat denk ik .

Succes met je keuze.

Hochkönig in het ski Amade, met uitstapjes naar Gasteinertal, Alpendorf/Wagrain/Flachau. Dorfgastein met Grossarl. Tussen de bomen en pakken met sneeuw.

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie