Run of Fame

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Deze foto plaatste Hooykaas vorige week, tussen Lech en St. Anton:

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/e5a820510a9cd7bb2148138d...

DrPhil op 5 feb 2018 12:06

Herkenbaar.
Had ik ook vorig jaar in maart. Niet eens een vakantieweek.

Voor mij geen St Anton meer, mij te druk.

Foto is ook van vorig jaar😉 Misschien sta je er wel tussen😂😂

*bericht bewerkt door Peter30 op 02 mrt 2018 16:20

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Piste door het Steissbachtal blijkbaar nog altijd gesloten…

Iemand enig idee of die überhaupt nog open gaat dit seizoen (lees: tegen volgend weekend)?

Skiwi op 2 mrt 2018 09:56

Prognose is nee. Sneeuwdek blijft instabiel daar. Maar ach, je kunt altijd met de gondel omlaag.

Tijd voor een uitpakparty?!

@MarceldeSkier je kan rustig naar Anton komen de pistes zijn zo goed als leeg.

null

Maar ach, je kunt altijd met de gondel omlaag.

Ben je gek??? Gondels dienen om in naar boven te gaan, niet naar beneden…

't Wordt trouwens een zware mentale dobber om bij het terugkomen van Zürs naar Alpe Rauz met de Flexenbahn naar beneden te gaan ;)

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/75722d224125af0489c01316...

102 richting Stuben gister…fijne piste als je wilt leren carven

*bericht bewerkt door Gaston op 03 mrt 2018 09:33

Tijd voor een uitpakparty?!

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/75722d224125af0489c01316...

102 richting Stuben gister…fijne piste als je wilt leren carven

Gaston op 3 mrt 2018 09:33

Stuben is een pareltje. Heb je Albona gebied ook meegepakt?

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

In 2013 in Stuben gezeten, dus elke dag de 102. Zeer prettige afdaling aan het einde van de dag. Altijd volkomen verlaten. Daar kun je echt gas geven, of heel rustig oefenen. Stuben is een leuk dorp.

@Peter30 jazeker, die kant moest even wachten tot later in de week, want Albona is koud! Maar erg mooi en rustig.

Arlberg ligt er momenteel weer uitstekend bij met de nieuwe sneeuw.

Tijd voor een uitpakparty?!

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/97929c7ac4716c18d6bc2733...

Schindlergradbahn is altijd gezellig😃
Ofja nog even dan hè

En vanuit Stuben, die 2 persoons Albonabahn 1 geloof ik. Kreeg je een dekentje bij voor de kou…hoe leuk😁

*bericht bewerkt door Gaston op 03 mrt 2018 15:44

Tijd voor een uitpakparty?!

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/97929c7ac4716c18d6bc2733...

Schindlergradbahn is altijd gezellig😃
Ofja nog even dan hè

En vanuit Stuben, die 2 persoons Albonabahn 1 geloof ik. Kreeg je een dekentje bij voor de kou…hoe leuk😁

Gaston op 3 mrt 2018 15:30

Ja, die ‘kuitenkletser’ met de snelheid van een schildpad dan is dat dekentje met de kou van afgelopen week geen overbodige luxe.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Nou dan zien we volgend jaar maar weer hoe het verder gaat met die liften en wachttijden
Ik heb alvast een tafeltje aan het raam met uitzicht over Sankt Anton gereserveerd voor jullie. @Gaston @Peter30 @Wunderkammer @DrPhil
@CJAHulskamp 😂😂😂
Wordt vast gezellig. @AngelaWintersport heeft nooit meer wat laten horen dus die heb ik gevoeglijk afgeschreven 😜

null

St Anton staat met stip op 2 in mijn flop 5 @hooykaas.

St Anton staat met stip op 2 in mijn flop 5 @hooykaas.

DrPhil op 3 mrt 2018 23:09

Die mening deel ik enigszins… waarom zijn mensen zo lyrisch over een slecht georganiseerd gebied… overal is het vuikskien en dat men zegt dat er uitdagende pistes te vinden zijn… uhu welke dan?? Alle skiroutes die er zijn, vind ik wel puik… maar het piste skien? nee totaal niet.

Kritiek is prima @Tim maar geef dan ook aan welke gebieden beter/uitdagender zijn zo vlakbij en zo makkelijk te berieiken (850 km vanaf Utrecht) vanuit Nederland.
Geen Frankrijk aub

St Anton staat met stip op 2 in mijn flop 5 @hooykaas.

DrPhil op 3 mrt 2018 23:09

En flop 1 is ?

May the ski force be with you !!

@Hooykaas, SFL bijvoorbeeld heeft in mijn ogen meer uitdagender pistes dan in Arlberg, ik mis gewoon dat je snel lange cruise afdalingen kan maken. 1x een gondel in en meteen lekker minimaal 1000 hoogtemeters pakken op een brede rode piste.

Echt het enigste wat ik aan de St. Anton kan vond wat echt lekker te skien was in vanaf Schindlergrat naar Stuben skien…

Maar nu ben ik benieuwd hoe jij dit anders ziet?

** Offpiste - skiroutes buitengesloten in deze mening.

Die mening deel ik enigszins… waarom zijn mensen zo lyrisch over een slecht georganiseerd gebied… overal is het vuikskien en dat men zegt dat er uitdagende pistes te vinden zijn… uhu welke dan?? Alle skiroutes die er zijn, vind ik wel puik… maar het piste skien? nee totaal niet.

Tim. op 3 mrt 2018 23:19

Wat is “vuikskiën” ???

Echt het enigste wat ik aan de St. Anton kan vond wat echt lekker te skien was in vanaf Schindlergrat naar Stuben skien…
]

Inderdaad een fantastische afdaling…maar zeker niet de enigste in het Arlberg gebied!

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Echt het enigste wat ik aan de St. Anton kan vond wat echt lekker te skien was in vanaf Schindlergrat naar Stuben skien…
]

Inderdaad een fantastische afdaling…maar zeker niet de enigste in het Arlberg gebied!

Peter30 op 4 mrt 2018 14:01

Wat vind jij dan de enigste?

Nou dan zien we volgend jaar maar weer hoe het verder gaat met die liften en wachttijden
Ik heb alvast een tafeltje aan het raam met uitzicht over Sankt Anton gereserveerd voor jullie. @Gaston @Peter30 @Wunderkammer @DrPhil
@CJAHulskamp 😂😂😂
Wordt vast gezellig.
@AngelaWintersport heeft nooit meer wat laten horen dus die heb ik gevoeglijk afgeschreven 😜

null

Hooykaas op 3 mrt 2018 21:24

Waar is dat @Hooykaas

St Anton niet uitdagend? Haha. Moet je eens tegen een beginner zeggen! Zo uitdagend zelfs dat wij amper beginnersklasjes zagen daar. In Lech veel meer. Maja. Ik vind vooral t prikken vervelend, best veel pistes die weer (flink) omhoog liepen en waar je echt vaart moest maken. Hoe ga je dat doen in de mist?

*bericht bewerkt door Gaston op 04 mrt 2018 14:17

Tijd voor een uitpakparty?!

Mooser hotel 20 jaar geleden ? Ik kom nog wel een keer @Hooykaas. Maar dan gaan we naar Hospiz om te eten.

May the ski force be with you !!

@Tim
Arlberg is vooral prachtig voor het 250 km Off-Piste skiën met bergfuhrer.
Als je dat niet doet mis je de helft.
Voor alleen op de Piste kan je ook naar tientallen andere minder dure gebieden gaan.
@Gaston
Absolute Beginners hebben daar eigenlijk niet veel te zoeken.Kunnen ze beter de eerste jaren naar kleine rustige plaatsjes gaan Maria Alm Dienten bijvoorbeeld.
@DrPhil heeft nog geen antwoord gegeven maar ik denk dat voor hem met stip op nummer één staat " de rollerbaan in Nederland" 😃
@CJAHulskamp 😃
Mooser Hotel nu.
Hospiz restaurant ben ik al een tijd niet geweest.Ik weet wel dat Hospiz Alm minder goed is als een paar jaar geleden.
Thaja Alm ligt iets boven Hospiz Alm heeft een nieuwe eigenaar en is VEEL beter. Maar alleen voor overdag.

  1. St. Moritz.

Hospiz restaurant ben ik al een tijd niet geweest.Ik weet wel dat Hospiz Alm minder goed is als een paar jaar geleden.
Thaja Alm ligt iets boven Hospiz Alm heeft een nieuwe eigenaar en is VEEL beter. Maar alleen voor overdag.

Hooykaas op 5 mrt 2018 00:44

Zou de wijn ook beter zijn?:)

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Dat dan weer zeker niet @Peter30
In die wijnkelder ligt de grootste wijn Magnum collectie van Europa. Ik heb wel eens horen zeggen dat de waarde 4-5 miljoen Euro zou zijn.Wat daarvan waar is weet ik natuurlijk niet.

null

@Hooykaas
Van een sommelier/wijnhandelaar in Kleinwalsertal begreep ik dat de waarde op + € 10 mln ligt. De topjaren van de beste wijnhuizen liggen er opgeslagen.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Plaats een reactie