Welke skischool Seefeld

Dit onderwerp gaat over de bestemming Seefeld

We twijfelen tussen twee skischolen in Seefeld voor skiles kinderen: Schischule Seefeld of de nieuwere, kleinere skischool Alpin Power Seefeld. Wie heeft ervaring en recensie over deze skischolen?

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 04 jan 2021 14:33

Ik zou Schischule Seefeld aanraden, daar heb ik goede ervaringen mee. (Maar ik heb met Alpin power Seefeld geen ervaring dus kan uiteraard ook een goede skischool zijn) Mijn persoonlijke ervaring is dat ze daar met heel ervaren (vaak lokale) leraren werken en dus niet iemand die na 3 weken ski-ervaring bedenkt z’n anwarter te gaan halen en les te gaan geven.(Dit kan ook goed gaan, maar niet altijd is mijn ervaring) Van een taalbarriere heb ik nooit last gehad, het gros van de leraren kan prima uit de voeten in het Nederlands, Duits en Engels. Daarnaast vindt ik het gewoon een goede skischool omdat ze erg vriendelijk zijn en goede service bieden. (Toch een extra les, privéles of een dag later beginnen met de lessen is nooit een probleem)

Wel goed om te weten is dat ze bij Schischule Seefeld voornamelijk lesgeven op de Roshutte, en op de birkenlift/geigebuhel als het de echte kleintjes betreft of soms de eerste dag. Dit is dus niet handig als je een accomodatie hebt bij de Gschwandtkopf of van plan bent om daar veel te gaan skiën. Hoe dit bij Aplin Power zit weet ik niet.

*bericht bewerkt door Demi op 12 jan 2017 15:12

Bedankt voor je reactie. Klinkt goed. We zitten dicht bij de rosshute, dus dat komt goed uit. Des te meer van dit soort reacties, hoe makkelijker de keuze!

Hoi Annemieke, mag ik vragen welke skischool is het geworden? Wij gaan in de krokusvakantie en zoeken nog een skischool voor mijn zoon van 5 (eerste keer) en mijn dochter van 9 (gevorderd). Liefst beide op de zelfde locatie en met nederlandssprekende leraren en waar ik zelf ook nog even wat pistes kan meepakken (expert).

Hallo TechEddy,