Skihelmen (vizier of niet)

Ik weet dat deze vraag al vaak gesteld is in dit forum. Ik wil graag iets persoonlijker advies. Ik ben 12 jaar, als ik de volgende keer ga skiën ben ik 13. Ik heb een ziekte gehad en zal niet meer groeien in de lengte. Ik had eerst een goggle van Spex. In het begin van de week ging dat goed. Ik deed hem nauwelijks op. Toen het begon te sneeuwen deed ik hem wel op. Binnen 3 à 4 minuten was hij alleen helemaal beslagen. Ik had hem net nieuw en nog nooit gebruikt. Ik had de jaren daarvoor nog een (veel te) kleine kinderbril van Techno Pro. Ik had hem nooit op omdat het nooit sneeuwden. Ik was niet de enige. Mijn zusje had dezelfde in een andere kleur en die van haar besloeg ook. Zij paste gelukkig nog een kinderbril en had die tijdens de sneeuw op. Ik niet. Duitse skileraar die ik niet verstond vloeken e.d. Ik stopte namelijk vaak om zicht te hebben en niet tegen een boom aan te skiën. Ik zag mensen met een vizierhelm op de piste. Dat vond ik er erg modern uitzien. Ik ben terug in NL gaan zoeken. Ben rond april weer opgehouden (het werd daar te mooi weer voor). Ik zag dat ze duurder waren. Ik las hier veel negatieve reacties. Ik wil graag ervaringsdeskundige van een aantal helmen met vizier hebben. Dus mensen die er geen hebben stuur niks van ik denk…

Mijn oog viel op de volgende vizierhelmen
GRAP Visor HM van Alpina
Menga JV van Alpina
Queen van HEAD
Uvex hlmt 300 vario van Uvex
Knight pro + sparelens van HEAD
Knight van HEAD
Uvex hlmt 200 WL van Uvex
Cairn Electron visor J van Cairn
Visor Lady Single Lens
Haveo Women van Brunotti
Nano visor van Tenson
Cusna Plus van Mango
Skihelm Angel van Goldbergh

Het zijn er heel wat dus dan meer kans op reacties. Ik hoop op veel ervaringen. Ik ga natuurlijk ook passen maar heb het voorlopig heel druk met school (toetsweek en elke dag tot 18:30 huiswerk behalve in Toetsweek dan leren)
Ik wil echt veel ervaringen. Mijn hoofdomtrek is 56 cm. Als er op dit forum goeie helmen staan in mijn maat is dat ook goed als ik ze niet gezien heb. Ze moeten dan wel in goeie staat zijn.

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 16 jan 2017 20:42

Ski you later!

Als je zelf een vizierhelm hebt maar die niet in mijn lange lijst staat zijn ervaringen ook welkom

Ski you later!

Ik heb een kask helm met vizier (donker en oranje) en ben er heel erg tevreden mee. Beslaat nooit, goed zicht, lekker warm, ben nooit meer m’n goggle kwijt (of vergeten), in de lift duw je hem zo even omhoog met handschoenen aan. Ik vind het makkelijk en ben er echt blij.

*bericht bewerkt door moderator op 17 jan 2017 19:47

@Fos bedankt voor uw ervaring. Ik heb een paar vraagjes.

  1. Heeft u ge⛷ met sneeuw en zo ja hoe was dat, kwam er geen sneeuw in uw bril.

  2. Heeft u een bril? Ik heb er geen. Is het dan volgens u ook relevant om een vizierhelm te kopen?

  3. Is dit uw eerste vizierhelm?

Gr. Tessa

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 17 jan 2017 21:35

Ski you later!

Ik heb een Mango helm met vizier
Zelf draag ik een bril, vandaar dat ik over ben gegaan op een helm met een vizier
Bij mijn komt er geen sneeuw langs boven naar binnen, vorig jaar uitvoerig getest (wel 1 dag droog gehad van de hele week)
Bril staat niet meer aan, daar ben ik heel blij mee

@niekniek bedankt

Ski you later!

Er komt bij mij ook geen sneeuw langs. (Ook in de praktijk ondervonden) Zit een rubber aan de boven kant van het vizier. Ik heb zelf geen bril.

Eerste vizierhelm die volledig aansluiten op het gezicht en zonder kieren aan de zijkanten moet ik nog tegenkomen.

Er komt bij dit soort helmen wind onder het vizier waardoor je al snel tranende ogen krijgt.

Mijn tip, niet aan beginnen! Ook brildragers niet, er zijn genoeg helm/goggle-combinaties waar een normale bril onder past.

Hi TeTe,

ik heb een Sinner vizier helm die over mijn gewone bril gaat. als ik de klep dicht hou komt er geen sneeuw binnen en beslaat mijn bril ook niet. Als ik echter stop en even sta te praten met de groep waar ik mee ben moet de klep wel dichtblijven, en dat vergeet ik wel eens omdat ik het prettiger vind om te praten met het vizier open (net als bij znnebrillen). Doe ik de klep open dan komt er sneeuw binnen en beslaat mijn gewone bril weer maar dat zal bij alle vizierhelmen zijn denk ik.

Ik heb geen problemen met tocht bij het skien waardoor ik tranende ogen krijg.

Succes.

[quote]Ik weet dat deze vraag al vaak gesteld is in dit forum. Ik wil graag iets persoonlijker advies. Ik ben 12 jaar, als ik de volgende keer ga skiën ben ik 13. Ik heb een ziekte gehad en zal niet meer groeien in de lengte. Ik had eerst een goggle van Spex. In het begin van de week ging dat goed. Ik deed hem nauwelijks op. Toen het begon te sneeuwen deed ik hem wel op. Binnen 3 à 4 minuten was hij alleen helemaal beslagen. Ik had hem net nieuw en nog nooit gebruikt. Ik had de jaren daarvoor nog een (veel te) kleine kinderbril van Techno Pro. Ik had hem nooit op omdat het nooit sneeuwden. Ik was niet de enige. Mijn zusje had dezelfde in een andere kleur en die van haar besloeg ook. Zij paste gelukkig nog een kinderbril en had die tijdens de sneeuw op. Ik niet. Duitse skileraar die ik niet verstond vloeken e.d. Ik stopte namelijk vaak om zicht te hebben en niet tegen een boom aan te skiën. Ik zag mensen met een vizierhelm op de piste. Dat vond ik er erg modern uitzien. Ik ben terug in NL gaan zoeken. Ben rond april weer opgehouden (het werd daar te mooi weer voor). Ik zag dat ze duurder waren. Ik las hier veel negatieve reacties. Ik wil graag ervaringsdeskundige van een aantal helmen met vizier hebben. Dus mensen die er geen hebben stuur niks van ik denk…

Mijn oog viel op de volgende vizierhelmen
GRAP Visor HM van Alpina
Menga JV van Alpina
Queen van HEAD
Uvex hlmt 300 vario van Uvex
Knight pro + sparelens van HEAD
Knight van HEAD
Uvex hlmt 200 WL van Uvex
Cairn Electron visor J van Cairn
Visor Lady Single Lens
Haveo Women van Brunotti
Nano visor van Tenson
Cusna Plus van Mango
Skihelm Angel van Goldbergh

Het zijn er heel wat dus dan meer kans op reacties. Ik hoop op veel ervaringen. Ik ga natuurlijk ook passen maar heb het voorlopig heel druk met school (toetsweek en elke dag tot 18:30 huiswerk behalve in Toetsweek dan leren)
Ik wil echt veel ervaringen. Mijn hoofdomtrek is 56 cm. Als er op dit forum goeie helmen staan in mijn maat is dat ook goed als ik ze niet gezien heb. Ze moeten dan wel in goeie staat zijn.

Ski you later!

Sorry dit was niet de bedoeling
Î

Ski you later!

Eerste vizierhelm die volledig aansluiten op het gezicht en zonder kieren aan de zijkanten moet ik nog tegenkomen.

Er komt bij dit soort helmen wind onder het vizier waardoor je al snel tranende ogen krijgt.

Mijn tip, niet aan beginnen! Ook brildragers niet, er zijn genoeg helm/goggle-combinaties waar een normale bril onder past.

RRski op 18 jan 2017 08:38

Kort door de bocht …

Ik heb een Slokker skihelm met vizier en heb nog op geen enkel moment last gehad van tranende ogen. Super aankoop geweest, enorm tevreden van. Heb hem ondertussen al op 4 skivakanties gebruikt en geen moment spijt van gehad.

@GeensMaarten bedankt voor uw reactie. Heeft u ook geen last gehad van sneeuw in uw ogen.

Ski you later!

Neen, het vizier sluit volledig af, geen enkele last van.

@GeensMaarten bedankt

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 18 jan 2017 13:59

Ski you later!

Tja …@TeTe
Wie moet je nou geloven de pastoor of de dominee.

Tja …@TeTe
Wie moet je nou geloven de pastoor of de dominee.

Hooykaas op 18 jan 2017 13:53

Als dát de keus is… hou ik even netjes mijn mond ;)

Hoi ik ben deze week naar 4 winkels geweest. Biggelaar (Eindhoven), Sporthuis Olympia (Veldhoven), De Wit (Schijndel) en de Adventure Store (Mierlo-Hout). Heb verschillende helmen met vizier op gehad en heb besloten nu op zoek te gaan naar een normale helm met goggle. Reden: extreem duur.

Ski you later!

@TeTe
Welke helmen heb je allemaal gepast, misschien zijn ze op internet namelijk voor wat minder geld te verkrijgen. Bijvoorbeeld bij Ekosport of Bergezeit met een kortingscode er op,

A winter without powder isn't a winter!

@Joostw
Heel veel. Er zat er een echt goed en die was nog €189,99. En daar hadden ze hem niet in mijn maat. Mijn ouders vinden 150 de max voor mijn verjaardag omdat ik met sinterklaas en kerst een nieuwe telefoon heb gekregen.

Ski you later!

De reden ‘extreem duur’ verbaast mij zeer. Ik heb zowel de combi helm met goggles en vizierhelm en de prijzen lagen heel dicht bij elkaar. Sterker nog, mijn Brunotti vizierhelm was goedkoper dan de helm met losse bril. Ik besef dat het een onmogelijke vergelijking blijft maar je ziet nu goede vizierhelmen tussen de 100 en 150 euro. Zeker nu de uitverkopen langzaam op gang kopen. Maar bottom line gaat het om pasvorm. Wat voor jou het beste past is het belangrijkste.

Ja heb er wel 20 gepast in 4 winkels. In de eerste winkel paste er één van €199,99. Veel te duur.

Ski you later!

Hahaha, je wil graag z’n helm, je krijgt van je ouders er 150 euri’s voor, als je er dan 1 gevonden hebt die werkelijk FANtastich zit moet je die gewoon doen! Of hij nou 150 kost of 200! En denk ook aan het vergelijk als je kiest voor een helm en goggle, dan betaal je vaak voor de helm al net zoveel en dan komt er nog een goede goggle bij die ervoor zorgt dat je over de 200 euri’s heen gaat. Kijk je ouders lief aan en overtuig ze dat deze HEUL goed zit en je geen andere gaat vinden die gelijk aan of beter zit…
Gefeliciteerd met je helm!?

LA NORMA😍☃️

Helemaal met @Piefke eens.
Je kan ook nog voorstellen klusjes in en om het huis te doen om een bijdrage te leveren voor de iets duurdere helm.(bijvoorbeeld 10 maal wassen van de auto etc.)

En goede kans dat die perfecte helm van 200 euro nu of zeer binnenkort rond de 150 euro zakt. Je ziet het ook met de prijzen van ski’s nu, die komen ook al flink omlaag. En dankzij Internet hoef je geen afprijzing te missen.

nb 10 x de auto wassen is kinderarbeid, een wasstraat is minsten 10 euro p x. :-D

Houdt de duitse webwinkels/amazon in de gaten. Vaak voor de helft…

Het is voor mijn verjaardag. Dat is 06-02. Ik ga met de carnaval skiën, dan wil ik heb gebruiken. Ik ben ook nog aan het kijken voor helm met nieuwe bril. Ik ben aan her kijken naar leuke setjes voor een leuke prijs. Het maakt niet uit of het voor kinderen of volwassenen is. Natuurlijk houd ik niet van Barbies e.d. Op mijn helm, ik word 13. Ik heb in veel winkels de kleinste volwassenen maat XS/ kleine S of de grootste kindermaat.

Ski you later!

Heb een tijdje geleden een helm met vizier van Sinner op de kop getikt. Afgelopen week voor het eerst gebruikt en moet zeggen dat ik meer dan tevreden was. Was van te voren een beetje sceptisch vanwege de wind die onder het vizier zou kunnen uitkomen en had daarom ook mijn oude helm en goggle voor de zekerheid meegenomen.

Ik beschouw mijzelf toch wel als een sportiefe skiër en had weliswaar 2 of 3 keer in de hele week, kort last van tranende ogen. Kwestie van helm aandrukken en verder gaan. Ik vond het vele malen comfortabeler dan goggle die ik hiervoor altijd gebruikte. Zit nooit te los of te strak, en op en afdoen van je goggle was nog nooit zo simpel.

@TeTe je maakt je veel te druk.
Huur voor dit jaar een vizierhelm dan zie je volgend jaar wel weer.
Ik ski gewoon met een goede zonnebril (met kunstof glazen)
Kan ik ook gebruiken als ik op een terras zit (Of wil je met je vizierhelm op een drankje drinken.)
Je hebt dus zowiezo een gewone zonnebril nodig.

Probeer de Sinner eens te passen, hij bevalt mij goed, en als je een ING rekening hebt (of iemand kent met een ING rekening) is hij “maar” 89 euro. Wel alleen cat. 2, maar dat is meestal prima…

@Hooykaas
Daar ben ik het niet mee eens, wat nou als je een ultieme goggleface wil produceren? Dat gaat je met een zonnebril niet lukken.

A winter without powder isn't a winter!

Plaats een reactie