skischoenen versleten?

Hallo,

Ik vroeg mij af in hoever het kwaad kan dat de skischoen vanvoor wat afgezien heeft. Deze zijn nu een 5tal jaar oud. Hier is een foto van de voorkant.

null
Kan dit nu kwaad of is dit normaal dat ze zo verslijten?

Versleten? Beetje veel versleten ja.
Ik zou zeggen: eerst je bindingen fatsoenlijk laten afstellen (of bewaar je je skischoenen in het daglicht, is niet goed).
En zeker niet meer skiën met deze schoenen! Je hebt niets over om in je binding vast te steken.

Steken in hun doos in een kast. Dus zeker niet in het licht. En eigenlijk passen ze ze nog goed in de ski’s. Ze schieten ook niet zomaar los. Tenzij je is goed valt. Maar was me al aan het afvragen hoe het komt dat er zo stukjes uit zijn. Buiten ermee na de lift wandele en in men ski’s klikken doe ik er niks anders mee. Nu mocht het echt niet meer verantwoord zijn ga ik wel op zoek naar een ander paar schoenen.

Hoe vaak gebruik je je skischoenen? Is dat 1x/jaar een aantal dagen, of juist veel vaker?

Heb ze de afgelopen jaren veel gebruikt. Nu dit jaar ga ik maar 1 week en eventueel is een dag ardennen/winterberg als dit nog past.

Heb ze de afgelopen jaren veel gebruikt. Nu dit jaar ga ik maar 1 week en eventueel is een dag ardennen/winterberg als dit nog past.

tokko op 19 jan 2017 16:23

@tokko
Veel gebruikt: subjectief
ardennen/winterberg: ik geef het op

Is inderdaad subjectief maar laat ons zeggen meer als de gemiddelde wintersporter 5jaar aan 3-4 weken per jaar (6skidagen per week) + het occasionele dagje ardennen/winterberg met vrienden die het geld niet hebben om te wintersporten of het er niet aan kunnen uitgeven(Is te koud volgens hun). Dit is nu het eerste jaar dat ik zelf ook maar een week ga door omstandigheden.

Ik zou het eens bij de lokale ski-boer voorleggen en kijken wat die ervan vindt. Als je een beetje goede zaak in de buurt hebt zal hij je niet direct een nieuw paar willen aansmeren, maar je van een goed advies willen voorzien. Schoenen/bindingen zijn toch een dermate belangrijk onderdeel dat vaak oorzaak van blessures is, dat ik er toch geen risico mee zou willen lopen en het bij de expert zou navragen, en niet durven afgaan op reacties op een internet-forum. No offense natuurlijk voor de reacties / adviezen die worden gegeven

De onderstukjes voor en achter zitten met schroeven vast en kun je gewoon vervangen.

De onderstukjes voor en achter zitten met schroeven vast en kun je gewoon vervangen.

Martin7182 op 19 jan 2017 22:37

Niet bij elke schoen, soms kan je de hele zool vervangen, soms alleen een dun plaatje op de onderkant en soms helemaal niks. Maar zolang je binding aangrijpt op de bovenkant van de neus, zal je er bij deze schoen niks aan kunnen doen…

Plaats een reactie