Oakley flight deck

Ik heb laatst bij cool blue de flight deck xm bril gekocht met 1 lens erbij.

Ik ben nu op zoek naar een tweede lens voor bewolktenomstandigheden. Ik wilde dus jullie om advies vragen welke dan aan te raden is en waar je losse lenzen kan kopen want ik zie bijna alleen maar totale brillen.

Alvast bedankt!

Primz rose! Top!

Bestellen bij revert, freezeproshop, oakley site…

yup, prizm rose!

Welke lens heb je nu?

Bedankt Irene en Elisabeth!

Ik heb nu de Oakley Flight Deck XM met de fire iridium lens.

Zijn er ook mensen die de dark grey(zwarte) lens hebben geprobeerd. Hij ziet er namelijk erg vet uit en ik zit te twijfelen om hem samen met die roze lens te bestellen!

Zeker prizm lenzen! Rose voor slecht weer en een andere voor de rest. Geweldige dingen.

Ja die heb ik. En de rode en de groene en de roze ( don’t ask)
Ideaal bij zon. Roze is echt de slecht weer lens. De ander 2 voor half bewolkt. Maar vind toch dat ik bij rood meer last heb met de zon dan met de groene. Ondanks zelfde specs.

Er is inmiddels een prizm lens die bog meer gespecificeerd is voor slecht weer da de prizm rose. Dacht de hi pink iridium, maar durf het even niet te zeggen. (dus meer in de buurt van de hi yellow en persimmon).

null

Er is inmiddels een prizm lens die bog meer gespecificeerd is voor slecht weer da de prizm rose. Dacht de hi pink iridium, maar durf het even niet te zeggen. (dus meer in de buurt van de hi yellow en persimmon).

sneeuwkabouter op 22 jan 2017 18:03

Dat heb je goed gezien ja. Nieuw in de lijn dit jaar. Ben benieuwd naar de ervaringen. Iemand??

I wish… :D

van de week in de zon geskied met de prizm rose lens, dat viel helemaal niet tegen voor een slecht weer lens!

Alleen (nog) niet voor de flight deck… Wel naar gekeken, maar dus niet kunnen krijgen. Is er alleen voor de airbrake xl…

Ja die heb ik. En de rode en de groene en de roze ( don’t ask)
Ideaal bij zon. Roze is echt de slecht weer lens. De ander 2 voor half bewolkt. Maar vind toch dat ik bij rood meer last heb met de zon dan met de groene. Ondanks zelfde specs.

Patrick076 op 22 jan 2017 18:02

Is de rode de Prizm Torch iridium? Volgens Oakley zouden de Torch, Sapphire en Jade identiek moeten zijn. Maar dit is dus niet het geval ?

.

*bericht bewerkt door kevinvdweijden op 22 jan 2017 22:53

[quote]Alleen (nog) niet voor de flight deck… Wel naar gekeken, maar dus niet kunnen krijgen. Is er alleen voor de airbrake xl…[post]Fox op 22 jan 2017

Hier is hij voor de flightdeck te bestellen
://http://www.surfdome.com/oakley_goggles_-_oakley_repl_lens_flight_de…

*bericht bewerkt door Patrick076 op 22 jan 2017 23:19

Ja die heb ik. En de rode en de groene en de roze ( don’t ask)

Ideaal bij zon. Roze is echt de slecht weer lens. De ander 2 voor half bewolkt. Maar vind toch dat ik bij rood meer last heb met de zon dan met de groene. Ondanks zelfde specs.

Patrick076 op 22 jan 2017 18:02

Is de rode de Prizm Torch iridium? Volgens Oakley zouden de Torch, Sapphire en Jade identiek moeten zijn. Maar dit is dus niet het geval ?

BaY op 22 jan 2017 21:42

Klopt ja. In mijn geval wel.
Zou zomaar kunnen dat voor jouw de groene feller uitpakt in de zon. Elk oog is tenslotte anders vandaar de vele kleuren.
Ik kan met de groene goed in de zon boarden maar met de rode knijp ik geregeld met mijn ogen en dat is niet echt prettig.

@ Patrick076: Heb je de Prizm rose al gebruikt bij slecht weer? Presteert het beter dan een gewone gele of oranje lens ?

Ik wil ook de flight deck gaan kopen (mits die goed past met mijn helm).
Ik wil eigenlijk maximaal twee lenzen (voor die ene week per jaar hoef ik er geen 4).
Als ik het plaatje met verschillende lenzen hierboven bekijk zijn er lenzen voor:

  • Volle zon (zwart)
  • Zon + bewolking (blauw / groen / rood)
  • Slecht zicht (roze)

Wat wordt aangeraden? Sowieso de prizm rose, die noemt iedereen. Maar is het slim om een zwarte lens erbij te kopen, voor volle zon, of beter een blauw/groen/rode lens? Wat doet de zwarte lens in zon/bewolking, en wat doet de blauw/groen/rode lens in volle zon? Wat is de beste combinatie?

@ Patrick076: Heb je de Prizm rose al gebruikt bij slecht weer? Presteert het beter dan een gewone gele of oranje lens ?

BaY op 30 jan 2017 22:35

Jazeker. Filter wel meer licht weg (daarom is de prizm rose ook bij mooier weer nog goed te gebruiken), maar creert meer contrast. En het fijne, zeker jn deze tijden, je ziet de wereld door een mooie roze bril!

Ik moet wel zeggen dat het ook persoonlijk is. Ik ken mensen die het niks vinden, maar voor mij was het een prima upgrade.

*bericht bewerkt door sneeuwkabouter op 31 jan 2017 09:50

Mensen nog een vraagje:
Ik heb de flight deck xm bril gekocht. Passen daar de normale floght deck lenzen ook op of moet je dan speciaal een xm lens kopen?

Alvast bedankt!

Dat gaat er niet op passen, want de XM is een veel kleinere versie van de gewone flight deck

Ik vind het ook een upgrade. Maar verwacht geen wonderen met echt dichte mist. Daar helpt niets tegen.
Als ik voor 2 lenzen moest gaan zou ik de zwarte en de roze nemen. Hier heb je prina zicht mee mocht het weer mooier danwel slechter worden. Het zichtbereik is best groot met de prizm lenzen.
Wil je echt geen mooiweer lens zou ik voor de Jade (groene) gaan. Die is rustiger voor je ogen met felle zon dan de rode. De blauwe lens heb ik nooit getest.

Ik heb net een weekje met Prizm Rose geskiet, en erg tevreden van. We hadden 2 dagen bewolkt weer en dat ging prima, maar zicht viel goed mee, geen dichte mist ofzo. Ook nog 2 dagen volle zon, en ook daarbij geen last van m’n ogen, glare of weerspiegeling.

Zeker een upgrade, maar daarvoor had ik een basic smith modelletje, dus misschien niet helemaal te vergelijken :-) Ik was vooral erg happy met de textuur die je nog behoorlijk goed zag, zelfs als je van zon in schaduw of omgekeerd kwam.

Welk is beter bij mist en sneeuwval? Prizm rose of toch een gele lens ?

Welk is beter bij mist en sneeuwval? Prizm rose of toch een gele lens ?

BaY op 31 jan 2017 21:52

De prizm high pink

vraag: hoe zit het met deze goggle en je helm? Ik heb het gevoel dat ik met mijn helm (casco SP-3) en een grote goggle mijn helm wat naar achter moet schuiven om uberhaupt nog door mijn neus te kunnen ademen. Is mijn helm dan niet de juiste of de bril te groot? Ik overweeg ook de Oakley Airbrake, zal morgen ff gaan passen, maar hierbij alvast de vraag!

Ik heb de AirBrake maar heb zelf behoorlijk wat helmen gepast. Uiteindelijk kwam ik uit op de Salomon Ranger. Was blij dat ik niet online ging bestellen, want ik had er een hoop terug moeten sturen.

May the ski force be with you !!

hi @CJAHulskamp, en waarom heb je niet voor de Flight deck XM gekozen; een iets kleinere goggle?

Ik twijfel nog sterk.

Oakley Flight Deck
Anon M3
Maar op dit moment lijkt het de Smith I/O7 te worden samen met een Smith vantage helm.

Plaats een reactie