Nieuwe gear? Show it! (deel 3)

@Bejaminn, mooi spul!

Mag ik vragen waarom het verstelbare stokken zijn maar geen toer bindingen of Shift op de skis?

Slim op 6 nov 2019 19:20

dan moet je ook schoenen hebben met tech inserts. En je moet willen touren uiteraard.

GiGi op 7 nov 2019 16:54

Frame bindingen heb je geen tech inserts voor nodig.
Ik bedoelde vooral, als je niet wil toeren, waarom dan verstelbare stokken?

@Bejaminn, mooi spul!
Mag ik vragen waarom het verstelbare stokken zijn maar geen toer bindingen of Shift op de skis?

Slim op 6 nov 2019 19:20

“Steez”

@Bejaminn, mooi spul!

Mag ik vragen waarom het verstelbare stokken zijn maar geen toer bindingen of Shift op de skis?

Slim op 6 nov 2019 19:20

dan moet je ook schoenen hebben met tech inserts. En je moet willen touren uiteraard.

GiGi op 7 nov 2019 16:54

Frame bindingen heb je geen tech inserts voor nodig.
Ik bedoelde vooral, als je niet wil toeren, waarom dan verstelbare stokken?

Slim op 7 nov 2019 17:00

+1 voor de frame bindingen.
En waarom verstelbare stokken?
Ach waarom niet?😜
Ik heb 1 paar verstelbare stokken. Voor toeren, bergwandelen, met de pulka lopen èn voor pisteskiën😃 lekker klein, lekker praktisch.

*bericht bewerkt door Skimams op 07 nov 2019 19:31

mama on a mission in the snow

Of om met de goede lengte te kunnen skiën en om vlak stuk goed te kunnen prikken…

Click. Click. Peace

@skimams[/mention] en[mention=“1032”] @rogier, grappig die twee dingen doe ik zelf ook.
Maar onder waarom niet: duurder zwaarder, kan meer mee mis.

Thuis gebruik ik dus ook meestal een paar goedkope vaste lengte stokken. Als er dan iets mee gebeurt dan geeft het niet.

Op vakantie neem ik de verstelbare mee als ik ook wil toeren, en als ik ze dan toch heb, dan schuif ik ze inderdaad ook wel uit voor een lang stuk prikken/schaatsen.

Ik wilde wel eens horen wat anderen (@Benjaminn) daar van dachten.
Dan word deze thread nog eens wat interaktiever dan alleen de opsomming van spullen, interessanter om de keuzes erbij de horen. Het kwam vooral omdat ik de foto zag en dacht: “aha, ‘freetour set’ “ en toen bij nadere inspectie zag dat het alpine bindingen waren. Kan ook nogal @Benjaminn. Of andere ski’s heeft, dat hebben er wel meer hier ;-)

@sneeuwkabouter, wow, heb ik op m’n 45ste eindelijk eens ‘steez’. Dat is voor het eerst.

*bericht bewerkt door Slim op 07 nov 2019 21:13

De Dynafit Speedturns op mijn Mythics worden vervangen door Radicals ST 2.0. Niet nieuw, maar dat maakt niet uit :-)

null

When life gets too complicated.... SKI

@skimams[/mention] en[mention=“1032”] @rogier, grappig die twee dingen doe ik zelf ook.
Maar onder waarom niet: duurder zwaarder, kan meer mee mis.

Thuis gebruik ik dus ook meestal een paar goedkope vaste lengte stokken. Als er dan iets mee gebeurt dan geeft het niet.

Op vakantie neem ik de verstelbare mee als ik ook wil toeren, en als ik ze dan toch heb, dan schuif ik ze inderdaad ook wel uit voor een lang stuk prikken/schaatsen.

Ik wilde wel eens horen wat anderen (@Benjaminn) daar van dachten.
Dan word deze thread nog eens wat interaktiever dan alleen de opsomming van spullen, interessanter om de keuzes erbij de horen. Het kwam vooral omdat ik de foto zag en dacht: “aha, ‘freetour set’ “ en toen bij nadere inspectie zag dat het alpine bindingen waren. Kan ook nogal @Benjaminn. Of andere ski’s heeft, dat hebben er wel meer hier ;-)

@sneeuwkabouter, wow, heb ik op m’n 45ste eindelijk eens ‘steez’. Dat is voor het eerst.

Slim op 7 nov 2019 21:13

Hoi @slim, ik zie het hele gesprek nu pas dus vandaar de late reactie. Maar nee, ik heb inderdaad geen tourski's en ik tourski zelf ook niet. Waarom ik voor de verstelbare skistokken heb gekozen is omdat ze compacter zijn voor tijdens het reizen/als ik ze op mijn backpack doe tijdens een stukje hiken, ik kan ze verstellen naar andere lengtes in verschillende omstandigheden (zoals Rogier al zei is het handig om tijdens het prikken ze wat langer te maken) en ze waren in de zomer uitverkoop voor maar 50 euro terwijl ze normaal 100 euro zijn. Vooral die prijs heeft me doen overhalen uiteraard.😉😝 Kort gezegd: ookal zijn het officieel tourskistokken, vind ik het gewoon praktische skistokken voor tijdens het freeriden. Zo voldoende uitleg?

*bericht bewerkt door Benjaminn op 09 nov 2019 16:48

@skimams[/mention] en[mention=“1032”] @rogier, grappig die twee dingen doe ik zelf ook.

Maar onder waarom niet: duurder zwaarder, kan meer mee mis.

Thuis gebruik ik dus ook meestal een paar goedkope vaste lengte stokken. Als er dan iets mee gebeurt dan geeft het niet.

Op vakantie neem ik de verstelbare mee als ik ook wil toeren, en als ik ze dan toch heb, dan schuif ik ze inderdaad ook wel uit voor een lang stuk prikken/schaatsen.

Ik wilde wel eens horen wat anderen (@Benjaminn) daar van dachten.
Dan word deze thread nog eens wat interaktiever dan alleen de opsomming van spullen, interessanter om de keuzes erbij de horen. Het kwam vooral omdat ik de foto zag en dacht: “aha, ‘freetour set’ “ en toen bij nadere inspectie zag dat het alpine bindingen waren. Kan ook nogal @Benjaminn. Of andere ski’s heeft, dat hebben er wel meer hier ;-)

@sneeuwkabouter, wow, heb ik op m’n 45ste eindelijk eens ‘steez’. Dat is voor het eerst.

Slim op 7 nov 2019 21:13

Hoi @slim, ik zie het hele gesprek nu pas dus vandaar de late reactie. Maar nee, ik heb inderdaad geen tourski's en ik tourski zelf ook niet. Waarom ik voor de verstelbare skistokken heb gekozen is omdat ze compacter zijn voor tijdens het reizen/als ik ze op mijn backpack doe tijdens een stukje hiken, ik kan ze verstellen naar andere lengtes in verschillende omstandigheden (zoals Rogier al zei is het handig om tijdens het prikken ze wat langer te maken) en ze waren in de zomer uitverkoop voor maar 50 euro terwijl ze normaal 100 euro zijn. Vooral die prijs heeft me doen overhalen uiteraard.😉😝 Kort gezegd: ookal zijn het officieel tourskistokken, vind ik het gewoon praktische skistokken voor tijdens het freeriden. Zo voldoende uitleg?

Benjaminn op 9 nov 2019 16:41

Ik ski ook met kortere stokken. Als je echt goed kan carven zitten langere stokken gewoon in de weg. Terwijl ik op prikpaden deze wel mis ;) dan moet ik me behelpen door kracht op de "litsjes" te zetten. 1 van de redenen waarom ik nog zweer bij de oldskool stokken.
btw , niets beter om aandacht te vragen tijdens lesje als stokken op elkaar te slaan ipv carbon ;)

*bericht bewerkt door jessedeconinck op 09 nov 2019 22:04

@jessedeconinck, wat zijn litsjes?

*bericht bewerkt door Slim op 10 nov 2019 01:33

@Slim

Litsjes is mooi Vlaams voor de lussen aan de handvaten van de skistok. 😉

Born to run. B.S.

Of de listjes van een bh…

*bericht bewerkt door JDC op 10 nov 2019 10:33

Weer wat geleerd!
Even oefenen: “die tweedelige stokken passen makkelijker in een kleiner valiesje, maar als dat nog te groot is voor de koffer bind je het valies op het dak met een paar listen” Zo iets?

@Slim

Bijna goed. 😆 LiTSen niet LiSTen.

*bericht bewerkt door dan58 op 10 nov 2019 17:47

Born to run. B.S.

No comment ;-)

null

Date your skis but marry your boots

Mag ik dit hier posten? Is ook om hard mee van de berg te gaan ;-)

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/9e4d0022d3de384f27e2d0e1...

Click. Click. Peace

Mag ik dit hier posten? Is ook om hard mee van de berg te gaan ;-)

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/9e4d0022d3de384f27e2d0e1...

Rogier op 12 nov 2019 14:20

Ik hope dat je er veel plezier mee gaat hebben. ;)

Übung macht den meister!!!

No comment ;-)

null

Marco-Paul op 12 nov 2019 13:42

Ik dacht serieus dat dit een goed geconditioneerd paar schoenen uit de prehistorie was. Maar toen zag ik op de site van Atomic dat ze gewoon nieuw te koop zijn.

Übung macht den meister!!!

Ik dacht serieus dat dit een goed geconditioneerd paar schoenen uit de prehistorie was. Maar toen zag ik op de site van Atomic dat ze gewoon nieuw te koop zijn.

RFKANGOO op 12 nov 2019 14:23

Ha, ha, dat dacht ik ook!
Zitten ze echt zo goed @Marco-Paul ?

Bla, bla, bla.

Ik ben wel benieuwd hoe die Atomics bevallen! Wat mij betreft komen de achterinstappers zo snel mogelijk terug.

Ik ben wel benieuwd hoe die Atomics bevallen! Wat mij betreft komen de achterinstappers zo snel mogelijk terug.

DrPhil op 12 nov 2019 16:17

Ze zijn dus al terug. ;)

Übung macht den meister!!!

Ik dacht serieus dat dit een goed geconditioneerd paar schoenen uit de prehistorie was. Maar toen zag ik op de site van Atomic dat ze gewoon nieuw te koop zijn.

RFKANGOO op 12 nov 2019 14:23

Ha, ha, dat dacht ik ook!
Zitten ze echt zo goed @Marco-Paul ?

bartvwg op 12 nov 2019 14:27

Er zit toch een oppomp systeem in om de binnenschoen helemaal om je voet/been aan te laten sluiten?

Aftellen maar!

Uit mijn skiman tijd weet ik dat dit soms de redding was… Sommige mensen kregen wij alleen van dit soort achterinstappers aan! We verkochten ze aan hen dan ook als broodjes!

Click. Click. Peace

Ik ben wel benieuwd hoe die Atomics bevallen! Wat mij betreft komen de achterinstappers zo snel mogelijk terug.

DrPhil op 12 nov 2019 16:17

Ze zijn dus al terug. ;)

RFKANGOO op 12 nov 2019 17:22

Een zwaluw maakt nog geen zomer.

Ik ben wel benieuwd hoe die Atomics bevallen! Wat mij betreft komen de achterinstappers zo snel mogelijk terug.

DrPhil op 12 nov 2019 16:17

Mijn Salomon achterinstappers waren fantastisch. Als ze er voor dames weer komen, koop ik ze meteen!

De Dynafit Speedturns op mijn Mythics worden vervangen door Radicals ST 2.0. Niet nieuw, maar dat maakt niet uit :-)

null

Alex op 8 nov 2019 11:46

Waarom als ik vragen mag @Alex ?

Click. Click. Peace

Waarom als ik vragen mag @Alex ?

Rogier op 13 nov 2019 10:56

Dat mag je vragen. De Radicals hebben stoppers en de Speed Turns niet. Er kunnen ook geen stoppers op de Speed Turns worden gezet. Ik heb met leashes geskied, maar dat is toch wel een mentaal dingetje gebleken. Ik vind het prettiger dat ik kan skiën zonder dat mijn boot aan de ski vast zit.

When life gets too complicated.... SKI

Goede reden :-)

Click. Click. Peace

Ik ben wel benieuwd hoe die Atomics bevallen! Wat mij betreft komen de achterinstappers zo snel mogelijk terug.

DrPhil op 12 nov 2019 16:17

Mijn Salomon achterinstappers waren fantastisch. Als ze er voor dames weer komen, koop ik ze meteen!

BeataS op 13 nov 2019 09:55

Moeten ze van Salomon zijn? Atomic heeft ze ook voor vrouwen:

https://shop.atomic.com/en-nl/products/savor-95-w-ae0001369…

Ik ben wel benieuwd hoe die Atomics bevallen! Wat mij betreft komen de achterinstappers zo snel mogelijk terug.

DrPhil op 12 nov 2019 16:17

Ze zijn dus al terug. ;)

RFKANGOO op 12 nov 2019 17:22

Maar laat ze ze dan wel een beetje pimpen :)

Plaats een reactie