Nieuwe gear? Show it! (deel 3)

Heb gasten gesproken die ze intensief gebruiken en probleemloos tot nu toe. Wel ff rondgevraagd alvorens te bestellen natuurlijk ;)

evr66 op 21 mrt 2020 10:08

@skimams, helemaal gelijk, daarom heb ik ook deze gekocht, ik had al een paar compleet alu stijgijzers liggen, maar als het echt hard ijs is, of een lang stuk mixed, vertrouw ik daar toch niet zo op.
Als je inderdaad nog wat meer rots tegenkomt, dan zijn de Grivel Haute Route stijgijzers mischien wel beter inderdaad.
Het is dyneema, dat is behoorlijk sterk. En evt. ook weer te vervangen. Maar inderdaad, als je gids of zo bent, zou ik mischien wat anders kiezen.
Ik kan alleen maar hopen dat ik ze zoveel gebruik dat ze verslijten!

*bericht bewerkt door Slim op 22 mrt 2020 02:15

Dyneema is sterker dan staaldraad.

Dyneema is sterker dan staaldraad.

DrPhil op 22 mrt 2020 07:01

idd, is iets meer dan een touwtje, bijzonder hoge treksterkte en slijtvast https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dyneema

Edwin van Riel

Dyneema is sterker dan staaldraad.

DrPhil op 22 mrt 2020 07:01

Qua trekkracht wel, het is wel een stuk gevoeliger voor beschadigingen wat de trekkracht sterk degradeert. In de sportvisserij word het ook veel gebruikt omdat er geen rek in zit, het ze er sterk is en daardoor veel dunner gebruikt kan worden dan nylon. Maar bij een kleine beschadiging breekt het juist weer veel sneller dan nylon, ook beschadigd het sneller dan nylon. Regelmatig de boel controleren en bij beschadigingen vervangen.

Born to Ride

null

Eindelijk 1 kunnen vinden voor een goede prijs 😃 Moet vanuit Oostenrijk komen, dus ben benieuwd naar de levertijd op het moment. In ieder geval lekker de ski’s gereed maken voor de zomerstalling, tijd zat 🙈🤣

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/7ee41d53e057eb3a14ba0edf...

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@jeffvdv mag ik vragen bij wie en tegen welke prijs? Ziet er wel heel netjes uit!

Edwin van Riel

Een linkje graag. Eens kijken of ik @evr66 dan net als met de hometrainer te snel af kan zijn ;-)

Click. Click. Peace

hahaha

Edwin van Riel

LOL :-)

When life gets too complicated.... SKI

@evr66 Ik heb hem bij sport-okay besteld, het was de laatste die op voorraad was 🙈😬 Inclusief verzenden heb ik hem voor 225,- kunnen bestellen. Op zich nog best prijzig, maar het is wel een heel fijn tafeltje 😃

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Jammer, @rogier, t was de laatste al ;)

Edwin van Riel

Moet nog even geduld hebben met de Tacx, maar heb besloten het toch maar even aan te kijken. Alternatief is nu een Suito (ok, weer 100 EUR erbij dan)

Zojuist ontvangen:
“Helaas zijn de zendingen vanuit de importeur iets vertraagd. We hebben net contact met ze gehad en ze hebben aangegeven dat ze morgen naar ons gaan verzenden. Dat houdt in dat wij de bestellingen waarschijnlijk begin volgende week gaan ontvangen. Helaas zijn alle leveringen extra vertraagd in verband met de situatie van vandaag de dag. Heeft u nog even geduld? We werken er hard aan.”

Edwin van Riel

Eindelijk 1 kunnen vinden voor een goede prijs 😃 Moet vanuit Oostenrijk komen, dus ben benieuwd naar de levertijd op het moment. In ieder geval lekker de ski’s gereed maken voor de zomerstalling, tijd zat 🙈🤣

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/7ee41d53e057eb3a14ba0edf...

Jeffvdv op 26 mrt 2020 11:49

Die heb ik ook. Heel degelijk, zwaar maar daardoor erg stabiel. Die wordt hier al een paar jaar zeer intensief gebruik door de racers. Gaat gewoon niets aan kapot. Goede koop👍🏼
Naar Oostenrijk of Landgraaf neem ik dan een kleine van Vola mee ivm gewicht en grootte.

mama on a mission in the snow

Moet nog even geduld hebben met de Tacx, maar heb besloten het toch maar even aan te kijken. Alternatief is nu een Suito (ok, weer 100 EUR erbij dan)

Zojuist ontvangen:
“Helaas zijn de zendingen vanuit de importeur iets vertraagd. We hebben net contact met ze gehad en ze hebben aangegeven dat ze morgen naar ons gaan verzenden. Dat houdt in dat wij de bestellingen waarschijnlijk begin volgende week gaan ontvangen. Helaas zijn alle leveringen extra vertraagd in verband met de situatie van vandaag de dag. Heeft u nog even geduld? We werken er hard aan.”

evr66 op 26 mrt 2020 12:17

Verstandig heb je hem eind volgende week waarschijnlijk :-) zullen we dan tzt een keer een wintersport.nl zwift ride doen ;-) en nu dan eigelijk terug naar wielrentopic

Click. Click. Peace

Doen we ;)

Edwin van Riel

Afgelopen week goed kunnen testen!

null

OlivierN op 4 mrt 2020 16:57

Deze staan ook op mijn lijstje om te kijken of het iets is. keuze is de Wc i race of de Wc i speed!!! Ben heel benieuwd hoe ze bevallen en wat voor type skiër jij bent.

Zelf ski ik van jongs af aan en ben dus wat old skool. Geslipte bochten en beentjes bij elkaar. Carven gaat zeker en wordt voornamelijk gedaan als de piste rustig is. Met vrienden skiën we op tempo en af en toe echt vlammen op hoge snelheid.

Msc1 op 21 mrt 2020 09:49

@Msc1 Ik heb ze nu drie dagen in Frankrijk kunnen gebruiken. Het zijn voor mij perfecte ski's als de piste glad is, ze zijn behoorlijk stijf en hebben een EVO raceplaat dus het kost wel wat snelheid, kracht en focus om er mee te skien.

Vooral op de kant skien ze echt super, oneindige grip, slippend moet je wel iets meer je best voor doen dan andere ski's maar wil ook wel. Je moet wel heel goed voor jezelf bedenken in hoeverre je zin hebt altijd actief te skien, zodra je lui (meer achterop) gaat skien wordt het behoorlijk onaangenaam omdat ze niet goed meer draaien. Zelf ben ik het liefst de hele dag actief hard aan het carven op verschillende bochtlengtes dus dan is dat geen probleem.

Zodra er op de piste meer losse sneeuw ligt wordt met name het carven ook lastiger door de smalle breedte. Buckels en tiefschnee zijn ze niet voor bedoeld maar gaat best nog oke.

WCR iSpeed heb ik niet geskied maar mogelijk skien die slippend beter door de grotere radius. Carvend zullen die wel minder graag de korte bocht in gaan.

Hoop dat je er wat aan hebt! Ik zou ze een keer testen in snowworld voordat je beslist.

*bericht bewerkt door OlivierN op 26 mrt 2020 14:35

“Helaas zijn de zendingen vanuit de importeur iets vertraagd. We hebben net contact met ze gehad en ze hebben aangegeven dat ze morgen naar ons gaan verzenden. Dat houdt in dat wij de bestellingen waarschijnlijk begin volgende week gaan ontvangen. Helaas zijn alle leveringen extra vertraagd in verband met de situatie van vandaag de dag. Heeft u nog even geduld? We werken er hard aan.”

evr66 op 26 mrt 2020 12:17

Tjah, dat merkte ik gisteren ook bij 12Gobiking. Bijna alle gangbare en betaalbare trainers waren out-of-stock en de wachttijd voor nieuwe aanvoer + levering bedroeg 4-6 weken. Dat vond ik net iets te lang :-P

When life gets too complicated.... SKI

Wrong topic

*bericht bewerkt door Alex op 26 mrt 2020 18:13

When life gets too complicated.... SKI

Mijn Ekosportkoopjes vorige week geannuleerd vanwege de lockdown daar en het geld binnen een dag keurig geretourneerd gekregen. Ik heb nu rechtstreeks bij Eider een jas besteld en op Surfdome een broek. Iets andere (en imo betere) combinatie geworden voor nòg minder :-)

null

null

*bericht bewerkt door yoguido op 28 mrt 2020 22:32

Paar daagjes op gewacht, gelukkig wel gelukt nog een betaalbare direct drive te scoren.

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/d083060ff0d02fb3c67a0274...

Edwin van Riel

null

Met framebinding om eens iets te gaan doen met freeriden, lift access.
Gelijk ook met de wepowder safety academy begonnen voor een ieder geval al wat theoretische kennis 🤓

@sjaak27 goed bezig!!!

*bericht bewerkt door evr66 op 31 mrt 2020 14:44

Edwin van Riel

was een koopje @evr66. Had uit betrouwbare bron gehoord dat framebindingen uit zijn ;) , dus ze wilden er vast vlug vanaf.

;) Ben er vanaf gestapt inderdaad. Laatst freeride setje voor mijn dochter vervangen en gegaan voor shifts ipv frame. Gewicht maar ook vanwege meer flex in de buckeltjes ;)

Edwin van Riel

@sjaak27 lawine 1 praktijk komend seizoen? Aanrader hoor! Er zal tzt wel een stukje over verschijnen hier op het forum ook.

Edwin van Riel

@evr66 Ik zie mezelf nog geen grote tochten maken, dus mocht dat er van komen dan zie ik wel weer. Alles wat met freeriden te maken heeft, ben ik al aan het uitvogelen. Lawine 1 zal ook onderdeel zijn vermoed ik zo. Op zich wel leuk om in deze ski-loze maanden een beetje bezig te zijn met iets nieuws.

@sjaak27, ook vellen erbij? Ander heb je niet zo veel aan die Tour bindingen…

@Slim Nog geen vellen, maar dat komt ook wel.

@Slim Nog geen vellen, maar dat komt ook wel.

Sjaak27 op 2 apr 2020 06:44

Leuk!
En @evr66 heeft natuurlijk gelijk, lawine cursus eerst!

Plaats een reactie