Nieuwe gear? Show it! (deel 3)

Black Diamond stance belay parka gekocht op een webshop in Polen. Niet heel goedkoop maar wel fantastische jassen en beter dan dons wat mij betreft:

null

*bericht bewerkt door yoguido op 11 jun 2020 14:51

In deze periode van het jaar denk je niet aan zulk soort dingen zou je zeggen, maar ik was al een hele tijd op zoek naar een nieuwe bib pant. Degene die ik op het oog had (Sweet Protection Windstopper bib), had ik bij een webshop besteld en die werd tot 3x toe niet geleverd omdat ie niet op voorraad was waar de website riep dat ie er wel was.

Toen een paar maanden de gedachte laten varen en toen kwam ik deze tegen bij Zalando met 70% + 10% extra korting:

null

Houdini Rollercoaster pant. (er zijn nog 2 maten L en 1 XL op voorraad, so be quick :-P)

BTW, die 10% extra krijg je als je je aanmeld voor de nieuwsbrief. Je krijgt dan een 10% kortingscode in je mailbox.

Me happy :-)

*bericht bewerkt door Alex op 16 jul 2020 15:42

When life gets too complicated.... SKI

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/409e2f562bdca21b1ed3ac2e...

De besneeuwde bergen in huis gehaald, fotobehang kamer 12-jarige zoon 🏔😊
Telt ook een beetje toch?

❄️

Mooi!

Click. Click. Peace

Gisteren in een mooie aanbieding de Julbo Aerospace gekocht. Het werd wel tijd om van een basic Sinner skibril een upgrade te doen naar een beter exemplaar.

null

*bericht bewerkt door Gerben1979 op 18 aug 2020 19:35

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Gisteren in een mooie aanbieding de Julbo Aerospace gekocht. Het werd wel tijd om van een basic Sinner skibril een upgrade te doen naar een beter exemplaar.

null

Gerben1979 op 18 aug 2020 21:38

Dat is een hele fijne bril, daar ga je enorm veel plezier van hebben!

mama on a mission in the snow

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/409e2f562bdca21b1ed3ac2e...

De besneeuwde bergen in huis gehaald, fotobehang kamer 12-jarige zoon 🏔😊
Telt ook een beetje toch?

Marije77 op 19 aug 2020 09:12

Wauwie! Heel nice!

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/409e2f562bdca21b1ed3ac2e...

De besneeuwde bergen in huis gehaald, fotobehang kamer 12-jarige zoon 🏔😊
Telt ook een beetje toch?

Marije77 op 19 aug 2020 12:06 heel mooi!
Edwin van Riel

tja…toch maar de knoop doorgehakt en een mooi setje Blizzard Rustlers aangeschaft ;-)

null

*bericht bewerkt door ReneG op 09 sep 2020 08:27

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Voor de ‘kleintjes’ (net als bij undefined, zijn ze zo klein niet, de12 jarige is 177cm lang, de 9 jarige 153cm) alvast nieuwe Broeken voor de winter.
Lastig om iets te vinden dat lang genoeg is maar toch niet te wijd in de taille.
Voor de 12 jarige:

undefined

!

null
!
null

En voor de 9 jarige:

undefined

*bericht bewerkt door Slim op 09 sep 2020 14:28

Bedankt voor de site @slim. Moet hier ook weer eens gaan kijken voor ons kleintje. Broek wederom te kort ;)

Edwin van Riel

Zie ik dat goed, 600 dollar??? Jezus, wat een geld voor een 12-jarige. Kan niet in jullie portemonnee kijken, maar ik vind het veel…

Zie ik dat goed, 600 dollar??? Jezus, wat een geld voor een 12-jarige. Kan niet in jullie portemonnee kijken, maar ik vind het veel…

Jochemgerrits op 09 sep 2020 08:31

Als je wel keek was ‘ie leeg 🤣
Alle grapjes op een stokje, ik heb er natuurlijk veel minder voor betaald. De enige kleding waar ik advies -verkoopprijs voor betaald heb de laatste paar jaar zijn een paar custom made jassen en broeken(omdat ik nogal lang en dun ben).

Het bleef heel duur, maar het zijn meisjes, dus die 12 jarige wordt misschien niet zo heel veel langer, en als ze er wel uitgroeit, dan krijgt haar kleine zusje hem.

Er is ook weinig keuze in technische, waterdicht ademende broeken in lengte maten voor dames.

Verder is een GTX broek zo ongeveer, na een jas, het meest gebruikte kledingstuk. Als ze straks weer naar school mag, dan heeft ze hem in de winter waarschijnlijk elke dag aan op de fiets naar school.*
Verder kan hij voor piste skiën (met iets warms er onder),
toerskiën, fatbiken en ijsklimmen (met iets dunners er onder) gebruikt worden.

  • (Vorige winter, -28 C op weg naar school)
    !
    null

*bericht bewerkt door Slim op 09 sep 2020 15:49

Bedankt voor de site @slim. Moet hier ook weer eens gaan kijken voor ons kleintje. Broek wederom te kort ;)

evr66 op 09 sep 2020 08:49

Mammut heeft dus echt lengte maten. Valt wel heel Stalin de taille en heupen, dus eerde een maatje groter dan wat je qua meten en maat tabel zou nemen.
Ik denk niet dat je vanuit NL bij steepandcheap moet winkelen, invoer wordt duur. Maar Haglofs is juist in Europa makkelijk te vinden.

Haglofs was al in het vizier ;)

Edwin van Riel

tja…toch maar de knoop doorgehakt en een mooi setje Blizzard Rustlers aangeschaft ;-)

null

ReneG op 09 sep 2020 21:15

@ReneG Je hebt echt een gruwelijk lekkere ski gekocht! Daar ga je veel plezier aan beleven 😁

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 09 sep 2020 23:11: Opmaak in orde gemaakt

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Zie ik dat goed, 600 dollar??? Jezus, wat een geld voor een 12-jarige. Kan niet in jullie portemonnee kijken, maar ik vind het veel…

Jochemgerrits op 09 sep 2020 23:08

Als je woont zoals @Slim op een plek waar dit soort spul dagelijkse kleding is in de winter dan zijn prijzen (zeker als je een beetje oplet) veel minder raar dan 1 keer een weekje per jaar. Ik koop voor mijn kinderen 2 en 6 jaar ook duurdere winterkleding omdat ze het gewoon dagelijks aan hebben dan dat ik in Nederland zou doen.

Click. Click. Peace

@ReneG fijne ski inderdaad. Zit er nog over te dubben om deze te nemen voor het telemarken.

Dat wist ik niet van @Slim. Maar dan is het allemaal een stuk logischer :-) Mooie spullen.

Los daarvan, als @slim een mooie broek van 600 USD alleen maar in de kast zou willen hangen, zijn pakkie-an toch lijkt me. De een geeft zijn geld hieraan uit, de ander daar aan. Vrijheid, blijheid wat mij betreft.

Hiernaast (spreek uit ervaring), maten buiten de gemiddelden resulteren al heel snel in prijzen buiten de gemiddelden. Gebeurt maar weinig dat je bv van een uitverkoop of restant gebruik kunt maken.

Edwin van Riel

Hier dan ook maar eens iets gekocht om niet meer in de rij te staan bij de verhuur :-)
Tnx Duijvestein Zoetermeer.

null

*bericht bewerkt door Witte-Tonnie op 10 sep 2020 09:34

Dat wist ik niet van @Slim. Maar dan is het allemaal een stuk logischer :-) Mooie spullen.

Jochemgerrits op 10 sep 2020 08:10

Het was een logische opmerking van jou, en nu had ik tenminste weer eens een excuus om een foto van mijn kinderen te plaatsen!

Als ik in Nederland woonde, zou ik voor mijn kinderen een goede waterdicht ademende ‘shell’ , met oksel ritsen kopen, en die dan de hele Herfst, winter en lente in Nederland aan, en tijdens de ski vakanties met toepasselijke isolatie er onder.

Mijn dochters hebben geen ‘mode’ jassen, alleen een lichtgewicht windjack, superlicht waterdicht ademend regenjack en een gevoerd, waterdicht ademend ski/winter Jack. Allemaal buitensport spul. Daar komen ze het hele jaar mee door. Naar school, buiten spelen, zomer- en wintervakanties.

*bericht bewerkt door Slim op 10 sep 2020 15:34

tja…toch maar de knoop doorgehakt en een mooi setje Blizzard Rustlers aangeschaft ;-)

null

ReneG op 10 sep 2020 15:22 Heerlijke latjes, hebben zowel de 9 (dochter) als de 11 (ik) in gebruik hier.
Edwin van Riel

En ook al een paar weken geleden in de zomer uitverkoop deze voor de jongste dochter:

Arc’teryx Procline Lite:
!

null
undefined

En om undefined voor te zijn 😉, in plaats van $1000(adv.verk.prijs) heb ik er $80 voor betaald. (In dit geval was de zeldzame maat juist weer een voordeel undefined).

Vorig jaar heeft ze voor het eerst ijsgeklommen. Dat deed ze toen met haar skischoenen, dat waren wat ik noem: “piste schoenen-met loopstand”.
Ik zat al te azen op een paar tweedehands ijsklim schoenen voor haar, maar nog niets gevonden. Nu met deze aankoop voor dezelfde prijs ook meteen een paar heerlijke toerski schoenen voor haar.

*bericht bewerkt door Slim op 10 sep 2020 15:33

Tijd om te emigreren geloof ik. Paar schoenen met pin-bindingen staan nog voor dit jaar op de wish-list. Zoek eigenlijk iets meer freeride georienteerd.

Edwin van Riel

Tijd om te emigreren geloof ik. Paar schoenen met pin-bindingen staan nog voor dit jaar op de wish-list. Zoek eigenlijk iets meer freeride georienteerd.

evr66 op 10 sep 2020 08:45

Dan moet je in Europa blijven.
Ik ben altijd jaloers hoeveel goedkoper toerski spul in Europa is dan hier.😢
Ik heb Goede Winkel ervaring methttp://telemark-pyrenees.com/, prijs en advies Uitstekend.

En meer Freeride georiënteerd? Jij had toch Lange XTfree? Veel meer freeride geïrriteerd gaat het niet worden toch?

*bericht bewerkt door Slim op 10 sep 2020 15:49

@slim klopt, die zijn perfect. Voorjaar nog de liners vervangen.

Zoek nog setje voor mijn dochter. Ben niet zo van schoenen via een webshop, moet altijd wel iets aan gesleuteld worden, dus liever meteen in een goede winkel.

Edwin van Riel

Zoek nog setje voor mijn dochter. Ben niet zo van schoenen via een webshop, moet altijd wel iets aan gesleuteld worden, dus liever meteen in een goede winkel.

evr66 op 10 sep 2020 09:41

Klopt. Voor deze leeftijd (9), dit incidentele gebruik (ijsklimmen en toeren, niet voor lange dagen piste raggen) en bij deze prijs, was het het wel waard, maar anders inderdaad schoenen beter bij een goede bootfitter.
En juist dan zit jij beter met hoeveel goedkoper skispul kun Europa is in plaats van bij ons:
Bijvoorbeeld: Technica Zero G Scout Women: EUR 600 <> USD 800 (en dat is nog ex ~8% sales tax)

*bericht bewerkt door Slim op 10 sep 2020 16:47

Hier dan ook maar eens iets gekocht om niet meer in de rij te staan bij de verhuur :-)

Witte-Tonnie op 10 sep 2020 09:48

en nog veel fijner, geen huur schoenen meer aan hoeven passen!

@ReneG fijne ski inderdaad. Zit er nog over te dubben om deze te nemen voor het telemarken.

Sjaak27 op 10 sep 2020 21:20

Thanks. Voor mij was de aanbieding was te mooi om te laten staan 😉

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Plaats een reactie