Begrafenis tijdens wintersportweek

Beste mensen,

In het kort:
Maandag heb ik een begrafenis. Deze valt tijdens mijn wintersport. De hele reis annuleren is een optie maar 1 dag heen en weer vliegen wordt ook gedekt door de reisverzekering. Hier gaat mijn voorkeur naar uit. Zondagavond naar NL, maandag laat middag terug.
Wat is de beste verbinding vanuit Gerlos? Ik vermoed Innsbruck. Hebben jullie tips betreft de vliegvelden die ik moet gebruiken? Ik woon in het oosten des lands dus Osnabruck Duitsland is ook een optie.

Alvast bedankt voor de reacties!

Vanaf Gerlos zou ik inderdaad naar Innsbruck gaan. Transavia vliegt daar goedkoop naar Amsterdam en Eindhoven.

In het dorp zit ook een kantoortje waar je een busje kan boeken naar het vliegveld. Schuin tegenover sport 2000 zit het.

München-Münster met AirBerlin. Dan pak je vanuit het Zillertal de rechtstreekse trein naar München via Kufstein en Rosenheim.

Enjoy life, love skiing

Innsbruck is de beste oplossing lijkt mij. Naar Osnabrück vliegen is heel omslachtig want er er zijn geen directe vluchten. Eventueel kan je ook naar Eindhoven vliegen vanuit Innsbruck, afhankelijk van waar je in Nederland moet zijn. Schiphol heeft mijn inziens toch wel het voordeel dat je makkelijk met openbaar vervoer naar oosten des landes kunt komen.

*bericht bewerkt door Tim91 op 02 feb 2017 13:11

München-Münster met AirBerlin. Dan pak je vanuit het Zillertal de rechtstreekse trein naar München via Kufstein en Rosenheim.

avaski op 2 feb 2017 13:02

Lijkt mij persoonlijk niet het handigste. Je bent alleen al 3:10 onderweg van Mayrhofen (Zillertalbahn) naar het vliegveld van München. Via Innsbruck gaat het allemaal toch wat vlotter denk ik.

Beste Stephan,

Allereerst gecondoleerd.

Als je al in Oostenrijk bent is de situatie simpel.
Bel het alarmnummer van je verzekering en zij regelen alles.

Als je nog in Nederland bent zou ik ook contact opnemen met je verzekering en het met hen overleggen.

Innsbruck is idd de handigste luchthaven:
https://www.transavia.com/nl-NL/boek-een-vlucht/vluchten/zoe…

Gecondoleerd.

Rock

Bedankt voor de reacties en condoleances.
Gezien de vluchttijden viel Innsbruck snel af. We vliegen nu zondagavond vanaf Salzburg en zijn maandagavond weer terug. Missen dus “maar” 1 dag. Gelukkig wordt alles vergoed door de reisverzekering. Vooral de taxi Gerlos - Salzburg is prijzig :o

Fijn dat je het zo kunt regelen. Fijne vakantie en sterkte voor maandag…

Plaats een reactie