Lengte kinderski

Ik wil een paar ski s aanschaffen voor mijn 4,5 jarige dochter, ze meet tot schouder 84 cm en tot kin 88.

Hoe bepaal je de maat ski s ? Tot schouder? Lengte meten met skischoenen of zonder skischoenen aan?

Ze moeten wel 2 wintersportseizoenen mee … geen replies huren e.d. aangezien wij ook vaak naar snowworld gaan wordt dat een dure grap en deze set gaat later door naar haar broertje van 1

Heeft ze al skischoentjes? @Rogier heeft hier meer info over denk ik.

Onze dochter van net 4 jaar oud, lengte 102cm hebben we skietjes gekocht van 75cm op aanraden van een skileraar in Oostenrijk.
Ze komen net iets onder haar kin. Zij gaat komende vakantie pas voor het eerst een volle week lessen. Tot nu toe heeft ze slechts een paar keer een paar uurtjes gespeeld met de ski’s aan. Dagje landgraaf, dagje Winterberg en vorig jaar een paar dagen in Oostenrijk.

De skileraar gaf aan dat je bij zeer jonge kinderen (gebrek aan kracht) beter te korte skietjes kan aantrekken dan te lange. Ze zullen met korte skietjes eerder pflug onder de knie krijgen en bochtjes kunnen draaien.
Als de skietjes volgend jaar te kort zijn, gaan ze op marktplaats en krijgt ze nieuwe. Zou zonde (en niet slim) zijn als je te lange skietjes koopt om er langer mee te kunnen doen en dat het niet werkt…

*bericht bewerkt door Jst81 op 02 feb 2017 19:26

Net als bij volwassen moeten ski’s niet te lang en niet te kort zijn ;-)

Te korte ski’s zorgen dat kinderen snel evenwicht verliezen bij het rechtdoor skiën en dan naar achterenvallen. Er mist achter te weinig body van de ski om dit tegen te houden.

Te lang is te vermoeiend, te zwaar voor de knieën en benen.

Voor een kindje van 4-5 jaar oud is kinhoogte vaak een prima begin. En het komt niet op de zooldikte van een skischoen aan.
Lisa is 98 cm en heeft ski’s van 80 cm.

Click. Click. Peace

Mijn kleinzoon van net 5 heeft 2 jaar op 70 cm geskied maar die waren dit jaar wel wat kort geworden, hij is niet erg lang en gaat nu beter op 90 cm, 100 zou ook nog gaan maar dan werd het verschil ineens 30cm ;)

Dienten Die Alte schule

Ze heeft roces idea 25-30 verstelbare skischoenen

*bericht bewerkt door snowy1978 op 02 feb 2017 19:48

Kinhoogte zonder schoen is 88, zou dat een goede skilengte zijn (of 90) zijn ? Ze kan wel al schneepflug , bochtjes draaien zijn ze nu in snowworld aan het oefenen.

Ze weegt weinig , heeft nog weinig snelheid

*bericht bewerkt door snowy1978 op 02 feb 2017 19:55

Met bovenstaande eens, echter, het kan per kind verschillend zijn: Wij hebben 2 dochters van 3 en half, beide 107 cm lang en even zwaar. Ze zijn vorig jaar begonnen op 70 resp. 80 cm lange ski’s. Degene met 70 cm skis vindt ze nog steeds super en vindt langere skis juist te lang/zwaar. De andere heeft 90 cm skis gekregen en het gaat ook goed :-).

Haus Gassner in Niedernsill

Tja mijn dochter is vrij klein, met 4.5 jaar nogmaar 104cm… borsthoogte rond de 82 cm… zou voor nu dan 80 cm beter zijn dan 90 ?

Tja mijn dochter is vrij klein, met 4.5 jaar nogmaar 104cm… borsthoogte rond de 82 cm… zou voor nu dan 80 cm beter zijn dan 90 ?

snowy1978 op 3 feb 2017 08:32

Volgens mij 80 cm nu helemaal prima, volgend jaar desnoods 90 cm.

Haus Gassner in Niedernsill

Tja mijn dochter is vrij klein, met 4.5 jaar nogmaar 104cm… borsthoogte rond de 82 cm… zou voor nu dan 80 cm beter zijn dan 90 ?

snowy1978 op 3 feb 2017 08:32

Volgens mij 80 cm nu helemaal prima, volgend jaar desnoods 90 cm.

Romana op 3 feb 2017 11:57

Zou ik zelf ook zo doen idd

Plaats een reactie