Als beginner alleen op skireis

Ik zou graag laatste week van maart willen gaan skiën, heb helaas nog te weinig ervaring ( nog maar 2x gaan skiën)om met een groep mee te gaan Zoek,dus iets met lessen bv formule Zillertal expres van skifriends of… ik ben alleenstaande en niemand in de vriendenkring met dezelfde interesse. Soms iemand in zelfde situatie en ook op zoek of zijn er mensen die andere tips voor me hebben? Ben dame van 48jaar.

Club Med een idee? Lijkt erg kostbaar maar is inclusief en er zijn veel singles en het eten en het entertainment zijn top. Skilessen inbegrepen en veel internationaal publiek. Je weet niet wat je meemaakt…

Luex travel heeft ook verschillende opties ook op beginners niveau.

Heb idd ook bij club meid gekeken, grote nadeel,is dat je er nog altijd met eigen vervoer naar toe moet. Ik kom uit België en zo’n afstand op,mijn eentje doen zie ik toch niet echt zitten. ?

Ik kom ook uit België en vertrek deze zaterdag ochtend met de Thalys vanuit Brussel naar Bourg-St-Maurice en vandaar met een Altibus navette naar Tignes. Is héél simpel te regelen.

Hé ik lees dat je uit ?? Komt maar het is mis toch een optie om met zoals de Nederlandse Ski Vereniging het noemt een techniektreis mee te gaan. Ik weet niets over het vervoer naar stel een bus vertrekt vanaf Eindhoven. Ik hen het zelf nooit gegaan. Als je op mijn info drukt en leest weet je waarom.

Ski you later!

Zal eens proberen wat opzoekwerk te doen ivm vervoer. Al lijkt het me makkelijker met een organisatie waar vervoer al mee inbegrepen is. Zijn er soms mensen uit ?? die als alleenstaande en beginnend skiër al eens met Skifriends van Lauwers zoiets hebben gedaan of met een andere organisatie? 2 jaar geleden heb ik het aangedurfd om alleen te gaan met skiworld maar is niet zo goed meegevallen ?

@Bambam, ik ben vroeger veel alleen gaan skiën met Josk, is me altijd goed bevallen. Nu ga ik alleen: is ong 200€ goedkoper.

*bericht bewerkt door monoskito op 03 feb 2017 14:55

Bij Josk helaas geen plaats meer in de week voor paasvakantie ☹️

Eventuele andere suggesties nog altijd welkom ?

De groepsreis waar ik meeging betekende niet dat je met zijn allen moest gaan skieën. Die bestaat nu niet meer, maar ik neem aan dat er meer van dat soort reizen zijn. Gewoon even Googlen op wintersport groepsreis alleengaanden. Veel is gericht op singles om andere singles te ontmoeten, ik weet niet of je dat wilt. Maar er zijn ook vast wel groepsreizen waar die nadruk niet zo aanwezig is.
Vervolgens kun je op een facebook pagina of forum wel contact leggen met mensen om te carpoolen.

We deelden ook appartementen waar we samen aten en de groep kwam na het skiën bij elkaar om een biertje te drinken.
Ik vond het heel gezellig. In de groep zaten ook een aantal beginners en die gingen samen lessen.
Ik zou persoonlijk niet snel helemaal in mijn eentje gaan, maar er zijn mensen die het juist prettig vinden.

*bericht bewerkt door Taan op 07 feb 2017 09:41

Beste Bambam,
Ik zoek ook gezelschap om mee te gaan skiën, mogelijk kunnen we samen gaan en via dit forum een groep formeren. Ik ben een geoefend sporter, echter door een sport blessure heb ik een stapje terig mogen doen.
Laat maar wat weten als er interesse is.

Hey Bambam,
Een klein reisgezelschap of duo zint me wel. Ik ben een man van 47, getrouwd, grote kinderen en woon in Vlaams-Brabant. Ben ervaren skiër zonder eigen materiaal ( meestal huur ik ter plaatse ). Zoveel mogelijk op de latten, lekker eten en vroeg naar bed in een éénpersoonskamer. Ik kan mijn auto nemen met max. 3 personen.
Heb je vragen, stuur me een berichtje…
Groeten,
Marc

Goedemorgen Bambam, ik ben al jaren alleen gaand op wintersport. Kijk nu naar een vakantie midden maart. Boek altijd een complete reis met busvervoer naar een hotel in Oostenrijk. Misschien uit Belgie ook mogelijk. Opstapplaatsen in Nederland, Bergen op zoom, Roosendaal, Breda. Kijk nu weer naar Nauders, Hotel Erca, bij de Jong intratours, Mooi skigebied voor zowel de beginnende als de gevorderde skier. Beetje hetzelfde idee van MuitV hierboven, 1 persoonskamer, vroeg op de pistes geen apresski etc.
gr. MArgot

Hallo,
Ik ben 52 jaar, weduwnaar, België, regio Leuven.
Sedert 2009 begonnen met skiën. Ik ben dus ook geen geboren skiër.
Zou dit jaar wel nog een ski uitstap willen maken.

Zal eens proberen wat opzoekwerk te doen ivm vervoer. Al lijkt het me makkelijker met een organisatie waar vervoer al mee inbegrepen is. Zijn er soms mensen uit ?? die als alleenstaande en beginnend skiër al eens met Skifriends van Lauwers zoiets hebben gedaan of met een andere organisatie? 2 jaar geleden heb ik het aangedurfd om alleen te gaan met skiworld maar is niet zo goed meegevallen ?

Bambam op 3 feb 2017 12:56

Skifriends heeft ook single reizen. Dan zit je met een hele groep alleen reizigers. Misschien is dat wel iets?

Begonnen met skiën op je 46 ste levensjaar.
Super hoor ??
Dat zouden meer mensen moeten doen.

Plaats een reactie