Elan amphibio 10 2014 geschikt?

null

null

Beste Sneeuwliefhebbers,

Ik ben een fanatiek snowboarder, maar toch vind ik het soms leuk om samen met mijn vrouw te skiën. Net allemaal wat makkelijker qua wachten etc. Ik heb vroeger altijd gelest, dus kan nog goed op 2 latten van de berg komen. Dit jaar kan mijn vader door zijn gezondheid helaas niet meer skiën, dus mag ik zijn skies meenemen. In dit topic wil ik ik bij jullie even informeren of deze ski een beetje geschikt is voor mijn wensen.

Info over de ski:
Elan Amphibio 10 uit 2014. L 1,60 m. R12,9m. Bindingen Elan EL10.

Info over mij:
1,70 meter hoog, 60 kg zwaar. Sportief en energiek. Ik hou van korte speelse bochten. Leuk om over slechtere pistes te springen/klieren. Wil graag leren de volledige carve bochten onder de knie te krijgen. Doe graag blauw of rood, dat gaat netjes en gecontroleerd. Zwart is vaak een beetje stuntelig. Zal gaan om 95% piste, en vooral lekker cruisen met m’n vrouw. Tempo dus niet al te hoog, maar wel krachtig.

Wat denken jullie? Zal deze ski een beetje bij mijn wensen passen? Heeft iemand wel eens op een soortgelijke Elan geskied, i.v.m. de waveflex technologie?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie input,

Luco Reitsema

*bericht bewerkt door luco op 16 feb 2017 09:58

Op zich zal die ski prima passen. Ik kan me wel voorstellen dat je op een gegeven moment wat meer energie wil dan deze ski biedt. Maar je zal er zeker prima op skiën. Alleen echt agressief/sportief skiën gaat over de grenzen van de ski heen. Nietqua veiligheid of zo, maar dat jij meer verlangt.

@luco. Ik heb 2 vakanties in de hele Trois Vallees, onder verschillende omstandigheden, op de 12ti geskied. Zit metaal in. Lekker geskied, zonder problemen. Weet niet wat het verschil met de 10, zonder metaal, betekent. Ik ben 1.75 met 68 kg. Overigens zijn de ervaringen van je vader toch ook wel van belang.

Hen48

@GiGi Bedankt voor je antwoord. Oke, nou dan ga ik er gewoon een paar weekjes op skieën en kijk ik wel voor hoe lang ik ze leuk/fijn vind.
@Hulst , Oke, zit hier dan geen metaal in? Ik weet ook niet zo goed in welke huidige serie de Amphibio 10 momenteel namelijk valt. Ze hebben de naamgeving weer eens veranderd haha…

Nou mijn vader heeft er denk ik welgeteld 10 afdalingen mee gedaan… En dat zijn alleen maar ploegbochten. Hij vind het wandelen met mijn moeder leuker, dus van skiën kwam het nooit veel.

Bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe!

Volgens mij en wat ik me ervan herinner zit er in de 2014 Amphibio 10 geen metaal, in de 12 een enkele laag en in de 14 een dubbele laag metaal.
Meer metaal; stugger, meer rebound.
Daar tegenover weeg je “maar” 60kg… en hoe stugger, hoe meer je erin moet stoppen om dat er ook weer uit te krijgen
(lees: eerder kans op verzuurde benen).
Ik zou zeggen; deze latten mee en er lekker op gaan skieen want huren kan altijd nog.
Let wel op dat bij deze Amphibio lijn er een linker en rechter ski is.

@ArjanvdM. Wat je opmerkt over het metaal klopt helemaal. Ook de rest van je verhaal kan ik onderschrijven. @luco. Mijn 12ti zullen wel hetzelfde bouwjaar zijn. Ze zien er namelijk exact hetzelfde uit. Ik heb zelf naast de eigen 12 ook wel de 14ti en de 16ti getest. Allemaal zeer geschikt voor het (kortere) bochten en carvewerk en dat is net wat je zoekt. Ze zijn alleen vrij kort, maar zelf ben je ook niet de langste. Zeker geschikt voor wat je nastreeft.

Hen48

Plaats een reactie