Saalbach Hinterglemm of Westendorf?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Ik ken beide gebieden vrij goed en ze staan bij mij allebei in mijn top 3 van favoriete gebieden.

Beide gebieden zijn groot genoeg voor een week flink skieen. Overal voldoende uitdagingen en leuke pistes. Veel kleinere tentjes waar je leuk kunt eten. De Apres-ski is in beide plaatsen uitbundig.

Saalbach-Hinterglemm is super modern (echt zoeken naar een oude lift), kun je leuke rondjes skieen, veel gratis extra’s en t dorp ligt iets hoger dan Westendorf/Brixen en daardoor iets sneeuwzekerder. Apres ski kun je op veel verschillende plekken, alleen is t na 20u wel aardig uit met de echte après-ski (in Hinterglemm). Ik ben benieuwd wie er in het gat springt wat het Apres-ski Paleis achterlaat.
Discotheken zijn er wat gewoon

Westendorf (en skiwelt) zijn iets minder modern qua liften en besneeuwing; maar nog steeds prima. Skiwelt is relatief goedkoop qua skipas en accomodaties. In Gerry’s Inn (aan de piste) begint het feest en later richting Moskito of Karat.

Daffie op 20 nov 2017 10:07

Je hebt meerdere plekken in Hinterglemm waar je kan feesten, er komt een nieuwe tent alleen dat is in Saalbach onder Mango’s. Na

Hoe zit het met de pistes in Saalbach in sneeuwarme periodes? M.a.w. worden de meeste pistes besneeuwd? Ook al in de eerste kerstweek?

Piste riderrrrr

Ze zijn nu al aan het opspuiten voor de opening op 1 december, zo rond die tijd ligt er genoeg sneeuw. Er is een hoop gevallen en er valt nog een hoop de komende tijd, rond kerst kan je gewoon net als de voorgaande jaren skiën. Uiteraard mocht het te warm zijn zoals de afgelopen jaren zal het sneeuw wat minder zijn.

*bericht bewerkt door michelr op 21 nov 2017 10:12

Westendorf is ideaal gelegen als je de uitgebreide skipas neemt. Via de Ki-West ben je snel in Kirchberg-Kitzbühel en zelfs in Pass Thurn, maar je kunt ook vlot naar Brixen skiën voor het Skiweltgebied. En ach. … het skigebied van Westendorf zelf is ook niet slecht. Ik vind dit in ieder geval aantrekkelijker en vooral afwisselender dan Saalbach.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Wij hebben voor dezelfde keuze gestaan en uiteindelijk gekozen voor Westendorf.

Komende januari eens kijken hoe Skiwelt bevalt.

Saalbach 2 jaar geleden gedaan met de Kerst, kwaliteit sneeuw drama, gaan daar zeker nog een keer terug.

Reden Westendorf, dichterbij snelweg, kosten verblijf aantrekkelijker qua euries.

Harald3 op 3 nov 2017 19:14

Hoi harald,

Welke datum ga je in januari?

Kaj87 op 17 nov 2017 11:14

Wij zitten daar vanaf 22 januari.

Groeten, Harald

Plaats een reactie