Wandelpas ipv skipas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Montafon

Hallo,
Onze volgende skitrip is naar Montafon. In ons gezelschap zijn er ook niet skiërs.
Ik vroeg mij af of er in dat gebied ook goedkopere wandelpassen worden voorzien ipv de duurdere skipassen!
Zo ja wat is dan de prijs. Op de site vind ik het niet onmiddellijk duidelijk.

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 07 apr 2021 17:22

Dag Gerrit. In de montafon is er helaas niet heel veel te wandelen. Dat zeg ik als trouwe montafonganger. Er zijn een aantal paden maar die gaan niet van de ene naar de andere kant. Vaak is het een pad waar je na 2-3 km weer terug moet over hetzelfde pad.

Er zijn wel zogenaamde sonneangebot karte voor 3 dagen. Deze kosten rond de €55 voor drie dagen. Dan kun je in principe in het hele gebied (meerdere gebieden) omhoog. Maar reken niet op al teveel wandel km.

Tips als jullie dan toch omhoog gaan:

  • Kristberg heeft wel mooie wandelgelegenheden
  • Of achter in het dal rond Partenen waar je omhoog kan met de Vermuntbahn en bovenop bij de Bielerhöhe kunt wandelen

Veel plezier!

@HvdB,
tnx en wat bv met een puntenkaart?

Dag @Gerrit

Een puntenkaart is alleen geldig voor de sleepliftjes beneden in het dal. Dit zodat je bijvoorbeeld met kinderen niet een dure kaart hoeft te kopen wanneer ze nog niet de berg op kunnen … ;-)

Bielerhöhe is wel zeker aan te bevelen. Met sneeuwraketten is hier veel te wandelen.
Prachtig echt winters gebied. Alleen de rit er naar toe is al een belevenis.
De winter wandelwegen in de skigebieden zijn zoals gezegd niet echt lang. Wel veel mooie panorama’s.

Plaats een reactie