Zoetermeer, wie gaat er mee?

Gezellig hoor :)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Gezellig hoor :)

Shane op 22 okt 2018 15:49

Vond er niks aan. :P

Übung macht den meister!!!

Straks maar even een paar uurtjes skiën in Zoetermeer. Beetje inkomen voor dit seizoen

Let it snow

Zal vast en zeker gezellig druk zijn @JurrianvanLoo ;). Veel plezier!

*bericht bewerkt door Shane op 26 okt 2018 11:16

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zal vast en zeker gezellig druk zijn @JurrianvanLoo ;). Veel plezier!

Shane op 26 okt 2018 11:16

Thanks. We gaan het zien;)

Let it snow

Best te doen. Piste 1 en 2 gewoon niet doen (ijs en vies druk), piste 3 niet al te druk, gewoon aan de zijkant losse sneeuw skiën. Rond de lunch zelfs rustig:

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/99c3cc828c1f41d146fe691a...

Let it snow

Maandagavond lag het er slechter bij.

Het valt me steeds weer op wat voor donkere bedoening het daar toch is, in Zoetermeer. Zouden ze dat bewust doen? Aan de stroomkosten (led) kan het niet liggen, lijkt me. Of ben ik de enige die dat vind?

Het valt me steeds weer op wat voor donkere bedoening het daar toch is, in Zoetermeer. Zouden ze dat bewust doen? Aan de stroomkosten (led) kan het niet liggen, lijkt me. Of ben ik de enige die dat vind?

DrPhil op 26 okt 2018 14:15

Enkel het oude gedeelte onderaan heeft extra leds. Bovenaan hangen die niet. Zeker 's avonds zonder daglicht is het best donker bovenin. Zeker als die lampen ook nog eens uitschakelen zo nu en dan.

Übung macht den meister!!!

Maar waarom er niet een paar leds bij hangen dan?

Maandagavond lag het er slechter bij.

Tiny-M op 26 okt 2018 14:13

Pfff, dan had je het woensdagavond moeten zien, was nog een flink stuk slechter…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik ervaar het helemaal niet als donker op de piste, maar misschien is dat gewenning. Bovenin bij het uitstappen van de lift is het inderdaad wel wat donker, maar dat komt de sfeer in de Skybar natuurlijk ten goede ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik ervaar het helemaal niet als donker op de piste, maar misschien is dat gewenning. Bovenin bij het uitstappen van de lift is het inderdaad wel wat donker, maar dat komt de sfeer in de Skybar natuurlijk ten goede ;).

Shane op 26 okt 2018 14:41

Op de foto zie je goed de schaduwen. Vooral aan de zijkanten, waar ik meestal ski.

Jij gaat natuurlijk gewoon veel te hard 😜

Voor degenen die last hebben van te weinig licht indoor kan ik, indien je geen goggle draagt indoor een polariserende (sport)bril met gele glazen aanbevelen. Dit zorgt voor veel meer zicht, zelfs meer zicht dan zonder bril. Dit werkt trouwens ook erg goed voor mensen die nachtblind zijn en daar bijvoorbeeld met autorijden last van hebben. Bij nat wegdek geeft de polariserende bril ook gelijk als prettig effect dat de spiegelingen van koplampen tegenliggers weggefilterd worden.

Born to Ride

Ik ervaar het helemaal niet als donker op de piste, maar misschien is dat gewenning. Bovenin bij het uitstappen van de lift is het inderdaad wel wat donker, maar dat komt de sfeer in de Skybar natuurlijk ten goede ;).

Shane op 26 okt 2018 14:41

Op de foto zie je goed de schaduwen. Vooral aan de zijkanten, waar ik meestal ski.

DrPhil op 26 okt 2018 14:54

Ik ski overal ;), maar het lijkt op de foto erger dan het in werkelijkheid is wat mij betreft. Maar goed, wat meer licht zou natuurlijk geen kwaad kunnen. Ze zitten nu wel heel ver bij “te fel” vandaan haha.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Precies. Het is goed te doen, maar meer licht zou ik prettiger vinden. Het oogt zo donker. En met Led zullen de kosten wel meevallen. Vandaar mijn vraag: zouden ze dat bewust doen?
(Maar waarom dan?)

*bericht bewerkt door DrPhil op 26 okt 2018 15:24

Joa, foto lijkt donkerder dan dat het is.

Toch had er inderdaad wel wat meer verlichting mogen hangen

Let it snow

Het valt me steeds weer op wat voor donkere bedoening het daar toch is, in Zoetermeer. Zouden ze dat bewust

doen? Aan de stroomkosten (led) kan het niet liggen, lijkt me. Of ben ik de enige die dat vind?

DrPhil op 26 okt 2018 14:15

Was de laatste keer ook . Mijn oudste vond wel grappig . Mam nu lijkt of we in de avond mogen skien 😀. Vooral bij piste 1 leek het wel nacht skien ( zoals mijn oudste zei. )

*bericht bewerkt door miepmiep op 26 okt 2018 16:49

Mijn vriendin wil dit jaar (en nu echt, waarschijnlijk) haar eigen ski’s gaan aanschaffen. Meten is weten en teste is het beste dus we gaan binnenkort op een doordeweekse dag lekker naar Snowworld (met de hema actie, die volgens mij nog steeds loopt).

Bij Duijvestein hangt het testrek al wel weer vol, toch? Welke moeten we absoluut testen?

Het gaat hier om een (hele knappe) dame van 1,75 van 60kg die technisch best goed skiet, maar soms wat angstig is. Rood is geen probleem, maar wel vooral geslipte bochten, liefst kort zodat de snelheid onder controle blijft. Alleen maar piste en het zou fijn zijn als ze in lastige omstandigheden (keihard of helemaal kapot) echt kan vertrouwen op haar ski’s, omdat dat net de momenten zijn dat de techniek ietsje minder wordt. Zal ze ooit hard carvend de zwarte piste af willen? Denk t niet, maar ze is erg sportief en lest nog steeds veel, dus een meegroeiende ski is dikke pre.

Voor de mensen die mij hebben zien skien, ze skiet technisch beter (ik inmiddels ook), maar wel langzamer.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83
De Elan Insomnia hangt er geloof ik, maar probeer ook eens de K2 Charger (die gele) en wellicht de Atomic Cloud 11 of 12 als ze die hebben (die twee hebben een houten kern, de 9 en lager in de lijn hebben een Densolight schuimkern). De nieuwe Salomon S/Max W 10 hebben ze denk ik ook wel.
Qua uniseks ski’s kan je de Dynastar Speedzone 12 TI eens proberen (hadden ze laatst nog, maar niet opnieuw bij besteld), de Head Worldcup Rebels i.GSR als ze die nog hebben hangen. Of - doe eens gek - de Head Supershape Magnum.

Mehhh niet helemaal eens met Gijs. Deze dame weegt maar 60 kilo, de uniseks ski’s (dynastar head en magnum) die je noemt zijn echt wel zwaarder in gewicht. Dat gewicht merk je zodra de piste niet meer strak is en kosten dan meer kracht en techniek. Wellicht zou ik nog kijken naar de dynastar speedzone 7. Das zon ski waar iedereen zo op weg kan.

De atomic cloud vond ik echt vreselijk in slechte omstandigheden (ook zwaar in gewicht). Das vooral een carve ski en dat doet ie goed maar glijden en rutschen en manouvreren niks van dat.

Roy heeft zelf de k2 charger geskied weet ik nog. Hij vond ze niet fijn maar een meer technische skier zou daar goed bij kunnen passen. Zou deze ski zeker proberen. Zou ook een hoog segment damesski proberen van k2 van de nieuwe lijn.

Salomon wmax en elan insomnia ook prima opties. De beste ski’s uit de dameslijnen geven ook veel potentie om door te groeien. Maar uitproberen is het beste natuurlijk.

Koop vooral een lichte ski. Die zijn meestal erg makkelijk te slippen. En lengte 1m60-1m63 lijkt me ideaal voor de korte bochten. Völkl flair sc carbon 1m60 lijkt een mooie ski. Kun je ook goed op doorgroeien. Of unisex de Fischer Progressor F17 of f18.
De vriendin van @gaston heeft de F18.
Test van damesski’s:
https://www.worldskitest.com/de/alpintest/ladies-high-perfor…
De allround damesski test komt op 2 november beschikbaar.

@DrPhil de ski’s die je noemt kan je bij Duijvestein alleen niet testen. En daar ging deze specifieke vraag over, geloof ik.

Koop vooral een lichte ski. Die zijn meestal erg makkelijk te slippen.

DrPhil op 30 okt 2018 13:35

Niet helemaal mee eens. Een lichte ski manouvreert vaak wel makkelijker maar slippen niet altijd. Ik vind bvb de Head super joy een mooi voorbeeld. Superlicht en kan heel goed carven, maar glijden toch wat happerig en vaak deflectie bij oneffenheden…

Wel eens dat in dit geval een lichtere ski beter past dan een zwaardere.

Ik probeer het hier te volgen maar uh @elisabeth101 deflectie??
Kun je even toelichten? 😃

Tijd voor een uitpakparty?!

Deflectie: vervorming of beweging weg van de oorspronkelijke positie.

Door het lichte gewicht van een ski hebben die soms de neiging wat weg te springen bij oneffenheden cq het spoor niet meer te volgen in tegenstelling tot zwaardere spoorvaste skis die dwars door bulten en slush heen gaan en oneffenheden wegfilteren.

Ik lees zoveel klachten over verlichting en sneeuwcondities in Zoetermeer. Heb ik in Terneuzen nooit. Uitstekende verlichting,dito sneeuw. Het zal in Terneuzen natuurlijk minder druk zijn, maar .ligt het enkel daaraan?

Hen48

Ik lees zoveel klachten over verlichting en sneeuwcondities in Zoetermeer. Heb ik in Terneuzen nooit. Uitstekende verlichting,dito sneeuw. Het zal in Terneuzen natuurlijk minder druk zijn, maar .ligt het enkel daaraan?

Hulst op 30 okt 2018 15:20

Bij ons was de sneeuwkwaliteit goed . Ja begin van de avond hoopjes sneeuw op 3 . Maar ja na een dag skien , heb je dat in de echte sneeuw ook.

Zelfdeflectie. Wie kent het niet 😊

Plaats een reactie