Ski-in / dichtbij piste: waar in Oostenrijk?

Hey allemaal,

Het boeken is weer begonnen ;) (het regent hier immers teveel en de zon heeft zich ook al een tijd niet laten zien ;))
Na een aantal jaar Frankrijk (Flaine, St Jean, Chatel) en een keer Oostenrijk (Mayrhofen), zouden we met onze groep graag naar Oostenrijk gaan.
Onze liefste droom met een skivakantie is om een keertje een ski-in te hebben…
…en dat is in Oostenrijk nog niet zo makkelijk…

Weten jullie waar er in Oostenrijk wél ski-in appartementen te vinden zijn?

Namen van appartementen mag ook :).
Wie wij zijn/wat we zoeken:

  • Groep van 7/8 man
  • Groot skigebied (>200 km)
  • Weekreis
  • Liefst Oostenrijk

‘Wensen’ aan het appartement:

  • Redelijk ruim, met een grote woonkamer/zithoek met banken (we houden erg van spelletjes doen/samen eten en zijn dus altijd op zoek naar een appartement waar lekkere banken zijn)
  • Genoeg bedden, zodat niemand in de woonkamer/op een stretcher hoeft
  • Het liefst 2 badkamers (ik ga met 6 mannen op vakantie, ik leg het maar niet uit ;))

Het budget ligt rond de 600 euro pp (incl. skipas), maar kan ook 50 euro meer/minder.

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

En in wat voor periode zoeken jullie iets? Gebonden aan vakanties of juist niet?

Appartementen in Oostenrijk zijn sowieso schaars, en grote appartementen nog erger.
Plaatsen met redelijk wat ski in/out in Oostenrijkse grote skigebieden zijn Lech, Obertauern, Saalbach, St.Anton
Maar volgens mij lukt het daar niet om voor 650 euro p.p. incl skipas een ski in/out appartement te vinden. Een skipas kost ook al snel 300 euro voor een week

Hoi Erien,

We zijn zeker niet gebonden aan vakanties!
‘Normaal’ proberen we altijd de 2e/3e week van Januari te gaan: net vóór het seizoen.
(Maar dat is puur uit drukte/budget overweging: het is dan rustiger en goedkoper dan in het seizoen: we zijn er dus niet aan gebonden :))
Gr,

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Appartementen in Oostenrijk zijn sowieso schaars, en grote appartementen nog erger.
Plaatsen met redelijk wat ski in/out in Oostenrijkse grote skigebieden zijn Lech, Obertauern, Saalbach, St.Anton
Maar volgens mij lukt het daar niet om voor 650 euro p.p. incl skipas een ski in/out appartement te vinden. Een skipas kost ook al snel 300 euro voor een week

Wunderkammer op 21 aug 2017 10:33

Ja, het is zeker lastig. 700 euro is dus ook goed, als er een skipas bij in zit (het is alleen om aan te geven dat we niet zomaar 700 pp aan alleen het appartement kunnen uitgeven ;)).

dankje voor het lijstje skigebieden.
Helaas kan ik niks (betaalbaars) vinden in Lech of Sankt Anton… (Of is het al geboekt??)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Denk dat je het beste nog kan zoeken op gebieden met dalafdaling en dan met google maps erbij de locaties van verschillende appartementen bekijken. Echt op de piste is er niet zoveel in Oostenrijk, maar max een paar min. lopen naar de lift moet altijd wel lukken met dat budget buiten het hoogseizoen.

Edit: Lech/Sankt Anton zijn dan ook wel erg aan de prijs. Goedkopere opties evt. Gerlos (met nieuwe gondel in het dorp)/Königsleiten of bijv. SHLF.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 21 aug 2017 10:43

Thanks. Ik ga even kijken naar Gerlos.

En ik maak me idd nog het meest druk over de ‘plaatsing’ van sommige dorpen in die enorme skigebieden: ik heb nl wel wat leuks gevonden in Leogang, maar als ik naar de kaart kijk, lijkt het alsof het nog beste en werkje is om van Leogang naar de rest van het skigebied SHLF te komen… :/

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Ischgl misschien?

Is wel niet OP de piste, maar quasi het hele dorp ligt op wandelafstand van een lift en/of dalafdaling.

Ik heb wel geen idee of je daar makkelijk een appartement gaat vinden voor die prijs: de meeste accomodaties in Ischgl zijn niet zo goedkope hotels.

SHFL is zeker in januari ook een goed optie. De beste locaties zijn uiteraard Saalbach of Hinterglemm, maar een gemiddelde skiër komt ook vanuit Leogang redelijk vlot in de andere hoeken van het skigebied.

In Ischgl is ook wel eea te vinden, maar dan ga je wel naar de bovenkant van je budget. Vind ik wel echt een top ski-gebied!
Vanuit Leogang ben je inderdaad wel vrij snel over de berg heen de andere kant op -> let wel even op dat je echt in de buurt van de gondel zit. Heb zelf wel een keer de fout gemaakt een stukje hoger te zitten ‘aan de piste’. Dat bleek een soort baby-piste te zijn waarvandaan je niet direct bij de gondel uit kon komen. Dus nog best een aardig stuk lopen over de weg bergaf (was nog te doen), maar 's middags weer bergop was niet heel fijn.

Zeker in de wat lagere gebieden in Oostenrijk is er echt wel wat te vinden. Plaatsen waar je een grote kans maakt zijn:

  • Rohrmoos
  • Jochberg
  • Zauchensee
  • SHLF en Königsleiten (zijn al genoemd)

En verder via Google maps inzoomen op de “voet” van de pistes en dan vind je ook van alles in bv:

  • Kirchberg
  • Finkenberg
  • Serfaus & Fiss
  • Kleinarl
  • Groot skigebied (>200 km)
Quisa2 op 21 aug 2017 10:02

Deze eis wordt snel gedropt zie ik. Onterecht, vermoed ik.

Geen 200 km, geen ski in ski out.

Maar wel een lekker appartement.

Check kaprun rentals, residence an der burgt, top7 geloof ik. ( de grootste)
4 slaapkamers 4 badkamers, Nu 2x geweest met een wat grotere groep. Echt genieten

echte mannen lopen naar boven,

Van 6 tot 13 januari nog beschikbaar, een 6-8 persoons appartement in Vorderglemm, nabij Saalbach. Grote woonkamer, sauna en 2 badkamers.
Kosten voor een week zijn € 1410,-. Komt neer op €176.25 pp. Daar kan dus nog makkelijk een skipas overheen.

Maar een echte ski in kun je het niet noemen. Het zit op 400 meter wandelen van de vernieuwde Schönleitenbahn.

http://www.iglsberg.nl/

Als je half december gaat (wel pas boeken bij voldoende sneeuw) kun je op vele plaatsen goed terecht. Vorig jaar zaten wij de week voor kerst in Residence Saalbach (4**** 4-kamer appartement, luxe, ruim 100m2), direct aan de piste voor 350 euro pp voor een week, incl skipas.

Dit hebben wij een week van tevoren geboekt nadat duidelijk was dat er voldoende pistes open waren.
Er was niet zoveel natuursneeuw; maar de pistes waren echt fantaschtisch. Super rustig; de hele piste voor je alleen, nergens wachten, smiddags om 16u waren de pistes nog in nieuwstaat.

Nadelen:

  • Niet alle restaurants/disco’s/kroegen zijn open en apres-ski is nog 0

In Sankt-Gallenkirch (Montafon) vind je ook wel acco vlak bij de gondel, wel geen ski in/out.

Flachau , veel appartementen aan de voet van de pistes , diverse gezien in de buurt van de achterjet , en heb er ook gezeten in een kleiner appartement . Was 50 meter lopen naar de piste en instappen …
Ook diverse mogelijkheden in het dorp zelf dat aan de voet van de piste ligt …
Goed kijken op google !

*bericht bewerkt door Eisbeer op 21 aug 2017 17:23

Hotel Central in Ischgl heeft ook appartementen.
Dicht bij de roltrap/tunnel. Piste stopt op 50m van hotel. Voor €400 pp voor 7 dagen als u met 8 zou zijn. . Skipas voor €220. Dus mooi binnen budget.

http://www.central-ischgl.at/englisch/preise-hotel-central-i…
http://www.central-ischgl.at/appartement-a-hotel-central-isc…
Appartement A heeft 4 aparte wc’s en 4 douches. Zal wel voldoen voor de 6 mannen zeker? :-)

*bericht bewerkt door moderator op 21 aug 2017 17:32

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Als je belangrijkste reden apres-ski is om voor oostenrijk te kiezen, zou ik ook zeker Val Thorens niet vergeten te bekijken. Daar is zeer veel apres-ski te vinden en voldoet verder aan al je eisen behalve het land. Er zijn erg veel appartementen en met een ligging van 2300 meter allemaal ski-in ski-out. Je kunt voor dat gebied ook fijne busreizen boeken, is voordeliger en comfortabeler dan zelf rijden.
Mocht Val Thorens zelf toch te duur blijken, kijk dan ook naar Les Menuires. Valt ook onder Les Trois Vallées maar is iets minder bruisend dan Val Thorens.

Yetterhutte in Konigsleiten via Top Chalet. Ski-pad voor de deur, parkeergarage onder, voor 8 personen, grote kamer en eettafel voor de spelletjes. Voor 300 excl skipas zit je gebeiteld voor een week midden in Zillertal-Arena.

null

Jeetje, wat veel reacties, super!
Op Wintersporters kijken zit nu (in de zomer :P) nog niet zo in m’n systeem blijkbaar, dus vandaar m’n late reactie ;)

Bedankt voor alle praktische tips! Er zitten flink wat concrete tips bij en daar ga ik nu naar kijken :)) @GiGi Haha, ja, >200km is wel prettig. Ik ski nu toch wel 40 km per dag (en de meeste skigebieden noemen elk uitlopertje overal al een piste), dus een groot gebied zou idd wel leuk zijn ;)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Geen 200 km, geen ski in ski out.

Maar wel een lekker appartement.

Check kaprun rentals, residence an der burgt, top7 geloof ik. ( de grootste)
4 slaapkamers 4 badkamers, Nu 2x geweest met een wat grotere groep. Echt genieten

MartijnUiterwijk op 21 aug 2017 12:36

Ik heb even gekeken: mooie appartementen! Maar is het gebied van Kaprun niet superklein? Of kun je makkelijk in de andere gebieden komen?
@Erien: wauw, die Igslberg appartementen zien er ontzettend mooi uit. En wat goedkoop! (Maken ze nou een foutje?) Helaas staat er ook dat ze voor heel winter 2018 alweer vol zitten :( (volgend jaar nog iets vroeger dan augustus beginnen ;))

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Wagrain, Alpin-Chalet. Ik weet niet hoe uitdagend de ski-in/ski-out is want ik ben er zelf niet geweest. In ieder geval is Wagrain sinds een paar jaar verbonden met Flachau, dus het aaneengesloten gebied is best groot.

@Quisa2 ik zie bij beschikbaarheid dat ze de 2e week van januari nog vrij hebben in Igslberg ;)
Ski in ski out is in Oostenrijk wat moeilijker te vinden of je betaald erg veel.

Dienten Die Alte schule

@Quisa2 tweede week januari is inderdaad nog vrij. Hij zet hem automatisch op het jaar 2017. Even op 2018 zetten.

Prijs klopt, heb er 5 jaar geleden gezeten. Top appartement en service.

Ik heb een hele gave ski-in - ski-out gevonden voor 8 personen in Dienten, en ook nog eens niet zo heel duur (1400 per week) Maar Hochkonig is wel kleiner dan 200 km (120 dacht ik). Er zijn ook nog best wat weken vrij.

Plaats een reactie