Hoe is de autoreis naar Livigno?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

Wij nemen een andere route maar rijden ook niet 's-nachts:

Komende donderdag middag richting Tenningen en vrijdag richting Livigno via onderstaande route

Vertrekken vanuit overijssel en rijden via Arnhem de grens over via de 3 richting karlsruhe via Basel, Zurich, richting Klosters met de trein en dan via Zernez de pass over en dan richting Livigno.

Wel de duurste route, vignet Zwitserland en kaartje trein.

Voor ons geen drukte en verwacht vrijdag rond 12:30/13:00 in Livigno aan te komen.

Groeten, Harald

Hoi,

Wij vertrekken aankomende donderdagochtend naar st. Moritz. Aangezien ik in mijn zoektocht naar routetips de route naar Livigno tegenkom hoop ik hier wat tips te krijgen. Het maakt mij niet zoveel uit om tol/vignet te betalen en autotrein ook prima. Welke route is aan te bevelen en hoe regel ik tickets voor de autotrein? Iemand ook tip voor overnachtinglokatie? We crijden rond 11 uur weg net voor arnhen en overnachten is prima.

Enjoy life and snow...and wine...and mountains

@NPemmetje,
Als je naar St Moritz gaat dan hoef je niet met de trein. Livigno route is bij Landquart eraf en dan de trein om bij Zernez te komen.
Route St Moritz is gewoon doorrijden.
Geen idee maar hij hebben een keer geslapen in https://www.hoteldanner.de met parkeer garage prima restaurant, kamers wat gedateerd, zeker een aanrader.
Veel ski plezier en goede reis

Groeten, Harald

@NPemmetje,
Als je naar St Moritz gaat dan hoef je niet met de trein. Livigno route is bij Landquart eraf en dan de trein om bij Zernez te komen.
Route St Moritz is gewoon doorrijden.
Geen idee maar hij hebben een keer geslapen in https://www.hoteldanner.de met parkeer garage prima restaurant, kamers wat gedateerd, zeker een aanrader.
Veel ski plezier en goede reis

Harald3 op 19 feb 2018 12:04

Thanks! Kon al niks vinden over de trein. Het zal allemaal wel goed komen, dank voor de link van het hotel!

Enjoy life and snow...and wine...and mountains

Als je naar St Moritz gaat kun je kiezen tussen de trein en de Julierpas

Als je naar St Moritz gaat kun je kiezen tussen de trein en de Julierpas

MorRonski op 19 feb 2018 12:27

We hebben uiteindelijk de pas genomen, het was droog en de wegen schoon. Op de terugweg alleen stil komen te staan bovenop de pas, bevroren diesel. uiteindelijk een nachtje langer moeten blijven. Volgende keer pak ik weer bij mooi weer de pas en anders de autotrein. Top gebied trouwens!

null

*bericht bewerkt door NPemmetje op 04 mrt 2018 20:21

Enjoy life and snow...and wine...and mountains

O, ja vignet zwitserland per silicone spray op raam plakken en na de vakantie via marktplaats in de verkoop.

Harald3 op 11 sep 2017 21:42

Sorry maar wat een kansloos gedrag. Wel het geld hebben/uitgeven voor een relatief dure wintersport en dan niet je verantwoordelijkheid nemen (en wet volgen) om gewoon dat vignet op de juiste wijze op je voorruit te plakken.

O, ja vignet zwitserland per silicone spray op raam plakken en na de vakantie via marktplaats in de verkoop.

Harald3 op 11 sep 2017 21:42

Sorry maar wat een kansloos gedrag. Wel het geld hebben/uitgeven voor een relatief dure wintersport en dan niet je verantwoordelijkheid nemen (en wet volgen) om gewoon dat vignet op de juiste wijze op je voorruit te plakken.

roberthoogenboom op 4 mrt 2018 20:28

Beste Roberthogenboom, Wellicht verstandig om ongezouten mening voor je te houden.
Ben volwassen genoeg om zelf te bepalen hoe ik mijn vignet op mijn voorruit plak.

Groeten, Harald

Beste allemaal,

Komende voorjaarsvakantie gaan wij ook voor het eerst naar Livigno. We hebben er heel veel zin in en ik ben nu een beetje de verschillende routes aan het bekijken. Nu krijg ik as. woensdag een nieuwe auto, volledig electrisch (Tesla) en ben even benieuwd of iemand ervarig heeft met het rijden naar Livigno volldig electrisch. Ben wel benieuwd hoe het staat met de laadmogelijkheden en wat dan de beste route is.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Twee jaar geleden in Livigno geweest, s nachts gereden. Route via Fernpass naar Landeck. Vervolgens klein stukje Zwitserland inrijden St Moritz en Zernez en dan omlaag naar Livigno. Konden dadelijk ticket nemen voor tunneltje. Prima route en goedkoopste. Als ik nog eens naar Livigno ga, neem ik zeker deze route opnieuw.

@Wijnand43

Zoek eens op dit forum, is al heelwat speeksel geinvesteerd in alternatieve routes.
Denk vooral aan openings- en sluitingstijden van de tunnel. Ook ticket voor tunnel online kopen is goedkoper.

Born to run. B.S.

@Wijnand43

Zoek eens op dit forum, is al heelwat speeksel geinvesteerd in alternatieve routes.
Denk vooral aan openings- en sluitingstijden van de tunnel. Ook ticket voor tunnel online kopen is goedkoper.

dan58 op 11 nov 2019 18:52

@Dan

Dankjewel Dan, dat had ik uiteraard al gedaan. Zitten veel bruikbare tips tussen, maar mijn vraag betreft met name het electrisch rijden naar Livigno en of mensen daar ervaring mee hebben. Daarover heb ik op dit forum nog niets gelezen, of ik kijk verkeerd, dat kan natuurlijk ook…:-)

*bericht bewerkt door Wijnand43 op 12 nov 2019 08:53

maar mijn vraag betreft met name het electrisch rijden naar Livigno en of mensen daar ervaring mee hebben. Daarover heb ik op dit forum nog niets gelezen, of ik kijk verkeerd, dat kan natuurlijk ook…:-)

Wijnand43 op 12 nov 2019 08:53

@Wijnand43 ik dacht dat @CJAHulskamp met een Tesla rijdt (of heeft gereden), en wel eens in Italië skiet. Misschien dat die je kan helpen?

Bla, bla, bla.

Je kunt bij ChargeMap kijken voor laad punten. In Livigno zitten ook een aantal DeC laders van Tesla zelf. Vaak mag je daar ook nog laden als je vooraf daar even naar informeert. Verder hebben ook veel VVV kantoren een oplaadpunt. En anders laden bij je huisje of bij je hotel. Nog nooit gehad dat het niet mocht. Of gewoon bij SuC Maienfeld een keer goed laden.
https://abetterrouteplanner.com/ Eens bekijken en kun je veel instellen.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 12 nov 2019 09:21

May the ski force be with you !!

@ bartvwg & @CJAHulskamp

Dank voor deze informatie. Ga er zeker even naar kijken.

Even jullie advies nodig.

Ga eind februari (ja, in de schoolvakanties) naar Livigno. Route is al bepaald, namelijk per tunnel. Dus daarover geen discussie ;)

Hotel geboekt aan de voet van de tunnel (Klosters) op de vrijdag. Wat is nu wijsheid?

  • eerste trein pakken (5:20). Met 20" trein en nog eens 20" rijden ga je dan niet meer Livigno in kunnen rijden, of het wordt in ieder geval heel krap. Immers vanaf 6:00 kun je alleen Livigno uit, tot 10:00. Heb ook niet veel zin om te haasten.
  • aan de andere kant heb ik ook geen trek om 2 uur te wachten bij de autotrein.

Wie kan advies geven? Volgens de site van de Vereina-tunnel verwachten ze topdrukte vanaf 8:00…

*bericht bewerkt door havana op 12 jan 2020 12:38

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

@Havana
NIET doen. In die periode gaat t erg druk zijn en zullen ze zich strikt houden aan regels.
ALLES wat UIT Livigno moet gaat voor.
Wij stonden Pasen 2019 meer dan 2,5u voor de tunnel en soms kwamen ermaar 10 aoto's per 15 min…tunnel bleef dicht.
Tip : op tijd aan de tunnel 😃of langzaam ontbijtje, wandelingetje…en tegen 10u naar tunnel.😎

*bericht bewerkt door dan58 op 12 jan 2020 13:27

Born to run. B.S.

Dat laatste is dus geen punt (hotel aan de voet). De hamvraag is: welke trein nemen…

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Geen ervaring mee, wij nemen steeds andere route en geen geklooi met de trein.😉
Ik zou de gok van trein van 5u20 niet wagen in die periode.😥

Born to run. B.S.

Ik vrees dat het weinig uitmaakt welke trein je neemt. Tenzij je erin slaagt om met de eerste trein van 5u20 voor 6u00 door de tunnel te zijn, zal je sowieso moeten wachten tot de tunnel weer opengaat richting Livigno. Ofwel wachten in je hotel, ofwel wachten op de parkings voor de tunnel… In jouw plaats zou ik wat langer genieten van je hotel en tussen 8u30 en 9u de trein nemen, zonder mij op te jagen.

Wij proberen steeds logement te regelen om op vrijdag of zondag in Livigno aan te komen…dat maakt het iets eenvoudiger.

@Havana,
Zet het maar uit je hoofd gaat niet lukken qua tijdsplanning, veel en veel te krap.

Als je de trein van 5;20 pakt sta je zeker niet om 6:00 voor de tunnel. Treinreis incl. op en afrijden ben je zo 30 min qua tijd kwijt. Vanaf de trein naar de tunnel, moet je door Zernez, is ook 10 min en dan de pas over richting Livigno, pas over ben je ook 20/25 min kwijt. Als er sneeuw ligt zijn kettingen verplicht.

Ik zeg lekker nachtje slapen in je hotel, rustig ontbijten en dan met de trein van 8:30/9:00, ben je om 10:30 in Livigno, mooi tijd om lekker het dorp te verkennen of ski's onder te binden.

Wij zitten gelukkig week voor jullie van vrijdag t/m zondag, heerlijk rustig, geen sneeuwval gaan wij over de Julierpas anders met de trein.

*bericht bewerkt door Harald3 op 12 jan 2020 17:36

Groeten, Harald

Ik had dat al uit mijn hoofd gezet hoor, sowieso geen zin om zo vroeg op te staan. Ontbijt is vanaf 7:30 in ons hotel, denk dat we daarna direct naar de trein rijden en dan zien we wel.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Prima keuze, bij mooi weer en geen sneeuw is de Julierpas ook een alternatief, wacht tijd bij de trein kan zo maar 45/60 min zijn is onder ervaring in het hoogseizoen.

Groeten, Harald

Als verschillende wegen naar Livigno genomen maar Julierpas nog niet. Ik overweeg om hem nu is uit te testen bij mooi weer. Valt het stuk tussen Chur & Sankt Moritz mee ? En rijdt het een beetje vlot ?

Google Maps berekent Klosters - Zernez op 2h20 via de Julierpas (124 km totaal).

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Hoi,

Iemand ook tip voor overnachtinglokatie?

NPemmetje op 19 feb 2018 00:06

Ik probeer hier eea te centraliseren : https://drive.google.com/open?id=1LklKx1IGjWzI79nTjKFsWn-S4h…

Google Maps berekent Klosters - Zernez op 2h20 via de Julierpas (124 km totaal).

havana op 13 jan 2020 13:27

Kan kloppen, maar voor de julierpas hoef je niet tot in Klosters te rijden.
En misschien zijn er hier die de weg al gedaan hebben en tips hebben. Google maps geloof ik niet altijd en zeker niet als het over passen gaat ;)

Ik ga ondertussen meer dan 15 jaar na Livigno.
Ik neem persoonlijk nooit meer de Julierpass heel eind omrijden. Het is trouwens een moeilijke weg waar je geen hoge snelheden kan halen en iemand inhalen is ook niet evident zeker als het een vrachtwagen is laat staan in de donker levensgevaarlijk.
Landquart tot Zernez is een afstand van 135 km en ik zou altijd 2u/2u15 rekenen om er te geraken.
Mijn persoonlijke voorkeur bij droog weer is Bregenz-Feldkirch-Knoten Oberinntal-Pfunds-Scuol-Zernez-Munt la Schera-Livigno. Vignet Oostenrijk, Tol Alrbergtunnel en Tol Munt la Schera.
Mijn persoonlijke voorkeur bij slecht weer is Bregenz-Feldkirch-Vaduz-Landquart-Klosters Selfranga Vereinatunnel ingang autotrein-Sagliains Vereinatunnel uitgang autotrein-Zernez-Munt la Schera-Livigno. Vignet Oostenrijk, kosten autotrein en Tol Munt la Schera.

Ok, bedankt voor de verduidelijking. Zal het laten afhangen van de omstandigheden en de fitheid van het moment ;)
Vanuit Belgie is Metz, Strasbourg, Bazel, Zurich, Vereina tunnel,…de snelste en aangenaamste weg. Ik heb het een beetje gehad met de Duitse wegenwerken. Rijdt veel vlotter door Frankrijk.

Op de heenreis rij ik altijd via Ulm - Bregenz - Arlbergtunnel - Landeck - Richting St.Moritz - Zernez - Livigno. Doordat ik deze weg neem moet ik geen rekening houden met de trein.
Ik tracht altijd rond 6 uur aan het tunneltje te zijn. Lukt meestal wel en tot nu toe altijd nog mogen doorrijden. Ook reeds enkele keren pas rond 6.15 aan het tunneltje gekomen, toch mochten we nog altijd door. Meestal mogen de auto’s van de eerste trein nog door het tunneltje, maar dit is geen zekerheid. Kennissen van ons stonden een keertje helemaal achteraan op de trein, en zij werden onder aan de Offenpass tegen gehouden.

Plaats een reactie