Welke ski's heb jij?

In navolging van het topic ‘Wat voor board heb je?’ (https://www.wintersport.nl/forum/topic/24956) misschien ook leuk om dit met ski’s te doen.

Ik trap wel af:
2018 Fischer RC4 Worldcup SC, 165 - vooral voor indoor en technische training
2016 Völkl Racetiger Speedwall GS, 180 - mijn go-to pisteski voor alles op de piste tot 20 cm verse sneeuw, slush, etc.

Op de verlanglijst: freeride ski 105-110 mm onder de voet, met genoeg grip en stabiliteit in kapot geskiede sneeuw, maar genoeg lichtvoetigheid/speelsheid voor geklooi tussen de bomen en pistes. Denk aan de nieuwe (2018) K2 Pinnacle 105, misschien Head Kore 105, Black Crows Atris, Atomic Backland FR 109… dat soort latten.

Latjes:
-2016 atomic atomatics 109 met kingpins. Om mee te freeriden en te touren. (oprecht liefde bij de eerste bocht)

-2013 k2 Charger AMP piste latje, met standaard marker bindingen ( achterbak heeft iets speling op de rail, iemand enig idee of dat vervangbaar is?)

-2012 K2 recoils 50th nog iets( 90mm onder de voet, voor als alles zo slecht is dat een kras meer of minder niet uit maakt) met marker jesters.

Schoenen:
-Salomon quest max 110
-Atomic backland carbons om mee te touren ( kan er zelfs mee auto rijden)

Verlanglijst : een ski die lichter is dan de Automatic, maar net zo speels en fijn dan de automatics

echte mannen lopen naar boven,

Ik heb de Volkl Kendo uit 2014.
Voor de meeste omstandigheden voor mij perfect.
Een echte ski waar je voor moet werken om een goede rebound te krijgen

2016 Atomic Automatic 102 180cm + Dynafit Radical ST
2010 Volkl P70 SC 163cm (gaat in de verkoop of bij iemand aan de muur)

Coming soon (ik heb een wishlist):
2017 Amplid Alter Ego 185cm + Tyrolia Attack 13
2017 Dynastar Cham 87 184cm + Look NX11
2017 Black Crows Ova 184cm + Movement Freeski 120

When life gets too complicated.... SKI

Ik ski meestal op mn Fischer GS 1.83m wedstrijdski uit 2013. Ik heb ook nog slalom ski’s, maar daar ski ik bijna nooit op, alleen die enkele keer op een indoorbaan.

Het wordt wel tijd voor een ander paar ski’s, waar ik ook gewoon lekker mee kan knallen maar ook af en toe relaxed op kan skiën. Ik heb alleen geen idee welke dat moeten worden.

*bericht bewerkt door Anna86 op 10 okt 2017 10:18

Geen. Vier jaar geleden, toen mijn schenen het niet meer trokken, mijn ski’s verkocht. Nu weer aan het kijken voor nieuwe.

*bericht bewerkt door DrPhil op 10 okt 2017 10:36

Het wordt wel tijd voor een ander paar ski’s, waar ik ook gewoon lekker mee kan knallen maar ook af en toe relaxed op kan skiën. Ik heb alleen geen idee welke dat moeten worden.

Anna86 op 10 okt 2017 10:18

@Anna86
Ik zou eens kijken naar een consumenten GS-ski dan. In vergelijking met echte wedstrijdski’s heel makkelijk om (ook relaxed, op lagere snelheid) te skiën. En stabiel genoeg om in het openbaar het gas eens open te trekken. Elk merk heeft wel een mooie ski in die categorie, maar behalve de grip en stabiliteit - wat ze allemaal wel hebben - zijn er toch wel wat verschillen in ‘feel’, demping, etc.

Kijk hier anders eens: http://gigiski.com/lijstje-de-beste-high-performance-skis/…

*bericht bewerkt door GiGi op 10 okt 2017 10:39

Het wordt wel tijd voor een ander paar ski’s, waar ik ook gewoon lekker mee kan knallen maar ook af en toe relaxed op kan skiën. Ik heb alleen geen idee welke dat moeten worden.

Anna86 op 10 okt 2017 10:18

@Anna86
Ik zou eens kijken naar een consumenten GS-ski dan. In vergelijking met echte wedstrijdski’s heel makkelijk om (ook relaxed, op lagere snelheid) te skiën. En stabiel genoeg om in het openbaar het gas eens open te trekken. Elk merk heeft wel een mooie ski in die categorie, maar behalve de grip en stabiliteit - wat ze allemaal wel hebben - zijn er toch wel wat verschillen in ‘feel’, demping, etc.

Kijk hier anders eens: http://gigiski.com/lijstje-de-beste-high-performance-skis/…

GiGi op 10 okt 2017 10:30

Ja dat is misschien wel wat, ik denk dat ik er gewoon een keer eentje gaat huren voor een dagje om te kijken of het wat is.

Ik ski meestal op mn Fischer GS 1.83m wedstrijdski uit 2013. Ik heb ook nog slalom ski’s, maar daar ski ik bijna nooit op, alleen die enkele keer op een indoorbaan.

Het wordt wel tijd voor een ander paar ski’s, waar ik ook gewoon lekker mee kan knallen maar ook af en toe relaxed op kan skiën. Ik heb alleen geen idee welke dat moeten worden.

Anna86 op 10 okt 2017 10:18

Voor dit doel vorig jaar een setje Rossi’s hero elite lt ti aangeschaft. Perfecte latten, heel relaxed te skieen, maar ook lekker om eens even gas te geven.

Hiernaast een setje heerlijk lichte Fischer Hannibal 100 met kingpins en Dynafit tlt6 voor naast de piste.

Edwin van Riel

Ja dat is misschien wel wat, ik denk dat ik er gewoon een keer eentje gaat huren voor een dagje om te kijken of het wat is.

Anna86 op 10 okt 2017 10:45

Je kan anders ook een keer mijn Völkls proberen; en er zijn wel meer van dat soort ski’s in omloop bij regelmatige Zoetermeer-gangers die je misschien wel mag uitproberen. En anders hangen de consumenten GS-ski’s van Elan, Salomon en Atomic (zowel de nieuwe Redster Servotecs als de oude Doubledecks) bij Duijvestein Zoetermeer in het testrek. Die baan is natuurlijk geen echte berg, maar om de verschillen te voelen tussen de modellen en om te testen of je ze op lage snelheid, op een flauwe helling ook makkelijk rond krijgt is het prima.

  1. Elan SLX 1.60 (2014 denk ik)

  2. Liberty Variant 113 (jaar geen idee)

  3. Volkl V-Works Katana 1.93 2017

  4. Lekker slalom skietje, had misschien wel 5cm langer gemogen

  5. Grote brede zware poederbak, heerlijk stabiel. Helaas 1 van de 2 ski’s verloren vorig seizoen. De andere staat wel mooi in de woonkamer (best een mooie print erop).

  6. Veel goede verhalen over gelezen, maar nog niet op kunnen skiën. Nog ruim een maandje en dan wordt hij uitgetest :)

Ik heb de Fischer Progressor F19 TI.

Salomon XRace SL Lab 165 uit 2015
Voor alles op de piste: korte bochten, lange bochten, hard rechtdoor.

Klint Pure in 175 uit 2013
Voor park, piste en poeder. Heerlijke allmountain lat eigenlijk.

Oudjes, voor (borstel)baan, Winterberg en grindskiën in december:
Salomon 3V Lab 165
Elan Mo2

*bericht bewerkt door Hessel op 10 okt 2017 11:51

Wat oudere (ik denk 2011), maar nog steeds fijne Fischer progressor 900 (ong 170 cm) en de Salomon X-drive 80 (2014 of 2015, lengte177).

De Fischer vind ik fijn op de wat hardere pistes en gebruik ik als ik een dagje indoor ga skien, de Salomon is een hele makkelijk, vriendelijke ski. Wel wat weinig grip wanneer het echt hard is. Maar goed, dan doe ik gewoon wat rustiger aan en slip ik wat meer

Ja dat is misschien wel wat, ik denk dat ik er gewoon een keer eentje gaat huren voor een dagje om te kijken of het wat is.

Anna86 op 10 okt 2017 10:45

Je kan anders ook een keer mijn Völkls proberen; en er zijn wel meer van dat soort ski’s in omloop bij regelmatige Zoetermeer-gangers die je misschien wel mag uitproberen. En anders hangen de consumenten GS-ski’s van Elan, Salomon en Atomic (zowel de nieuwe Redster Servotecs als de oude Doubledecks) bij Duijvestein Zoetermeer in het testrek. Die baan is natuurlijk geen echte berg, maar om de verschillen te voelen tussen de modellen en om te testen of je ze op lage snelheid, op een flauwe helling ook makkelijk rond krijgt is het prima.

GiGi op 10 okt 2017 10:59

Oh dat is ook een goed idee! Kan ik in iedergeval al een beetje een idee hebben hoe zoiets skiet :)

Ik heb (gewoon) één paar ski’s: Elan SLX Race 165 (ben je jaloers adreasdehaas7…), de beste ski die ik ooit heb gehad! Heerlijke pisteski voor mij, aangezien ik van een wendbare ski hou waarmee je lekker op tempo kunt gaan. Heb ze al een jaar of 6-7, maar doen het nog prima. Misschien dat ik ze over 1-2 jaar inruil voor dezelfde, maar dan het nieuwe model ;-)

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

2009-2016: Head Xenon 5.0

2016-???: Rossignol Hero Elite All turn carbon.

Maak er wel erg snel korte bochten mee, had misschien betere voor de LT kunnen gaan. Maar voor die ca. 10 dagen per jaar is dat een iets te grote investering om die ook te nemen. Maak ik kom een stuk makkelijker beneden op deze dan op de Head Xenon.

*bericht bewerkt door 4frank2 op 10 okt 2017 11:42

Ik heb (gewoon) één paar ski’s: Elan SLX Race 165 (ben je jaloers adreasdehaas7…), de beste ski die ik ooit heb gehad! Heerlijke pisteski voor mij, aangezien ik van een wendbare ski hou waarmee je lekker op tempo kunt gaan. Heb ze al een jaar of 6-7, maar doen het nog prima. Misschien dat ik ze over 1-2 jaar inruil voor dezelfde, maar dan het nieuwe model ;-)

Snowy1970 op 10 okt 2017 11:36

Dan zou ik inderdaad - als je nieuwe wil, ooit - de versie van 2017-2018 of later nemen, dan ontloop je mooi die Amphibio-technologie (zit met ingang van dit seizoen niet meer in de race-lijn van Elan).

Sinds 2014 een Salomon X-Drive 80 ti, langzaam kijkend naar een andere ski iets stijver.

-Vanaf 2014 in bezit van de Rossignol Radical 9SL. Leuke ski voor de korte bochten waar ik hem ook vooral voor gebruik.

-Vanaf 2015 in bezit van de Salomon Rocker 2 108. Ook een leuke ski voor de poederdagen.

-In 2015 een eigen ski gemaakt voor de poederdagen, helaas niet perfect geworden maar hij is er nog wel.

Verlanglijstje:
Ik ben bezig met een tweede eigen ski, het zal een all mountain ski betreffen. Updates zullen vast wel volgen.

A winter without powder isn't a winter!

@Joostw Leuk, een mooie fotoreportage van alle stappen in een forumtopic? Ik hou me aanbevolen.

Click. Click. Peace

@Joostw Leuk, een mooie fotoreportage van alle stappen in een forumtopic? Ik hou me aanbevolen.

Rogier op 10 okt 2017 13:17

Prima, ik zal mijn vorige topic voortzetten: https://www.wintersport.nl/forum/topic/190026
Scheelt weer een topic op de site :)

A winter without powder isn't a winter!

Ja! leuk. Nu weer on-topic hier verder…

Click. Click. Peace

Salomon X-Wing uit 2008 :).
Full camber, lekkere dosis metaal, lekker zwaar. Nog steeds prima ski en presteert zelfs zonder onderhoud best ok indoor.

Rossignol Experience 88 - 2015
M’n pisteski wanneer de beentjes genoeg energie hebben. Quasi nonchalant slippen is er niet bij, maar je staat als op rails en ramt door een oneffenheidje heen.

Rossignol Soul 7 - 2014
Mijn lieveling als de omstandigheden ook maar enigszins zacht zijn. Een berg verse sneeuw of pap vind ik een genot op deze ski en ook op de piste gaan ze in zachte condities prima op de kant.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Rossignol Experience 88 uit 13-14 voor de sneeuw- en slushdagen
K2 Ricoche uit 10-11(?) voor de harde pistes en ijzige omstandigheden

Binnen afzienbare tijd een snowboard.

@Shane Ik had met jou profielfoto een minder Franse selectie verwacht ;-)

Click. Click. Peace

hahaha, scherp @Rogier! Maar ik laat ze over het algemeen wel in Duitstalig gebied uit ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dynastar Omeglass worldcup FIS, voor de indoor slalomtraining. Nieuw, overjaars gekocht seizoen 15/16
Dynastar Pro Course racing serie, 179 lang en een radius van 19m, voor buiten. Overjaars gekocht seizoen 15/16
Fischer SC 165, om rustig te skiën, buiten korte bochten en om les te geven. Overjaars gekocht seizoen 13/14

WGSM

In 2013 nieuwe Rossignol 9S (bouwjaar 2012) van een Belgische westrijdskier gekocht. Heerlijke skies.

Maar ben nu wel aan het kijken voor nieuwe die fijner zijn in de poedersneeuw of papsneeuw. (all mountain?)

Geen. Vier jaar geleden, toen mijn schenen het niet meer trokken, mijn ski’s verkocht. Nu weer aan het kijken voor nieuwe.

Dr Phil op 10 okt 2017 10:26

Heb je al die tijd niet geskied dan? Of ben je onlangs weer begonnen?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Fischer RC4 Worldcup SC (2016) van 160cm, net iets langer dan mezelf. En ik ben er nog heel gelukkig mee ;-)

Plaats een reactie