Welke ski's heb jij?

Atomic Redster Edge GS, 176 cm (2014). Lekker skietje ;-)

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Ik heb (gewoon) één paar ski’s: Elan SLX Race 165 (ben je jaloers adreasdehaas7…), de beste ski die ik ooit heb gehad! Heerlijke pisteski voor mij, aangezien ik van een wendbare ski hou waarmee je lekker op tempo kunt gaan. Heb ze al een jaar of 6-7, maar doen het nog prima. Misschien dat ik ze over 1-2 jaar inruil voor dezelfde, maar dan het nieuwe model ;-)

Snowy1970 op 10 okt 2017 11:36

Dan zou ik inderdaad - als je nieuwe wil, ooit - de versie van 2017-2018 of later nemen, dan ontloop je mooi die Amphibio-technologie (zit met ingang van dit seizoen niet meer in de race-lijn van Elan).

GiGi op 10 okt 2017 11:42

Thanks, inderdaad een reden te meer om nog een jaartje te wachten!

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Head i.Supershape Titan, 163cm, 2013 model(=full camber).

Waarom deze? Omdat het eigenlijk gewoon een hardcore slalomlat(12,4m radius)is die net wat breder(80mm) onder de voet is zodat je er ook prima mee door de slush en verspoorde pistes kunt raggen. Echt een toppertje! Maar binnenkort toch maar eens kijken voor een opvolger, heb wel weer zin in wat nieuws.

@shane: Dit voorjaar weer begonnen, dankzij de Bootdoc pads. Echt super dingen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 10 okt 2017 18:03

Fijne set 2017 Fischer Progressor f19 in 177 cm.

Aequilater Nubila

Stöckli Stormrider Motion 2015/16 in 1.75. Heerlijke ski, voor mij de ultieme one quiver ski. In alle sneeuwsoorten heerlijk ( oke, echte diepe poeder zijn ze wat te smal voor) en heel makkelijk te beïnvloeden. Superstabiel en ze gaan als de brandweer!

En ik heb nog een setje Stöckli Laser SL Fis 2015/16 die ik van een heel bekende wedstrijdskiester heb overgenomen. Heb er nog niet op durven skiën… ☺️

*bericht bewerkt door MiTi op 10 okt 2017 19:22

Winter is coming
  • Head Ispeed Pro in 170
  • Elan SLX in 155
  • Volkl one in 163

Volkl Racetiger sc uvo efficiency (2016) in 170 cm
Heerlijk lichte ski die past bij mijn lichaamsbouw (183 cm voor 73kg)
Ik test in december de Volkl Racetiger SL uit om weer eens iets anders proberen.
Weer een leuk topic hoor @gigi

Atomic C6 uit het jaar kruik (2002), heerlijke wendbare en lichte skietjes, niet al te stabiel, maar als we met de kids onderweg zijn is dat geen probleem.

Het andere paar is een set Atomic SX12’s uit 2013 oid. Ex verhuur. Alsof je een paar spoorbielsen onderbindt. Zwaar, stabiel en snel. Totaal onpraktisch als je met de kids onderweg bent, maar het zijn echte piste-shredders. Tikje hoog voor mijn vaardigheden, maar ze zorgen er wel voor dat ik op Mn techniek moet letten.

Skischoenen: paar Dalbello Avanti 100’s. Model 2015 maar in 2016 met een forse korting (halve prijs) gekocht. Vind ze stiekem nog fraaier dan het nieuwere model. Wel zooltje van Superfeet erin. Heb een erg lage wreef, waardoor ik al snel de schoen te strak moest zetten.

  1. Elan PSX van “voor den oorlog”.
    Om slijpen, waxen ed. op te oefenen.

  2. Nordica Fire Arrow 80 pro (2013) tof, vlot ding en hij blijft er cool uitzien.

  3. Rossignol Experience 88 - 2015
    M’n pisteski wanneer de beentjes genoeg energie hebben. Quasi nonchalant slippen is er niet bij, maar je staat als op rails en ramt door een oneffenheidje heen.
    “boenk erop” zoals Shane het verwoord.
    Of moet ik Hansi Hinterseer zeggen. Lang leve de echte schlager

Tevreden met mijn oude Völkl SC Uvo’s, fijne en betrouwbare ski in alle omstandigheden. Ooit gekocht na een positief testverslag op dit forum. Wel aan het oriënteren voor andere set, maar nog geen goed idee wat te kopen/testen. Ski het liefst met een snelle kantenwissel korte bochten op flinke snelheid (op de piste). Hou me aanbevolen!

Geef je fouten toe voordat een ander ze overdrijft.

K2 AMP Rictor 82 Xti in lengte 177 uit 2013
Zijn onderhand aardig opgeskied, maar nog leuk voor erbij onder slechte omstandigheden.

Nordica Dobermann GSR RB evo in lengte 182 uit 2016
Om het corduroy mee weg te blazen. Goed voor de rustige weekjes.

Salomon X-Drive 8.0 FS in lengte 182 uit 2015
Als het allemaal wat minder serieus mag.

@Puttie
“Boenk erop” …
Lekker zeg!! 👊🏼

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hier ook Volkl Racetigers SC Uvo’s. Een set 175cm en een in 160cm, eigenlijk voor zoon maar heerlijk om indoor mee te skiën. En ook plannen om een keer de SL te proberen, @hanss

Hier ook Volkl Racetigers SC Uvo’s. Een set 175cm en een in 160cm, eigenlijk voor zoon maar heerlijk om indoor mee te skiën. En ook plannen om een keer de SL te proberen, @hanss

Sndr op 10 okt 2017 22:24

@Sndr laat iets horen als je ze getest hebt. Ik neem nog wat anders mee in de test… ik deel graag mijn bevindingen.

Nu terug on topic

Head wc rebels ispeed pro 170 r16.2
head i.sl rd 1.56 r10.7
fischer f19 163 r 12/16

nog op zoek naar poederski plus min tussen 95 en 100 onder voet. Moet ook nog “skiable” zijn op de piste.

ispeed pro echte favo f19 staan weg te stoffen.

Voor mij een setje Blizzard Bonafides 180 cm lengte. Heerlijke knalbakken met 98mm onder het voetje. Lekkere grote bochten, kunnen veel snelheid aan, knallen door slush en ook goed om soms wat fresh te snoepen. Daarnaast Head Supershape Magnums in 177 cm lengte. Bevallen mij erg goed met hun wendbaarheid, vertrouwen op snelheid, lekker af te wisselen tussen kort/lange bochten en voor mij een heerlijke ski om de hele dag te genieten op de pistes. Soort van “ogendichtsupergenietenski”. De Bonnies houden mij wel wakker, vragen meer input, geven veel terug maar dus wel aandacht erbij.

2014 Blizzard G-Power FS IQ in 174. Alleskunner voor op de piste. Kan pittig mee geskied worden, maar laat zich evengoed gebruiken om met beginners op stap te gaan.

2016 Elan SLX FIS. Voor het (betere) indoorwerk. Beesten die je met huid en haar zullen opvreten als je niet bij de les bent, maar buitenaardse kantengrip hebben als je ze de juiste input geeft. Met deze latten kom ik beneden aan de piste met een gigantische grijns op mijn gezicht, of in een gigantische sneeuwwolk. There’s no middle way :-O.

*bericht bewerkt door Morzel op 11 okt 2017 10:33

  • Blizzard G power FS IQ uit 2012. Heerlijk stabiel en doet het heel goed op de kanten.
  • Rossignol Sin 7 uit 2016 voor in de poeder.
  • Rossignol hero elite all turn uit 2017. Voornamelijk aangeschaft om les te geven en tussendoor toch lekker door te kunnen skiën. Zijn voor mij wat makkelijker en met minder energie te skiën dan de Blizzards.

Salomon X-Drive 80 FS in 182 cm. Afgelopen zomer aangeschaft na testen bij Snowworld. Past perfect bij mijn huidige niveau en zal ook zeker lang blijven passen als mijn niveau omhoog gaat.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Net de Black Crows Vertis aangeschaft De all mountain/ resort ski van Black Crows.

*bericht bewerkt door Jamie010 op 11 okt 2017 14:41

Voor mij de Salomon X-Drive 8.0 FS (185 cm). Krachtige all-mountain ski die op alle onderdelen het prima doet voor mij. Misschien koop ik er nog wel een setje lichte slalomski’s bij want voor het pure relaxen op de piste is de X-Drive iets minder geschikt.

*bericht bewerkt door OlafK op 11 okt 2017 15:13

Voor mij de Salomon X-Drive 8.0 FS. Krachtige all-mountain ski die op alle onderdelen het prima doet voor mij. Misschien koop ik er nog wel een setje lichte slalomski’s bij want voor het pure relaxen op de piste is de X-Drive iets minder geschikt.

OlafK op 11 okt 2017 15:12

Dat wordt op een slalomski niet beter… Dat zou ik eerder investeren in een paar lessen.

Dat wordt op een slalomski niet beter… Dat zou ik eerder investeren in een paar lessen.

GiGi op 11 okt 2017 15:13

Deze snap ik nog even niet, maar uiteraard leer ik graag bij van de materiaal-expert. Ik dacht altijd dat een slalomski een soepeler/makkelijker kantenwissel heeft. Als ik dan op snelheid van een niet-zwarte piste wil afknallen dan lijkt me dat ik met een slalomski minder arbeid hoef te leveren dan met een all-mountain bij dezelfde snelheid zonder aan grip in te leveren. Mis ik iets of maak ik een denkfout?

Nou je schreef zelf eerder voor “het pure relaxen”… 3x zoveel bochten maken op een slalomski is denk niet wat de meesten zich daar bij voorstellen ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik ben het niet altijd met @Gigi eens ;-) maar hier zeker wel. Een slalomski is verre van relaxen. Deze ski’s vragen heel veel input en zijn eigenlijk alleen lekker slalommend te skiën. En dat doet pijn aan de benen…

Click. Click. Peace

Een slalomski heeft vooral een kleinere radius. Daardoor is het zelfsturend vermogen van een slalomski wat groter dan bij de X-Drives, bijvoorbeeld. Zo’n ski grijpt in mijn ervaring zelfs zó graag aan, dat die ski eigenlijk niets anders wil dan korte bochten snijden op hoge frequentie.
Ik vind persoonlijk een hoge frequentie vermoeiender dan een geslipte bocht skiën. En dat laatste doet die Salomon geweldig. Goede balans en je kan er heel mooi korte bochtjes op skiën. Die zijn dan wel geslipt misschien, maar dat kan heel relaxed, ook op lage snelheid. Ik vind dus die dwingende gesneden bochten op een slalomski veel minder ‘relaxed’, zelfs harder werken.

Het is uiteraard maar net waar je van houdt. Maar als je denkt dat een slalomski relaxed cruisen is, dan kom je vrees ik bedrogen uit. Of het moet zo zijn dat je daarop alleen maar rustig slippend naar beneden komt. Dat is helemaal prima natuurlijk, maar daarvoor hoef je geen andere ski aan te schaffen, want dat doet die Salomon ook perfect.

Piste: Fischer Motive 80 op 188cm Heerlijke alleskunner.
Off piste: Praxis Protest 195cm Ongelofelijk breed inzetbaar met 132mm onder de voet
Mega poeder: Praxis Powderboards 195 cm Reverse Camber, Reverse Sidecut (ja het bestaat nog!) en alleen te skiën in zachte omstandigheden.

Nordica Dobermann Spitfire Pro, 170cm (2014) - voor strakke en goed geprepareerde pistes
Salomon X-drive 8.0 FS, 182cm (2017) - voor alles ;-)

*bericht bewerkt door RemkoZ op 11 okt 2017 16:42

Fischer Motive 80 op lichaamslengte 1.75 (dacht de grootste lengte trouwens 1.82 is (QmaartenQ noemt 1.88). Afgelopen seizoen voor het eerst met veel genoegen in Trois Vallees gebruikt.
Voorgaande 2 jaar in zelfde gebied en eveneens met voldoening Elan Amphibio 12Ti geskied, die ik nu hoofdzakelijk indoor gebruik. Daarnaast heb ik nog een een ouder exemplaar Atomic Supercross Sx7, die in feite werkloos op zolder staan. Overigens zijn (waren) dit indoor heerlijke ski’s.

Hen48

Plaats een reactie