te grote voeten

ik ben een redelijk ervaren snowboarder alleen ik heb schoenmaat 49. als ik dus carve of van een zwarte piste af ga steken mijn tenen in de sneeuw en glij ik onderuit. ik heb al een wide snowboard zijn hier nog tips voor of zijn er nog bredere snowboards dan wide.

Ook een te grote… 😉 Laat maar.
Wide is geen vaste maat, maar kan per merk en type verschillen. Weet het niet precies, maar 290mm waist is het wel zo’n beetje volgens mij.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ja. Gaan skieen :)

echte mannen lopen naar boven,

Ieder merk heeft weer andere breedtes bij hun wide boards. Ik zou als ik jou was veel specs bekijken van boards die bij jouw manier van boarden past. Daar zou ik dan de breedste van uitzoeken en gaan testen. Staan je bindingen wel al zover mogelijk naar achter? Het kan soms ook al helpen om je stance iets aan te passen. Als je voeten iets schever op je board staan heb je vanzelfsprekend iets meer ruimte. Daarnaast kunnen je bindingen soms ook nog een klein verschil maken, sommige bindingen zijn net iets hoger en geven je net dat kleine beetje extra ruimte dat het verschil kan maken.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 11 okt 2017 19:04

Born to Ride

Zoals @Matthias123 al aangeeft kan je misschien genoeg winnen door je bindingen aan te passen? Je kan op de meeste bindingen best veel aanpassen (Highback naar achteren, hele binding iets naar achter) en idd je graden aanpassen, of slepen je hielen ook over de grond bij een heelside carve?

Heb ook weleens verhogers voor onder je bindingen voorbij zien komen.Je staat dan hoger en hebt (volgens zeggen) meer ruimte. Weet niet wat zoiets doet met de response, maar misschien het proberen waard?

https://www.google.nl/search?q=burton+elevator&sa=X&…

En anders toch maar het advies van @martijnuiterwijk :-)

*bericht bewerkt door Jeroen6 op 11 okt 2017 19:29

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Een Donek kun je bestellen met een waist van 31cm. Dan nog een paar Palmer plates onder je bindingen en je kan prima boarden zonder met je hakken en tenen de sneeuw te raken.

Übung macht den meister!!!

Of een alpine bordje met hardboots en knallen maar ;-).

Een aantal jaar geleden zat er behoorlijk verschil in de dikte van snowboard boots. Sommige merken waren een stuk slanker dan andere. Ik weet niet of dat nog zo is maar je zou eens op onderzoek kunnen gaan of je snowboardschoenen kunt vinden die minder lomp zijn.

Plaats een reactie