Krokus 2018 10-17 febr

Iemand een tip waar je moet zijn in oostenrijk om geen lange wachtrijen aan de skiliften te hebben?

In Nederland op de bank, het beste is de Alpen vermijden in die periode. Ik heb nog nooit een gebied meegemaakt waar het niet druk is tijdens Krokus.

A winter without powder isn't a winter!

Druk is geen probleem. Lange wachttijden wel. In Ischgl vorig jaar best heel goed te doen. Joostw moet zonder mij op de bank zitten…

Afgelopen jaar in Kitzbuhel ook geen probleem, hier en daar een keer 10 minuten wachten. En ja op sommige pistes ook wel wat druk, maar gewoon goed zoeken naar de juiste pistes per tijdstip.

Damuls was vorig jaar ook goed te doen in de drukste week van het seizoen

arlberg heeft vanwege zijn grootheid op een paar liften in het dal na nauwelijks wachtrijen. Zijn er de afgelopen zes jaar in de krokus geweest, en hebben verder nauwelijks gehad van drukte

Hochkonig

Iemand ervaring met montafon in krokus?

montafon is sowiso vaak al iets rustiger, lijkt me geen verkeerde keuze in de krokusvakantie.

arlberg heeft vanwege zijn grootheid op een paar liften in het dal na nauwelijks wachtrijen. Zijn er de afgelopen zes jaar in de krokus geweest, en hebben verder nauwelijks gehad van drukte

aron98 op 13 okt 2017 16:13

Kan kloppen, de andere honderdduizend skiërs staan hier te wachten voor die nieuwe lift.

https://cdn.wintersport.nl/forum/19/0f22fbe29b3f253fd5d2fd92...

*bericht bewerkt door Sndr op 13 okt 2017 16:42

@sndr: welke lift is dat?

Foto is van vorig jaar Krokus op dit forum. Als ik me goed herinner niet die nieuwe verbinding (Flexenbahn die Stuben en Zurs/Lech verbindt) maar ergens anders. Conclusie was dat door de nieuwe liften een flinke bottleneck was ontstaan. Waar weten anderen vast beter.

Als je met Krokus moet, zou ik naar Zwitserland gaan. Echt niet duurder dan die golddiggers in Arlberg en we krijgen ook weer wat meer swissfrancs voor onze euro’s. Arlberg met Krokus een keer gedaan en dat vond ik wel druk (i.t.t @aron98). Hoewel je ook dan wel rustiger stukken hebt (Warth, Stuben) was het veel ‘fileskien’.

*bericht bewerkt door Sndr op 13 okt 2017 17:08

Foto is van vorig jaar Krokus op dit forum. Als ik me goed herinner niet die nieuwe verbinding (Flexenbahn die Stuben en Zurs/Lech verbindt) maar ergens anders. Conclusie was dat door de nieuwe liften een flinke bottleneck was ontstaan. Waar weten anderen vast beter.

Als je met Krokus moet, zou ik naar Zwitserland gaan. Echt niet duurder dan die golddiggers in Arlberg en we krijgen ook weer wat meer swissfrancs voor onze euro’s. Arlberg met Krokus een keer gedaan en dat vond ik wel druk (i.t.t @aron98). Hoewel je ook dan wel rustiger stukken hebt (Warth, Stuben) was het veel ‘fileskien’.

Sndr op 13 okt 2017 17:06

Is totaal niet mijn ervaring eerlijk gezegd, misschien zijn we wat anders gewend:). Klopt idd dat de flexenbahn zeer druk was afgelopen jaar, maar daarvoor moet je juist je momenten kiezen. Overigens hebben Zürs, Lech en Warth heel weinig te bieden voor de gevorderde skiër en Lech is nog heel veel duurder (€15 voor een wodka Redbull).

Ook in mijn ervaring niet, eigenlijk maar 1x even in een rij gestaan.

Ski juwel Alpbach, ook allemaal heel acceptabel in de krokus!

Aequilater Nubila

Zwitserland. Geen wachttijden, echt meteen instappen en relatief rustige pistes inde drukste week van het jaar. We hebben er graag wat extra geld voor over.

*bericht bewerkt door Jst81 op 14 okt 2017 11:29

Kleinwalsertal denk ik wel omdat er veel vernieuwingen zijn geweest bij Ifen en de rest was vorig jaar nooit echt lang wachten in de krokus.

Ski you later!

Volgens mij is deze periode alleen voor het zuiden van Nederland, midden en noord hebben een week later. Naast het zuiden heeft België en Scandinavie vakantie, mijn ervaring is dat het met de drukte nog wel mee valt. Afgelopen winter hadden wij in het noorden vakantie voor de rest van NL, het was in Saalbach rustiger dan een jaar daar voor.

Volgens mij is deze periode alleen voor het zuiden van Nederland, midden en noord hebben een week later. Naast het zuiden heeft België en Scandinavie vakantie, mijn ervaring is dat het met de drukte nog wel mee valt. Afgelopen winter hadden wij in het noorden vakantie voor de rest van NL, het was in Saalbach rustiger dan een jaar daar voor.

michelr op 16 okt 2017 14:39

Die drukte valt niet mee. Een aantal bundesländer in Duitsland heeft dan ook vakantie. En dat zijn meer mensen dan er in Nederland wonen. Je kunt idd wel gebieden uitzoeken waar het wat minder druk is. Maar die zijn moeilijker te vinden dan de drukkere gebieden, vind ik.

Plaats een reactie