Last-minute Oostenrijk?

Beste wintersportfanaten,

Ik ga al een aantal jaar met een paar studiegenoten (4-6 personen) richting de sneeuw. We boeken altijd rond oktober/november via een touroperator een compleet verzorgde busreis (inclusief skipas, skihuur en accommodatie) naar een budgetbestemming in Frankrijk van rond de 400-600 euro. We wilden dit jaar eigenlijk wel eens richting Oostenrijk gaan met z’n allen op basis van een last-minute busreis. Liggen de prijzen van een last-minute vakantie in Oostenrijk dicht bij de prijzen die wij er normaliter voor betalen? Heeft iemand sowieso ervaringen met het boeken van een wintersport vlak voor de vertrekdatum? Wat zijn jullie ervaringen? Eventuele andere tips/bestemmingen worden zeer gewaardeerd. Een week van tevoren boeken is voor ons geen probleem. We houden namelijk altijd de eerste week na de kerstvakantie aan. Dit is volgens mij de goedkoopste week die toch nog redelijk middenin het seizoen ligt.

Groet,
Jongmans

Last minute boeken begin januari is geen probleem. Maar last minute boeken in februari/maart is lastig. Verder moet je accepteren dat je soms niet in het dorp zelf zit en dus de auto/bus moet pakken. Groot voordeel is wel dat je zeker weet dat je ergens naartoe gaat waar sneeuw ligt.
Btw ik boek meestal zelf accomodatie en geen complete reis incl. vervoer etc, maar losse busreis kan ook prima via flixbus bijvoorbeeld.

*bericht bewerkt door andreasdehaas7 op 26 okt 2017 14:02

Ik vraag me af of lastminute korting hoger is dan vroegboeken. Reisbureaus weten dondersgoed dat bij te goedkope lastminutes iedereen erop gaat wachten, terwijl het voor je organisatie juist interessant is om van te voren een idee van de drukte te hebben (bussen/reisleiders etc). Er zullen vast mensen zijn die enorm geluk hebben, maar ik denk dat in de regel lastminutes van touroperators niet heel goedkoop zijn.

Groter voordeel is dat je kan kijken naar de omstandigheden en het weer. Om die reden kan je beter wachten, maar voor de prijs betwijfel ik dat.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Je kunt lastminute echt wel goede deals scoren. Ik ben een paar jaar terug een week inclusief halfpension en 8 daagse skipas naar Serre Chevalier geweest voor 185 euro pp. Het appartement was niet veel maar het eten geweldig. De losse skipas was duurder geweest (225 euro) dan de hele reis! Wel 3 dagen voor vertrek geboekt.

Dat zeg ik, er zullen vast voorbeelden zijn waarbij je een goede deal hebt, maar volgens mij moet je daar wel echt geluk voor hebben.

Al vind ik € 185,- voor skipas en halfpension wel dubieus goedkoop :). Dat is zo’n € 27 per dag. Voor eten, slapen en skipas. Thuisblijven is bijna duurder.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Was ook belachelijk goedkoop. Is me ook nooit meer voor zo weinig gelukt. Geboekt via Duitse sunweb. Ik kreeg bij het boeken nog gezegd dat de accommodatie niet veel was. De slaapkamer was inderdaad niet veel groter dan het bed en er zat een gat aan de binnenkant van het dubbele glas, maar verder was het prima en hebben we een geweldige vakantie gehad.

Tsja… , last minute goedkoper… lang niet altijd hoor . Beste kans maak je idd in januari . Maar als je nu goed rond kijkt kun je ook goede deals scoren , want de tour operators en uitbaters willen graag op voorhand verkocht hebben voor die zwakke januari maand . Bovendien kan je in een aantal gebieden ook korting krijgen op je skipas. Maakt een deal vaak ook wel interessant .
Ik boek met name last minute , zodat ik de beste condities in het leukste gebied kan pakken.

Maar in jullie geval ( bus , en groepje) zou ik nu vast kiezen voor een mooie deal , heel veel beter wordt het toch vaak niet , en nu heb je het voor het uizoeken …

Soms moet je ook gewoon tevreden zijn met wat je op voorhand hebt .

Succes!

*bericht bewerkt door Eisbeer op 27 okt 2017 10:36

Het kan nog goedkoper, de Engelsen gaan de laatste week van het seizoen naar Andorra voor 50 pond… Dat is inclusief vliegreis, bus naar het dorp, appartement en skipas…

Goede tips. Is het makkelijk om te boeken via de Duitse Sunweb? Dan kunnen we eventueel zelf altijd nog via Winterliner een eigen pendel boeken naar het desbetreffende dorp. Heeft er iemand ervaringen met Winterliner? Tot hoeveel dagen voor vertrek kan je hier nog een pendel boeken?

Jongmans

Ter aanvulling: Net even snel gekeken op de Duitse Sunweb. Daar bieden ze gratis skimateriaal (brons) aan bij een boeking in Frankrijk tot 31 oktober. Scheelt toch al weer snel een aantal euro’s.

*bericht bewerkt door Jongmans op 28 okt 2017 11:49

Het kan nog goedkoper, de Engelsen gaan de laatste week van het seizoen naar Andorra voor 50 pond… Dat is inclusief vliegreis, bus naar het dorp, appartement en skipas…

Marijnt op 27 okt 2017 11:42

Das echt geen geld. Is er dan nog redelijk wat open?
Zie mogelijkheden met een losse vlucht naar Engeland…

Verder in topic: eerste week kerstvakantie is vrij lastig. Afgelopen paar jaar wel gezien dat door slechte(re) sneeuw condities de prijzen in sommige plekken flink daalden. Maarja dan zijn de omstandigheden ook niet best. Hogere gebieden worden dan juist weer duurder. Zou in dit geval eerder vroegboekkortingen pakken.

Als je wat Duits spreekt (kunt lezen) is boeken via de Duitse Sunweb net zo makkelijk als de Nederlandse site. Bijkomend voordeel is dat ze in Duitsland geen boekingskosten rekenen. In Nederland is dat meen ik 30 euro per boeking.

Plaats een reactie