Les 3 Vallees vandaag (winter 2017 - 2018)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

@miepmiep

Thanks voor de info, ik ga er eens naar kijken.
Taal is voor ons geen issue dus dat zit sowieso ok ;-)

@miepmiep

Thanks voor de info, ik ga er eens naar kijken.
Taal is voor ons geen issue dus dat zit sowieso ok ;-)

driesvandeput op 8 nov 2017 20:34

nog even aanvulling in les menuires hebben ze het kantoor en verzamelpunt in la croissette zitten naast de tex mex.

Dit gaat hier wel erg off topic misschien even nieuw topic voor openen.

Verder kunnen buitenlanders met de juiste papieren les geven in Frankrijk. Maar die papieren maken het wel lastig.

En de ESF en andere Franse skischolen hebben alleen maar zeer hoog gekwalificeerde skileraren. Ik zou me geen zorgen maken.

Click. Click. Peace

@Pieter230976
Iedereen mag in Frankrijk lesgeven, mits hij/zij aan de (strenge) Franse eisen voldoet.
De prijzen van privéles in Menuires: https://www.esf-lesmenuires.fr/les-menuires/cours-prives/res…

bon ski

@skifan zijn er toevallig plannen om aan het einde van de pistes in Orelle een lift te plaatsen naar de col de thorens?

[mention=“3946”] zijn er toevallig plannen om aan het einde van de pistes in Orelle een lift te plaatsen naar de col de thorens?

jeandeflamand op 9 nov 2017 14:24

Dan zou de Lory-piste beter omsloten worden, gezien dat mijn favoriete piste is, zou ik dat zeker niet erg vinden! :-)

@driesvandeput, ik ben wel benieuwd wat je nu zo aanspreekt aan de piste lory?

LA NORMA😍☃️

@piefke @driesvandeput
Ik snap het ook niet van die piste Lory, hij is niet stijl genoeg, bij veel sneeuw is het prikken geblazen.
Je moet een groot stuk recht aar beneden strepen anders moet je sowieso prikken.
Er zijn veel mooiere pustes, hierboven al genoemd.
Het enige wat wel grappig is, is dat je door een leeg dal skied.

@piefke @droopy2

Van dat bijsteken kan ik me niet veel herinneren.
Wat ik leuk vond aan de piste was onder andere inderdaad het lege dal, tussen de 2 bergkammen, even weg van de drukte van L3V.
Wat ook kan meespelen is dat we die piste gedaan hebben nadat we van uit Meribel Mottaret eerst tot aan courchevel zijn gegaan en dan terug de hele andere kant uit, leuk tochtje.

Maar ik ga zeker proberen reeds genoemde pistes te doen, en misschien heb ik na de skiweek een nieuwe favoriet ;-).

*bericht bewerkt door driesvandeput op 09 nov 2017 22:02

In mijn ogen is deze piste ook zoals @Droopy2 zegt en was daarom ook mijn vraag aan @driesvandeput. Het is meer een verbindingspiste. En toen ik er was kwam er veel volk over naar beneden en dat samen met de glooiing erin zorgde ervoor dat je wel in moest houden want er zal maar net een snowboarder achter z’n heuveltje zitten😋😋
Ik zie hem dan meer als een makkelijke variant om aan het eind van de dag terug te keren naar Orelle en niet de rode of zwarte te hoeven nemen.

LA NORMA😍☃️

@jeandeflamand
Er zijn geen plannen voor een lift aan de Orelle kant naar de Col de Thorens.
Wel circuleren er, ook binnen betrouwbare bronnen geruchten over een nieuwe lift van Orelle via
Plan Bouchet naar de Cime de Caron. Hiervoor moet er eerste een blauwe piste komen van de Cime de Caron in de richting van Val Thorens (zomer 2018?). Deze piste kan dan gebruikt worden door het bouwverkeer. Vraag niet naar meer details want die ken ik niet.

bon ski

@piefke @driesvandeput
Ik snap het ook niet van die piste Lory, hij is niet stijl genoeg, bij veel sneeuw is het prikken geblazen.
Je moet een groot stuk recht aar beneden strepen anders moet je sowieso prikken.
Er zijn veel mooiere pustes, hierboven al genoemd.
Het enige wat wel grappig is, is dat je door een leeg dal skied.

Droopy2 op 9 nov 2017 21:42

Zo zie je maar weer dat ook de sneeuw-condities bepalend zijn of een piste fijn is of juist niet.

Wij waren in januari in Val Thorens. De piste Lory was een van onze favorieten.
Maar de hoeveelheid sneeuw was in januari minder dan normaal in deze periode. De pistes waren goed geprepareerd maar wel wat harder. Hierdoor kon je heel goed glijden.

Het leuke aan de piste Lory vonden wij dat je ondanks dat de piste helemaal niet moeilijk was, je er door de harde bovenlaag heel veel snelheid kon maken zonder dat het kamikaze skieen werd.

@skifan testen woensdag
Wednesday… we ski!!
Due to the snowfall last night and the sun announced for Wednesday… the conditions are too perfect to keep the station closed.
If you are around, you are welcome 😉

  • free opening on Wednesday 15 November of tc verdons and du biolay from 9 pm to 16 pm
  • free parking
  • possibility to park in courchevel village and climb / down with the tsd6 tovets
  • Discover the slopes of the ski area

Nou zeg dit is even wat anders dan wat ik gewend ben om te zien, ze hebben er vertrouwen in, in les menuires.
op de livecams kun je de sneeuwkannonen zien blazen als een malle! en dat zo vroeg in het seizoen! :D
Valtho ook maar dat is wel te verklaren gezien de opening binnenkort is maar in Les Menuires!
Ik weet niet of jullie het vaker zo vroeg hebben gezien @skifan of @Rogier ?

*bericht bewerkt door Freerider op 14 nov 2017 08:17

@Freerider Wel eens, maar dit hoort zeker bij de vroegere jaren ;-)

Click. Click. Peace

@Feerider
Voor Val Thorens (daar gaan we vandaag nog kijken) zeker niet uitzonderlijk.
In Menuires komt dit vaker voor maar dar is de kans dat enkele warme dagen alles doen smelten veel groter. Vorige winter lag er half november ook veel sneeuw in Menuires:
17 november 2016:

null

De situatie vandaag 14 november 2017:
null

bon ski

Het begin van het seizoen ziet er goed uit voor Val Thorens, er wordt hard gewerkt en zaterdag lijken Peclèt, Cascade, Portette, 2 Lacs, Caïrn, Caron (TC), Plein Sud, Moutière, Grand Fond en zo goed als zeker ook de nieuwe Moraine lift te openen.
Overalstaan de sneeuwkanonnen aan:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Een impressie van de werkzaamheden in Val Thorens:

bon ski

Nog 2 dagen tot de officiële opening, de plaatjes zien er veelbelovend uit.

Ook de nieuwe piste Corniche lijkt geprepareerd te worden hoewel er geen kunstsneeuw ligt:

null

Panoramafoto van de Portette en de nieuwe Moraine gondel (klik voor de vergroting):

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Prachtige foto’s. Helaas nog 2 maanden wachten. 😂

Prachtige foto’s. Helaas nog 2 maanden wachten. 😂

Annie-s op 15 nov 2017 17:46

Wij kijken er ook al erg naar uit om weer met jullie te skiën! ⛷

*bericht bewerkt door MiTi op 15 nov 2017 21:53

Winter is coming

Vandaag een wandeling gemaakt naar het slects gedelltelijkbevroren Lac du Lou:

null

Het lac du Lou met op de achtergrond de vernieuwde en uitgebreidde refuge du Lou die vanaf nu tijdens het zomer en winterseizoen (met raquettes bereikbaar) is geopend:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

@skifan

Neem je deze foto’s al wandelend of doe je ook aan tourskien?

Even een vraagje voor de L3V-gangers: Wat is jullie lievelingspiste in het gebied?
Voor mij was dit vorig jaar de Lory (blauw), lange piste, tussen 2 bergkammen, weinig volk.
Gezien we dit seizoen teruggaan ben ik wel benieuwd naar jullie toppers, dat ik die zeker meepik (al blijf ik wel weg van zwart).

driesvandeput op 3 nov 2017 13:29

Wat me direct te binnen schiet zijn :

Boquetins (Les Menuires, Masse),
Chardons (Les Menuires > ValTho),
Mits goede condities is de afdaling vanaf Granges richting St Martin De Belleville ook heerlijk

Groeten

@driesvandeput
Helaas, wij doen geen tourskiën, gisteren dus te voet naar het Lac du Lou.

bon ski

Pre-ouverture Val Thorens.
• Het Office de Tourisme had een nieuwe modus bedacht:
• Op straat parkeren;
• Kaartje voor de parkeergarage kopen;
• In P1 parkeren;
• Melden bij de loketten van de SETAM waar we een koord kregen;
• Tegen inlevering van dit koord kregen we een gratis dagpas;
Heel omslachtig, maar gelukkig koffie en broodjes gratis:

null

3 Liften open: Péclet, Cascade, Portette en alle tapis. Genoeg sneeuw voor een prima opening maar wel erg hard geprepareerd.

De Niverolle (opent morgen) heeft voortaan sneeuwkanonnen:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Vandaag de officiële opening van het winterseizoen in Val Thorens. Hoewel P4 helemaal vol was viel de drukte mee, vooral ook omdat er meer liften open waren dan gisteren. Het was kouder en er was meer wind. Wat bleef was de zon en de hard geprepareerde pistes.

De Moraine gondel was voor het eerste open voor het publiek, het dalstation:

null

Het bovenste gedeelte van de Piste Niverolle:

null

De aankomst van de Moraine gondel:

null

Meer foto’s van vandaag maar dan groter en in betere kwaliteit: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

*bericht bewerkt door skifan op 18 nov 2017 15:59

bon ski

Hoe komt het dat de pistes zo hard zijn, enig idee? Door de wind misschien?

Hoe komt het dat de pistes zo hard zijn, enig idee? Door de wind misschien?

DrPhil op 18 nov 2017 16:01

Ik vermoed een combinatie van veel kunstsneeuw, de harde wind van afgelopen zondag en het feit dat een harde onderlaag gunstig is voor de rest van het seizoen.

bon ski

Of sneeuwval met een hoge concentratie water gevolgd door strenge vorst.

Plaats een reactie