Les 3 Vallees vandaag (winter 2017 - 2018)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

@ skifan Zo’n condities nog , hebben ze ook geen plannen voor langer open te blijven in val thorens

wie is in Val Thorens en gaat dit uitproberen

null

Het is een mooi seizoen geweest met een ongekende hoeveelheid sneeuw, met weinig koude dagen maar veel meer wind dan andere jaren. Op dit moment ligt er welliswaar veel sneeuw maar de kwaliteit is zeer matig Wij hebben in totaal 85 dagen geskied en gaan nu inpakken om terug naar NL te gaan. @Pieter

  1. Val Tho blijft zeker niet langer open, diverse hotels en de Folie Douce zijn al dicht maar vooral ook lopen alle contracten met de seizoenarbeiders af.
  2. Voor deze zomer staan op het programma:
    Meribel: Vervanging TK Cherferie door de TSD Plan de l’Homme, de Plan de l’Homme op zijn beurt wordt dan weer vervangen door een bulle lift met verwarmde stoelen
    Méribel-Mottaret: de gondels van de TC Vallon worden vervangen.
    Courchevel: de TC Grangettes wordt vervangen
    Le Praz: er wordt begonnen met de bouw van een parkeergarage, volgend jaar komt hier het vertrekpunt van de nieuw te bouwen TC Foret.
    Les Menuires:
  • verhoging van de capaciteit van de Granges lift door het toevoegen van extra stoelen.
  • Verhoging van de capaciteit van de Roc 1 door de snelheid te verhogen naar 6m/s
  • Vervanging van de gondels van de Bruyère lift
    Val Thorens: aanleg blauwe piste vanaf de Cime de Caron en misschien een nieuwe tyrolienne

foto’s van afgelopen winter : https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Het is een mooi seizoen geweest met een ongekende hoeveelheid sneeuw, met weinig koude dagen maar veel meer wind dan andere jaren. Op dit moment ligt er welliswaar veel sneeuw maar de kwaliteit is zeer matig Wij hebben in totaal 85 dagen geskied en gaan nu inpakken om terug naar NL te gaan.
@Pieter

  1. Val Tho blijft zeker niet langer open, diverse hotels en de Folie Douce zijn al dicht maar vooral ook lopen alle contracten met de seizoenarbeiders af.
  2. Voor deze zomer staan op het programma:
    Meribel: Vervanging TK Cherferie door de TSD Plan de l’Homme, de Plan de l’Homme op zijn beurt wordt dan weer vervangen door een bulle lift met verwarmde stoelen
    Méribel-Mottaret: de gondels van de TC Vallon worden vervangen.
    Courchevel: de TC Grangettes wordt vervangen
    Le Praz: er wordt begonnen met de bouw van een parkeergarage, volgend jaar komt hier het vertrekpunt van de nieuw te bouwen TC Foret.
    Les Menuires:
  • verhoging van de capaciteit van de Granges lift door het toevoegen van extra stoelen.
  • Verhoging van de capaciteit van de Roc 1 door de snelheid te verhogen naar 6m/s
  • Vervanging van de gondels van de Bruyère lift
    Val Thorens: aanleg blauwe piste vanaf de Cime de Caron en misschien een nieuwe tyrolienne

foto’s van afgelopen winter : https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

skifan op 1 mei 2018 16:30

Ok merci voor de uitleg en voor het seizoen , wanneer ga je terug zomer of winter

Voor het eerst gaan skien zo laat op het seizoen. Vanaf 2500m waren de pistes minder. Maar erboven hard en ijzig. Perfect om op te carven wel. Bij de volgende winter met veel sneeuw ben ik opnieuw van de partij! Want ik kan geloven dat de 1 mei-vakantie wel nog in andere omstandigheden is verlopen. In de andere dorpen nog genoeg vrije accomodatie te vinden aan scherpe prijzen! Bovendien kan je s namiddags de mtb of koersfiets op. Prachtig om beide hobby s op dezelfde dag te kunnen beoefenen.

null
null

@skifan
Dank voor alle updates, zomer en winter.
Heeft een extra dimensie gegeven aan “mijn” week in VT.
Leuk om komende tijd weer van je te horen over alle updates in het gebied.
Daarmee is de voorpret voor het volgend jaar al weer begonnen.

In VT zo te zien vandaag zo goed als alle pistes nog open? Vandaag is val d’Isere gesloten (dat wisten we), maar
Tignes zou deze week nog open zijn (oa ivm family week), helaas hebben ze zo goed als alles gesloten. Alleen pistes val claret richting gletsjer zijn nog geopend. Condities zijn nog steeds goed!
De liften die ze laten lopen starten ook nog later dan normaal. Onbegrijpelijk, veel vakantiegangers zijn verrast en hoteleigenaren boos.

*bericht bewerkt door wdj75 op 02 mei 2018 17:50

Ik had ergens wel gelezen dat Tignes alleen nog de secteur glacier open zou houden en de rest na 1 mei zou sluiten. Wel slecht dat er zo matig is gecommuniceerd dan.

Hopen dat Méribel en courchevel het morgen halen voor 2023
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1825293687518425…

@Pieter230976
Even een egoistische reactie…
Ik hoop dat de WC niet naar3V komt.
Pistes weken lang dicht, die gaan al weken voor het event dicht.
Die pistes worden keihard gemaakt, en zijn daarna nauwelijks fijn om te skieen.
Het wordt ook heel erg druk, prijzen gaan omhoog …
Ik zie geen toegevoegde waarde voor de skifanaat die daar heen gaat om veel ski kms te maken.
Of mis ik een punt?

@Pieter230976
Even een egoistische reactie…
Ik hoop dat de WC niet naar3V komt.
Pistes weken lang dicht, die gaan al weken voor het event dicht.
Die pistes worden keihard gemaakt, en zijn daarna nauwelijks fijn om te skieen.
Het wordt ook heel erg druk, prijzen gaan omhoog …
Ik zie geen toegevoegde waarde voor de skifanaat die daar heen gaat om veel ski kms te maken.
Of mis ik een punt?

Droopy2 op 16 mei 2018 20:38

Je hebt een punt maar denk dat die events in laagseizoen zijn , mss weet @skifan ,of we daar veel last van gaan hebben

Ik ben een paar jaar geleden in L3V geweest in de week van de World Cup Finals in Méribel. Dat was super leuk om een keer mee te maken! We stonden tijdens de afdaling direct langs de piste op een plek waar je de skiërs 20-25 seconden lang kon zien. Het geluid en de wind (ja, we stonden écht dichtbij…) als de skiërs langskwamen waren indrukwekkend.

Effect op het skiën had het nauwelijks. De piste was de hele week dicht, maar verder was alles open. De gondel en stoeltjeslift vanuit St. Martin de Belleville ging zelfs eerder open, zodat iedereen de kans had om op tijd in Méribel te zijn. Prima service. Het WK gaat natuurlijk nog een stap verder, maar het was on-Frans goed geregeld. ;-)

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Ben je wel eens in Kitzbuhel geweest met de Hahnenkamm Rennen, dat is gaaf man zoon event in het skigebied. Erg internationaal en een gemoedelijke sfeer. Qua pistes valt het allemaal wel mee, een aantal zullen gesloten zijn.

@Overlast World Cup skiën in 2023.

De overlast voor skiërs zal nihil zijn, de wedstrijdpistes in Courchevel zijn eigenlijk altijd gesloten voor recreatieve skiërs. In Méribel is alleen de Piste Olympic niet of beperkt (dwz versmald) te gebruiken, de rest van het Stade is ook het hele seizoen gereserveerd voor “competition”
Bij vorige gelegenheden was zo’n evenement altijd een leuk uitstapje maar als je in 3V aan cruisen bent had je er totaal geen last van.

bon ski

Méribel en courchevel hebben worldcup 2023
https://www.facebook.com/courchevel/videos/1891388424250695/…

Het feit dat Méribel en Courchevel de Worldcup 2023 gaan organiseren zou wel eens meer “hinder” voor de overige skiërs op kunnen leveren dan ik aanvankelijk dacht, bekijk de pistes waar de verschillende onderdelen worden gehouden op:


Voor mij is de keuze van de Piste Jockeys in Courchevel verrassend, zeer steil met veel sprongen en op dit moment nog alleen natuursneeuw.

bon ski

Gaat wel meevallen de hinder , laagseizoen , ze hebben nog tijd om sneeuwkanonnen te plaatsen , denk wel voor toerisme en hotels hoogdagen als je zoiets kan meemaken

weet er toevallig hoe het met het speelpark in val thorens gaat , word dat geruimd of laten ze dat gewoon smelten

Het is voor een deel geruimd tijdens de meivakantie.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Het is voor een deel geruimd tijdens de meivakantie.

Skieur op 29 mei 2018 19:41

merci

Plaats een reactie