Welke goede en betaalbare handschoenen voor kinderen?

Tot nu toe gebruikten we voor onze jongens wanten van Barts. Prima dingen en niet te duur.
Mijn oudste is echter bijna 10 en vindt wanten niet meer “Cool”. Wie heeft er tips voor handschoenen?

Wensen:
Waterdichtheid is natuurlijk cruciaal.
Lange manchetten die goed over de jas gaan.
Makkelijk aan en uit trekken. (geen losse voering)
Qua prijs hoop ik tussen 20 en 30 euro uit te komen.

Deze van Decathlon zien er goed uit https://www.decathlon.nl/p/skihandschoenen-slide-500-voor-ki…
Iemand ervaring mee? Ik heb zelf nog niet zo’n goede ervaring met de technische eigenschappen van decathlonkleding.

Onze meiden hebben beide een paar handschoenen van Spyder en een paar wanten van ziener. Over beiden zijn ze tevreden.
Goed snuffelen op internet en de outletshops goed in de gaten houden. Ik geloof dat we de Spyder handschoenen voor 25,- per paar op de kop hebben kunnen tikken en de Ziener wanten waren ook rond die prijs.

*bericht bewerkt door Jst81 op 07 nov 2017 14:37

Mijn kinderen (en wij) hebben de 3-finger handschoenen van Hestra. Dit model vinden ze Cool. Er zijn meerdere merken in andere prijsklasse te koop van dit model.

May the ski force be with you !!

Ik heb via Zalando 2 paar Burton Mittens gekocht… samen voor 55 euro en heerlijk warm…

Voor de oudere kids zijn ze iets duurder, maar heb ze vorig jaar gezien voor 30 a 35 euro… en design keuze!

Wij zijn al een aantal keer geslaagd in de outlet van Duijvestein. Hebben nu ook handschoenen van Ziener met 50% korting, dus dan kosten ze 20 euro…

Ik ben het met CJA eens Hestra zijn super handschoenen.Lekker warm en gaan jaren mee.

Ik ben het met CJA eens Hestra zijn super handschoenen.Lekker warm en gaan jaren mee.

Hooykaas op 7 nov 2017 18:09

Sluit alleen niet helemaal aan bij de categorie betaalbaar lijkt me zo 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dat zou je in eerste instantie denken @Shane
Maar ze gaan zo lang mee ( minstens 10 seizoenen) dat ze vanzelf goedkoop worden 😉

Dat zou je in eerste instantie denken @Shane
Maar ze gaan zo lang mee ( minstens 10 seizoenen) dat ze vanzelf goedkoop worden 😉

Hooykaas op 7 nov 2017 20:29

Duurkoop = goedkoop?

Haha @Hooykaas. Ik sta er meestal ook wel zo in, maar of dat voor TS ook geldt? Overigens ben ik qua handschoenen anders, ik ski altijd met dunne en goedkope fleece handschoentjes, echt nooit koude handen en het staat nog cool ook, die Piet van Sint look 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Haha @Hooykaas. Ik sta er meestal ook wel zo in, maar of dat voor TS ook geldt? Overigens ben ik qua handschoenen anders, ik ski altijd met dunne en goedkope fleece handschoentjes, echt nooit koude handen en het staat nog cool ook, die Piet van Sint look 😉.

Shane op 7 nov 2017 20:38

Ieder zijn definitie van koel… uhh cool. ;)

Ja, ook in dat opzicht bedoelde ik dat ik anders ben 😉. Overigens kon ik voorheen in mijn dik gewatteerde Ziener handschoenen wel een enkele keer last hebben van koude handen, maar heb sowieso een redelijke doorbloeding denk.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Decathlon is uitstekend geschikt. En voor het 's avonds sleeën heb ik dan nog een paar van de Lidl…
J

Decathlon is uitstekend geschikt. En voor het 's avonds sleeën heb ik dan nog een paar van de Lidl…
J

Jabo op 7 nov 2017 20:49

Twee paar handschoenen voor overdag en 's avonds? Als 1 paar niet genoeg is, zegt dat dan niets over de kwaliteit?

Ziener heeft ook niet al te dure gore-tex handschoenen. Jaren mee gedaan (heb ze trouwens nog steeds als reserve)

Decathlon is uitstekend geschikt. En voor het 's avonds sleeën heb ik dan nog een paar van de Lidl…

J

Jabo op 7 nov 2017 20:49

Twee paar handschoenen voor overdag en 's avonds? Als 1 paar niet genoeg is, zegt dat dan niets over de kwaliteit?

GiGi op 7 nov 2017 20:50

Nou Gijs, waar jij graag op een terras vertoeft spelen kids graag in de sneeuw en dan zijn 2 paar handschoenen verre van overbodig.

Betreffende handschoenen kun je het zo bekijken: 1. als je een paar handschoenen uit de 5 euro bak pakt dan kunnen die bij vochtige omstandigheden zonder zelf ermee in de sneeuw te spelen al voor de ongemakken zorgen van natte handen en dan dus koude handen waardoor je er snel klaar mee bent want die krijg je niet meer droog of je staat ze een half uur droog te föhnen bij de wc’s en zodra je weer de piste op gaat weet je dat je binnen no time weer hetzelfde riedeltje gaat herhalen…
2. Of je kiest voor kwalitatieve handschoenen, die zijn er in een breed scala aan prijzen zeg maar tussen de 50 en 150 euro, daarmee voorkom je iig wat bij 1 omschreven staat en uit eigen ervaring is het zelfs zo dat als je met sneeuw aan je handen in deze handschoenen gaat je lichaamswarmte de sneeuw laat smelten en je weer op doet warmen zonder dat het vocht wat je in de handschoen stopt doortrekt naar de buitenkant van de handschoen wat de goedkope variant wel doet.

LA NORMA😍☃️

Dat zou je in eerste instantie denken @Shane
Maar ze gaan zo lang mee ( minstens 10 seizoenen) dat ze vanzelf goedkoop worden 😉

Hooykaas op 7 nov 2017 20:29

Het enige probleem met kinderen is dat die hun handjes geen 10 seizoenen handjes blijven ;-) Als ze na 1 of 2 seizoenen (weken dus meestal) al te klein zijn, blijft het gewoon erg duur.

Decathlon is uitstekend geschikt. En voor het 's avonds sleeën heb ik dan nog een paar van de Lidl…

J

Jabo op 7 nov 2017 20:49

Twee paar handschoenen voor overdag en 's avonds? Als 1 paar niet genoeg is, zegt dat dan niets over de kwaliteit?

GiGi op 7 nov 2017 20:50

Zoek jij maar eens een paar handschoenen voor kinderen uit die droog blijven als ze ermee in de sneeuw spelen. Ik heb ze nog niet gevonden 😋.

Kinderen doen andere dingen dan volwassenen, en dat heeft zo zijn gevolgen. Handschoenen van decathlon zijn voor de meeste kids zeker voldoende, en kan je zonder zorgen ook gewoon thuis gebruiken. Enige nadeel is dat je ze zoveel ziet dat er wel eens met ander materiaal terugkomen als je hun naam er niet hebt ingeschreven.

Hier dragen de kinderen Ziener handschoenen. Maar ook deze worden kletsnat tijdens sneeuwpoppen maken. Ik neem dus voor elk kind een 2e paar mee van de Scapino.
Ik spray ze wel altijd in met waterafstotende spray en ik heb t idee dat het wel wat langer duurt voordat ze doornat zijn.

Decathlon is uitstekend geschikt. En voor het 's avonds sleeën heb ik dan nog een paar van de Lidl…

J

Jabo op 7 nov 2017 20:49

Twee paar handschoenen voor overdag en 's avonds? Als 1 paar niet genoeg is, zegt dat dan niets over de kwaliteit?

GiGi op 7 nov 2017 20:50

Enige nadeel is dat je ze zoveel ziet dat er wel eens met ander materiaal terugkomen als je hun naam er niet hebt ingeschreven.

Morzel op 8 nov 2017 18:33

Hier vingerhaken de kinderen voor elke wintersportvakantie een heel lang koord waar ze hun handschoenen aan vastmaken. Werkt er goed tegen kwijtraken. ;)

Gewoon bij de Lidl ik koop ze zelf ook daar ik vind ze perfect en ruim binnen je budget 5,99 euro per paar. Vroeger verschillende bekende merken gehad.Maar die gingen ook vaak gauw kapot , losse naden e.d. met Hestra heb ik geen ervaring ,weet wel dat het een duurder segment is.En kinderen vergeten of verliezen soms wel eens wat. Nog een voordeel vind je de kleur niet meer mooi koop gewoon voor weinig weer een ander paar.

Ik heb (kinder)skihandschoenen van Reusch, ik heb ze bij de Wit in Schijndel gekocht. Het exacte model wat ik heb staat er niet meer op want in februari ga ik ze voor de 4e keer gebruiken. Elke jaar een week. Erg fijn. De prijs zou ik niet meer weten maar een vergelijkbare staatkunde de site voor €20 maar ook eentje voor €40

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 09 nov 2017 07:11

Ski you later!

Haha @Hooykaas. Ik sta er meestal ook wel zo in, maar of dat voor TS ook geldt? Overigens ben ik qua handschoenen anders, ik ski altijd met dunne en goedkope fleece handschoentjes, echt nooit koude handen en het staat nog cool ook, die Piet van Sint look 😉.

Shane op 7 nov 2017 20:38

Blijkbaar ben ik dus niet de enige die altijd warme handen heeft, ook ik board graag in sporthandschoentjes, dat is voor mij vaak al ruim warm genoeg. In de lift wil ik die zelfs nog wel eens uit doen om mn handen te laten luchten. Als ik met een paar graden onder nul hier in Nederland met mn blote handen op de fiets zit kijken de meeste mensen me ook nog raar aan…

Born to Ride

Dat zou je in eerste instantie denken @Shane

Maar ze gaan zo lang mee ( minstens 10 seizoenen) dat ze vanzelf goedkoop worden 😉

Hooykaas op 7 nov 2017 20:29

Het enige probleem met kinderen is dat die hun handjes geen 10 seizoenen handjes blijven ;-) Als ze na 1 of 2 seizoenen (weken dus meestal) al te klein zijn, blijft het gewoon erg duur.

Goeleg op 8 nov 2017 16:48

Na 2 seizoenen zijn ze bij ons door beide jongens al gebruikt en te klein, dus handschoenen die 10 jaar mee gaan heb ik niet zoveel aan.

Gewoon bij de Lidl ik koop ze zelf ook daar ik vind ze perfect en ruim binnen je budget 5,99 euro per paar. Vroeger verschillende bekende merken gehad.Maar die gingen ook vaak gauw kapot , losse naden e.d. met Hestra heb ik geen ervaring ,weet wel dat het een duurder segment is.En kinderen vergeten of verliezen soms wel eens wat. Nog een voordeel vind je de kleur niet meer mooi koop gewoon voor weinig weer een ander paar.

ruudsan op 8 nov 2017 18:52

Helaas is de grootste kindermaat van Lidl te klein. Ik heb nogal grote jongens voor hun leeftijd. Maar de kleinste volwassen maat is nog veel te groot.
Voor de kleinste gaan we wel Lidl uitproberen.

*bericht bewerkt door Taan op 09 nov 2017 09:32

Blijkbaar ben ik dus niet de enige die altijd warme handen heeft, ook ik board graag in sporthandschoentjes, dat is voor mij vaak al ruim warm genoeg. In de lift wil ik die zelfs nog wel eens uit doen om mn handen te laten luchten. Als ik met een paar graden onder nul hier in Nederland met mn blote handen op de fiets zit kijken de meeste mensen me ook nog raar aan…

Matthias123 op 9 nov 2017 07:27

Ik heb inderdaad vrijwel altijd warme (en nooit klamme 😉) handen. Maar die fleeces doen ook best veel. Het is een beetje als een wetsuit effect voor mijn gevoel, ze nemen je warmte op en vormen toch echt een buffer met buiten. Een beetje nat worden is ook geen probleem. Ik neem aan dat jouw sporthandschoenen wol of iets dergelijks zijn?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Blijkbaar ben ik dus niet de enige die altijd warme handen heeft, ook ik board graag in sporthandschoentjes, dat is voor mij vaak al ruim warm genoeg. In de lift wil ik die zelfs nog wel eens uit doen om mn handen te laten luchten. Als ik met een paar graden onder nul hier in Nederland met mn blote handen op de fiets zit kijken de meeste mensen me ook nog raar aan…

Matthias123 op 9 nov 2017 07:27

Ik heb inderdaad vrijwel altijd warme (en nooit klamme 😉) handen. Maar die fleeces doen ook best veel. Het is een beetje als een wetsuit effect voor mijn gevoel, ze nemen je warmte op en vormen toch echt een buffer met buiten. Een beetje nat worden is ook geen probleem. Ik neem aan dat jouw sporthandschoenen wol of iets dergelijks zijn?

Shane op 9 nov 2017 09:42

Ik heb inderdaad wollen sporthandschoenen en in tegenstelling tot jou heb ik dus wel snel klamme handen. Die wollen handschoenen hebben het voordeel dat ze lekker ventileren zodat m’n handen niet drijven van het zweet. Gewone handschoenen zijn bij mij aan het eind van de dag zeiknat vanbinnen, en nee dat is niet van vocht van buitenaf ;) Ik draag die handschoenen vaak puur als bescherming zodat mn handen niet gelijk vol sneetjes en/of schaafplekken zitten bij een eventuele val.

Born to Ride

@Shane en @Matthias123 Wat heeft dit met betaalbare kinderhandschoenen te maken?

Sorry dat we je topic kapen voor een zijdelings gesprekje @Taan.
Barts handschoenen lijken me ook gewoon prima voor je kids. Hebben ze snel koude handen dan neem je de uitvoering met losse binnenhandschoen 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ook ik ben op zoek naar goede warme wanten/handschoenen voor mijn dochter van 12.
Zowel zij als mijn andere dochter hebben last van een slechte doorbloeding en we hebben nu alles wel geprobeerd in meerdere prijsklassen: Barts, Ziener, Reusch etc.

Voor mijn oudste dochter (nu 15 jaar) hebben we vorig jaar de verwarmde handschoenen van de ANWB gekocht en daar is ze zeer tevreden mee. Voor mijn jongste dochter zijn ze jammergenoeg te groot…

Waarschijnlijk valt de keuze nu op de Hestra Kids Army Leather Heli ski Mitt. Die valt zeker niet in de categorie ‘niet te duur’ maar zoals al eerder gezegd, ze gaan lang mee.
Zelf heb ik al jaren de ’ volwassen’ variant en daar ben ik - ook met -26 graden in Noorwegen - zeer tevreden over.

En niet is zo erg als kinderen met koude handen boven op een berg .

Is dit een idee?

https://www.blue-tomato.com/nl-NL/product/Burton-Vent+Wanten…

Daarin kun je zelf handwarmers stoppen en zijn lekker warm!

Bij een slechte doorbloeding van de handen is het misschien beter om te werken met een zijden binnenhandschoen. En wanten ipv handschoenen…
J

Plaats een reactie